Stránka 2 z 12

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

PříspěvekNapsal: 20 zář 2020, 08:36
od goes
Jedu 45 minut. Pak hodinu nabijim. Pisou ze ze zasivky je to 3,5 hodiny na full takze za hodinu mam treba 40%. Ujedu 45 minut a hodinu nabijim. Takze jedu beznala 4 hodiny a mam najeto 150 km. Ja myslim ze fajn.
Otazkou je zda neni lepsi ten vlak a mhd i na tech 30 km.

Ale vyhodou je ze je to volba kazdeho. Jen jsem nepotkal nikoho kdo by si na motorce zmensil nadrz na dvalitry a dal plnici hrdlo tak ze tam protece litr za hodinu a pak vypisoval po netu jak je to uzasna vec.

Ale kdyz to lidi bavi je to tak dobre.

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

PříspěvekNapsal: 20 zář 2020, 08:45
od forester
Elektroskúter môže byť fajn ale ako druhé alebo až tretie moto v garáži a to na jazdy okolo komína do práce po meste a pre vajíčka do druhej dediny ale nie na dlhšie cestovanie.

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

PříspěvekNapsal: 20 zář 2020, 10:11
od Radaprda
Asi tak - nikde jsem nepsal, že ty kilometry na projížďce ujedu najednou, bez zastávky. Jezdím s přáteli - většinou 2-5 motorek. Max tak po 1 hodině si dáváme pauzičky ať už na kafe, cigárko, oběd - případně nějaká to prohlídka (hrad, muzeum, zoo). A nedovedu si jaksi představit, že při těchto zastávkách sháníme dostatečný počet zásuvek pro alespoň částečné dobití baterii. Ale jak už jsem napsal - u skútru určeného pro krátké popojížďky kolem komína to smysl dává - zůstává ale otázka ekonomická - s malým nájezdem to efekt nemá a hraní si na nějakou tu pseudoekologii mi nesedí.

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

PříspěvekNapsal: 20 zář 2020, 10:11
od icask2
Jak pise forester plus podmienka mat garaz s elektrikou. To nie je vzdy tak samozrejme ako sa zda.

Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

PříspěvekNapsal: 20 zář 2020, 11:14
od duky5
krizik1 píše:A kde se nachází taková nejbližší 240V zásuvka ze které můžeš nabíjet, tedy mimo stojany "rychlonabíječek"?
To ti veľmi rád vysvetlí jarda šíma napríklad :)

"Nabíjím v dolnoměcholupské hospodě Na Statku, kam dojíždím na poslední zbytek „šťávy“. Ty poslední 3 km jsem se ale spíše ploužil. Dohoda s panem vedoucím byla bezproblémová. Ihned vytahuje ze zásuvky na dvorku staré rádio s kazeťákem a já zapojuji nabíječku"

"Naštěstí zjišťuji na náměstíčku hospodu o které jsem doteď nevěděl. I zde překvapuji otázkou: „Za kolik mi prodáte jednu kilowathodinu?“ Hospodská nechápe, ale já už mám vyhlídnutou zásuvku a za moment jsem tu s prodlužovákem. Štamgasti si vycházejí prohlédnout ten zázrak a spotřebu elektrického proudu nakonec platím útratou za Birell a tatranku."

"Zachránil mě sjezd na Uhy a zde starší manželská dvojice, na jejímž dvorku nacházím nejen možnost dobití baterie, ale i občerstvení."

https://www.motorkari.cz/clanky/elektro ... 18707.html

Celkom sa mi páči elektro skúter od xiaomi, viem si ho predstaviť ako približovadlo na cestu do roboty po meste. Len na takú zábavku by to muselo stáť do 1000€ aby si to niekto kúpil :).

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

PříspěvekNapsal: 20 zář 2020, 13:36
od e-Kája
krizik1 píše:A kde se nachází taková nejbližší 240V zásuvka ze které můžeš nabíjet, tedy mimo stojany "rychlonabíječek"?

Zásuvek na 240V jsou okolo nás milióny, stačí se jen dobře dívat :D
Tyto zásuvky najdeš všude ve městech, na vesnicích, v osadách, na chatách, na chalupách, v garážích, v restauracích, v obchodech, ve firmám, na čerpacích stanicích, ve stáncích rychlého občerstvení, na pokladnách hradů a zámků, atd.

Já osobně mám celkem se svými elektrovozidly najeto už přes 33tisíc elektrických km a nabíjel jsem mimo jiné na těchto místech:
Doma v garáži i v bytě, v práci v garáži i v kanceláři, u táty v garáži, na chalupě v garáži, na chatě z elektrosloupku, u známých na chalupách, v garáži kamaráda, na srazech elektromobilistů (v Sedlci, v Olomouci a Boskovicích), u benzínky, možná jsem na něco zapomněl.
No a na nabíjecích stanicích jsem doposud nabíjel ze stojanů zatím jen můj elektrický Renault Fluence (budu zde pak nabíjet samozřejmě i Victory Empulse): čtyři různé stojany v Praze, v Berouně, v Rakovníku, v Kolíně, v Pardubicích, v Hřebči a to je doposud asi vše.

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

PříspěvekNapsal: 20 zář 2020, 13:51
od duky5
On to skôr myslel tak, aby si kvôli zásuvke neotravoval cudzích ľudí ako jarda, proste "voľné" zásuvky.

Lebo teraz sa na jedného jardu iba divne pozerajú a nechápu, keď tam bude mať človek takýchto parazitov 20, tak ich kopne do prdele :)

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

PříspěvekNapsal: 20 zář 2020, 14:31
od goes
Hlavne ty motorky a skutry se nabiji desne dlouho. To neni jak u aut na rychlonabijeckach. Ze zasuvky se nabiji tech 60 km klidne 3 hodiny.

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

PříspěvekNapsal: 20 zář 2020, 14:45
od duky5
Na cestovanie nepoužiteľné, ale do tej práce ok. Hlavne keď má v práci garáž, resp aspoň dostupnú zásuvku, tak nie je problém ani nabíjanie v pracovnej dobe, netreba riešiť nabíjanie doma.

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

PříspěvekNapsal: 20 zář 2020, 16:01
od krizik1
duky5 píše:On to skôr myslel tak, aby si kvôli zásuvke neotravoval cudzích ľudí ako jarda, proste "voľné" zásuvky.

Lebo teraz sa na jedného jardu iba divne pozerajú a nechápu, keď tam bude mať človek takýchto parazitov 20, tak ich kopne do prdele :)

Děkuji pochopil jsi to dokonale a popsal ještě lépe.

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

PříspěvekNapsal: 20 zář 2020, 16:46
od HonzaR
e-Kája píše:Jestli jezdíš 200-300km jen tak a bez přestávky, tak tě docela obdivuju, ale můj šálek kávy to není. Já si udělám přestávku každých 100km aniž bych musel a pokud potřebuji, můžu si během této přestávky kdykoliv motorku/skůtr lehce nabít (z jakékoliv nejbližší 240V zásuky nebo na nabíjecí stanici) na další část cesty a po maximálně 1 hodině jedu v klidu dál. A každá moje cesta má nějaký účel: jezdím do práce, na chatu/chalupu, na hrady a zámky, fotit do přírody a podívám se rád i do historických částí měst atd.


Ono se dá celkem v pohodě ujet i 500km celodenní výlet. Akorát je na to potřeba mít odpovídající stroj. A na jeden zátah to snad nikdo nejzdíme, sám dělám pauzy pa cca 2h.

A jinak mi to připomíná doby tak před sto lety, kdy síť benzinek v podstatě nebyla a bylo to podobné shánět trochu benzínu u sedláků :D

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

PříspěvekNapsal: 20 zář 2020, 16:56
od goes
Na skutru sem dal nejvice 840 km za den. Prestavky jen tankovani a pak asi dve pul hodinove. Davat si co 100 km hodinovou pauzu jsem tam jeste dnes.

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

PříspěvekNapsal: 21 zář 2020, 07:47
od Citelis
e-Kája píše:A zkusil jsi něco v ekvivalentu 125ccm? Například Brammo Enertia+? Vectrix VX-1?

Moje zkušenosti po dvou letech s Brammo Enertia+ stručně popsané zde:

https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=127096

Mám i slabší elektrokubaturu v podobě Peugeota E-Vivacity, zkušenosti po roce provozu zde:

https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=127101

PS: očekávám v nejbližších dnech přírůstek do své elektrostáje v podobě Victory Empulse TT, (elektromotorka srovnatelná s kubaturou 600ccm).


Popravdě nezkoušel ... Přijde mi trochu nesmysl, kupovat si "motorku" na ježdění do práce v cenové hladině 200k+ Kč. Navíc pokud si můžu pořídit nový benzínový ekvivalent za nějakých 75k Kč. Už když bych počítal návratnost při rozdílu jen 100k Kč, tak to mám hrubým odhadem 73400km, což při mém ročním nájezdu dělá 11 let ... no nevím jak budou po těchto letech vypadat baterky.
Takže z mého pohledu bych si měl za více peněz koupit méně použitelný stroj, který mě nejspíš ani na provoz nevyjde levněji ... děkuji asi ne.
PS: A to co je v cenové hladině benzínového PCX je úplně stejná bída jako BeRider ... takže na ježdění "po městě" do práce bych to nechtěl ani zadarmo (jižní spojka, kopce na strahov, rozjedzdy na světlech).

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

PříspěvekNapsal: 21 zář 2020, 09:06
od forester
Ročne strácajú batérie cca 2% svojej kapacity tak ako v mobile a životnosť tak 6-7 rokov. Teraz je to velký boom a nadšenie pre ekologiu a potom už len starosti a preblém ako sa toho zbaviť.

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

PříspěvekNapsal: 21 zář 2020, 10:43
od e-Kája
Citelis píše:
e-Kája píše:A zkusil jsi něco v ekvivalentu 125ccm? Například Brammo Enertia+? Vectrix VX-1?

Moje zkušenosti po dvou letech s Brammo Enertia+ stručně popsané zde:

https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=127096

Mám i slabší elektrokubaturu v podobě Peugeota E-Vivacity, zkušenosti po roce provozu zde:

https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=127101

PS: očekávám v nejbližších dnech přírůstek do své elektrostáje v podobě Victory Empulse TT, (elektromotorka srovnatelná s kubaturou 600ccm).


Popravdě nezkoušel ... Přijde mi trochu nesmysl, kupovat si "motorku" na ježdění do práce v cenové hladině 200k+ Kč. Navíc pokud si můžu pořídit nový benzínový ekvivalent za nějakých 75k Kč. Už když bych počítal návratnost při rozdílu jen 100k Kč, tak to mám hrubým odhadem 73400km, což při mém ročním nájezdu dělá 11 let ... no nevím jak budou po těchto letech vypadat baterky.
Takže z mého pohledu bych si měl za více peněz koupit méně použitelný stroj, který mě nejspíš ani na provoz nevyjde levněji ... děkuji asi ne.
PS: A to co je v cenové hladině benzínového PCX je úplně stejná bída jako BeRider ... takže na ježdění "po městě" do práce bych to nechtěl ani zadarmo (jižní spojka, kopce na strahov, rozjedzdy na světlech).


Pokud se člověk dívá na ceny nových elektroskůtrů nebo elektromotorek, tak jsou saamozřejmě hodně předražené a finančně se to nevyplatí.
Například Vespa Elettrica stojí asi 160-190tisíc!

Ale třeba nový elektroskůtr Ecooter E2R se dá pořídit už od 80tisíc s DPH, což už je myslím vcelku přijatelnější částka:
https://www.dirtbikes.cz/Ecooter-E2R-el ... d12408.htm

Pokud chce člověk za rozumné peníze kvalitní elektrostroj s ekvivalentním výkonem 125ccm benzinového skůtru, tak je samozřejmě lepší poohlédnout se po něčem lekce jetém. Do 100tisíc Kč lze dovozem ze zahraničí sehnat například Brammo Enertia+ nebo Eccity Artelec 670. Cena nových byla v době uvedení na trh víc jak dvojnásobná!
Videorecenze Brammo Enertia+ zde:
https://www.youtube.com/watch?v=b3B2u5R7swY

Videorecenze Eccity Artelec 670 zde:
https://www.youtube.com/watch?v=4zC1uk2R4P8

A co se týká obav z přílišné degradace baterie, tak například u mého 7let starého Bramma Eneria+ s celkově najetými 13tisíci km je v současné době pokles kapacity okolo 1-2% což je v podstatě zanedbatelná hodnota:)