Stránka 199 z 206

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

PříspěvekNapsal: 03 zář 2019, 18:00
od seatak

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

PříspěvekNapsal: 04 zář 2019, 12:39
od Honza_american
xPet píše:Honzo, vymontuješ tu pružinu, a pokud už má na délku o 5mm míň než nová, tak je na výměnu. Jinak se projevuje samozřejmě tak, že řemen dřív padá ze zadní polořemenice. Takže do nějakých cca 60 km/h motor míň točí a tyto rozjezdy nejsou na hodnotě maximálního kroutícího momentu. Pokud jezdíš sám a ne do nějakých extra kopců nemusí to být až nějak extra na závadu. Problémem ovšem může v tomto případě být mlácení řemene o karter variátoru při větším zrychlení, nebo zpomalení.


Děkuji za vyčerpávající odpověď. Je pravda že tyhle projevy zatím neregistruji, ale v rámci zimní údržby se na tu kontrastní pružinu rozhodně podívám. Mimochodem, víme tedy jaká je její délka, pokud je nová?

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

PříspěvekNapsal: 04 zář 2019, 14:33
od xPet
Nevím, koukni se do svého manuálu. Nejsem takový magor, abych si stahoval manuály pro všechny skútry, co kdy byly vyrobené.
Já mám pro BV350 typickou délku nezamontované pružiny 101,5mm a akceptovatelný limit 98mm. Ale bývá tam na to daná obvykle ještě nějaká rezerva.
Jinak Beverly je stále k prodeji, kdyby měl někdo zájem. Samozřejmě, že i s tím dílenským manuálem nastrkaným v euroobalech a v šanonu, i s originál plexi, ..., prostě se vším. Na Kanadě srazu jsem byl pochválen, že vypadá jako nová. :)

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

PříspěvekNapsal: 04 zář 2019, 15:19
od seatak
Kontrastní pružina:
Standart lenght 125.5mm
Limit allowed after use 120mm

...tolik hovoří motorový manuál :)

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

PříspěvekNapsal: 06 zář 2019, 15:51
od Honza_american
Chlapi, chlapi, chlapi... Tuším že mám problém, ale nechci předbíhat.
70509465_596717814192487_7596031653072338944_n.jpg

Když jsem tedy oddekloval variátor abych se podíval na kontrastní pružinu, řekl jsem si, že to rovnou všechno vypucuju a vyfoukám kompresorem.
Když jsem se podíval přímo na variátor, všiml jsem si, že tam mám "vymleté" stěny a to jak od válečků, tak hlavně od předchozích vodítek, které už měly dost velkou vůli.
70731625_564018517466194_8455277188197908480_n.jpg

Ty stěny mezi vodítky a válečky jsou tedy dost zúžené, a já se ptám.
Je to okamžitě na výměnu, nebo to tak máte běžně?
Předpokládám, že kdyby za jízdy ta stěna praskla, byl by to asi docela průser, co?

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

PříspěvekNapsal: 06 zář 2019, 16:13
od RADEK_SL
To není ještě taková hrůza. Pokud nemají válečky plošky, slož to a jezdi...

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

PříspěvekNapsal: 06 zář 2019, 16:26
od marvys
Vyměn vodítka a hlavně dej válečky správně. Na té první fotce vypadá jako by byly na opak.

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

PříspěvekNapsal: 06 zář 2019, 16:29
od Honza_american
Jak to myslíš naopak? Ony mají nějaký směr otáčení? Mně přijdou symetrické, ale možná si jen nerozumíme...

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

PříspěvekNapsal: 06 zář 2019, 18:25
od marvys
Z jedné strany jsou uzavřené a o tu stranu se opírá variátor boční stěnou. Ta místa co ukazuješ na druhém obr.

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

PříspěvekNapsal: 06 zář 2019, 18:42
od Honza_american
Teda, omlouvám se že se tak blbě ptám, ale tuhle informaci jsem nikde nenašel. Když jsem na jaře dával tyhle válečky nové, napadlo mě, jestli se má dodržet nějaký směr, ale jak říkám, nikde ani zmínka... Takže pro pořádek
Tohle je tedy uzavřená strana:
69821064_540225533209406_803710431167250432_n.jpg

Tohle je tedy otevřená strana:
69653904_1575424475916096_1805177254179766272_n.jpg

A umístění ve variátoru má být podle směru otáčení? (takto, nebo naopak?)
69774109_701936686885164_6774873462725935104_n.jpg

A nebo mají ty světlé (uzavřené strany) směřovat vždy směrem k vodítkům?

Díky za trpělivost! a cenné rady

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

PříspěvekNapsal: 06 zář 2019, 20:04
od srnka1010
Nerob z toho vedu.Daj to tak ako to máš na poslednej foto,alebo naopak.Je to jedno.Valčeky sú tak vyrobené na rozmer a kovové krúžky sú na váhu valčeka.Poriadne to vyčisti,Daj nové vodítka na prítlačný tanier a ten by tiež nemal byť vymlátený.Vyčisti poriadne aj ten stredový čap.Musí chodiť ľahko po celej dĺžke.

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

PříspěvekNapsal: 06 zář 2019, 22:08
od xPet
No, správně by ty válečky tam měly být nasázené jak máš na té poslední fotce. Aby se při rozjezdu ten uzavřený konec válečku opíral o stěnu a méně se opotřebovával. Ale než nastane nějaké měřitelné opotřebení na šířce, tak už dávno budou viditelné plošky na válcovém povrchu. Takže bych to asi tolik neřešil. Hlavní je, že jdou ty válečky jednotně, stejným směrem. Jinak na tom variátoru a válečkách není nic špatného. Takže pořiď vodítka, slož to a jezdi.

[Vymazáno]

PříspěvekNapsal: 07 zář 2019, 08:38
od marvys
PříspěvekTento příspěvek již byl smazán kým marvys v 07 zář 2019, 08:40.

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

PříspěvekNapsal: 07 zář 2019, 11:31
od seatak
Máš to nasazené správně, přesně jak ukazuje motorový manuál... :)

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

PříspěvekNapsal: 13 zář 2019, 18:36
od seatak
Dlouho se tu neřešila teplota motoru,tak přidám dnešní zkušenost.Po ohřátí na normální provozní teplotu vše vypadalo ok, ale po určité době se ručka teploměru začala pomalu zvedat k červenému poli, všiml jsem si že chvílemi spadla pak se zase zvedla nahoru a takhle se to opakovalo až dosáhla červeného pole.Jak jsem zpomalil tak se postupně vracela k normálu, ale jak za to trochu vezmu tak teplota jde nahoru a dolů se jí moc nechce....
nějaké rady po čem jít....mě napadl akorát termostat