Stránka 2 z 2

Re: Benzin 100 oktanů

PříspěvekNapsal: 03 dub 2016, 22:31
od dukon
Jak píše Gandalf - Verva od Benziny je bez biosložky. Jinak jeden poznatek - vysoko oktanové benzíny nejsou moc vhodné pro karburátorové verze. Klasické zapalování si neumí samo nastavit vyšší předstih tak jako řídící jednotka u vstřikování.

Re: Benzin 100 oktanů

PříspěvekNapsal: 03 dub 2016, 22:43
od JardaB
Toto by se dle mne mělo týkat zejména toho, že řídící jednotka stříkačky si poradí s méně oktanovým benzínem. Pokud je rezerva směrem nahoru má to asi menší význam.

Otázkou je jak moc je podobná řídící jednotka auta a motorky. Je možné že skútrová hlídá jen bohatost a lambdu ... toto jsou moje jen domněnky.

Fundované informace co všechno sleduje ŘJ skůtru by mne zajímalo.

Re: Benzin 100 oktanů

PříspěvekNapsal: 03 dub 2016, 22:57
od dukon
Konkrétně - Kymco Agility 125 na Vervu 100 jet nechtělo. V zátěži úplná bída. Pomohlo až naředění 95.

Re: Benzin 100 oktanů

PříspěvekNapsal: 18 črc 2021, 20:17
od dominik.palo
Honza.89 píše:V USA maj nejvyssi oktanovy cislo 89, myslim normalne dostupne na cerpacich stanicich, vsichni ale tankujou 86 a maj tam stejny auta jako tady. Kdyz se kouknete do technicaku napr Ford Mustang tak v USA je doporucene 86 a v cr je to 98, pochybuju ze pro kazdej trh delaj jinej motor, takze je to uplne jedno co se tam naleje ... mimochodem me z tech 100 oktanovych prijde nejlepsi Verva 100 od Benziny ...


Tu by som ta rad opravil, ked som bol v USA, tiez ma to celkom prekvapilo a dopatral som sa k tomu, ze v USA sa pouziva ina metoda na vypocet/uvadzanie oktanoveho cisla - cize 1 oktan v USA sa nerovna 1 oktan v EU. V USA a Kanade sa totiz pouziva ako oktanove cislo priemer 2 metod merania - MON a RON (cislo oznacovane ako AKI), kdezto v EU sa pouziva iba cislo z vysledku merania metodou RON (ktore je cca o 8-12 oktanov vyssie ako MON), preto tie rozdiely ;)

Tu je aj podrobne vysvetlenie https://www.topspeed.sk/novinky/ako-to- ... enzin/8117