Stránka 48 z 82

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

PříspěvekNapsal: 06 zář 2017, 14:51
od xPet
Já bych to zase tak dramaticky neviděl, když ve většině případů je na vině jen ten pístní kroužek. Prostě ten, kdo s tím bude chtít lítat 140, tak si jej patřičně upraví a je klid. Ale je pravda, že sám jsem si koupil z 1/2 BV 350 kvůli popisovaným problémům verzí s 500ccm motory a z 2.poloviny kvůli novému typu motoru a spotřebě. Teď už ji sice neměřím, ale dlouhodobě ten stroj jezdí za 3,05 l/100km. 350 má zase poddimenzovanou přední brzdu a 190kg, což je vlastně i důvod, proč nejezdívám běžně přes 110. ( když pominu legislativu, tak je to navíc i zbytečné a člověk se nemůže tolik kochat )

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

PříspěvekNapsal: 06 zář 2017, 17:53
od nedory
Bajo_sk: takový přístup se opravdu málokdy vidí, a klobouk dolů, opravdu.

Jinak spousta věcí je v automotive průmyslu hnaná opravdu na krev, důvodem jsou náklady a zase náklady. Více spíš soukromě někde u pivka.
Ten motor má maximálku někde kolem 150km/h, a každé zařízení, alespoň co nás ještě učili, by se nemělo provozovat na více jak 65-70% maximálního výkonu (rychlosti, otáček, atd), jinak klesá životnost. To si myslím že je platné i dnes, a možná více.

-- 06 zář 2017, 19:54 --

rád bych zeptal vlastníku X10 350:
když nastartuju po stání (stačí přes noc, přes den před prací), i když je teplota kolem 20°C, motor potřebuje cca. 20-30 vteřin, aby se při rozjezdu nedusil. Normálně běží,drží otáčky, ale když mu hned přidám plyn a chci se rozjet, začne se dusit (a dvakrát, třikrát se kuckne a pak rozjede)a prostě potřebuje chvilku ohřát. Je to normální, nebo Vám to nedělá?

díky předem za odpověď
Dušan

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

PříspěvekNapsal: 07 zář 2017, 15:16
od bajo_sk
Tak páni, mám výsledky:

Piest + krúžky + valec 303,- s DPH ( objednáva sa ako komplet set )
Tesnenie pod válec 11,- s DPH
Tesnenie hlavy válca 18,- s DPH

ceny sú v eurách

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

PříspěvekNapsal: 07 zář 2017, 16:04
od pavelcent
Mám X10 125 a mám ten sám problém po startu jen u mě to trvá 2,5-3 minuty než je možno jet :x což dost blbý. těch 20-30 sekund je prý normální, u mě to vypadá na vadný automatický sytič. Neví někdo jaký ten sytič tam je? Zítra ho budu hledat :) . Najeto mám 5400km, nový olej, olejový i vzduchový filtr, nová svíčka. Měl jsem to v servise v Týnci u Olomouce www.skutry-levne.cz a nějak si s tím neporadili :( :( :(

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

PříspěvekNapsal: 07 zář 2017, 16:35
od JardaB
Ten "pomalý rozeběh a dusení motoru" po prvním startu: a nenapadlo vás pánové nechat motor 1 minutu ohřát ? To jste technici ? Je to prostě studený motor se kterým musíte trochu cítit, technikovi to dá cit ... vám ne. A už máte problém na řešení ... škrt na startér a hned za plynem.

Je to normální !

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

PříspěvekNapsal: 07 zář 2017, 16:45
od nedory
to víš, že to nechávám ohřát, jen mě zajímá, jestli to dělá i jiným, protože předchozí skůtr nepotřeboval víc než pár sekund.

díky za odpověď

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

PříspěvekNapsal: 07 zář 2017, 16:59
od pavelcent
JardaB píše:Ten "pomalý rozeběh a dusení motoru" po prvním startu: a nenapadlo vás pánové nechat motor 1 minutu ohřát ? To jste technici ? Je to prostě studený motor se kterým musíte trochu cítit, technikovi to dá cit ... vám ne. A už máte problém na řešení ... škrt na startér a hned za plynem.

Je to normální !


Ty jsi mi panečku technik. Já se za něj nepovažuju, proto se ptám. Co je to studený motor? Když je skutr přes noc v garáži a je 10-15 stupňů? To je studený motor? To si nemyslím. Pokud jsi dobře četl mě po bezproblémovém startu skutr nechce jet 2,5-3 minuty. To není škrt a za plynem. Nechce jet, dusí se. Nechat ho 3 minuty zahřívat v 5:00 ráno před barákem ? No samotnýmu mi je to blbý vůči těm co ještě spí. Takže potřebuju nastartovat a jet - ne pod plným plynem, ale prostě normálně jet. To by snad značkový skůtr měl zvládnout, ne? Evidentně je někde chyba a protože nejsem technik hledám zde radu, tak jako nedory .

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

PříspěvekNapsal: 07 zář 2017, 17:11
od duky5
Studený motor je technický pojem, je jedno či je vonku -10 alebo + 40, vždy je to štart studeného motoru.
A áno zohriať ho 3minúty je v pohode, hlavne ak máš karburátor.

A vieš čo? Tiež som v zime šiel do roboty keď bolo 5 stupňov a parkoval som pred panelákom. Skúter som nechal zohriať aj 7 minút v takej zime.
A čo som urobil? Odtlačil som skúter čo najďalej od okien, aby som nikoho nebudil.
Stačí rozmýšľať, ale vidím že niekedy je to ťažké. Predpokladám že kvôli ľuďom ako ty je nutné písať do manuálu k mikrovlnke, že v nich nemožno sušiť mačky a iné zvieratá...:)

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

PříspěvekNapsal: 07 zář 2017, 17:27
od pavelcent
A jak dlouho zahříváš auto před barákem než odjedeš? Taky má studený motor, vstřikování.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

PříspěvekNapsal: 07 zář 2017, 17:48
od Mirus1
https://automix.cars.cz/zivot-ridice/vi ... 70330.html

Podobných článků a názorů je vícero. Já to taky dělám stylem brnk a jedu a při rozjezdu,pokud to situace dovolí, hned plný kotel, ať to má nějaké grády :D , žádný, ani sebemenší problém jsem doposud nezaznamenal a to už budu mít odježděno od funglovky třetí sezónu... 8) nazdar...

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

PříspěvekNapsal: 07 zář 2017, 18:14
od duky5
"Zahřívání při stání na volnoběh se vžilo před mnoha lety v době, kdy byla auta vybavena motory s karburátory. Práce se sytičem zde byla stěžejní a nebylo výjimkou, že studený motor živený karburátorem odmítal za studena spolupráci."

Ja sa správam tak ako je v článku.
Ohrievanie motora pomalou jazdou je v meste nemožné, ja mám od domu cca 50m uličku a hneď som na hlavnej, kde si nemôžem dovoliť "ohrievať motor pomalou jazdou v nízkych otáčkach", aby som nebol brzda premávky.

Čiže v lete mi to vychádza na tých pár desiatok sekúnd a v zime kľudne aj 10 minút, keď dávam dole sneh a ľad z celého auta.

Skúter to isté. Špeciálne Piaggio motory sú náchylné na studené štarty a jazdu na plný plyn na studený motor.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

PříspěvekNapsal: 07 zář 2017, 20:26
od icask
Ono zas treba rozlisit co znamena zahriat motor. To co tu kolega pise 2 - 3 minuty nie je na to, aby motor mal teplotu xy. Ale je to na to, aby sa olej dostal vsade, spalovaci priestor trosku ohrial a podobne. A za tak kratku dobu by mal i sitic vypnut. Ohriat motor na prevadzkovu teplotu pri stati je dlhe az velmi dlhe. Tipujem aj hodka - podla velkosti motora a okolitej zimy. Ja osobne sadnem a nastartujem. Kym si dam rukavice tak stojim nastartovany co viac akobtie 2 minuty nebude.

Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

PříspěvekNapsal: 07 zář 2017, 23:06
od srnka1010
Tiež natočím a doobliekam sa a potom normál vyrazím.No môžem ísť hneď,motor mi nedusí. Jednovalce je vždy lepšie nechať trochu povrčať.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

PříspěvekNapsal: 08 zář 2017, 06:15
od vikino
@nedory Robí to aj mne. Skúšam, keď nezabudnem, mu pomôcť tým, že vypnem pred štartom ECO režim, ale niekedy ani to nepomôže a proste prvé minúty po štarte sa trapi a dusi, tak ako popisujes. Toto je už moja druhá X10 350 a robilo to aj na tej prvej. S tou prvou som raz zašiel do Italmoto v Žiline , kde okrem iného mi nahrali aj novú palivovú mapu a po tomto sa ranné štarty oveľa zlepšili, myslím že potom som s tým už nemal problém aj keď som štartoval s ECO režimom ON.
S touto druhou X10 350 som sa ešte do Italmoto Žilina nedostal, neviem, nejak sa mi tam veľmi na návštevu nechce... ;-) takže vypínam ráno ECO režim a 2-3 min sa trápim spolu s motorom. :-)

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

PříspěvekNapsal: 08 zář 2017, 07:01
od forester
No páni ale vy ste si kúpili italský skúter ktorý je na južné teploty konštruovaný :D Tá palivová mapa je na +20> tak bude to treba zahrievať alebo sa presťahovať dole k moru :D V Chorvátsku som takéto Piaggo nevidel ani raz a to som mal dooobre otvorené oči ale X-Maxovov tam jazdilo požehnane,čim to asi bude?