Stránka 239 z 256

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 02 čer 2018, 09:02
od KaCzaba
Zjistim nejak chybove kody kdyz mi sviti kontrolka motoru? Da se to vyblikat a pak podle nejakeho seznamu chybovych hlasek vylustit zavadu?

Odesláno z mého MHA-L29 pomocí Tapatalk

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 04 čer 2018, 15:50
od Stancek
http://www.majestyclub.cz/navody2/majesty-400/ tady si stáhni manuál a na straně 7 - 3 bys měl najít, co potřebuješ....


No a zatím nikdo nechce poradit, jak se dostat pod sedlo bez klíčů? :-(

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 15 čer 2018, 19:57
od KaCzaba
To se ptas,nebo nabizis info jak pod sedlo bez klice? Ja to vim, tak radu nepotrebuji. Uz jsem to jednou pouzil :-D

Jinak diky za odkaz na manual.
Zlobi obcas volnobezny ventil.


A hned tu budu resit dalsi problem. Pri plnem plynu mi jakoby klouzne spojka (byt to klasicky manual) z 5-6tis ot. Kdyz je mene plynu, tak nic. Zvuk to dela jako by se vedle me nekdo z osobakem rozjel a hrabalo mu kolo. Tak nejak to pisti. Ted jsem mel terochu casu. Mel jsem dole variator a remenice. Remen ma 29mm. Pakny nevypadaj sjety, valecky nemaj plosky. Mam tam varec malosi.

Co muze spusobovat ten prokluz? Prvni adept je remen. Muze kolouzat ikdyz ma tlousku OK? Muze to delat treba kontrastka?

Premyslim co vse ma jaky vliv na chovani variatoru. Moc tam toho neni, ale kazda soucastka ma svou funkci a zmeni chovani pri jizde a rozjezdu. Vi nekdo presne co je k cemu a jak se to chova?
1. Valecky (vaha)
2. Kontrastni pruzina
3. Pruzinky spojky

Vse se dela v ruzne hmotnosti, ci sile pruzin. Zajima me co ma ma co vliv. :-D
muze to byt docela velka alchymie, co?

Odesláno z mého MHA-L29 pomocí Tapatalk

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 15 čer 2018, 20:37
od srnka1010
Plný plyn pri rozbehu alebo za jazdy?Akú šírku má nový remeň?Môže to byť kontrastka,ale aj pružiny pakní.Stav a opotrebovanie spojkových remeníc,ale aj nesprávny chod spojkových remeníc.Je to taká alchýmia,treba to postupne povylučovať,ale plný plyn pri 400vke-musel by si tam mať všetko nové aby to ustálo.Valčeky a pakne by som asi vylúčil,to by ti skôr trhalo.Remeň nemusí byť zodratý ale ak je starý môže byť vyťahaný.Opotrebované môžu byť aj remenice variátora.Preklzovanie remeňa by malo zanechať nejaké stopy na remeniciach.Treba to celé rozobrať,môžu byť pridreté pakne na čapoch ale aj čap na zadnej remenici.

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 15 čer 2018, 20:39
od larva
Je to kontrastní pružina.

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 19 čer 2018, 18:54
od KaCzaba
Rozebrany jsem to prave mel. At vidim zda neni neco evidentne v haji. Nic jsem nevidel. Remen ma sirku v toleranci.

A zaver? Hned po slozeni to prestalo delat. Je na tom neco pres 100km a chova se to jak ma. Prave v otackach pri jizde (ne rozjezdu,jak zde bylo podotknuto) se to na 5tis na chvili ustali (v tu dobu to zaclo klouzat. A pak uz otacky lezou linearne s rostouci rychlosti.


Zajima me prave jak tam co funguje. Lip na to muzu prijit sam. Co zrovna zasahuje kdyz se to na chvili ustali na tech 5tis? Zazne se stlacovat teda ta kontrastka? Ty valecky se rozlezou na max hned? Nebo jim to taky chvili trva? Pakny by mely byt jasny, ty sepnou a maji drzet. Ta kontrastka se hybe kdy teda? Snazim se tu funkci pochopit, at vim co se kdy muze dit :-D

Odesláno z mého MHA-L29 pomocí Tapatalk

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 19 čer 2018, 19:47
od icask
Pozri na tytrupke funkciu variatora. Ked pracuju valceky tak aj kontrastka. Valcek lezie do hornej polohy tak kontraska sa stlaca, lebo sa remen na jej strane "zarezava". Toto sa deje pri zrychlovani. Nie som moc zbehli, ale kym ti zopne spojka tak valceky stoja na minime, potom este chvilku mozu stat az na medzu ked zacnu vytlacat remen. Teoreticky pri urcitych otackach sa valceky pohybuju do hornej polohy bez zmeny otacok motora. Ked narazia na max tak skuter zrychluje iba na zaklade vyssich otacok motora.

Neviem ci som to opysal zrozumitelne.

Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 20 čer 2018, 04:35
od KaCzaba
Chapu. Ta posledni faze je uz jako u manualni prevodovky. Rychlost leze nahoru stejne s otackama.

Takze defacto ty zvolis urcitou gramaz valecku, ale s jinou kontrastkou to bude mit uplne jiny efekt nez u nekoho jineho. Tudiz jaky efekt ma silnejsi kontrastka, kdyz musim dat pak tezsi valecky, aby meli silu ji preprat?

Odesláno z mého MHA-L29 pomocí Tapatalk

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 20 čer 2018, 06:04
od icask
Ano, silnejsia kontrastka ztazi zarezanie remena. Budes jazdit na vacsich otackach. Neviem ci ma vyznam dat silnejsiu a potom tazsie valceky. Moze to dopadnut rovnako ako s povodnou komfiguraciou. Najviac sa asi oplati valceky Pully ci cely set variatora nieco od malosi ci tak nejak.

Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 20 čer 2018, 06:46
od Mirus1
V tomto případě nepomůže pochopit "jak to funguje",protože těch možných kombinací válečky + pružiny je tolik,že v domácích podmínkách je to systém pokus-omyl. V drtivé většině těch pokusů a laborování co a jak je výsledkem jenom to,že jsi o X stokorun nebo i tisícovek lehčí a výsledek prakticky žádný.
Nej řešení je zde, optimalizace variátoru a spojky na motorové brzdě, pokud to absolvuješ, tak už nemáš kam jít a nic lepšího nevymyslíš...Nazdar... :)

https://scootland.reservio.com/booking/ ... 5400ef745e

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 21 čer 2018, 08:06
od KaCzaba
Ja to vylazovat nechci. Vyhovuje mi jak to funguje, kdyz to funguje. Chci jen prposte do funkce variatoru videt poradne. Uz jen kvuli lepsi diagnostice zavady

Odesláno z mého MHA-L29 pomocí Tapatalk

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 21 čer 2018, 08:11
od KaCzaba
Mirus1 píše:V tomto případě nepomůže pochopit "jak to funguje",protože těch možných kombinací válečky + pružiny je tolik,že v domácích podmínkách je to systém pokus-omyl. V drtivé většině těch pokusů a laborování co a jak je výsledkem jenom to,že jsi o X stokorun nebo i tisícovek lehčí a výsledek prakticky žádný.
Nej řešení je zde, optimalizace variátoru a spojky na motorové brzdě, pokud to absolvuješ, tak už nemáš kam jít a nic lepšího nevymyslíš...Nazdar... :)

https://scootland.reservio.com/booking/ ... 5400ef745e
Jinak to je mi jasny. Stejne jako se za pionyrskejch dob ladili prvni ctyrvalce. Hrst trysek do kapsy a cely den na letisti. A "ladilo" se. Efekt? :-D
asi jak pises. Ta cena za naladeni varce od nich neni zas tak zla. Nicmene jak to mam, vyhovuje mi to.

Odesláno z mého MHA-L29 pomocí Tapatalk

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 22 čer 2018, 16:23
od mikra
Jenom pripominka k ladeni variatoru. Kontrastka ma i dalsi funkci a to "podrazeni" pri pridani plynu. Pulka zadni remenice je na sikme drazce. Pri zvyseni tociveho momentu remen zadni remenici roztahne proti kontrastce a zvysi se otacky motoru. Tvrdsi pruzina tohle zmensuje.

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 22 čer 2018, 18:38
od srnka1010
Ak pridáš plyn zvýšiš otáčky motora, variátor sa ti sťahuje a tým sa rozťahuje spojková remenica,mení sa prevod,čím sa zvýši rýchlosť skútra.Otáčky motora reguluješ plynom a podradiť sa nedá.Na tvrdšiu pružinu potrebuješ viac otáčok motora.

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 26 čer 2018, 15:24
od mikra
Jenom to upresnim. Myslim rezim ze jedu ustalenou rychlosti - treba 50km/h ve meste a u cedule pridam plyn. Skutr zvysi otacky motoru a akceleruje. Tohle zvyseni otacek ma na starosti ta sikma drazka na zadni remenici. Tah remenu pootoci pulku remenice pres drazku a jakoby pomuze kontrastce stahnout valecky variatoru na mensi prumer a tim padem lehci prevod.

edit: proc to vlastne zminuju - at si nekdo nemysli ze koupi tvrdou kontrastku a bude jezdit rychleji. Ono to v praxi muze dopadnout opacne a bude akcelerovat v nizsich otackach