Stránka 4 z 5

Re: Proč máme rádi čínské skútry

PříspěvekNapsal: 27 srp 2014, 09:33
od janon
Kocur ma sice pravdu, ze se neznacek registrovalo vice. Ale pak je mi velkou zahadou, proc potkavam denne v provozu vice znacek nez neznacek? Kde jezdi vsechny ty neznacky. :?: :idea:

Re: Proč máme rádi čínské skútry

PříspěvekNapsal: 27 srp 2014, 09:47
od satanachist
Víš kde? Přijeď třeba, jak vy pražáci říkáte, k nám na venkov. Kupní síla je tu podstatně slabší a je to vidět i na silnicích. Málokdo si koupí novou značku. Naša dědina má 4500 obyvatel a ze skútrů tu převažuje Maxon a Kentoya. Např. PCX tu mám dva.

Re: Proč máme rádi čínské skútry

PříspěvekNapsal: 27 srp 2014, 10:14
od moto.joker
To je přesně ono :!:
Většina majitelů čínských skútrů je používá pro běžné věci, jako dojet na nákup nebo do práce. Většinou to berou jako alternativu k autu v místech, kde není dobrá dopravní obslužnost => např. venkov. Tam je to docela potřeba.
No a většina těchto majitelů nejezdí na výlety a netuní a nechodí na žádné takové fórum jako je tohle. Proto je tady neuvidíte a jejich hlas neuslyšíte.

Těší mě, že to tady nadnesl majitel značkového stroje a má k tomu vlastní doložený důkazy.

-- 27. 8. 2014 10:21 --

kocur píše:zbyňáku, podívej se ještě jednou. Je tam pořadí prodeje skútrů včetně grafů.


Tak jsem si to hezky pročetl a taky nějak ty skútry tam nevidím. Jestli myslíš tu kategorii do 125 ccm, tak to nejsou jen skútry. Faktem je, že drtivá většina čínských strojů v této kategorii skútry jsou, ale ostatní značky mají tady zastoupeny i motocykly.

Třeba tady jsou jen motocykly čínské produkce:
http://www.ikbike.cz/bikes-parts/motorky-bikes/skyteam
Jezdí na nich spousta lidí a jsou velmi spokojeni.

Re: Proč máme rádi čínské skútry

PříspěvekNapsal: 27 srp 2014, 10:25
od petr311
Satanachist to vystihl přesně, vše je o penězích. Vsadím se, že většina lidí by si kupovala (nejen) tzv. značkové skútry. Mohu potvrdit, že i u nás se po silnicích pohybuje více činy než ty tzv. značky, prostě z mizernych platů se jen velmi těžko šetří na značkový stroj. A tak si každý rozmysli, jestli si koupit Yamahu nebo Piaggio v ceně třeba čtyř Maxonů apod. Když má většina národa hluboko do kapsy, hádejte, po čem asi sáhnou... A přitom z vlastní zkušenosti vím, že koupí tzv. značkového stroje nemusí být vše OK. Také jsem od Piaggio Beverly 125ie očekával za ty peníze mnohem více...
A nebo teď aktuální případ dalšího značkového stroje se řeší třeba ve vlákně Yamaha X-Max125. Borec koupil nový stroj za velké peníze a nějak také nesrší nadšením, řeší tam problém, který bych očekával možná u Číny a ne u tzv. značky.

Takže osobně proti Číně nic nemám, ale raději bych volil tu tzv. lepší, tzn. KYMCO nebo Sym.

Re: Proč máme rádi čínské skútry

PříspěvekNapsal: 27 srp 2014, 10:49
od Mohy 125
petr311: AMEN bratře :wink:

Re: Proč máme rádi čínské skútry

PříspěvekNapsal: 27 srp 2014, 10:50
od Vratas
Tady v tomto tématu to třeba o penězích není. I přes finanční limit 50000,-Kč rozvinutá diskuse o čínách nebo taiwancích v takovém případě není vůbec na místě.

Můj první skútr - co si vybrat

Re: Proč máme rádi čínské skútry

PříspěvekNapsal: 27 srp 2014, 11:29
od satanachist
Ale vždyť jo. Ten kluk je nováček, tak se zeptal co by si mohl za tu sumu pořídit. Já jsem jen odpovídal na dotaz, kde tedy ty číny jsou, když nejsou nikde vidět a tolik se jich prodá. A jak vidíš, nekecám, když to někteří potvrdili. U nás skútr používá 90% majitelů na dojíždění do práce pár km nebo do obchodu, na pole či třeba jeden známý i v zimě do pálenice, jako páleničář. A kdyby jim něco odpadlo, tak to nějak zalátají a jezdí dál. Prostě využívají to jako kdysi pionýry a s těmi jednoduchými motorky si vždy majitel nebo někdo ze známých, poradí. A proč by vráželi peníze, které potřebují na živobytí nebo pro rodinu do drahého skútru. Tady jsme v jiné situaci. Nemusíme se proplétat mezi kolonami, sprintovat od semaforu nebo jezdit stovkou, abychom nepřekáželi.

Re: Proč máme rádi čínské skútry

PříspěvekNapsal: 28 srp 2014, 11:29
od _Tom_
i na mě došlo, potřebuju něco na dojíždění jak zde píšete, úsporu, nesmrtelný stroj. je mi jedno jak to bude vypadat, mělo by to mít velká kola, která jsem si už na skútru vyzkoušel a porovnal s měnšími 13"

- vše to budou asi vzduchem chlazené stroje

yuki prisma 125ccm (6kW), spotřeba 3,5-4 litry = 33990kč
kentoya 125ccm (5,9kw), spetřebu neuvádějí a prodejce jen odhaduje, hmotnost 125kg :( = 35000kč
maxon ardour 125 (4,2kw, pouze 14" kola, = 27000kč
honda vision (6,2kW, velká kola, nejmenší spotřeba, při platbě v hotovosti nabízí dealer kufr v ceně = 50 000kč


pokud bych šel dál, koupil bych lehce jeté roky prověřené pcx,spolehlivá technika, také velká kola, malá spotřeba.

mám to hozené vše vedle sebe, a ať vybarvuji plusy mínusy pořád mě to nějak táhne k tomu visionu.

třeba jsem překvapený že prodejci čínských strojů neznají spotřeby, nemají na skútry vhodné plotny na kufr, plexi se musí použít nějaké univerzální

to jsou věci, které mě překvapily

Re: Proč máme rádi čínské skútry

PříspěvekNapsal: 28 srp 2014, 12:36
od satanachist
Já měl Kentoya Sharky a když jsem ji kupoval, tak i s plotnou a kufrem a vybral jsem si bez problémů a montáž zvládne i kde jaký technický antitalent. To zase u PCX musí člověk vrtat do plastu a udělat přípravu na montáž. To je nevýhoda.

Re: Proč máme rádi čínské skútry

PříspěvekNapsal: 28 srp 2014, 15:06
od hagrid
Mám Baotian Cyborg 50, jezdím na něm občas do práce (6km jedna cesta) nebo různé občasné pojížďky po městě. Má v prd..li baterku, alarm jí vybíjí, takže nakopávám.
Děsně mě to na něm baví :-D
Přijdu, nakopnu a jedu. Za cenu 7000 nebylo co řešit....
Letos sem s ním najezdil snad víc než na tříkilu, na který nemám vůbec čas.

Re: Proč máme rádi čínské skútry

PříspěvekNapsal: 25 zář 2014, 00:32
od Alda1965
Když jsem se rozhodl pro koupi skutra tak sem neřešil co to bude za značku a šel sem do první vlastně jedinné prodejny která je v našem městě, vyzkoušel sem si jízdu a to mě natolik uchvátilo že sem vybral už jenom model který se mi na první pohled líbil a jednoznačně zvítězil Yuki Matrix 50 4T. Před tím jsem znal jen babetu takže tohle pro mne byl pokrok. Na nic jiného sem v té době neměl papíry a první sezonu jsem si ježdění náramě užíval (3000 km za sezonu) ale potom se mi trošičku zajídalo že skutr je pomalý a chtěl sem jezdit rychleji hlavně do kopců. Známej mě nechal svézt na dvoutaktní padesátce a bylo rozhodnuto co koupím následující rok. TGB Tapo zrovna zlevnili na 30 tisíc tak na jaře sem frčel domů na Tapu, nádhera v kopcích super a další sezona proježděná na dvoutaktu (rovněž 3000km) No a když potom byla ta úprava že s béčkem je možno řídit až 125 ccm tak jsem ani žádnou 125 zkoušet nemusel a zase na jaře valil domů na Yuki Fairy 125 a za sezonu naježděno donce až 3500 km jak mě ta 125 natolik uchvátila že sem mnohdy ani večer nešel na pivo a raději podnikal jízdy až třeba dlouho do noci. Letos jsem dal Matrixe předělat na 80 ccm čímž se rychlostně zařadil vedle Tapa a hlavně výkonově v kopcích bych řekl že je to vyrovnané. No a tak mám ty čínské stroje tak nějak rád protože už s nimi nějaké ty zkušenosti mám a taky mě ještě ani jeden z nich nikdy nezklamal a vždy mě doveze tam kam potřebuji. Domnívám se také že pokud bych koupil třeba hondu za 70 tisíc tak za ty peníze mohu mít tři Fairyny a i když jak se tvrdí že čína nevydrží tak dlouho jako značka tak si myslím že značka i když bude držák tak tři číny koupené následně za sebou nepřežije. Takže asi takhle nějak to já vidim.

Re: Proč máme rádi čínské skútry

PříspěvekNapsal: 25 zář 2014, 07:15
od TomRaptor
...přežije. A úplně v pohodě... :D

Re: Proč máme rádi čínské skútry

PříspěvekNapsal: 25 zář 2014, 15:13
od crhy
2 Alda: Kdyby jsi měl místo těch 3 číňanů jednu Hondu Leada za 20tis. Tak by ti to posloužilo stejně a ještě by jsi ušetřil místo v garáži. :-)

Pro mě je trochu nepochopitelné, proč tyhle dreky lidé sbírají. Ale proti gustu ...

Re: Proč máme rádi čínské skútry

PříspěvekNapsal: 25 zář 2014, 16:37
od janon
crhy: Nekdo sbira veterany, nekdo znamky, nekdo cinske dreky... :lol:

-- 25. 9. 2014 16:43 --

Alda1965 píše:...si myslím že značka i když bude držák tak tři číny koupené následně za sebou nepřežije...


Na Honde Lead za 45t (nove) Kc mame najeto v pohode 40 000 km bez zavady a porad jezdi a nevypada, ze by se chystala do vecnych lovist. A znam cloveka co ma na Tom samem skutru najeto bez problemu 80 000 km a druhy 70 000. A oba kupovali nove. Kolik si dal za ty tri cinske dreky dohromady penez?

Re: Proč máme rádi čínské skútry

PříspěvekNapsal: 27 zář 2014, 13:21
od Alda1965
No Matrix stál 23 tisíc, Tgb Tapo 30 tisíc a Yuki Fairy 25 tisíc. No celkem tedy 78000kč.No a Honda stojí 69900kč