krizik1 píše:Proč si doma držíš přibližovadlo, se kterým nanajedeš za rok ani 2000 kilometrů?
Nejprve bych rád poopravil tvůj odhad mého ročního nájezdu:-)
Mojí elektromotorku Brammo Enertia+ vlastním teprve 2,5 roku a v době koupě už měla najeto 5500km v Německu předchozím majitelem.
Já budu mít letos na podzim na tachometru cifru 13000km, tedy mnou najeto za 2,5roku je 7500km.
Jednoduchým výpočtem lze zjistit, že ročně na tomto elektrostroji najedu 3000km.
Někomu se to může zdát i tak málo, ale já za to nemůžu, že mám práci jen 15km od domova:-)
Navíc letos jsem byl 3 měsíce na home office, takže moje motorka v tu dobu nebyla denně využívaná..
Také je nutné vzít v úvahu, že mám ještě další dvě elektrovozidla.
Na mém elektroskútru Peugeot E-Vivacity najedu průměrně 500km ročně. To je hodně málo, ale na některé jízdy po městě je vhodnější než Brammo (mám k dispozici úložné prostory a topcase) a je to takový můj mazlíček, na kterého nedám dopustit:-)
No a se svým elektromobilem Renault Fluence Z.E. najedu průměrně 10000km ročně, převážně mimo město (chata,chalupa, srazy), v zimě ho používám i ve městě.
A teď ještě k první části otázky
Brammo Enertia+ je elektrostroj jako stvořený pro jízdy ve městě a za tímto účelem jsem si ho také pořídil.
Když to porovnám s cestováním MHD nebo autem po Praze, tak se přemístím bezkonkurenčně nejrychleji na jakékoliv místo, kam zrovna potřebuju dojet (snad s vyjímkou elektrokola). Je fakt, že pokud by mi šlo pouze o rychlost přesunu po Praze (úsporu času) splnil by mi toto kritérium i benzínový skůtr/motorka. Já si ale díky elektropohonu užívám dalších benefitů v podobě minimálních provozních nákladů, triviální údržby, žádných vibrací od motoru, minimálního hluku a nulových lokálních emisí. A také nemusím jezdit na benzínku, měnit olej, svíčky, atd., starám se jen o řetěz a brzdy, občas pročistím nějaký kontakt a to je vše. Nabíjet můžu jak doma tak v práci, takže já mám vlastně ve městě pořád plnou "nádrž".
Takže má cenu si tenhle elektrostroj držet: Ano má
-- 22 zář 2020, 12:26 --
goes píše:Na skutru sem dal nejvice 840 km za den. Prestavky jen tankovani a pak asi dve pul hodinove. Davat si co 100 km hodinovou pauzu jsem tam jeste dnes.
Tak to byl teda slušně dlouhý výlet, klobouk dolů ujet tohle za den na maxiskůtru. Kolikrát ročně to jezdíš?
To já bych si takové nebo větší dálky užil spíš třeba na elektromotorce HD Livewire:
https://www.motorcyclenews.com/news/long-way-up-tv-/A nebo na elektromotorce Zero DSR Black Forest:
https://youtu.be/x1tSf7YJKhM