Stránka 2 z 3

Re: Rieju Tauris Fiera 125

PříspěvekNapsal: 13 bře 2010, 00:34
od Rady
CSholka píše:Bahnak> Jel jsi kousek kolem prodejny a hodláš hodnotit motorku? Já jela na Trickerovi na trati. Taky mám dost výhrad, ale v životě bych si nedovolila takový hnusně podlý kousek, jaký jsi předvedl ty ke vztahu ke mně. A nakonec sem strčíš test na 250ccm, přičemž ta má totálně jiný motor, i jinou výrobu, než 125, o které mluvíš. Navíc pokud nejsi ten blb, tak sis mohl přečíst, že test byl zkreslený, protože testující je majitelem právě Trickera.

Končím. Nebaví mě tu všelijaká cenzura.
Rady> nečekej ode mě pozdrav na výstavě. Jsi opravdu kamarád velkého formátu.

Nejsem zastance diskuzi, ktere se vedou v podobnem stylu a jsou i v rozporu s pravidly SF. Myslim, ze vetsina lidi svuj nesouhlas dokaze vyjadrit slusnejsi formou.

Re: Rieju Tauris Fiera 125

PříspěvekNapsal: 13 bře 2010, 18:35
od Gullwing
Jo Jo, takhle u nás doma vypadají diskuze když to tem můj harém má dostat :lol: :lol:
Je to OT a klíďo to smázněte (nebudu se vztekat :evil: )
Jen jsem si to nějak nemohl odpustit :oops:

Re: Rieju Tauris Fiera 125

PříspěvekNapsal: 15 bře 2010, 14:50
od Jumbo_CZ
te350 píše:Zdar bikeři, máte někdo zkušenost s Rieju Tauris Fiera 125 ? Rady, zkušenosti, tuning. Díky za odpověď Pája Strakonice

Čaukyy, měl jsem tu čest se s Fierami potkat když mi jezdily na garančky. Montujou se sice v číně, ale management je španělskej a kvalita je slušná.
Výkon a jízdní vlastnosti slušný, nevlní se to v zatáčkách, rám má dostatečnou tuhost, na to, že je to 125ccm, tak má kotouč vpředu i vzadu, povedený vzhled.
Nesetkal jsem se u tohohle modelu s žádným problémem - snad jednou se měnil spínač startéru, což je drobnost.

Za necelých 40tis Kč je to hodně muziky za zajímavou cenu. :D
respekt.fr píše:tak nic proti ale rieju je španelska značka ktera viraby kvalitni stoje ! ja vlastním rieju motokrosovu motorku a sem spokojen ! .ale jde oto že rieju neviraby ty scootry ty scooty sou činy a mají jen nazev rieju !!!! proste ty scooty sou činy ale motorky od rieju ne dokonce yamaha dodava motory do motorek rieju !

http://www.riejumoto.cz/at/cz/Rieju/default.htm

Máš pravdu, Reiju jsou španěláci, ale scooty vyrábějí taky, vím to, protože jsem na nich dělal servis - krosky i scooty.. :D
CSholka píše:Rieju nevyrábí skútry. Je to jen blbě přiřazený název, když nějaký mamlas nevěděl kam tu svou věc strčit. Jméno je tedy Tauris Fiera a s Rieju nemá nic společného. Co takhle trochu používat Google?

Bahnak> a kde že si ho viděl? A proč máš takovýto názor? Co takhle trochu podložit své mínění nějakými argumenty? Plácat do větru umí každý blb. Zvlášť hodnotit značku, aniž by znal její sortiment, umí každý blb.

Není to špatně přiřazený název, je to opravdu jedna a tatáž značka jak motorek tak scootrů, dělám v servisu, kde se servisují kromě jiných všechny stroje Rieju.

Nenech se zmást, třeba scootrový motory do obsahu 125ccm se vyrábí v jedný motorárně Kymco na Tchaiwanu. Pak se to montuje do Aprilí, Piaggií a možná i do Peugeotů...

Re: Rieju Tauris Fiera 125

PříspěvekNapsal: 15 bře 2010, 17:26
od micky
Jumbo CZ: nechci se hádat, ale po prostudování těchto stránek http://www.tauris-moto.cz/ a http://www.riejumoto.cz/at/cz/Rieju/default.htm jsem nabyl rovněž dojmu, že p. Bayer je pouze prodejcem těchto značek, tudíž má shodné stránky, ale jinak se opravdu o dvě rozdílné značky a jde jen o to, aby zákazník nabyl dojmu, že místo Rieju kupuje Tauris. Věřím, že máš své zkušenosti ze servisu, a taky nemůžu posoudit kvalitu a spolehlivost těchto skútrů, ale HOLKA CS měla asi pravdu, ikdyž to nakonec dopadlo trochu blbě. Je to trochu podobný, když jeden autosalon prodává Škodovku a WV na stejné ploše a tvrdil by ti, že je to vlastně jedno, co kupuješ, protže je to jeden koncern. Tolik můj názor, ale mýlit se je lidské :P

Re: Rieju Tauris Fiera 125

PříspěvekNapsal: 16 bře 2010, 13:20
od Jumbo_CZ
micky: Na tom webu to vypadá, že Tauris je vedlejší zančkou Rieju, ale v oficiálním katalogu modelů Rieju jsou jak krosky označené Rieju, tak scootry označené Tauris. Co k tomu výrobce vede namam tušení. S tím koncernem máš asi pravdu, třeba motory se pro všechny Rieju vyrábí v číně, jenom se pro některé modely kompletují ve španělsku a jiné rovnou v číně. :o)

Myslím, že pro zákazníka je stejně nejdůležitější fakt, že značky Kymco, Rieju a Sym se dají pořídit za zajímavou cenu, mají 100% ní dostupnost náhradních dílů a kvalitativně bych je seřadil takhle: Sym - nejkvalitnější, pak Kymco, a Rieju. Rozdíly mezi nimi nejsou moc velké a o proti třeba keeway a kentoye je to kvalitou úplně jinde.

Re: Rieju Tauris Fiera 125

PříspěvekNapsal: 16 bře 2010, 13:32
od joko
myslim si že to muze honda a jiny vyrobci zabalit když jsou tak perfekni tyto značky jak každy piše :lol: :lol:

Re: Rieju Tauris Fiera 125

PříspěvekNapsal: 16 bře 2010, 13:40
od respekt.fr
bože rieju žadne scooty neviraby jinak motory pro rieju dodava yamaha a morini ! a rieju je kvalitni značka asi vím diš od nich doma mam moto :wink:

Re: Rieju Tauris Fiera 125

PříspěvekNapsal: 16 bře 2010, 13:43
od joko
dit to nejak nehanim jen sem rekl že pokud maji male ceny a jsou tak kvalitni mužou ostatni prodejsi zavřit

Re: Rieju Tauris Fiera 125

PříspěvekNapsal: 16 bře 2010, 18:23
od CSholka
Jumbo_CZ: Jestli opravdu děláš v servisu, jsou tvé znalosti na mizerné úrovni. Ať už máš jakýkoliv záměr - značka Rieju nemá nic společného se značkou Tauris. Dále také Rieju nevyrábí skútry. A taky je to jediná španělská značka, která nemá co dočinění s Čínou. Používá motory Yamaha a Minarelli. Je na značně vyšší úrovni než Kymco a další, co jsi zmínil. Taky se nemůže chlubit nízkou cenou, protože to není Čína. Většina motocyklů Rieju je dražší než stejné obsahy v japonských značkách. Například moje Rieju stojí nové kolem 80 000. Stejný obsah a výkon stojí u Yamahy i Hondy přibližně o 20 000 méně. Už prosím neroznášej další mystifikace o něčem, o čem nemáš ani páru. Mám tu značku doma a strávila jsem hodiny a hodiny čtením o ní.

Re: Rieju Tauris Fiera 125

PříspěvekNapsal: 16 bře 2010, 18:29
od Bahnak
CSholka:Myslím, že čtením propagačních materiálů a článků na netu se z nikoho odborník na motorky nestane.
Trochu skromnosti a více zkušeností mladá dámo.

Re: Rieju Tauris Fiera 125

PříspěvekNapsal: 16 bře 2010, 18:32
od CSholka
Bahnak> Rieju krom svého oficiálního španělského webu nemá žádnou propagaci. Četla jsem desítky testů. Překládala jsem je z francouzštiny a španělštiny.
A to oslovení si odpusť, taky ti neříkám ...........

Re: Rieju Tauris Fiera 125

PříspěvekNapsal: 16 bře 2010, 18:39
od _Tom_
je nesporný fakt, že mnoho ohlasů na skútry od této značky nebylo, pročítal jsem kde co ale tohle jsem objevil až v tomto tématu. Podle mě je i zde mnoho recenzí na mraky skútrů, už jen proto bych sáhl asi jinam

Re: Rieju Tauris Fiera 125

PříspěvekNapsal: 16 bře 2010, 19:31
od Bahnak
CSholka: Myslím, že ani oslovení starý dědku by mě z míry nevyvedlo :mrgreen:
Řekni jak si přeješ být oslovována a já Ti rád vyhovím :D
Testům nevěř. Hlavně nevěř testům závislých novinářů. Jednak to jsou většinou amatéři a otestovat motocykl vůbec nedokáží a potom si nemohou dovolit motocykl který mají půjčený od výrobce nebo dovozce moc kritizovat protože by jim pak už nic nepůjčili. Takhle to je ve skutečnosti s většinou testů z oborů které znám.
S motocykly je to o to horší, že se za Test vydává popis jedno nebo dvoudenní svezení redaktorem jehož jediná kvalifikace na posouzení testovaného motocyklu je nadšení a někdy i novinářský průkaz.
Se skutečným testem nezávislými odborníky to nemá naprosto nic společného.
Jinak vypadaly testy které dělali skutečně nezávislí odborníci (např. Motorrad.). Jenže tam motocykly koupili normálně anonymě v obchodě a testovali je min. 10t.km. Jooo, to bejvaly testy :(

Re: Rieju Tauris Fiera 125

PříspěvekNapsal: 16 bře 2010, 19:58
od _Tom_
a nebo vycházet ze zkušeností uživatelů, kterých je i na motorkářích poskromnu

Re: Rieju Tauris Fiera 125

PříspěvekNapsal: 16 bře 2010, 20:08
od Rady
Z ČMN

Tauris Fiera 125

Odkaz na obrázek byl dne 17.11.2013 vymazám, protože je již zcela nefunkční. Kyblos.

Vzhled, funkčnost? Alfa, Omega? Néé, tyhle dvě věci musíme skloubit a dostaneme Fieru. Fieru od Taurisu.

Čínské skútry jsou dostupnou variantou pro rychlé cestování po městě, byť lehce na úkor komfortu, který tyto produkty mnohdy postrádají. A taková je i Fiera.

Pohodlí jen vzadu
Tauris je vzhledově hodně povedeným skútrem, s dělenými předními světly zasazenými do černé masky. Ta je obohacena o zalakované červené polepy plamenů, které dotváří celkovou image skútru nejen na přídi, ale i na zádi. Při sezení na sedle se nehrňte zbytečně dopředu, tam je to tvrdé :-). Stačí se posunout o pár centimetrů ke spolujezdci a jste jak v bavlnce. Tím ovšem asi komfort a chvála téměř končí. Palubní deska vás totiž moc rozmazlovat nebude a na stroji, kterým budu fofrovat po městě, bych čekal kromě houpajícího se palivoměru a rychloměru alespoň ještě hodiny.

A co že nás žene dopředu? 4dobý vzduchem chlazený agregát, který má ve spolupráci s variátorem solidní, až nadstandardní odpich. Jeho spotřeba se potom pohybuje na úrovni 2,7 litru.

Podvozek na Fieře je dosti jednoduchý. Vlastně moc nefunguje, jako na všech skútrech této kategorie. Bohužel Fieru v celkové ovladatelnosti nepotápí pouze vystřelovací tlumiče bez náznaku útlumu, ale také nevhodně zvolené pneumatiky. Třináctipalcové stotřicítky jsou na Fieru prostě moc a máte z ní pocit, že si dělá, co chce ona a ne co chcete vy. Naštěstí před průšvihem vás uchrání brzdy, které tady fungují opravdu excelentně. Přední i zadní hydraulika svírající kotouč dvěma pístky velmi potěšila.

Co je špatně?
No a je čas začít tu část, kterou máme nejraději a vám toho jako čtenářům dá nejvíc – hanění?. Ne, že bychom byli zlí, ale když víte, co je na dané věci špatně, je mnohem snadnější se rozhodovat. Máme v rukou čínský skútr, a tak nechápeme tu Ameriku v podobě odrazek na předním blatníku. Těsně za předním blatníkem pak překáží boční kryty nohou, které sice skútr pěkně designově dokreslují, ale samotná jízda s končetinami za kryty dokáže přichystat nepěkné překvapení, pokud se potřebujete fofrem nohou opřít o asfalt (znáte tu situaci, když jste na pinckovi chtěli po zastavení dát nohu ze stupačky a chytli jste se tkaničkou za brzdu? - tak to je přesně ono). Dále do podsedlového prostoru nenacpete moc věcí. Vlastně jen pár vybraných předmětů a helma mezi ně rozhodně nepatří.

Silentbloky, ve kterých je uložena zadní kyvka Fiery, jsou potvory. Rády se dost rychle vymačkají a jízda na skútru v zatáčce se pak stává poměrně nepříjemnou. Dost to plave a vy máte ještě méně jistoty než dříve. Toto je ale problém všech levných skútrů a je na to třeba brát ohled. Za 39 990,- peněz totiž dostanete docela solidní stroj, od kterého nemůžete čekat zázraky, ale službu končící top-speedem 90 km/h, kterou za vás odvede a bude přitom dobře vypadat. Pokud se tedy rozhodujete, zvažte všechna pro a proti – ne jenom pro a ne jenom proti.

Plusy a mínusy:
+ vzhled zrcátek
+ akcelerace
+ hliníkové podlážky na nohy
+ brzdy
- podvozek
- místy slabé zpracování
- trvanlivost uložení zadní kyvné vidlice
- pneumatiky na mokru

Techbox
Objem 124,6 cm3
Výkon 5,4 kW
Hmotnost 107 kg
Cena 39 990 Kč
Motor: čtyřdobý, vzduchem chlazený jednoválec, karburátor, elektrický startér / nožní startování, variátor
Podvozek: trubkový rám, vpředu dvoupístkový brzdič s kotoučem, vzadu dvoupístkový brzdič s kotoučem, vpředu pneumatika 130/60-13, vzadu pneumatika 130/60-13
Rozměry: délka 1880 mm, šířka 715 mm, výška 1170 mm, nádrž 7,3 l

Odkaz na obrázek byl dne 17.11.2013 vymazám, protože je již zcela nefunkční. Kyblos.

Palubka postrádá hodiny. Ty považuji při pohybu po městě za důležité, protože o nic jiného, než o čas, při přesunech nejde.

Odkaz na obrázek byl dne 17.11.2013 vymazám, protože je již zcela nefunkční. Kyblos.

Je to jen dalsi dukaz jak cinsti vyrobci zneuzivaji nazvy evropskych vyrobcu. Tema jsem proto presunul do spravneho fora.