Stránka 4 z 44

Re: Maxon forcer 50

PříspěvekNapsal: 07 srp 2010, 11:43
od žape
Tak za chvíli vyrážim pro stroj. Fakt jsem na to zvědav. Je to můj první,jen na cesty do roboty 2-3x týdně,jinak drtim kolo v rámci tréningu. Ale někdy jsem línej,proto skútr. Auta se mi na couračky přes město brát nechce- Než jdem se přestěhoval,měl jsem to 2 km pěšky :)
Uvidíme,snad to jako bejvalej automechanik udržim v provozu. Proto do toho jdu . A nehodlám dát 30-40 tis kč za 50 ccm. Navíc jsem včera viděl 4 roky starou aprilii za 44 tis.,s 11 000 km................... Vhledem k tomu že týdně najedu 100 km MAXimálně,spíš 60,jsem ochoten to risknout. Na reakci že ta apriile bude jezdit i za 10 let,kdežto číňa nikoliv,se akorát zasměju. Mám 2 roky záruku a co bude dál,se uvidí. Pokud nenatrefíš na srágotku,což platí všeobecně,nechceš od toho víc než to co ti to nabízí a naopak tomu dáš co je třeba v servisu a chování,nevidim problém. V mojim věku,začínajíc 4kou,mám už ve spoustě věcí celkem jasno a to nejen v technických. neb život tě naučí. Ale nebránim se ani tomu,že člověk se pořád učí,což dělám,občas. Zdar a dobrou chuť všem.

Re: Maxon forcer 50

PříspěvekNapsal: 07 srp 2010, 16:40
od Mytys
Já jsem taky vydražil nového MAXONA na Aukru za polovinu ceny co se nabízí nový v AK. Je to novej scoter a po rozpojení restrikce CDI jede po rovince 65 km za hod. To mi stačí. Na to dávat za značkového skůtra 60 tis. A ještě ho vytunit za dalších 20 tis. Mám ho jako záložní vozidlo když nebude auto doma a budu muset pryč. Najedu ročně tak max. 500 km. Jsem starší generace odkojená pionýrem JAWA 05,20,21,23 a pod. Ty byly taky poruchový a jezdilo se. Zastávám názor že lepší nová čína za 15 tis než 20 starej ital s najetýma 20 tis. taky za 15 tis.
Na takové ježdění ho nepotřebuji:
http://www.youtube.com/watch?v=HvIze5xN ... re=related
Testování pneu:
http://www.youtube.com/watch?v=BdyUmY0f ... re=related
Když Váš skůtr bude testovat policie:
http://www.youtube.com/watch?v=PlOTFM4rMsc

Jen smutným okem se musím podívat na stránky:
http://www.sesa-moto.cz/minulost/
Kdyby takováhle kompletní dokumentace byla někde na čínské skůtry to by bylo super. Nová doba všechno je tajný !!! :twisted:

Re: Maxon forcer 50

PříspěvekNapsal: 07 srp 2010, 17:36
od žape
Už je uzamčen u nás ve vrátnici v baráku mezi ostatnima prskoletama. Vypadá slušně,ještě aby tak fungoval. Až ze mě sleze lenora,vlítnu na něj a co půjde,překontroluju. A pokusim se nastartovat. cesta v mojim kombíku v poloze skoro ležmo, mu asi neudělěla dobře. Doma nešel natočit,asi se ulil karbec. Ale u prodejce v poho.

Ne a ne chytit. Když se odpojí u paliv.filtru hadička,musí vytékat benzin? Když do té hadičky fouknu,bublá to v nádrži. Když zkusim nasád jako podtlakem,nic Normálně se vytvoří podtlak. Zkušební jízda v poho,cestou domu ležel na pravém boku a když jsem ho vyndal z auta,až ani prd. Jehla chodí,to jsem měl dole. Pod nádrží je vidět jakýsi ventil,z ktrého vedou hadičky. Jedna k filtru a druhá je tam na co?Končí u hrdla sání . Sakra co je to za system,nemám s tim žádné zkušenosti. Díky

Re: Maxon forcer 50

PříspěvekNapsal: 07 srp 2010, 22:33
od Mytys
Re ŽAPE: Chyba když odpojíš hadičku od benzínu do karburátu nesmí téct benzín !! Tak to máš v pořádku. Oddělej sedalo aby ses dostal ke karburátoru. Mezi karburátorem a motorem je gumové koleno. Jak je karburátor připojen k tomu kolenu jde tam z něj hadička kolmo nahoru a vede taky k nádrži. Tak ji opoj. Nic z ní nepoteče. Potom vezmi injekční stříkačku nebo ústy nacucni. Neboj se, je tam jen vzduch. Ale po vytvoření podtlaku ti začne téct benzín z nádrže do karburátoru tou druhou hadičkou :D :D . Chvilku to tak nech ať (30 sec) se zaplaví plováková komora. Potom zruš podtlak a dej hadičku nazpátek. No a nastartuj. No a napiš jak jsi dopadl.
pod sedlem 1 xxx.jpg

Re: Maxon forcer 50

PříspěvekNapsal: 08 srp 2010, 08:40
od žape
Udělal jsem to ještě v noci. A Fungovalo jak jsi psal. Moje stará škola tohle neznala. Bejval tam kohout...
Sice to nechytlo,ale když jsem sundal resp. vyndal karbec,sání plné benzinu. Nechal jsem to přes noc vydejchat,ráno složil,zas napustil a chytl na druhé otočení klíčku. Dusil se,smrděl ale za chvilku se vypálil a pohoda. Bude asi chtít udělat volnoběh,občas nejde kulatě,ale je syrovej a asi jsem nechtěně při manipulaci s karbecem "zavadil" o bohatost.. Až to trochu víc projedu,vypálim a zahřeju,udělám drobné korekce. Ale možná nebude třeba. Zatim. Dík za info o systému plnění.
PS: už vim co s nim,až zas bude,někdy,třeba, cestovat ležmo. Nenechat tam béňo.

Re: Maxon forcer 50

PříspěvekNapsal: 08 srp 2010, 09:32
od Mytys
Toto už je můj třetí scooter. A nejhorší byla první kentoya. Na té jsem se vyučil. Jak se na ní týden nejezdilo nešla nastartovat vyschnul karburátor. Stačilo odpojit hadičku podtlaku a udělat uměle podtlak, tím se napustil karburátor a pak chytla na brnk. Rovněž tak pouštění skůtrů po zimě. žádné čištění a kdesi cosi. Zase jen podtlak dopustit benzín a už to frčí. Trvalo mi to 2 roky než jem na to přišel. U 2 taktu bude možná problém, že při dělší odstávce tam nateče víc oleje a pak bude při startu kouřit. Už to někdo psal na RHON FORUM. Ještě nevím co z karburátorem na zimu. Vypustit, vyjet benzín? Nechat tak? Co olej do benzínu a pod. Zabýval jsem se myšlenkou vyměnit podtlakový ventil za klasiku třeba z pionýra, ale nevím zda by pasoval závit. Jako druhýho scotera jsem měl YUKI SPEED, ten měl super kostru, široká a velká kola. Takovej robusní typ. Údajně byl rám stejnej i pro 125ccm. Ale jel jak slimák a nějak jsem nepřišel na to jak ho odblokovat. Kroužek z variároru pryč a stále jel jako smrad. A tak jsem si koupil Maxona, zatím spokojenost.

Re: Maxon forcer 50

PříspěvekNapsal: 08 srp 2010, 10:36
od satanachist
Tak já s Kentoyí se startováním vůbec žádný problém. Na zimu jen vyjedu benzín a nic dalšího neprovádím. Jen vytáhnu baterku a dvakrát přes zimu dobiju. Mám klasiku, ne gelovku. Pak na jaře naliju benzín, párkrát prošlápnu nožně a bez problémů nastartuju. Na restrikce kašlu. Jestli bych jezdil o cca 5 km/h rychleji, to mi nestojí za to. Těch 65 mi to jede i tak a kdybych chtěl jezdit rychleji, tak si pořídím silnější stroj. Na to jakou mi tento šicí stroj dělá službu, při minimální údržbě, je neocenitelný. :wink:

Re: Maxon forcer 50

PříspěvekNapsal: 08 srp 2010, 12:47
od žape
Přisávání výfukových plynů,když už jsem se v tom vrtal,jsem ucpal. A asi vyřdim časem i omezovač. Nepotřebuju jezdit co to dá,kvůli tomu jsem si to nepořídil,takhle mi to vyhovuje,tachometrovejch 50,ale pro případ nouze se pár km krátkodobě hodí.
Je zajímavé,Mytys,že sis pořídil třetí čínu.

Re: Maxon forcer 50

PříspěvekNapsal: 08 srp 2010, 17:59
od Mytys
re: žape 3 čínu? kentoyu jsem doslal jako splátku dluhu 12 tis. Fungl novou. Měla malý kola 10" tak jsem ji vyměnil za yuki. Pak jsem si pořídil Maxona a prodal yuki za 14 tis. Vyšlo to bez příplatku. Proto 3x čínu v průběhu 5 ti let. Když se člověk k tomu chová slušně tak to jezdí v pohodě. Mám auto a ten scoter je jen jako rezervní vozidlo. :)

Re: Maxon forcer 50

PříspěvekNapsal: 09 srp 2010, 10:06
od neofelis
Zdechla mi žárovka v jednom světlometu, netušíte jak se mění? Nějak mi to nešlo a násilí jsem zatím nechtěl použít :twisted: . Jo a irituje mě, že každý dva dny šteluju volnoběh... (zatím najeto 180 km).

Re: Maxon forcer 50

PříspěvekNapsal: 09 srp 2010, 21:58
od slik85
ked kazdy druhy den ladis volnobieh tak mas asi nahovno ten automaticky sitic

Dávejte i fotky na fórum !!

PříspěvekNapsal: 09 srp 2010, 22:25
od Mytys
Pánové ( i dámy) pokud to půjde ( dneska jsou foťáky úplně všude) vyfoťte co děláte na skůtru. Třeba oddělání EGR z výfuku, výměna žárovek, rozdělanej variátor, vymontovanej karburátor či jak montujete skůtr z krabice a další. Aby mi pomalejší to měli jasněji vysvětlené. Myslím si, že každej obrázek dobrej. A kdo to neumí tak mi fotku pošlete a já vám ji zmenším aby šla na fórum dát.

Re: Maxon forcer 50

PříspěvekNapsal: 11 srp 2010, 17:45
od DAVON
Mytys píše:Omezovač? Je to asi trošku jiné jak na RHONOVI. Maxon je novější.

Opravdu je jinej než vše ostatní musel jsem to rozebrat pomalu do šroubku abych našel jak to maká a odpojit to je to kabel co vede do variátoru neodblokovával bych jej kdyby nezačal asi po 120km vynechávat motor,
Skútr Maxon je skoro stejnej jak Rhon ,ale malý odchylky těch je spousta Rhon zvuková signalizace hladiny oleje Maxon Led dioda,odblokování úplně něco jiného jinej vejfuk Maxon podstatně lepší po otevření bez úprav variátoru,trysky atd. bezproblémově 75km tachometrově ještě musím dle GPS,ale když byl zabloklej tak GPS 44km a tacho 50km což docela jede.
Fotil jsem kompletně demontáže atd.až bude čas udělám nějakej blog mám doma i další typy od AKelly,ale nejlepší je Maxon Matador 125 zatím bez šáhnutí a odblokvání jezdí 90km tam se zastaví a víc nejede,ale žere půlku toho co ta 2T 50cm3.
Jsem rád,že se rozběhlo forum na tyto typy od AK a lidé se podělí a své poznatky jako první to rozeberte poutahujte s citem je to čína a hlavně kabeláže upevnit aby se někde neskřípla viz dorazy přední vidlice tam jet pěkná motanice.

Re: Maxon forcer 50

PříspěvekNapsal: 11 srp 2010, 17:53
od Mytys
Když jedu tachometrově 60 tak na radaru to ukazuje 50km/hod. GPS nezkoušeno.
Jinak mrknětena :
http://www.bhm.fr/documentations
zda by se Vám nehodila nějaká dokumentace na scooter. Jsou tam velmi podobné až bych řekl totožné typy jako RHON - MAXON.

Re: Maxon forcer 50

PříspěvekNapsal: 11 srp 2010, 18:25
od DAVON
Manuály a schemata mám na Maxon 125 a Rhon 50(Maxon 50)jak bude čas tak dám odkaz kam jsem to oskenoval,dnes jsem zkoušel Rhona známýho s jednoduchým laďákem jiným řemenem ,tryskou ,válečkama atd. ve spodu o trochu horší než ten můj,ale od 50km do 80km super akorát jemu ukazuje naopak tacho. jen max 60km je to měřeno dle GPS,ale nevěděl co mu tam pípá :D :D :D tak jsem mu to prozradil,ale to pípání je lepší než ta dioda a hned,že bude volat známýmu ,že jemu to pípá už déle prostě nečtou manuály :D :D :D v Našich končinách už je jeden zadřenej prvních caa 300km je lepší přimáznout olej do benzínu a nedávat TTS atd. super oleje tento motor není tak zatíženej a ohřátej aby to potřeboval a zbytečně zakarbonujete spal prostor.