Stránka 73 z 74

Kovové rány při startování za studena volnobežka?

PříspěvekNapsal: 25 říj 2022, 15:07
od radeonx800
Ahoj, nevíte čím by to mohlo být že Maxon Ardour 125 když přijedu z práce a ráno chci startovat tak se při startování ozývají kovové rány pak chytne a jede ůplně bez problému... mohla by to být volnobežka? za tepla to nedělá...

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 25 říj 2022, 15:57
od Dusan14
Moze, ale najprv by som vybral, starter a skonttoloval ten. Pac koli volnobezke trrba rozobrat pol motora. A ked sa ju rozhodnes menit kup tu viac segmentovu, tu povodnu 3segmentovu nekupuj.

Odoslané z STF-L09 pomocou Tapatalku

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 25 říj 2022, 17:07
od Karlos 1
Ty moje km nejsou natočeny vrtačkou, jsou normál najeté, protože dříve jsem na tom každý prac. den jezdil do práce, tedy pokud nebyl mráz nebo neležel sníh. Měněny běžné spotřební díly - řemeny, variátory celé i jen díly, spojka, brzd. destičky, ložiska před. kola atd. Samozřejmě měněn olej motorový i převodový dle manuálu, na motorovém jsem po několika výměnách přidal 500 km takže po 2 tis. km, těch 1,5 tis. mi připadlo zbytečné po po kontrole vyjetého oleje. Vše jde najít v tomto vláknu. Není důvod, proč by tyhle motory nemohly najet takovéhle porce km, vždyť je to okopírovaný starý Honďácký motor !

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 25 říj 2022, 18:56
od JardaB
Právě, že jen okopírovaný ... okopírovaný tak, že stojí polovic. Není totožný v kvalitě materiálu a výrobních tolerancích. Nižší cena se projeví ve spolehlivosti a trvanlivosti výrobku ... je to loterie kus od kusu. Někdo má štěstí - někdo smůlu.

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 26 říj 2022, 11:58
od radeonx800
Dusan14 píše:Moze, ale najprv by som vybral, starter a skonttoloval ten. Pac koli volnobezke trrba rozobrat pol motora. A ked sa ju rozhodnes menit kup tu viac segmentovu, tu povodnu 3segmentovu nekupuj.

Odoslané z STF-L09 pomocou Tapatalku

startér už jsem vyndaný měl nic špatného jsem na něm nenašel...
všechny přípravky na to mám co jsem koukla na videa tak to zase taková hrůza není, můžeš mě poslat odkaz na tu volnobežku o které mluvíš?

karlos1: a papá už olej po takové porci KM nebo sleduješ nějaký ubytek výkonu? dělal jsi už ložiska na zadním kole? každopádně s takovou porcí KM na čínske GY6 to už možná bude na knihu rekordů sám bych nevěřil že to zvládne tolik KM to už je pěkný i na hondu PCX


jardaB: je ale pravda že na tom jezdí celá čína, tak to asi musí něco vydržet a po pár milionech kusů, se to už asi naučíš dělat :D

jo a na jaké vůle nastavujete ventily, já na netu našel sací a výfukový 0.12mm je to správně?

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 26 říj 2022, 12:47
od Dusan14
Tu mas 20 zapadkovu
€ 8,56 | Performance Starter Clutch (20 sprags) for Scooter Moped ATV Go Kart 152QMI 157QMJ GY6 125 GY6 150
https://a.aliexpress.com/_mOJZO3A

Standartne je 3 zapadkovy.

Odoslané z STF-L09 pomocou Tapatalku

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 26 říj 2022, 13:13
od radeonx800
Dusan14 píše:Tu mas 20 zapadkovu
€ 8,56 | Performance Starter Clutch (20 sprags) for Scooter Moped ATV Go Kart 152QMI 157QMJ GY6 125 GY6 150
https://a.aliexpress.com/_mOJZO3A

Standartne je 3 zapadkovy.

Odoslané z STF-L09 pomocou Tapatalku


Uz to vidím, diky za typ by mě nenapadlo ze se vyrábí lepší a horší volnoběžka ;) už jsem jí objednal doufám že ty rany a rachtání jsou tím :)

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 26 říj 2022, 15:23
od Dusan14
No zvyknu sa vysipat pruzinky, tak ked si nenasiel nic v oleji......

Odoslané z STF-L09 pomocou Tapatalku

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 26 říj 2022, 18:11
od radeonx800
Ne v oleji jsem nic nenašel a že ho měním často...

tak jsem našel co to přesně dělá 0:20

https://www.youtube.com/watch?v=2qgbuTtOk-I

otázka je když budu na scooteru stále jezdit jestli se nemůže dojebat něco dlašího???
utahovací momenty budete někdo vedět?

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 26 říj 2022, 20:55
od Dusan14
Kusky pruzinky prejdu cez sitko a zadru cerpadlo.

Odoslané z STF-L09 pomocou Tapatalku

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 26 říj 2022, 22:20
od radeonx800
Nevíte ještě jaký je rozdíl mezi EFI a Carb motorem, že koukám na kelly a celý motor škoda že jenom EFI stojí 7555 tak jeslti by na ten EFI motor nešel dát jenom karbec a šlapal by :D

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 31 říj 2022, 20:44
od Karlos 1
Olej mi to nepapá, od výměny k výměně úbytek v řádu milimetrů, netřeba dolévat. Výkon neklesá, spíše naopak, výkonové výkyvy jsou podle mě způsobeny spíše variátorem kus od kusu, ojetím řemenu atd. , tedy spíše převodovými nuancemi.V zadním kole jsou ložiska původní, tam to nějak drží na rozdíl od předku. Ventily nastavuju sací na 0,08 a výfukový na 0,1 mm.

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 07 lis 2022, 20:37
od radeonx800
Tak to budeš mít myslim evropsky rekord na čínské gy6 to fakt čumím ze to vydrží 50tis km, jo dnes přišla volnoběžka 20 zubová koukám že díly chodí z chiny nejako rychleji nez jiné věci...

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 12 lis 2022, 18:10
od radeonx800
Jenom sem hodím, jakým směrem se povoluje matice na volnobežce, matku jsem pekně dojebal, ale koupil na kelly novou za 43Kč :) jo a opradu star8 volnobežka je špatná po rozdělání se jeden ten segment nevrací

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 31 led 2023, 17:04
od Karlos 1
Po 49280 najetých km, ještě to bylo v prosinci, další zajímavá závada - jedu z nákupu z Normy a najednou si všimnu, že mám úplně spadlou rafičku benzínu, přitom při příjezdu k Normě byla na maximu. A hergot, to vypadá na palivoměr, říkal jsem si, ale další překvápko bylo při odbočování, blinkry nic. To už jsem se naklonil dopředu nad světla a samozřejmě taky nic. No ale dojel jsem jinak v pohodě domů, chcípnul motor a jal se zkoumat závadu. Motor už ani ťuk, startér nereagoval. Začal jsem od pojistky 10A u baterky a taky jo - přehořelá. Dal jsem novou, cvičně zapnul jen klíčkem zapalování, přitom koukám na tu novou pojistku a vlákno se začíná žhavit a ještě navíc pozoruju čoud zpod přední kapotáže. Takže všechno vypnout a odmontovat přední kapotáž, abych zjistil, z čeho se tam čoudí. Po opětovném zapnutí zapalování zjišťuju čoud od regulátoru nabíjení.
WhatsApp Image 2023-01-31 at 15.05.04.jpg

Bílý kroužek ukazuje místo hoření. Takže vymontovat regulátor a objednat nový, což se ale ukázalo ne tak jednoduché, v Autokelly dávají měsíc čekačku. No dobře, stejně je zima, tak si dám pohov. No jo, ale po měsíci mi píšou z Kelly, že to vypadá přinejlepším tak na květen! To už jsem ale neakceptoval, to už se dávno jezdí. Tedy jsem sedl k PC a hledal další dodavatele. Ale zrada, po celém česku není tento náhradní díl na skladě. Uspěl jsem až v Olomouci, kde mi pán nabídl v praxi vyzkoušenou náhradu tohoto maxoňáckého regulátoru. A tady bacha, ony jsou vlastně 3 verze - na nejstarší karbecové Ardoury s ručním rozsvěcováním světel, to je právě ta moje, potom verze na pozdější s automatickým rozsvěcováním světel ( tzv. AHO verze ) a nakonec verze na motory se vstřikováním. Takže tohle všechno je třeba při objednávce zohlednit, aby vám nepřišla nevhodná verze. No mě přišla ta správná, taže nakonec všechno ok, akorát se mi to prodražilo o poštovné a ten ekvivalent regulátoru byl taky samozřejmě dražší o 300 Kč oproti Kelly, ale když chce člověk jezdit...Skútr už jezdí, startuje, svítí, dobíjí a regulátor je studený jak psí čumák. Tak vám přeju, ať vám regulátor vydrží, protože je to v současné době na dlouhé lokte. A přitom ostatní náhr. díly jsou většinou do druhého dne, fakt to nechápu .