Stránka 47 z 52

Maxon Matador 125

PříspěvekNapsal: 29 čer 2017, 22:45
od Kari007
Ahoj,prosím o radu,už začínám být zoufalý.Když mám skůtr na hlavním stojanu chytá nadrc,drží krásně volnoběh ale jakmile ho sundám na zem okamžitě chcipne a nejde nastartovat kdyz je na zemi.Pak ho dám na stojan a zase pěkně chytá.Měnil jsem sytič,svíčku,prošel jsem hadice jestli není nějaká přiškrcená, ale nic jsem nenašel.Se skůtrem skoro nejezdim,stál přes 2 měsíce v garazi.

Re: Maxon Matador 125

PříspěvekNapsal: 29 čer 2017, 23:28
od Dusan14
Kabely konektory? Dufam ze to nema nejaky bezpecnostny kontakt na bocnom stojane

Re: Maxon Matador 125

PříspěvekNapsal: 30 čer 2017, 07:14
od Kari007
Na boční stojanu to ma hlídač,ale ten funguje správně,zkousel jsem ho odmontovat ale dělalo to i bez nej.Napadlo me jestli to nemůže byt něco s pohonem,jakmile je zadní kolo na zemi tak se nepootoci a chcipne.Konektory jsem procházel a na pohled vsechno Ok.

Re: Maxon Matador 125

PříspěvekNapsal: 30 čer 2017, 07:36
od koftun
když máš skutr na stojanu, jde zastavit otáčející se kolo rukou? Nebo zadní brzdou, aniž by to zdechlo?

ukazovalo by to pak na stále sepnutou spojku

Re: Maxon Matador 125

PříspěvekNapsal: 30 čer 2017, 08:11
od Kari007
Problém vyřešen,spatne nasazeny konektor na svicce,vždycky kdyz ten skutr se zhoupl tak to chciplo takze tam byl blby kontakt.Moc se omlouvám ze jsem takovou hloupostí tady otravoval a chtěl bych poděkovat všem kdo mi radili.

Re: Maxon Matador 125

PříspěvekNapsal: 19 črc 2017, 20:25
od berka
Chtěl bych se zeptat, na jednu věc. Na skútru je originál řemen o rozměru 835x20x30, ale koukal jsem, že na zadní řemenici u spojky je ještě místo kam by mohl řemen vylézt, ale jeho délka mu to neumožní. Zbývá tam asi 5-6 mm. Pokud bych koupil delší řemen 842 nebo 845 zlepšil by se mi rozjezd (síla) z místa a celkový průběh přenosu síly na kolo, jelikož by se změnil poměr převodu. Otázkou je, co nastane při zvýšených otáčkách? Dokáže díky své délce potom řemen vylézt výš i na přední řemenici kde je také ještě místo? Teoreticky by se tím malým prodloužením řemenu měl zlepšit rozjezd a možná i maximálka (o tu nejde). Ale uvítal bych svižnější rozjezdy na křižovatkách.
Díky za názor.

Re: Maxon Matador 125

PříspěvekNapsal: 19 črc 2017, 21:17
od jan.chrstos
včera sem měřil standardní variátor u mé 152QMI a došel k tomu, že při maximálním přiblížení řemenic (vpodstatě dotyku řemenic na vodícím čepu) je mezi nimi na vrchní hraně 21,5mm. Standardní řemen(aspon ten muj) měl novej šířku jen 19,2mm. Tzn limita je konstrukce variáturu i tloušťka řemenu. Až nahoru se prostě nedostane páč se ty řemenice nepřiblíží tak, aby ho tam mohly vůbec vytlačit.

Podobně tak spodní pozice řemenu. Čep z variátoru leze 13,5mm a tím je dán rozestup řemenic v klidové pozici(pri startu) a tím pádem i spodní pozice řemenu.
Podlé mého delší řemen neovlivní na variátoru vůbec nic. Na spojce možná vrchni pozici, která řeší ten rozjezd.
Někde sem ale četl, že řemen 842 byl už tak volnej, že mlátil o kryt...

Co se týče spojkových řemenic, zkusil bych silnější pružinu. Mám +1500 a řemen se mi zdál nahoře dost.

Re: Maxon Matador 125

PříspěvekNapsal: 19 črc 2017, 21:59
od Dusan14
Da sa liznut na sustruhu ventilator variatora pripadne aj variator a remen vyjde vyssie.
Capy su tudim 50,5 a 51,5

Re: Maxon Matador 125

PříspěvekNapsal: 19 črc 2017, 22:19
od jan.chrstos
to sice jo - max. rychlost se trochu zvedne, ale na ukor startu.
Ty remenice totiz budou o to liznuti bliz a remen pri startu o neco vys. Aspon tak to chapu.

Re: Maxon Matador 125

PříspěvekNapsal: 19 črc 2017, 22:50
od berka
Taky bych to tak viděl. Na ty rozměry rozevření variátoru jsem nějak zapomněl, takže zítra než koupím řemen tak se podívám, zda se může zadní řemenice ještě sevřít aby mohl být řemen výš.
Hledal jsem na netu zda to už někdo měnil a kupodivu jsem našel několik lidí kteří už to mají vyzkoušené. Údajně delší řemen o 7mm znamená cca. o 1 mm posunutí řemenu výš a na Kentoyu se dokonce ten větší už prodává jako originál.

Re: Maxon Matador 125

PříspěvekNapsal: 20 črc 2017, 08:25
od jan.chrstos
jestli chces trochu laborovat, tak muzes zkusit dat 0,5mm podlozku a prodlouzit cep variatoru.
remen by se tim mel dostat niz, ALE zase na ukor max. rychlosti. Porad neco za neco.

pak bych dal pruzinu +1500ot. a lehci valecky. (jestli tam mas standardni 13g tak rozhodne)
Ja mam tuto pruzinu + 10 (11g) valecky a jako neni to uplne spatny. jako žádny škubnutí na otevření plynu se nekoná, ale jak se skutr hne, tak pak uz akceleruje pekne. max rychlost se mi na tacho ukazala 105, ale o tom to neni.

Re: Maxon Matador 125

PříspěvekNapsal: 20 črc 2017, 08:56
od berka
Jinou kontrastku, válečky a spojkové pružinky jsem už dával loni.

Re: Maxon Matador 125

PříspěvekNapsal: 20 črc 2017, 09:28
od TUNER
Jak píše jan.chrstos,dělají se slabé podložky na odladění rozjezdů. ;-)

Re: Maxon Matador 125

PříspěvekNapsal: 20 črc 2017, 14:38
od berka
Takže jsem použil o 7mm delší řemen, namontoval 1mm silnou podložku k čepu (díky za tip) a odlehčil válečky v celkovém součtu o 2g.
Podložka umožnila posunutí řemenu na přední řemenici asi o 3mm níž a stále tam zůstává rezerva. Rozjezdy se zlepšily, maximálka možná trochu nižší. Zjistil jsem že použité válečky Naraku jsou stále ve výborném stavu, narozdíl od původních které měly plošky už po pár kilometrech.

Re: Maxon Matador 125

PříspěvekNapsal: 21 črc 2017, 07:32
od Dusan14
jan.chrstos píše:to sice jo - max. rychlost se trochu zvedne, ale na ukor startu.
Ty remenice totiz budou o to liznuti bliz a remen pri startu o neco vys. Aspon tak to chapu.

To nemanz9 startom nic spolocne, ten ostane zachovany. Liznutim varia a remenice sa prave stane to ze remen bude vytlacovani vyssie, tj svysi sa maximalka. (teoreticky) Dolezite je to neprehnat a sledovat kolko je rezerva na capoch variatora, valcekoch, a zadnej remenici, (zadna remenica sa da riesit dlhsim remenom.) najdlhsi je 849mm
Uz si zmeral aky dlhy cap tam mas? Preto som pisal ze existuju 2 typy. Mozno ti staci kupit ten dlhsi.