Stránka 27 z 31

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

PříspěvekNapsal: 20 lis 2022, 19:37
od Britt
mcdandy píše:Ahoj tak mám taky chuť něco napsat jsem úplný nováček můj první skútr a mam ho asi mesic Maxon ardour 125 karbec 2015.kdyz jsem ho koupil měl najeto cca 1000 km a zdá se že skutečných teď má 1700 záhy jsem zjistil že tak malo km není zadna výhra protože neproběhla žádna garancka nějaké dědictví a tak.Tak výměna olejů kontrola filtru a trada naučit se jezdit a chytlo mě to.A teď k tématu, nemám žádné srovnání Čína ne Čína ale záhy jsem pochopil že mam štěstí že jsem technický založenej po 100 km upadl výfuk vyklepali se šrouby tak zůstal vyset na bloku kousek drátu to spravil a jelo se dál, palivoměr jak uz nekdo psal si žije vlastním životem zámek sedačky si taky dělá co chce a pant co drží sedačku asi taky zkouší co vydzim, občas nejde odemknout zámek řidítek ale pak se to poda pro jistotu jsem se mu podíval k motoru a našel dvě prodrene hadice teda ještě ne úplně ale jen tak tak již opraveno ostatní upravený aby je nečekal stejný osud palivový filtr se tam jen tak klimbal u výfukového potrubí tak taky upraveno studený chytá v pohodě teplý pouze s plynem no a dnes se mi zdálo že hůř brzdí zadní brzda tak říkám ok jedu pro kapalinu a vymenim ji a jak tak koukám vypadl čep brzdiče a desticky se tam placali už jenom na jednom no a problém ten čep v Auto Kelly nemají ani v katalogu teda nenašli ho v nabídce tak nevim jediný dovozce.... a co teď prý se mám zeptat třeba v Yuki jsou podobný dily našel jsem na netu opravnu a snad zítra nějaký najdou pán byl velice ochotný tak mi zpravil náladu pokud ne vemu brusku a něco vytvořím nebo pana se soutruhem ještě je prý možnost že to bude v sadě s brzdicem tak toto je má zkušenost po 500 km málo jeteho skútrů jo ještě dodám že tankovat je radost benzín tam musím dávat po kapkách zřejmě chyba odvzdusneni


Teď jsem točil dva čepy brzdiče na nějakého Pažouta. Prý je to nějaký přechodový model a sehnat na ně něco je prý nemožné.
Sežeň si soustružníka, dej mu vzorek a udělá ti nové.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

PříspěvekNapsal: 23 bře 2023, 19:38
od Jimmy
Je to přesně rok co vlastním činský skútr, tak bych mohl také popsat svoje zkušenosti.

Vlastním v ČR velmi neobvyklý skútr, protože se v roce 2022 v ČR prodal jen ve 4 kusech - Zontes 310M. Je to maxiskútr motorem v městském těle, protože má 310 ccm, 24,5 kW ale jen 201 cm délky a bohužel s hmotností 188 kg (v číně je o 20 kg lehčí). K jeho řízení tedy nestačí B, na druhou stranu z nuly na 100km/h to má za méně než 8 vteřin. To sice v praxi moc nevyužívám (na semaforech stačí půlka plynu), ale rezerva výkonu dostupná kdykoliv se hodí. Maximálka je oficiálně 129km/h, reálně není problém na dálnici zrychlit na cca 135 km/h, maximálku jsem dosáhl z kopce 146km/h dle GPS (na tachometru 156 km/h). Na trasách mimo město je spotřeba pod 3l, na dálnici lehce nad 3, což při 12 l benzínu v nádrži a 4 l rezervě dá dojezd zcela bezpečně 300 km, což ale osobně nevydržím v kuse a po 2 h jsem musel zastavit a protáhnout si nohy. V městě je spotřeba těsně pod 4 l, takže dojezd k rozsvícení rezervy je něco nad 250 km.

Skútr je konstrukčně nový, takže má hodně aktuálních vychytávek jako bezklíčové startování, plně LED světla, digitální display místo budíků, bluetooth, USB zásuvku, elektricky ovládaný plexi štít (2 polohy), elektricky odemykaný kufr a nádrž, kontrolu tlaku pneu. Uvidíme jak to bude dlouho fungovat, ale zatím vše funguje bez problémů. I slábnoucí baterii v klíči skútr hlásil 14 dní předem.

Mechanické provedení je hodně dobré. Nic jsem nemusel dotahovat, vše sedí. nic nedrčí atd. Jediné co jsem si hned všiml, je že sedlo nemohu zavírat jen tím že ho pustím (jak to šlo u předchozího skútru), ale musím trefit přesnou polohu na zámku a pak to rukou zamáčknout. Motor není žádná kopie ale vlastní design, který výrobce používá už 5 let v různých motorkách a pak kolem něj postavil i skútr, takže náhradní díly, pokud budou potřeba, by neměl být problém koupit.

Že to je relativně neznámá značka má nějaké nevýhody. První zádrhel bylo už sjednání povinného ručení, kdy různé srovnávače na internetu výrobce Zontes vůbec neznají, takže pojištění jsem dořešil až s pomocí operátora na telefonu. Plotnu na kufr jsem objenal z Polska (u nás nebylo odkud) a plotna sice k objednání byla, ale že je k její instalaci potřeba ještě distanční podložky, který mají jiné objednací číslo si nikdo nevšiml a ty prostě v Evropě nebyly. Takže jsem musel koupit v hliníkovou trubku průměru 8 mm za 30 kč a ty distanční podložky si vyrobit sám (práce na pár minut). Ke skútru existuje i navigace do telefonu, která zobrazuje instrukce přímo na displeji skútru, ale pouze v čínštině a s mapou pouze Asie. Existuje i neoficiální aplikace která má zobrazit navigaci z google mapy napsaná nějaký španělem, ale tu jsem nerozběhl. Navigaci tedy řeším držákem na telefon (ke skútru je příprava na držák).

Tohle všechno samozřejmě nestojí 35000 Kč jako některé čínské skútry, ale stojí to o nějakých 40-50 000 kč méně než zhruba srovnatelné skútry jako např. Yamaha X-MAX 300 nebo Honda Forza 350 (a to jsou oba slabší a delší).

Podrobná videorecenze je např. zde https://www.youtube.com/watch?v=7gsgozHYcO4

Pro ty co mají jen B, tak se tento skútr vyrabí už i v provedení 125 ccm s výkonem těsně pro legálním limitem výkonu s 10,7kW. Případně pro ty co chtějí větší výkon, tak od letošního roku je dostupný s truchu konzervativním vzhledem ale hlavně s motorem 350 ccm o výkonu 27kW. Kupovat skútr letos jdu do té 350ky, ale pro 10% výkonu navíc už skútr měnit nebudu. Najeto mám za rok necelých 5000km a zatím jsem se skútrem spokojen.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

PříspěvekNapsal: 24 bře 2023, 14:50
od radeonx800
Jimmy píše:Je to přesně rok co vlastním činský skútr, tak bych mohl také popsat svoje zkušenosti.

Vlastním v ČR velmi neobvyklý skútr, protože se v roce 2022 v ČR prodal jen ve 4 kusech - Zontes 310M. Je to maxiskútr motorem v městském těle, protože má 310 ccm, 24,5 kW ale jen 201 cm délky a bohužel s hmotností 188 kg (v číně je o 20 kg lehčí). K jeho řízení tedy nestačí B, na druhou stranu z nuly na 100km/h to má za méně než 8 vteřin. To sice v praxi moc nevyužívám (na semaforech stačí půlka plynu), ale rezerva výkonu dostupná kdykoliv se hodí. Maximálka je oficiálně 129km/h, reálně není problém na dálnici zrychlit na cca 135 km/h, maximálku jsem dosáhl z kopce 146km/h dle GPS (na tachometru 156 km/h). Na trasách mimo město je spotřeba pod 3l, na dálnici lehce nad 3, což při 12 l benzínu v nádrži a 4 l rezervě dá dojezd zcela bezpečně 300 km, což ale osobně nevydržím v kuse a po 2 h jsem musel zastavit a protáhnout si nohy. V městě je spotřeba těsně pod 4 l, takže dojezd k rozsvícení rezervy je něco nad 250 km.

Skútr je konstrukčně nový, takže má hodně aktuálních vychytávek jako bezklíčové startování, plně LED světla, digitální display místo budíků, bluetooth, USB zásuvku, elektricky ovládaný plexi štít (2 polohy), elektricky odemykaný kufr a nádrž, kontrolu tlaku pneu. Uvidíme jak to bude dlouho fungovat, ale zatím vše funguje bez problémů. I slábnoucí baterii v klíči skútr hlásil 14 dní předem.

Mechanické provedení je hodně dobré. Nic jsem nemusel dotahovat, vše sedí. nic nedrčí atd. Jediné co jsem si hned všiml, je že sedlo nemohu zavírat jen tím že ho pustím (jak to šlo u předchozího skútru), ale musím trefit přesnou polohu na zámku a pak to rukou zamáčknout. Motor není žádná kopie ale vlastní design, který výrobce používá už 5 let v různých motorkách a pak kolem něj postavil i skútr, takže náhradní díly, pokud budou potřeba, by neměl být problém koupit.

Že to je relativně neznámá značka má nějaké nevýhody. První zádrhel bylo už sjednání povinného ručení, kdy různé srovnávače na internetu výrobce Zontes vůbec neznají, takže pojištění jsem dořešil až s pomocí operátora na telefonu. Plotnu na kufr jsem objenal z Polska (u nás nebylo odkud) a plotna sice k objednání byla, ale že je k její instalaci potřeba ještě distanční podložky, který mají jiné objednací číslo si nikdo nevšiml a ty prostě v Evropě nebyly. Takže jsem musel koupit v hliníkovou trubku průměru 8 mm za 30 kč a ty distanční podložky si vyrobit sám (práce na pár minut). Ke skútru existuje i navigace do telefonu, která zobrazuje instrukce přímo na displeji skútru, ale pouze v čínštině a s mapou pouze Asie. Existuje i neoficiální aplikace která má zobrazit navigaci z google mapy napsaná nějaký španělem, ale tu jsem nerozběhl. Navigaci tedy řeším držákem na telefon (ke skútru je příprava na držák).

Tohle všechno samozřejmě nestojí 35000 Kč jako některé čínské skútry, ale stojí to o nějakých 40-50 000 kč méně než zhruba srovnatelné skútry jako např. Yamaha X-MAX 300 nebo Honda Forza 350 (a to jsou oba slabší a delší).

Podrobná videorecenze je např. zde https://www.youtube.com/watch?v=7gsgozHYcO4

Pro ty co mají jen B, tak se tento skútr vyrabí už i v provedení 125 ccm s výkonem těsně pro legálním limitem výkonu s 10,7kW. Případně pro ty co chtějí větší výkon, tak od letošního roku je dostupný s truchu konzervativním vzhledem ale hlavně s motorem 350 ccm o výkonu 27kW. Kupovat skútr letos jdu do té 350ky, ale pro 10% výkonu navíc už skútr měnit nebudu. Najeto mám za rok necelých 5000km a zatím jsem se skútrem spokojen.


jenom blázen by koupil čínu za tyhle peníze... a ty rychlosti co píšeš žádnej hit to jezdi 15let starý Xmax 250 a už vůbec bych se nevyjadřoval o Forze350 ta si namaže na chleba tu čínu jako nic a nová forza350 stojí 157 900... a taky na ní koupíš díly i za 10let uvidíš ty co seženeš za 10let na tu čínu

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

PříspěvekNapsal: 24 bře 2023, 17:49
od goes
Mne vzdy fascinuje jak u tech “druhoradych” znacek maji genialni inzenyry. Vazi to jak tank to jo. Ale vykon neskitecny. K tomu dynamika jako skutry o pulku vykonejsi, maximalka jako motorky trikrat vykonejsi a spotreba jako 125 ccm.

Tady lze jen a jen zavidet. A vysmivat se Hondam a Yamaham jaci jsou to amateri…

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

PříspěvekNapsal: 24 bře 2023, 18:01
od valsidalxam
Všelijako na to kukám ako fanda japonských skutrov, isto by som si to zatiaľ nekúpil (hoci Xiaomi vo vrecku už namiesto Sony nosím ), ale zaujímavý čumák to má. Jak výsledok porno verzie filmu Predator vs Alien, kde by sa tí dvaja nebili, ale párili.
Zvyšok dosť tuctovka, veľmi okrúhle na dnešnú dobu. Ale ten predok keby mala nejaká aktuálna Forza, alebo X max, tak by mnohí z nás krochkali blahom, že jak sa dizajnér odviazal.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

PříspěvekNapsal: 24 bře 2023, 18:08
od Jimmy
To mazání na chleba by nebylo tak jednoduché.

Xmax 250 - má výkon dle roku výroby 14,7-16kW při téměř stejné hmotnosti (např. aktuální verze s ABS - 182 kg). To je prostě 60-65% výkonu toho Zontes což je prostě poznat. Např. na tomto videu dotlačil aktuální X-max 250 na reálných 130, ale dost to trvalo. Zrychlení 0-100 za nějakých 14s. Jako není to špatný stroj, ale je to opravdu něco jiného. Můj předchozí skútr byl Gilera Runner 200 se 14,5 kW na 145kg, tedy podobný poměr jako má ten X-max 250, takže mám dost dobrou představu o kolik je ten Zontes živější.

Forza 350 - to jak sám píšu je zhruba ekvivalent mého Zontes, ale i tak tahá za kratší provaz. Forza 21,5 kW na 184 kg. To je 88% procent výkonu při nepatrně menší hmotnosti. Z toho plynou podobné výsledky, ale přeci jen stochu slabší. Např. na tomto videu ji rozhulákali z kopce na reálných 143. Což je nepatrně méně, ale prakticky stejné. U zrychlení ale výsledky jsou odlišnější ale i mezi sebou. Forza 0-100 jsem našel za 7s i za 9s. Bude záležet na jezdci a trace, ale video co má těch 9s mě přijde jako rovina. Zontes na zjevné rovině 7,7 s. Na jiném videu jsem našel 8,8 s. Vyberte si výsledek co se vám líbí.

Co se týká náhradních dílů, těžko vidět do budoucnosti, ale ten skútr Zontes je postavený z komponent ze kterých už Zontes 6. rok staví motorky. Krom zjevně unikátních dílů (plasty, rám ... ?) tedy je spousta dalších strojů kde se ty věci používají a asi hned nezkrachujů. A upřímě pokud za 10 let skútr zahodím (a třeba ho do té doby nezbourám) a koupím si nový, tak mě to moc trápit nebude. Předchozí stroj jsem měl 12 let, ale jen proto že jsem poslední 2 roky si nemohl vybrat vhodnou náhradu.

Fakt se podívejte na to odkazované video, nebo si najděte jinou recenzi. Všechny recenze se s překvapení shodují, že tomu skútru v podstatě není co vytknout, rozhodně ne po stránce kvality provedení.

Jinak můj hlavní cíl byl co nejvější motor v co nejmenším balení. Tedy nechci žádný maxiskútr dlouhý 2,2-2,3 metru a vážící cca 200 kg. To že Zontes byl levnější než X-max nebo Forza byl příjemný bonus, ale ne hlavní motivace ke koupi.

-- 24. 3. 2023 17:20 --

goes píše:Mne vzdy fascinuje jak u tech “druhoradych” znacek maji genialni inzenyry. Vazi to jak tank to jo. Ale vykon neskitecny. K tomu dynamika jako skutry o pulku vykonejsi, maximalka jako motorky trikrat vykonejsi a spotreba jako 125 ccm.

Tady lze jen a jen zavidet. A vysmivat se Hondam a Yamaham jaci jsou to amateri…

Tak jistě, dostat ze 300 ccm víc než 25 kW přeci nikdo neumí. Jen tedy nějakou záhadou je tedy v katalogů na motorkářích 41 různých strojů o cca 300 ccm a výkonech 28 až 65 kW (a většina má buď těsně pod 30kW nebo kolem 40kW). Je tedy naprosto nemožné aby z toho číňan dostal 25 kW (v motorkách má ten samý motor naladěný na 26kW).

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

PříspěvekNapsal: 24 bře 2023, 18:35
od radeonx800
chápu že obhajuješ to co jsi si koupil, ale já kupovat scooter přes 100tis tak škrtám čínu, neříkám že neumí udělat pořadnou věc to určitě ne, ale uvidíš co ten tvůj stroj najede a jako abych ušetřil 20tisíc na novém scooteru a nekoupil japonce ale čínu nevím co by se mě muselo honit hlavou... a on taky papír snese všechno takže veřit ůplně papíru jaký píšou výkon ůplně nejde + nalazení variátoru pochybuji že je někde video z brzdy tvého stroje jo a ty ten tvůj scooter jestli vyhodíš tak ok ale ojetá forza za 10 let bude určitě stát víc než 50tisíc pokud to nebude nějaká kaše... a ta tabulka srovávat ostré cross stroje vs stroj na normální ježdění moc nejde... a to nejvýkonější je 2takt ;)

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

PříspěvekNapsal: 24 bře 2023, 18:47
od adacarp
Jimmy.Bavíme se o skutru a ne supersportu,tak tady mě nějaké sekundy až tak moc nezajímají,ale co mě zajímá.Píšeš že jsi měl skutr 12let,kolik jsi na něm najel za tu dobu km a jaké byli závady.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

PříspěvekNapsal: 24 bře 2023, 18:51
od Jimmy
radeonx800 píše:chápu že obhajuješ to co jsi si koupil, ale já kupovat scooter přes 100tis tak škrtám čínu, neříkám že neumí udělat pořadnou věc to určitě ne, ale uvidíš co ten tvůj stroj najede a jako abych ušetřil 20tisíc na novém scooteru a nekoupil japonce ale čínu nevím co by se mě muselo honit hlavou... a on taky papír snese všechno takže veřit ůplně papíru jaký píšou výkon ůplně nejde + nalazení variátoru pochybuji že je někde video z brzdy tvého stroje jo a ty ten tvůj scooter jestli vyhodíš tak ok ale ojetá forza za 10 let bude určitě stát víc než 50tisíc pokud to nebude nějaká kaše... a ta tabulka srovávat ostré cross stroje vs stroj na normální ježdění moc nejde... a to nejvýkonější je 2takt ;)

Tak ono to loni bylo 117 000 Kč VS 155 000 Kč, tedy ne 20 000 kč rozdíl, ale 38 000 Kč. Takže pokud za 10 let bude cena Zontes 0 kč a Forzi nebo X-Maxe 50 000 Kč, tak jsem ztralil 12 000 kč (a při zohlednění inflace budu možná i v plusu). Mimochodem momentálně jediný desetiletý X-max 250 co je na prodej je za 42000 Kč.

Jinak také jsem zvažoval a místo výroby byl pro mě mínus, ale shlédnutí recenzí i majitelů jsem se rozhodl to risknout. Netvrdím že to je dokonalý skútr, ale je to zajímavá alternativa existujích značek.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

PříspěvekNapsal: 24 bře 2023, 18:56
od valsidalxam
zas je pravda, že keby si prví testeri nekúpili Super Cuby a Opice od pána Hondu, tak tu možno dodnes jazdíme na kývačke 25tej generácie.
Aj ked je pravda, že číňania nejako preskočili čas a rovno z modelov bojujúcich lacnotou sa tými cenami etablovaným značkám vyrovnali skôr ako ostatnými vlastnosťami.
Len ja sa bojím, že to znamená jediné. Veria svojmu (myslím tým nie len čínskemu, ale celkovo nezápadnému )trhu. A že to dopitom a číslami tam navýšia tak, že ten ešte vždy existujúci náskok Japonských, Amerických a Europskych značiek umoria predanými kusmi. A potom aj vdaka tomu získanými peniazmi to dobehnú aj inak. Jawa tiež v roku 1988 určite nebola najlepšia motorka na svete, ale tu aj v iných soc . štátoch dominovala. Keby nás komoušov bolo tolko miliard ako ich, mala by Jawa vyššie zisky ako Honda s HD dokopy.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

PříspěvekNapsal: 24 bře 2023, 19:01
od Jimmy
adacarp píše:Jimmy.Bavíme se o skutru a ne supersportu,tak tady mě nějaké sekundy až tak moc nezajímají,ale co mě zajímá.Píšeš že jsi měl skutr 12let,kolik jsi na něm najel za tu dobu km a jaké byli závady.


Jak mám v podpisu, tak předchozí skútr byl Gilera Runner ST 200. Najel jsem za 12 let 37 000 km, takže jsem např. ověřil že zadní guma vydrží 10-12 000 km a přední 20 000km. Zásadní důvod k výměně bylo že poslední 3 roky při ohřátém motoru to nechtělo nastartovat. Tedy při zastávce do 5-8 minut jsem nastartoval bez problémů, při zastavení na 10+ minut jsem musel na něco počkat dalších 15-20 minut než to chytlo. Studené to chytalo bez problémů. To jsem prostě přes snahu nevyřešil a když jsem při poslední jízdě (nevěděl jsem že bude poslední) nenastartoval hodinu a začal tlačit domů, tak jsem si řekl že toho mám dost. Mimochodem domů jsem dojel, protože po 2 km tlačení to chytlo. Ten Runner měl ještě karburátor, což mě časem taky štvalo, protože občas se trochu přicpal a bylo ho nutné vyčistit.

Jinak, ty sekundy také neřeším, protože po městě mě stačí většinou půl plynu a za městem jedu s provozem a nemohu "přeskakovat" auta jako jsem viděl pár lidí se silnou motorkou, ale je to objektivní číslo pro porovnání strojů.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

PříspěvekNapsal: 24 bře 2023, 19:12
od radeonx800
Tu závadu co popisuješ tak to vypadá na sitič, je někde nějaký katalog náhradních dílů na ten tvůj stroj?

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

PříspěvekNapsal: 24 bře 2023, 19:17
od Jimmy
radeonx800 píše:Tu závadu co popisuješ tak to vypadá na sitič, je někde nějaký katalog náhradních dílů na ten tvůj stroj?

1) Už ten skútr nemám
2) To mě taky napadlo, takže jsem zkoušel vyměnit sytič za jiný i za ruční a nemělo to žádný efekt.

Opravdu jsem zkoušel lecos, ale ono se to blbě v dílně testuje, když musíte skútr jízdou prohřát a pak na chvíli odstavit, ale ne zas na moc dlouhou. Alternativou by bylo dát to do sauny, protože když bylo nad 30°C a skútr stál hodiny na sluníčku (tj. v práci, kde nebyl vhodný stín), tak nenastartoval vůbec a několikrát jsem jel domů MHD.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

PříspěvekNapsal: 24 bře 2023, 19:19
od adacarp
Děkuji,ano tobě na užívání asi stačí čína.Záleží jak to kdo používá a jaký má nájezd.Já letos začal 3tí sezonu a mám na tacho 26100km,závada zatím žádná.Jen udržba olej filttr svíčka čištění varia.Válečky žádné plošky,řenen opotřeben o 0,75mm.Když si to nechám 12let,bude mít tak 140000 plus a věřím,že se ještě bude motat.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

PříspěvekNapsal: 24 bře 2023, 19:30
od Jimmy
adacarp píše:Děkuji,ano tobě na užívání asi stačí čína.Záleží jak to kdo používá a jaký má nájezd.Já letos začal 3tí sezonu a mám na tacho 26100km,závada zatím žádná.Jen udržba olej filttr svíčka čištění varia.Válečky žádné plošky,řenen opotřeben o 0,75mm.Když si to nechám 12let,bude mít tak 140000 plus a věřím,že se ještě bude motat.

Ano, kupuji si městský skútr, protože 90% jízd a 70-80% km mám přes město. Proto nechci maxiskútr. 26 000 km za 2 roky, to já nenajedu ani s autem.