Stránka 1 z 13

Akumoto

PříspěvekNapsal: 19 bře 2010, 01:39
od wictor
Na Brněnském výstavišti bylo možno si vyzkoušet elektroskútry značky Akumoto. Dnes se mi dostal do ruky MotoXPress, kde je test elektroskútrů 3 značek a celkem rozsáhlej test právě elektroskútru Akumoto a protože vim, že se to tu už řešilo, tak sem dám pár odkazů na tyhle elektroskútry. Za dost zajímavou službu považuju (stejně jako redaktoři), že v případě zájmu Vám firma scoot nezávazně předvede a zapújčí ke krátké projížďce a to na Vaší adrese :wink:

http://www.akumoto.com/
http://www.hybrid.cz/testy/test-elektro ... umoto-1070
http://www.elektromobil.cz1.cz/index.ph ... 10-40.html

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 19 bře 2010, 07:42
od Rady
Zde je fotecka jejich stanku na BVV
IMG_7050.JPG

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 19 bře 2010, 07:56
od Jiří
Asi je to cesta do budoucnosti. Jestli bude jejich výpočet nákladů pravdivý (tvrdí 5-6 Kč na 100km), tak nebudou mít při přepravě na kratší vzdálenosti po městech konkurenci. I kdyby to byl trojnásobek tak je to stále skvělé. problém asi v praxi může nastat v hlučnosti, která je téměř nulová - projížděla po výstavišti kolem mne dívčina a málem jsem ji vstoupil do cesty páč jsem vůbec nic neslyšel!!!

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 04 lis 2010, 01:37
od wictor
http://www.youtube.com/watch?v=00B2wvyDUQ8 - celkem zajímavá reportáž :wink: :P

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 04 lis 2010, 09:23
od 1975ak
Nese... Mě s nulovejma emisena... pokud je elektrika vyrobená z černáho uhlí, nebo z ropy a vzniká při spalování do vzduchu se uvonuje pěknej humus. Takže je to jen nulová emise při jízdě, ale nikoliv při výrobě energie. A baterie že by vydržela 7 let? Dosud udávali 1000 nabíjecích cyklů.

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 07 lis 2010, 19:03
od j3nda
Jiří píše:Asi je to cesta do budoucnosti. Jestli bude jejich výpočet nákladů pravdivý (tvrdí 5-6 Kč na 100km), tak nebudou mít při přepravě na kratší vzdálenosti po městech konkurenci. I kdyby to byl trojnásobek tak je to stále skvělé. problém asi v praxi může nastat v hlučnosti, která je téměř nulová - projížděla po výstavišti kolem mne dívčina a málem jsem ji vstoupil do cesty páč jsem vůbec nic neslyšel!!!

jsem to pred nedavnem taky resil, jenze kdyz do toho zapocitas cenu baterie, tak me to vychazelo na cca 1Kc/km a za to benzinak jezdi taky a nemusis resit nabijeni :wink:

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 07 lis 2010, 19:47
od Bahnak
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 07 lis 2010, 21:15
od j3nda
jestli se smejes me, tak mi to tak skutecne vychazelo, sice ne na akumoto, ale na gueweveru
baterka ma realnou vydrz 3roky a stoji x tisic korun, pri mym predpokladanym najezdu cca 2-3000 km rocne na skutru (mam k tomu auto) mi cena baterky pridavala k inzerovanym nakladum cca 80h/km
a jestli si nekdo mysli, ze s lipolkama to bude lepsi tak nebude, pouzivam je x let v rcmodelech letadel a vydrzi realne max. 200cyklu a casove jsou po dvou letech naprd - takze vydrzi akorat zaruku :D

tady jsem to tehdy resil viewtopic.php?f=74&t=4290

navic to jezdilo pekne mizerne, sice mi to tehdy tak neprislo, ale kdyz to srovnam s tim co mam ted...
nejvic mi na tom vadilo, ze motor sel okamzite do zaberu (chybela klouzavost spojky) takze otocit se s tim byl nadlidsky ukol

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 07 lis 2010, 22:11
od matty46
elektrovšechno je bohužel asi opravdu budoucnost levnější ekologičtější ,jší jší jší ale na spotřební věci do práce na služební cesty rozvos.... ale u jedný stopy se vědčina lidí rozhoduje srdcem a to tluče u mě dvoudobě a u vědčích obsahů na čtyři doby a to mi ani ty peníze nenahradí :twisted: ale třeba rodiný automobil na vození děcek do školi na nákupi bohužel asi ano ale oto víc se budu těšit sednout na něco absolutně neekoligickýho a stenčit světové zásoby ropy čistě ve jménu zábavy :twisted: at mi bůh odpustí ale já chci stejně do pekla kde lucifer lítá na burgmenu satan se prohání na R1 než do nebe kde nikdo nespěchá všichni se maj radi mají všechno co potřebujou-vodu a chléb a do krásných chorálů se ozívá bzzzzz z elektro...

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 07 lis 2010, 23:10
od Bahnak
toj3nda: nesmál jsem se Tobě. Smál jsem se tomu elektropohonu. Mám s tím své zkušenosti. 4ks nových skůtrů zapůjčené na třítýdenní natáčení pro TV štáb v zahraničí. "Zaručený dojezd 30 km" :mrgreen: :mrgreen: Neujelo to ani deset! A to bylo nový a bylo teplo. Nabíjelo se to celou noc :( V životě by mi takovej krám nesměl do baráku !!!! Motor"čína", elektrika "Čína" finální zhodnocení ? Já ten skůtr dostal zadarmo ! Pár dní na tom jezdila dcera kolem baráku než jí to přestalo bavit. Potom jsem ho opět zadarmo dal sousedovi. Pokud vím, tak ten krám už dávno vyhodil.
Já osobně zůstanu u vrčících skůtrů.

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 19 pro 2010, 17:30
od Pedros
Ahoj všem uživatelům a příznivcům elektroskútrů. Letos v létě jsem si pořídil AKUMOTO 600 a proto bych se zde rád podělil o praktické zkušenosti z provozu tohoto docela sympatického městského přibližovadla.
Pro nákup jsem se rozhodl jednak pro to, že jsem si chtěl po delší době udělat v životě radost a také jsem fanda do novinek a mám rád něco extra. Elektro vozítko je v současné době na našich silnicích určitě stále ještě zvláštností. Kvůli maximálnímu dojezdu jsem si pořídil model AKUMOTO 600/L120 s maximálním deklarovaným dojezdem 120km. Ve skútru je také namontovaná rekuperace dobíjení akumulátoru během jízdy.

Přihlášení motorového vozidla na Dopravním inspektorátu nestojí ani korunu, takže mám registrační značku a malý techničák zadarmo. Toto ekologické vozidlo je z poplatků osvobozeno. Pojistka Povinného ručení stála 200,-Kč.
První dojem splnil moje očekávání. Skútr je na pohled velmi sympatický, pohodlně se na něm sedí, na silnici a v zatáčkách se chová sebejistě a bezpečně. Vážím 95kg ale přesto uváděných max.60km/hod. dosáhnu :wink: . Při jízdě se spolujezdcem je to ale horší a při jízdě do kopce je to už bída a utrpení :cry: . Inu elektro nemá takový výkon co benzín, to je bohužel realita.
U tachometru je počítadlo kilometrů pouze celkově najetých km, ale já bych zde ocenil navíc i denní počítadlo kilometrů. Vzhledem k nižšímu dojezdu, než jsou motoristé zvyklí, by bylo denní počítadlo velmi užitečné.
Zadní tlumiče se mi zdají poněkud měkčí než by bylo vhodné, ale řidič který váží méně než já si toho asi ani nevšimne.

Jednou z důležitých vlastností tohoto skútru je ekonomika provozu. Proto jsem si koupil měřič spotřeby energie při dobíjení akumulátoru. Vedu si takovou osobní knihu jízd a pečlivě zaznamenávám náklady na dobíjení ujetých km. Mám najeto zatím jenom cca 600km a průměrně mě to vychází na 20,50,-Kč/100km. S každým dobíjením mě tento průměr malinko klesá, protože akumulátor ještě není zaběhnutý (naformátovaný). Podle příručky získá akumulátor 100% kapacitu až po 40-ti nabíjecích cyklech. Asi proto ani nedosahuji dojezdu 120km, ale jenom cca 90km. Samozřejmě hodně záleží také na povaze terénu vozovky ( kopce a spolujezdec za zády výrazně snižují dojezd! ).

Až budu mít nafrčené další kilásky, tak se zase ozvu. Možná že už nás bude i víc, že?

Další info na http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=92

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 19 pro 2010, 19:33
od wictor
Koukám, že se tu konečně objevil nějaký majitel elektroskútru :wink: :P

Jak je to s cenou a četností garančních prohlídek (předpokládám, že i u elektroskútru jsou) ? A kolik, že máš na skútru najeto? Tady píšeš 600, ale v tvém odkazu je ta cifra nějaká jinačí :wink:

Akumoto 600, po designové stránce nevypadá vůbec špatně, každopádně cena za "50" skútr s možností dojetí 120km je 76970,-Kč a to je opravdu dost ... :? Protože jedna z nejdražších (možná nejdražší 50) 50 v benzínu Derbi GP1 50 open | stojí okolo 79000,-, ale sehnat se dá nová i za 60000,-. Cena za elektropohon je bohužel zatím stále vysoká! I tak se, ale těšim na tvoje zkušenosti :wink:
http://www.akumoto.com/akumoto-a10-160

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 19 pro 2010, 20:43
od Pedros
Ahoj borci,
nechci se tady s nikým přetahovat co je lepší, jestli elektrika, nebo benzín. Všechno má svoje PRO i PROTI. Pomalá jízda a krátký dojezd bude ještě dlouho u elektroskútrů značné mínus. Ten, kdo chce postavit mašinu na zadní kolo, nebo vzít holku do tandemu a jet na výlet, tak tudy cesta rozhodně nevede. Bohužel. Záleží na tom co preferuješ. Já mám co jsem chtěl a zatím jsem spokojený :wink: .

Moje hlavní myšlenka před výběrem motocyklu byla, že když se porovná provoz třeba po 5-ti letech, tak na tom budu ekonomicky lepší já. Mě se k pořizovací ceně ( 77.000,-) nechce těch 0,20 hal./km brát ani do kalkulačky. A to si někteří nabíjí skútry v práci a domů jedou úplně grátis. Ty si určitě litr benzínu v práci nevycucneš. Samozřejmě jsou i levnější elektroskútry A600/L85, A600/L65, atd... Potom byste byli finančně na lopatkách ještě dříve! A to je ono. Vy máte rychlost a já jezdím "zadarmo". Každý máme své a všichni spokojení. :P

Já bych se na těchto stránkách raději chtěl věnovat zkušenostem a postřehům z užívání Akumota. Na Hybrid.cz jsem popsal pozitivní i negativní postřehy. Nic není dokonalé a tak dobrá rada, nebo i varování bude užitečné pro všechny uživatele el.proudu.

Na léto 2011 plánuji v Brně setkání elektro mašin. Všichni jste srdečně zváni. Podrobnosti včas uveřejním. 8)

Akumulátor LiFePO4 je v ceně skútru a má životnost 2.000 cyklů. Ani potom však není na odpis. Pouze jeho kapacita spadne na cca 80%. Takže výměnu baterky plánuji nejdříve tak za 10 let. Doba olověných akumulátorů je už pryč. Pokud nejsi začátečník tak jako já a jezdíš už pár sezón, tak určitě víš kolik tě stojí sezóna. Přidej pořizovací cenu motorky, servisy, náhradní díly, pojištění, atd. a vynásob deseti léty. Budeš mít víc jak 100 tisíc Kč ? Určitě ano, ale já těžko.
Samozřejmě je to všechno jen teoreticky. Pokud to zadřeš, nebo mě umře baterka, tak jsme s nákladama v čudu. To je život :( .

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 19 pro 2010, 21:32
od matty46
ale kdo to koupí? stejně jako když prodáváš motorku před rozvodama ....zatím bych řekl že jsou ceny po deseti letech jak píšeš stejnýkdyž si do práce koupíš za dvacet novou čínu tak ti zbyde padesát tisíc na projetí v benzínu když každej den projedeš padesát korun -to je tak 50 kilometrů deně tak jezdíš 2 atřičtvrtě roku zadarmo pak za 300 vyměníš válečky a a taprve pak začínáš platit a to na elektru vyměníš baterie za bambilion
elektro je budoucnostale dnes-bohudíkpro mě-jen budoucnost a ta je daleko

edit : jak říkám pro mě já chci prostě smrdět peklem :twisted:

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 19 pro 2010, 22:03
od j3nda
jelikoz se uz nakej ten patek zabyvam leteckou modelarinou, tak o lipolkach vim svoje a jeste jsem nemel takovy, ktery bych nemusel menit po dvou sezonach
kdyz daji 200cyklu tak to povazuju za viteztvi
budou asi o neco pretezovanejsi, pac treba ve vrtulniku mi baterky o hmotnosti 500g musi davat cca 1kW, ale vy je taky zrovna nesetrite
schvalne za jak dlouho je budete menit vy, vsadim se, ze vydrzi akorat zarucni dobu

vyhodou je, ze vyvoj jde dopredu a cena dolu, tak az to budete muset vymenit, tak to treba uz takova darda nebude a pred rokem se objevili v modelarine lipolky co se daj nabit cca za 15min, tak se mate na co tesit :D