Stránka 1 z 1

Motorex Formula 2T Syntetic?

PříspěvekNapsal: 12 lis 2009, 16:19
od JPAG
Dobrý den,
ke skutru Keweway Matrix 2t Jsem dostal od majitele olej MOTOREX FORMULA 2T SYNTETIC. Někde na netu jsem se dočetl, že na nezávodní ježdění se dobré syntetické závodní oleje nehodí, že moc karbonují, bo při spalování nedosahují dostatečné teploty.
Má někdo zkušenost s tímto olejem? Nevím, zda je normální či ne, jestli mám kopit nový (i když ho majitel používal 3 roky) nebo jesli je tento vhodný.

Díky za radu. JPAG

Re: MOTOREX FORMULA 2T SYNTETIC ????

PříspěvekNapsal: 13 lis 2009, 09:54
od 942004
To je velmi kvalitní olej pro výkoné skůtry,tím nic nepokazíš.Určitě by stačila obyčejná synthetika,je levnejší a ten tvůj skůtr nepotřebuje tak kvalitní olej.S tím karbonováním se podívej na podobné téma v článku ,,olej pro 2takty". 8)

Re: MOTOREX FORMULA 2T SYNTETIC ????

PříspěvekNapsal: 16 lis 2009, 11:35
od JPAG
Díky za radu, olej dojedu, pak přejdu na polosyntetiku.
JPAG

Re: MOTOREX FORMULA 2T SYNTETIC ????

PříspěvekNapsal: 16 lis 2009, 16:07
od Miroslav Sedlmaier
Nechci vás nějak opravovat,ale rozdělení olejů na minerální polo či plné syntetiky je více jak chybné.Jediné co vás musí zajímat u oleje je vizkozní třída a jakostní specifikace,kterou uvádí výrobce vašeho stroje.Nenchte se plést!!! Kdo tápe v olejích doporučuji přečíst třínác mýtů o olejích.VÍCE ZDE

Re: MOTOREX FORMULA 2T SYNTETIC ????

PříspěvekNapsal: 08 úno 2012, 14:18
od The Door®
Miroslav Sedlmaier píše:Nechci vás nějak opravovat,ale rozdělení olejů na minerální polo či plné syntetiky je více jak chybné.Jediné co vás musí zajímat u oleje je vizkozní třída a jakostní specifikace,kterou uvádí výrobce vašeho stroje.Nenchte se plést!!! Kdo tápe v olejích doporučuji přečíst třínác mýtů o olejích.VÍCE ZDE


Vím, že je to starší téma, ale na tohle musím reagovat.

Nemáš pravdu v tom, že rozdělení není relevantní. Tady se jedná o olej pro 2taktní motor, kde se olej spálí spolu se směsí. Takže to funguje uplně jinak než např. u auta, kde je olej ze stěny válce stírán kroužky a je opětovně použit.
Je pravda, že i dvoutaktní oleje mají své specifikace jako např. API, JASO apod., kterých ale minerální oleje nikdy nedosáhnou. A řešit viskozitu je také zbytečné. Moderní syntetické oleje mohou být jak hodně viskózní (např. Agip Racing), tak i předředěné řidké pro premix skútrů aj. (např. Castrol Power1- dříve TTS)

Než takhle zbrkle věřit prvnímu názoru na oleje bych doporučil nejdřív druhy olejů rozlišit a až pak se zajímat o výhody/nevýhody jednotlivých poddruhů :)