Stránka 1 z 1

Elektroskútr ukazuje špatnou míru nabití baterie

PříspěvekNapsal: 21 úno 2023, 11:04
od daltonK
Ahoj všem,

nevíte náhodou, co můžu dělat s tím, když mi elektroskútr špatně ukazuje míru nabití baterie? Mám vybitou třeba už polovinu, ale skútr ukazuje nabití na 97%. Původně jsem myslel, že je to jen tím, že je nový a baterie se pravděpodobně ještě nezkalibrovala. Ale teď už na něm mám přes sto kilometrů a pořád ukazuje blbosti. Vím, že si můžu nainstalovat externí měřák napětí. Nevíte ale náhodou někdo, jak by to šlo opravit bez toho? Přinejhorším to asi nechám v servisu.

Díky za reakce :)

Re: Elektroskútr ukazuje špatnou míru nabití baterie

PříspěvekNapsal: 21 úno 2023, 11:19
od goes
Cetl jsem mnohokrat i zde ze vyhodou elektro skutru a aut je v tom ze se tam neam co pokazit. Takze toto nechapu….


Jinak pokud bych mel poradit tak jsem ze stare skoly a kdyz bych videl zavadu asi bych kontaktoval servis. Ale nevim jak se to resi dnes.

Re: Elektroskútr ukazuje špatnou míru nabití baterie

PříspěvekNapsal: 21 úno 2023, 12:50
od keto
ideálně vyzkoušet s jinou baterií, tyhle baterie mají v sobě elektroniku a může být chyba tam a ne ve skútru, takže prvně je potřeba vylučovací metodou tohle zjistit, možná v servise budou mít testovací skútr a tím pádem i baterii na vyzkoušení a tu tvou mohou vyzkoušet v tom testovacím skútru
měl jsem podobnou závadu na elektrokole a byly to nakonec kontakty v konektoru na baterii, trochu jsem je napružil a ošetřil přípravkem na kontakty a od té doby dobrý, máme dvě stejná elektrokola a tak mi pomohla právě možnost přehození baterií mezi sebou

Re: Elektroskútr ukazuje špatnou míru nabití baterie

PříspěvekNapsal: 21 úno 2023, 17:10
od Britt
Je to nový, tak šup s tím k prodejci a ať se stará on.

Re: Elektroskútr ukazuje špatnou míru nabití baterie

PříspěvekNapsal: 23 úno 2023, 13:11
od e-Kája
Ahoj,

pokud ti po ujetí poloviny kilometrů z maximálního dojezdu (tedy zhruba po 20-25km) ukazuje voltmetr na tachometru 97% z původních 100%, ale indikátor stavu nabití přímo na baterii ukazuje okolo 50%, tak je závada v měření voltáže baterie, tedy nejspíš lehce zkorodovaný nebo nedocvaknutý pin v nějakém konektoru na trase mezi baterií a tachometrem. Zkus teda projít trasu, prostříknout konektory kontaktolem a zkontrolovat, jestli nějaký z drátů svazku v kabeláži není při lehkém zatáhnutí za něj uvolněný. V každém případě je dobré odpojit nejprve baterii od okruhu.

Pokud však i ukazatel nabití baterie zobrazuje 97%, tak bude závada přímo v řídící elektronice baterie, tudíž jedině nechat v rámci záruky vyměnit. Nejlépe zkusit v prodejně dát tam baterii z jiného nového skůtru a tím tuto závadu potvrdit, jak už bylo řečeno.

Jinak pokud někdo tvrdí, že se na elektroskůtru nemá co pokazit, tak to je nesmysl. Většinou je to způsobeno kabeláží nebo kontakty, na druhém místě je elektronika a až to poslední, co se může rozbít je baterie, pokud o ní teda člověk správně pečuje.