Stránka 1 z 1

Může únik vzduchu souviset s teplotou?

PříspěvekNapsal: 04 pro 2021, 15:01
od scooteruh
Hezký den,
mám 3,5 roku starý skútr, najeto 14 500 km. Vloni v zimě mi začalo ucházet zadní kolo (první zima, kterou jsem jezdil celoročně), tlak úplně klesl, nedržel ani minutu. Tak jsem navštívil pneuservis, vyměnil mi ventilky a účtoval si 1 000 Kč za kolo. Rok bez problému a teď, jak klesají teploty, zadní kolo opět ušlo. Není to tak strašné, když ho nafoukám na 2,5 baru, drží. Ventilek jsem polil vodou s jarem, žádné bublání. Když skútr stojí, talk drží, když na něm jezdím, začne ucházet. Ucházení se zastaví asi u 1 baru, dál tlak neklesá.
Napadlo mě, že by to mohlo souviset s teplotou, když se kolo nebo vzduch v něm během jízdy zahřeje, začne docházet k nějaké netěsnosti. Myslíte, že je to možné? Setkali jste se s tím někdy někdo? Do pneuservisu se mi nechce, se skútrem si servisy moc vybírat nejde a minule se mě snažil natáhnout, že mám sjeté gumy, přitom nyní, rok od návštěvy mám vzorek 2,8 mm.
Děkuji

Re: Může únik vzduchu souviset s teplotou?

PříspěvekNapsal: 04 pro 2021, 15:30
od krizik1
Máš tam duše? Protože jestli ne, už jsem viděl čínské porézní ráfky co neudržely tlak a dotyčný musel dát do pneu duše.

Re: Může únik vzduchu souviset s teplotou?

PříspěvekNapsal: 04 pro 2021, 15:33
od goes
U motorky jaou injine faktory nez vzorek urcujic vymenu. Jinak nemyslim sinze by vnejsi teplota mela vliv na unik.

Re: Může únik vzduchu souviset s teplotou?

PříspěvekNapsal: 04 pro 2021, 16:41
od keto
Mě takhle utíkalo kolo na motorce, stříkl jsem do toho opravný sprej a pohoda až do úplného sjetí :wink: .

Re: Může únik vzduchu souviset s teplotou?

PříspěvekNapsal: 05 pro 2021, 09:07
od prostě Míra
Jak dí kolega, šoupni tam duši a až při výměně pneu to zase zkus bez ní...

Akorát je mrzutý, že za tu tisícovku za venilek a řekneme další za nandání duše dáš tolik, jako za novou pneu i s přezutim.

Ten opravnej šmojars bych tam nelil, je to pěknej bordel, ale rozhodně levnější než dávat duši a výhledově stejně přezouvat. Fungovat by to mohlo a jestli je problém v porézním ráfku, bylo by to dokonce snad jediné řešení

Ale jezdit s duší se stydět nemusíš

Re: Může únik vzduchu souviset s teplotou?

PříspěvekNapsal: 05 pro 2021, 11:19
od keto
Opravný sprej jsem už použil několikrát při malých únicích a vždy 100% výsledek, ucpe to jak drobné defekty, tak úniky přes ráfek nebo kolem spoje ráfek duše, je to nejlevnější oprava, bez nutnosti demontáže a je za minutu hotovo, je to něco jako Ultraseal, který se dává do pneu jako prevence a umí to zalepit drobné defekty za jízdy a tak to i zvyšuje bezpečnost jízdy. Jediná nevýhoda je, že je potřeba pak při následné výměně pneumatiky ten ráfek očistit, ale dnes servisy na to mají myčku a tak už ani mechanik, který to pak dělá tolik nenadává, jako kdysi, když to čistil ručně :wink: .

Re: Může únik vzduchu souviset s teplotou?

PříspěvekNapsal: 05 pro 2021, 16:45
od josuk
scooteruh píše:mám 3,5 roku starý skútr, najeto 14 500 km. .. minule se mě snažil natáhnout, že mám sjeté gumy, přitom nyní, rok od návštěvy mám vzorek 2,8 mm.

když uniká vzduch, je to gumou, ventilkem nebo ráfkem (vadným, ohnutým). Ventilek jsi vyloučil, podle mě by jarová voda ukázala únik mezi ráfkem a gumou, možná ne při nízkém ani při extra vysokém tlaku, chtělo by to vyzkoušet.
Jinak jestli má guma najeto tolik, tak je na výměnu. Je dobré při demontáži gumy zkontrolovat a očistit patky ráfku, není to tak robustní jako v autě a ve většině servisů se tím mazlit moc nebudou. Jinak k čínským (a dalším ryze asijským) výrobkům, nejen ráfkům, mám trochu nedůvěru, ale moc jiného nezbývá :wink:

Re: Může únik vzduchu souviset s teplotou?

PříspěvekNapsal: 05 pro 2021, 17:30
od HonzaR
Myslím, že ve stávající situaci je nejlepším řešením ten opravný sprej, či roztok, jako je Ultraseal. To si uděláš sám a budeš mít do sjetí vzorku pokoj. Akorát u motorek zejména se doporučuje měnit gumy ne podle sjetí vzorku, ale podle jejich stáří (viz DOT) po 5 letech tvrdnou a ztrácí přilnavost. Zvlášť, pokud je to no-name čínská lisovaná tma.

Re: Může únik vzduchu souviset s teplotou?

PříspěvekNapsal: 05 pro 2021, 19:43
od keto
no-name čínská lisovaná tma :mrgreen: tak tu jsem měl na jednom stroji a šlo to pryč ihned, mám se rád a jediné co mě drží na cestě jsou gumy, na těch se nešetří :wink:
k tomu stáří, pokud je guma dobře ošetřená a skladovaná(tma+teplota+vlhkost), tak má i po 5 letech ještě stále dobré parametry a není problém ji pak ještě 2 roky provozovat na motorce/skútru/autě, ale pokud je namontovaná na něčem, co často stoji na slunci, tak ta guma stárne mnohem rychleji, vysoké teploty ji nesvědčí, totéž platí pro zahřívání gum sportovní jízdou, tohle vše snižuje životnost, takže věk gumy nelze paušalizovat, na garážovaném stroji kochače vydrží déle, než na stroji střelce stojícím před panelákem na slunci, naštěstí ten střelec je včas sjede a kochačovi horší guma nevadí, když jezdí na pohodu :wink: