Stránka 71 z 85

Re: Honda SW-T 400

PříspěvekNapsal: 23 říj 2021, 20:24
od adacarp
Souhlas s Keto, baterce dělá hůř teplo jak zima.Ctek mám taky je fajn,ale raďej udržuji gelovky do člunu na ryby, to je potom větší investice oproti baterce u skútru plus skútr nikde neroztlačíš, tak jak začne blbnout raďej koupím hned novou.

Re: Honda SW-T 400

PříspěvekNapsal: 24 říj 2021, 06:48
od Britt
Když v baterii poklesne napětí a je mráz, tak je spolehlivě po ní. Že by mi odešla v teple, se mi ještě nestalo.

Re: Honda SW-T 400

PříspěvekNapsal: 24 říj 2021, 10:15
od JardaB
Přesněji ... baterie v mrazu nikam neodejde, pokud není vybitá pod nějakých 70%. A to "neodejde", ale zmrzne. Mrazy zdravé a nabité baterii neškodí. Když je akumulátor nabitý, nevadí mu ani osmnáct, dvacet stupňů pod nulou. (jednorázově vydrží fungovat i v teplotách kolem -50 °C, na něž automobilky baterie testují) Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/autoservis/au ... servis_fdv

Samozřejmě při potřebě startování v zimě je lepší aku skladovat v teple a namontovat před jízdou.

Samovybíjení v zimě je nepatrné (proti letním vedrům). Moje aktuální aku (nová) po delším neježdění (několik měsíců) - a po připojení na nabíječku ohlásí po 10 sec., že je nabitá. Během zimy ji připojím na nabíječku 2x a to samé ... 10 vteřin a hotovo.

Obecně se dá říci, že zcela nabitá baterie (gel, AGM) po 4-6 měsících skončí na 80%. Ta moje z toho nějak vybočuje směrem k lepšímu.

Největší škůdce aku je letní vedro plus parkování stroje na sluníčku ... a potom dlouhodobě (trvale) nenabitý stav (třeba krátké jízdy).

Indikací stavu baterie je její napětí 24 hodin po ukončení nabíjení při 20 st. Celsia - měřeno bez odběru- tedy ne údaj přístrojovky (v chladnu je napětí vyšší):

12,8V = 100%
12,5V až 12,6V = 75% (60-70% je hranice pro její vyřazení z provozu)
12,2V až 12,3V = 50%
12,0V až 12,1V = 25%
11,8V = vybitý

Re: Honda SW-T 400

PříspěvekNapsal: 24 říj 2021, 10:47
od keto
Britt píše:Když v baterii poklesne napětí a je mráz, tak je spolehlivě po ní. Že by mi odešla v teple, se mi ještě nestalo.

tak to opravdu je, většina lidí zlikviduje baterii na dovolené u moře, kdy jim tam 10 a více dní stojí auto na slunci a pak se vrátí domů s načlou baterií nebo parkují celé léto auto někde na slunci, baterie ještě pokud je teplo stíhá roztáčet motor, ale už ho neroztočí, když ztuhne mrazem a pak se každý domnívá, že mu klekla mrazem, ale opak je pravdou :wink:

Re: Honda SW-T 400

PříspěvekNapsal: 04 úno 2022, 15:53
od kerim7
Ahoj chlapi, před chvílí byla otevřena registrace do kurzů Učme se přežít. Kdo zaváhá nejede :-)
Mohu doporučit a doufám, že tam se skútrem nebudu jediný.

Re: Honda SW-T 400

PříspěvekNapsal: 04 úno 2022, 17:02
od JardaB
Ano, již jsem byl a není to na škodu. Člověk tam i pochytí nějakou novotu. Taky jsem tam byl na scootu za sirotka

Re: Honda SW-T 400

PříspěvekNapsal: 04 úno 2022, 17:16
od Pražák21
Ahoj,
můžeš sem dát nějaký odkaz na int. stránku. Dík.

Re: Honda SW-T 400

PříspěvekNapsal: 04 úno 2022, 17:37
od kerim7

Re: Honda SW-T 400

PříspěvekNapsal: 04 úno 2022, 18:27
od Britt
Jaký máš prosím termín, že bych se přidal?

Re: Honda SW-T 400

PříspěvekNapsal: 04 úno 2022, 20:15
od kerim7
23.7. Jihlava. Jedu s kamosem Budejovicakem a budeme tam spat. Ale na akci se videt muzeme.

Odesláno z mého SM-J600FN pomocí Tapatalk

Re: Honda SW-T 400

PříspěvekNapsal: 04 úno 2022, 21:00
od Britt
Já uvažuji o HK 14.5.

Re: Honda SW-T 400

PříspěvekNapsal: 09 úno 2022, 17:32
od šelma
Ahoj pánové. Dělal už někdo výměnu gufer v předních tlumičích ?Potřeboval bych vědět, co je třeba za speciální klíč, abych mohl povolit spodní šroub a rozebrat vidle.Viděl jsem jen nějaké video, ze kterého to není jasné co je třeba strčit dovnitř kvůli aretaci.

Re: Honda SW-T 400

PříspěvekNapsal: 09 úno 2022, 18:54
od Pražák21
Ahoj, zkus tady toho itala, já mu tedy nerozumím, ale myslím, že pochopit se to dá.https://www.youtube.com/watch?v=hMXjRO24s7Q

Re: Honda SW-T 400

PříspěvekNapsal: 10 úno 2022, 00:53
od honzav
šelma píše:Ahoj pánové. Dělal už někdo výměnu gufer v předních tlumičích ?Potřeboval bych vědět, co je třeba za speciální klíč, abych mohl povolit spodní šroub a rozebrat vidle.Viděl jsem jen nějaké video, ze kterého to není jasné co je třeba strčit dovnitř kvůli aretaci.



Ahoj, gufera jsem měnil a žádný speciální klíč jsem nepotřeboval, já jsem ten spodní šroub povoloval malým ratatákem, ale když si ho povolíš dřív, než celý tlumič rozebereš půjde to snad povolit i normálně. Ani v dílenské příručce nic o speciálním klíči nepíšou. Já jsem si jen tisknul přípravek na naražení nových gufer a stíracích kroužků (ale i bez toho se asi dá obejít). Utahovací moment spodního šroubu je 29 Nm, horního šroubu (zátky) 23 Nm. Horní matky si je dobré povolit ještě než vyndáš tlumiče z brýlí (někdy jdou povolit v ruce, někdy jdou blbě). Honza

Re: Honda SW-T 400

PříspěvekNapsal: 11 úno 2022, 19:23
od RADEK_SL
Je to jak píše Honza, nic na tom není. Gufera jdou narazit novodurovou trubkou https://www.obi.cz/ht-odtokove-trubky/marley-odpadni-trubka-prumer-50-mm-delka-250-mm/p/7416456 a utahovací moment šroubů 4ks v brejlích je 69Nm.