Stránka 5 z 74

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 29 bře 2013, 15:29
od jakubrentka
Zdravím, na níže uvedeném odkazu stahujte fotky držáku boxu + jsem tam přidal upevnění telefonu na zrcátko - včera jsem se v dílně nudil. K tomu držáku - plotna byla originál u kufru, kdybych jej chtěl demontovat, zůstanou mi tam dvě díry v těch madlech a jinak bez problému. V kufru vozím dvě přilby nebo nákup a slouží dobře. Plastové *dorazy* jsem demontoval a nahradil šroubky s možností regulace výšky. Stávalo se že kufr hrkal - čínský box není vždy dokonalý.. takto si těmi dvěma šrouby nastavím ideální výšku a kufr ani nehrká ani se jinak nepovoluje. Pokud jde o držák telefonu, doporučuji koupit z Číny, tenhle můj stál 180 kč i s poštou + uvnitř je na vytěsnění prostoru kolem telefonu houba do koupele - cena 18 kč.. v Čechách jsem se díval po podobném produktu, a cena kolem 800 mi přijde moc.. Pro více informací pište. Jinak ty starty - ačkoliv ho nechám klapat třeba 3 minuty.. start je problém. Jak ho rozdovádím, tak pak už pohoda.. do té doby to ovšem jde pořád špatně. Karburátor jsem dotahoval, elektronický sytič je taky ok..tak už nevím. Pořád si hraji s bohatostí směsi a volnoběhem.. http://ulozto.cz/xxmeuV8/maxon-rar

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 22 dub 2013, 22:12
od wotca
A když Vám to startování "zlobí", proč neotravujete servis se zárukou?
Pořídil bych si to jako svoje první normální moto, ale rád bych věděl, jak to probíhá když se něco podělá. (je to v záruce, takže by mi mělo autokelly zdarma opravit všechny věci co se podělají první 2roky/6000km, no ne?)

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 25 dub 2013, 16:26
od Vargas
V tom máš pravdu, ale představ si, že bys s každou blbostí běhal do servisu.... :? :?
To si ale pak moc nepojezdíš :roll:

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 25 dub 2013, 20:38
od TUNER
Přesně tak,ono za chvilku omrzí když budeš kvůli každé hlouposti měsíc bez skútra.

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 09 kvě 2013, 09:09
od on22
Ahoj, i já bych chtěl přispět svou troškou do mlýna…

Ardoura mám měsíc a půl a najeto mám 900 km. Zatím jsem absolvoval pouze první garančku, při které jsem vyreklamoval výčko nádrže. Ve víčku se mi nějak kousl zámek a když jsem za něj vzal trochu větší silou, vytrhlo se mi i s takovým tím plechovým kroužkem v trubce k nádrži, za který to víčko vlastně drží. Vyreklamoval jsem to v pondělí odpoledne a díly na opravu přišly už v úterý ráno, to jsem ale neměl čas, takže opraveno ve středu odpoledne.

Nové víčko nádrže se ale dává i se spínací skřínkou, aby byl v obou stejný zámek, a když mi v servise měnily spínací skřínku, tak mi tam pak zapomněli zpátky zapojit jeden konektor, což způsobilo, že mi nefungovalo dobíjení a skútr šel jen na baterku. Když jsem pak při návratu ze servisu a po krátké projížďce zastavil u benzínky a natankoval, nešel skútr kuli slabé baterce nastartovat. Nakonec asi po pěti minutách startování nakopávačkou chytnul (u benzínky ze mě všichni ostatní museli mít pěknou p*del) a já odjel domů. Tam mě napadlo zkontrolovat zapojení (nezapojení) konektorů u spínací skřínky, konektor jsem zapojil a bez dalších závad jezdím dál (už celých 600 Km) :lol:

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 15 kvě 2013, 18:20
od jakubrentka
Zdravím Vás kolegové s Ardourem. Chci se podělit o nové zkušenosti. V nedávné době jsem měnil značnou část motoru za upravenou.. ale ještě než se tak stalo, absolvoval jsem cestu mezi domovem a Prahou - 200 tam a 200 zpět. Při plném naložení batohy a dvě osoby jsem měl spotřebu 2,8 litru - měl jsem v té době najeto 800 km a mimo dálnici jsem to dal za tři hodiny. Motor šetřím, více jak 80 nebo 90 jsem nejel - skutečných. Po Praze jsem najel 300 km, a když jsem se po 14 dnech v dešti vracel zpět domů, měl jsem najeto přes 1300 km. Zpět trošku poprchávalo tak jsem jel sám, prázdný a trošku rychleji. Max 105 - více to nebylo.. Ale jel jsem spíše na čas. No a doma když jsem se rozhodl montovat tuningové věci ( k tomu se vrátím) jsem zjistil že mám lehce přidřený píst.. Dávám apel všem, aby dbali na dobré zajetí a nemysleli si jako já, že 1500 km musí stačit.. Jsou tu totiž fámy že 4takt se takhle zajíždět nemusí a podobně - omyl.. Jediné štěstí bylo že jsem se rozhodl upravit motor.. Věc druhá - do povinné výbavy údajně nemusí patřit žárovky - v našem případě diody.. Já si takto četl i vyhlášku - problém je v policii. Ta žije v domnění, že nutná je jedna žárovka od každého typu na vozidle. To že si diodu nevyměníme nikdo neřeší - musí se prostě vozit- zákon její výměnu neřeší..tak si dejte pozor.

No a teď k těm úpravám. Rozhodl jsem se trochu investovat a upravit výkon. Doma mám slušnou dílnu, takže čistě za díly bez olejů jsem investoval 6000 do úprav které zde vypíšu.

První úpravou byl držák telefonu - ebay a soustruh na vytočení šikovného držáčku stál 250 kč ( v čr totožný 700). Dále jsem se rozhodl zakoupit motoalarm - také ebay, cena 600 - montáže jsem se trošku bál. Naštěstí se s tím u ardoura počítají a má připravený konektor pro zapojení - práce tak na 20 minut . Má to dálkový start, dva typy režimů - nastavení citlivosti - paráda. Další má úprava je již z českých obchodů.. takže jsem měnil kontrastní pružinu za červenou NARAKU - +2000 otáček. Vyměnil jsem spojkové pružinky - za modré. Dále jsem změnil sekundární převod - zvýšení výkonu o 35 % - to je ideální pro 160 ccm válec, ale věřím že by to utáhlo i ten 48% který se ale nedoporučuje. Dále jsem vyměnil variátor a válečky. Pak jsem se dostal ke zmiňovanému válci a kovanému pístu také NARAKU s objemem 160 ccm. Nechybějí nové kapaliny..

Celá proměna trvala dopoledne a zážitky jsou suprové. Dlouho jsem pročítal fóra a přemýšlel nad ideální kombinací. V obchodě v Praze mě s těmito nápady vyhnali že to u tohoto "šitu" nemá smysl investovat- že to nebude velký rozdíl.. Pán mi nabídl skútra který mu tam stál tak dva roky a argumentoval že tam by se změna projevila.. Tak jsem se rozhodl to sám zkusit a podpořit tak třeba další z vás kteří přemýšlejí nad změnou výkonu.. Přijde mi zbytečné utrácet za Mallosi. Celá úprava by byla cenově skoro dvojnásobná.. Myslím si že pro čínu bohatě postačí NARAKU. Mít značkový motor, investoval bych více..

Teď k tomu podstatnému - skútr má úplně jiný chod, motor je dynamicky fungující ďáblík. Změnil se volnoběh - jde pěkně od podlahy a nechá se slušně vytáčet. Tam kde jsem dříve jel 50, není problém 80. Mám najeto 200 km a tak jsem ani nedal plný plyn. V mírném kopci mohu s přehledem v 80 přidat plyn a je znát záběr. Dříve když jsem jel 50, musel jsem originál už trošku držet, teď se dá jet 50 jen tak na volnoběh a motor není ani slyšet. když jsem prvně zajížděl, jezdil jsem ze začátku 40.. teď zajíždím v 70 a jde to suprově. Předjet kamión na okrsce byl trošku problém, teď ho s přehledem dáte i před zatáčkou. MAximálku jsem měl kolem 105-110 s větrem v zádech.. MYslím si že teď až ho trošku zajedu, dosáhnu na 130 v pohodě.

Myslím si že všechny ty úpravy ten skútr posunuli o hodně příček výše. Kdyby měl kdokoliv zájem poslat odkazy na díly které jsem měnil - rád pomohu, poradím. Nafotím.Já nad výběrem proseděl hodně nocí ale vyplatilo se to.. Takže jen doporučuji!! Hlavně nedat na rady prodejce konkurenční značky.. :twisted: :twisted: :twisted:

O problémech a výhodách budu informovat ;-)

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 15 kvě 2013, 18:32
od crhy
130 čínských = 105 opravdových. Podvozek ardoura by 130 opravdových neskousnul, dal by jsi si pěkně na hubu. :wink:
Ale jinak dobrý 8)

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 15 kvě 2013, 18:43
od jakubrentka
Kdepak, těch 105 je právě přepočtených. Mě to proměřuje skoro o 10 km. Ale105 to je opravdových. 130 jsem s tím ještě nejel, ale říkám si ,když to dalo těch 105 v originálu s variátorem od NARAKU, musí to těch 130 dát . Ale jak jsem psal, teprve zajíždím a plný plyn jsem ještě nedal..možná to dá méně, možná více.. Ale už teď vím že v kopci kde jsem jel 50, mám teď 80 ;-) Navíc motor lze upravit i na 180, ale to už není ideální kvůli životnosti třeba kliky nebo vačky..
Necituj poslední příspěvek. Používej tlačítko odpovědět, díky

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 15 kvě 2013, 18:49
od crhy
OK až budeš mít zajeto, tak to někde na dálnici otestuj s GPSkou a o své zkušenosti se poděl. Jestliže hovoříš pravdu, tak by to pro všechny, kdož mají tento čínský motor ve svém skůtru možná dávalo i nějaký smysl.

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 15 kvě 2013, 18:57
od Krikri-K1
Pěkný tuningstory :) Taky se chystám (snad uz o víkendu ) na přestavbu na 209ccm + převody ale vše Malossi.
Už se těším na tu změnu oproti 125. :mrgreen:

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 15 kvě 2013, 19:59
od jakubrentka
MAlossi je jiná liga - já nechtěl tolik investovat. Jaký motor budeš předělávat? Já vím o úpravě na 180 ccm - musíš upravit kartel. Ale 209 jsem neslyšel :-)

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 15 kvě 2013, 20:02
od KYBLOS
Nerozebírejte zde úpravu motoru Gilera DNA 125. To patří jinam, díky

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 16 kvě 2013, 06:57
od TUNER
Crhy má pravdu,130 to opravdu nepojede. Na to tomu pořád chybí výkon. Třeba tyjo dával válec 160 ccm na své Kymco a srovnával to že to pak jede jako značková 125 ccm...ale taky to začalo trošku baštit....asi tak jako značková 400-500 ccm.......

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 13 čer 2013, 21:53
od Pája 222
Platí my záruka když sem to koupil jeté 2 měsíce? .A jak si první majtel nebyl na servisce vemou mě ? :)

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 13 čer 2013, 22:01
od tyjo
Tunere, baští mi to možná víc, ale už jsem několikrát psal, že já jsem extrém, mám skoro 150 kilo, takže standartně jezdím ve dvou, i když jsem na skůtru jeden :-) a jezdím teď momentálně 80 - 90 % pouze ve městě takže to jsou jen křižovatky rozjíždění, brždění přidávání a tak, tak je jasné, že si to vezme více a taky možná jsme se v tom tankování trochu uklepl, protože dávám vždy ještě dva litry do petky a myslím, že to pořád připočítávám blbě, musím se podívat jeslti to počítám dobře, teď mám před SŠ plnou po hrdlo a v Praze budu dotankovávat což bude kolem 100 km, tak uvidím co to vezme, ale snad míň, jinak mám ještě iridiovou svíčku :-)