Stránka 2 z 2

PříspěvekNapsal: 05 úno 2008, 09:49
od Miroslav Sedlmaier
Když jsem si koupil Burgmana,hned jsem pořídil i vyšší plexi za 2500kč,ale musel jsem ho sundat a pod cenou prodat.Když pršelo a v noci mi osvítilo protijedoucí auto,vůbec nic jsem neviděl.Ale k nespokojenosti mi stačil déšť,tma,měsíc,či protijedocí auto v noci.Vadilo mi lámajcí se světlo v zorném poli.Můj názor je,že plexi má být jen v malé části zorného pole a pak jen vzduch strhávat nat přilbu jako deflektor.Stačí to vychytat a koupit jen třeba trošku větší,které nevadí,ale chrání. Co kus to názor ;)

PříspěvekNapsal: 05 úno 2008, 13:49
od enthusaab
taky už jsem asi dva deště (naštěstí nikoliv lijáky) s vysokým plexi (snad nejvyšším, který se na burčáka dá dostat) zažil. jízda nic moc, občas to chce odhrábnout rukavicí. přes den to tolik neva, ale jak padne noc a oslňujou protijedoucí plechovky, je to na pytel. ale neměnil bych, 120km/h a naprostá pohoda, na naháči xjr 1300 mi začala odlítávat hlava, plexi jsem otevřený mít nemoh. teď ho prakticky nezavírám

PříspěvekNapsal: 05 úno 2008, 21:39
od Dopi
Taky nemám vyzkoušený letní provoz, ale během posledních 14 dnů jsem měl možnost vyzkoušet jízdu na kámošovým leošovi bez plexi i s se středně vysokým plexi, a utvrdilo mě to v tom, že na svém skútru si nechám maxiplexi. Ty sr..... od kol náklaďáků budou lítat v dešti pokaždé, a aspoň pro mě je snesitelnější, když je pochytá plexi, z kterého je pak jen opláchnu vodou, než abych po slezení ze skútru vypadal jak Jožin z bažin a prskal písek. Navíc mám na přilbě hodně tmavý protisluneční štítek a večer si ho za vysokým plexi v pohodě můžu vyklopit bez obav, že mi něco vletí do oka. Jediná nevýhoda může být opravdu za deště, ale vzhledem k tomu, že mám skútr jako rekreační vozidlo a nikoliv každodenní dopravní prostředek, tak předpokládám, že v dešti najedu max. 5% ujetých km, zbývajících 95% bude za sucha. Ideální je vyzkoušet a porovnat. Já jsem to udělal a už jsem v klidu. Předtím mě to nižší plexi taky lákalo, vypadá na skútru líp, ale dávám přednost pohodlí.

PříspěvekNapsal: 05 úno 2008, 22:11
od Myschan
DOPI: Tak přesně to stejný jsem chtěl napsat. Jen bych doplnil, že ani v létě mi za velkým plexi žádný zvláštní horko nebylo. Prostě pozitiva rozhodně převažujou

PříspěvekNapsal: 05 úno 2008, 23:39
od janon
Nevim, ale dost lidi z meho okoli si dalo vetsi plexi a 95% se drive ci pozdeji vratilo, povetsinou k originalu. Duvod za deste sice v suchu, ale nebylo vubec videt a v noci oslnovani od protijedoucih aut. Myslim, ze idealni je koukat tesne nad plegem.

PříspěvekNapsal: 05 úno 2008, 23:56
od Rady
[quote=janon]Nevim, ale dost lidi z meho okoli si dalo vetsi plexi a 95% se drive ci pozdeji vratilo, povetsinou k originalu. Duvod za deste sice v suchu, ale nebylo vubec videt a v noci oslnovani od protijedoucih aut. Myslim, ze idealni je koukat tesne nad plegem. [/quote]

Pokud ma nekdo plexi az za usima, tak at se nedivi ze ma problem. Pokud si ale zvoli spravnou vysku, tak problem nema zadny. Rozhodne by pri normalnim posezu nemel hledet pres plexi.

PříspěvekNapsal: 06 úno 2008, 00:32
od Dopi
[quote=Rady][quote=janon]Nevim, ale dost lidi z meho okoli si dalo vetsi plexi a 95% se drive ci pozdeji vratilo, povetsinou k originalu. Duvod za deste sice v suchu, ale nebylo vubec videt a v noci oslnovani od protijedoucih aut. Myslim, ze idealni je koukat tesne nad plegem. [/quote]

Pokud ma nekdo plexi az za usima, tak at se nedivi ze ma problem. Pokud si ale zvoli spravnou vysku, tak problem nema zadny. Rozhodne by pri normalnim posezu nemel hledet pres plexi. [/quote]
Tak proč ho teda dělají průhledné? :p :D :D

Řekl bych, že právě proto dělají tolik různých typů a velikostí plexi, aby si každý našel co mu bude vyhovovat. Každý používá skútr jinak, v jiných podmínkách, a má i jiné estetické požadavky. Tudíž nemůže existovat jediný správný univerzální rozměr, je potřeba vyzkoušet různá provedení, pokud je možnost, třeba na nějakém srazíku.

PříspěvekNapsal: 06 úno 2008, 00:57
od lojza
[quote=Rady.] Rozhodne by pri normalnim posezu nemel hledet pres plexi. [/quote]
Rady ahoj, to je šalamounské řešení. :D

Re: Vysoké plexy a déšť

PříspěvekNapsal: 03 bře 2009, 22:43
od Kiwi
no ještě je peklo, když se ti do velkýho plexi opře boční vítr :) já jsem osobně pro malilinkatý štíteček...

Re: Vysoké plexy a déšť

PříspěvekNapsal: 03 bře 2009, 22:57
od Mojda
Já mám asi jedno z největších plexi, co jsou na skůtrech a v zásadě jsem spokojený. Za sucha pohoda, a to i v horku, a ve dne když lilo ( např. loňská ukončovačka ) jsem měl v levé ruce takovou koupelnovou stěrku s měkkou gumou místo stěrače, semtam jsem to setřel a šlo to. Já jsem byl vcelku suchý, až na rukavice. Ty se musely ždímat. Takže bych řekl, že plexi není na škodu. Naštěstí jsem ještě nejel za pořádného deště v noci, to asi není nejlepší. Chci si to plexi seříznout do úrovně očí, abych měl možnost volby. Snad tím nešlápnu vedle.

Re: Vysoké plexy a déšť

PříspěvekNapsal: 04 bře 2009, 21:20
od Mario
Taky mám s vysokým plexi sezonu za sebou a potvrzuji že pokud není možno se natáhnout a koukat přez něj tak je problém.Jednak i za slunečného podvečera když je slunce nízko tak výjezdy a vjezdy do a ze stínu třeba lesa, nedejbože v zatáčce fakt nejsou nic moc.At děláš co děláš na tom plexi časem vyběhnou jemný rejhy jako pavučinka a ty dokážou to světlo neskutečně rozstřelit po celým plexi. I v noci pokud už je poměrně zima dochází za vlhka k zamlžení jako v autě, jenže to na sklo topí, skutr ne.Takže z toho vyplívá že taky budu zkracovat cca o 7-10cm aby se dalo v případě potřeby koukat přez.

Re: Vysoké plexy a déšť

PříspěvekNapsal: 05 bře 2009, 00:20
od mirsil
Pokud vysoké tak doporučuji plexi těsně pod úroveň očí, tak aby se dalo čučet nad když je třeba a nebo se uvelebit níže a dívat se skrz. Tahle výška už stačí aby byl při jízdě klídek a při tom je bezpečno i v dešti a v noci. Samozřejmě, že pokud leje, voda jde na plexi přiby ale to se dá za jízdy lépe obhospodařit. S turistickým plégem lítám od loňského června a budu i nadále. Jediná nevýhoda, ovšem jak pro koho, je snížení maximálky u slabších strojků :wink:

Re: Vysoké plexy a déšť

PříspěvekNapsal: 06 bře 2009, 23:03
od VamB400
je hodně napsáno na téma plexi vysoké pro a proti od kolegů. Osobně mám plexi přes které nemusím koukat, ale když sleduji díru na silnici, pohled přes plexi prolítne a trochu mi silnici zvlní. Loni jsem zajížděl svůj storj, znamená to 500 Km 60 Km/h a nefoukalo, dalších 200 Km 80 Km/h trošku foukalo a nad 80 Km fouká jako že dost na přilbu. Ale to každý ví. Přoč o tom píši. Podle mne si musí každý říct co jezdí. Do práce 10 Km a nepřesáhne rychlost 80 Km + náklaďáky v déšťi :x , nebo výlety do Rakous, Itálie nebo nádherné severské státy :D . Asi tak co jsem chtěl říct. :wink:

Re: Vysoké plexy a déšť

PříspěvekNapsal: 08 bře 2009, 00:24
od tangolzr
Myslí ,že toto je ideální řešení .Suzuki má originální přídavné plexi štítky naq všechny své modely. Na horu i na boky .http://www.chalupa-motors.cz/suzuki/cenik/scoter.pd fhttp://www.oneidasuzuki.com/store/file ... _20812.jpg