Stránka 1 z 2

Piaggio X9 500 Evolution ie

PříspěvekNapsal: 13 srp 2009, 21:11
od KYBLOS
Musím se zeptat, protože to nechápu. Mám tam zapalovací svíčku NGK CR7EKB, což je možná standartní, ale ona ta svíčka má dvě proti sobě jdoucí vnější elektrody a i když jsem teď hledal na netu cca 30 minut, tuhle svíčku jsem s dvěmi proti sobě jdoucími vn. elektrodami nikde nenašel. Jen pro ukázku ukážu jinou svíčku, aby bylo jasný jak myslím ty elektrody.
http://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svicky/ngk-bpr6ekn/
Prostě jí nacházím pouze s jednou vnější elektrodou. např.
http://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svicky/ngk-cr7ekb/
Jelikož sem na tohle totální lama, zajímalo by mě, jestli se tím nemůže něco pokazit, když tam dám tu s jednou vnější elektrodou, když s dvěmi nemůžu nikde najít, takže jí ani nemám kde koupit. Možná je to blbost, ale to tak působí, že ta svíčka s jednou vnější elektrodou je právě kvůli té elektrodě vyšší, protože vnější elektroda je nad střední elektrodou a ne jako u té svíčky s dvěmi vnějšími elektrodami, které jsou vedle střední elektrody. No radši se zeptám, než koupím jinou a něco po..... :( Jinak by mě zajímalo i jaká je náhrada za tu standartní svíčku v podobě iridiové svíčky. Díky za odpověď 8) Jo a mám vstřikování, jestli je to nějak důležitý.

Re: Piaggio X9 500 Evolution i e

PříspěvekNapsal: 13 srp 2009, 21:43
od jirka04
Ahoj,jednou elektrodou nic nezkazíš,jen je potřeba dodržet tepelnou hodnotu (ten kód na svíčce,DR7...).Každopádně každý slušný prodejce má tabulky svíček,tak Ti najdou odpovídající náhradu.Ve fichtlu mám taky jakousi Championku místo NGK a jezdí jak zamlada. :D J

Re: Piaggio X9 500 Evolution i e

PříspěvekNapsal: 13 srp 2009, 21:49
od KYBLOS
Dík, to o teplotě je mi jasný, takže to, že u jedný sou elektrody vnější vedle elektrody středový a u druhý svíčky elektroda vnější nad elektrodou středovou nevadí? :roll:

Re: Piaggio X9 500 Evolution i e

PříspěvekNapsal: 13 srp 2009, 22:03
od tom.boy
Kyblosku u svíček s víc elektrodama jsou vždycky z boku, páč nad sebou by to nemělo smysl. Jiskra je ve všech případech jen jedna a pokaždý vychází z hlavní elektrody, je celkem jedno jestli nahoru u svíčky s jednou elektrodou nebo do strany u svíček s víc elektrodama. Kup normální, vydrží dlooooouho :wink:

Re: Piaggio X9 500 Evolution i e

PříspěvekNapsal: 13 srp 2009, 22:46
od FunTom
Ahoj Kyblosi, mám přímo od Piaggia svíčku NGK CR7 EKB s jednou elektrodou a bez problémů. Podle servisní příručky tam můžeš klidně dát jako náhradu svíčku Champion RG 6 YC. Vůle na elektrodě má být být 0,7-0,8 mm. :wink:

http://www.scootland.cz/skutr-piaggio-x ... adni-dily/

manuál (viz strana 4):
http://www.scribd.com/doc/7177294/Piagg ... ull-Manual

Re: Piaggio X9 500 Evolution i e

PříspěvekNapsal: 17 srp 2009, 07:37
od KYBLOS
tom.boy: díky, ale to je mi jasný, že jde o jednu jiskru a že u svíčky s více elektrodama jsou ty elektrody na boku. :wink: Mě šlo prostě o to, že u normální svíčky s jednou elektrodou to vypadá, že je ta svíčka o tu elektrodu delší a tak mě napadlo jestli pak ta svíčka nemůže zasahovat moc do motoru atd..., ale asi ne, když jí FunTom používá. 8)
FunTom: No tu nabízenou svíčku na http://www.scootland.cz sem viděl, jenže čtu, že je to pro Piaggio X9 500. Jasně, to je ok, ale není tam napsáno za pětikilem i e, takže nevím jestli to není určeno pro motor s karburátorem a ne se vstřikem :shock: . Neznepokojovalo by mě to, když ty jí používáš, jen mě rozhodilo to co mi říkal ten typ ze Scootlandu v Práglu. Já se ho na tu svíčku ptal - myslím ohledně té svíčky s dvěmi elektrodami, že jí nikde nevidím nabízet na netu atd.. a on mi jí ukázal, takže tam jí maj a prej jí berou přímo od fi. NGK, ale pak mi říkal, že pro vstřik by asi měla být ta s dvěma elektrodama, proto sem se na to musel zeptat. Jinak pokud tedy může být ta s jednou elektrododou a jestli tam budu chtít v budoucnu dát svíčku iridiovou, nevíš kterou iridiovou svíčkou se dá ta originální svíčka nahradit?

Re: Piaggio X9 500 Evolution i e

PříspěvekNapsal: 17 srp 2009, 08:13
od FRAG
Ahoj jsme kousek od sebe a mam Aprilii Atlantika 500 ...motor piaggio. Mel jsem v motoru svicku s jednou elektrodiu a ted jsem dal svicku s dvema elektrodama (ta ca tam ma bejt). Rozdil...na volnobeh jde motor klidneji,ma celkove o malinko nizsi spotrebu a lepe startuje. Jinak na svicku pred tim jsem jezdil uplne v pohode. Spis mi vadil ten volnobeh.

Re: Piaggio X9 500 Evolution i e

PříspěvekNapsal: 17 srp 2009, 08:19
od KYBLOS
FRAG: dík, takže je asi svíčka s dvěmi elektrodami lepší. No jsem rád, že jí mají aspoň v tom Scootlandu v Práglu, když jí jaxi nikde jinde v nabídce nevidím :roll: Jinak v Lešanech sem měl kus rodiny, páč Pavel Šícha je můj bratranec, pokud ho znáš 8) Jinak když seš tak blízko, znáš způsob jak se dá dostat k řemenu atd...? Sundám plast. kryt, ale pod ním je kov a ten nevím jak dát dolů, páč sice povolím všechny ty minišroubky, ale zůstane ten co drží spojku. :shock:

Re: Piaggio X9 500 Evolution i e

PříspěvekNapsal: 04 črc 2012, 08:34
od oldik
Tak jsem našel téma k případnému oživení. Jak to vypadá s ohledem na klid v X9, všichni jsou spokojení a jezdí. Já pořídil manželce auto a tak můžu konečně služební nechávat v práci a oddávat se tomu, co jsem plánoval před zakoupením X9 a to jezdit téměř denně do práce na skůtroj, celkem 70km.
Jak jsem kdysi komentoval motokufry (že je to hnus) a nosič jsem s velkou slávou prodal, musel jsem objednat vč. kufru, abych vyhověl občasnému přání manželky a zabezpečit tak odvoz někdy poměrně většího nákupu.
Obrátil jsem se proto opět na kluky na motorkar.net a jako obvykle vše probíhá prozatím naprosto bezvadně.
Kufr je už doma a nosič přislíben opravdu do 10-14 dnů (u opěrky bez problémů). V srpnu Italové nedělají, to by byl problém s dodáním v takovém termínu.
http://www.motocyklovedily.cz/produkt/2 ... olock.html
http://www.motocyklovedily.cz/produkt/6 ... lotna.html
Nosidlo jsem vybíral totálně nejlevnější a i givi mě občas překvapí něčím zajímavým. Je to takovej plecháč za litr, ale službu udělá.
Ceny nekomentuju, jsou více než dobré.
Jinak motorka zatím slouží bez výhrad. Až na švihnutý kabel od alternátoru zatím jezdím a vše funguje jak má. Snad letos něco najedu.

30.3.2013 edit:
Tak jsem dneska, na základě všeobecných zkušeností s dotaženkama z venku apod., vlezl do nádrže. Jednalo se o preventivní zásah (spíš mě to zajímalo). Chvíli mi trvalo, než jsem přišel na to, jak odpojit hadičky od čerpadla. Po vytažení čerpadla jsem zůstal v němém úžasu. Sítko (resp. ten pytlíček) na sobě neměl ani zrnko nečistoty a z nádrže se mi nepodařilo vycucnout jediný gram bordelu. Vizuálně to vypadalo, jako to včera sjelo z výrobního pásu.
Takže buď to byla náhoda na dobrý kousek nebo to je bouračkovej slepenec z toho nejlepšího, co garáž dala. Ventilátor a podobné části jsou taky jak funglovka a i v nejjemnějších záhybech okolí nádrže a v kabeláži to vypadá, jako by to někdo celý ponořil do mycí emulze. Jen tenký film usazenýho prachu. Už jen to počasí a hurá na výlet.
Je to rok 2003 z It (koupeno před 2 roky ve scootlandu).

Re: Piaggio X9 500 Evolution ie

PříspěvekNapsal: 03 dub 2013, 12:26
od Iwos
jelikož to máš ze Scootlandu, tak bych i věřil, že to komplet pročistili oni. Zrovna mám X9 u nich a jak mi volali, tak mám dobrý pocit, že jim hodně záleží, aby to bylo na 100% v cajku, jak jsou pečliví. Když si vzpomenu na chování v autoservisech :shock:

Re: Piaggio X9 500 Evolution ie

PříspěvekNapsal: 03 dub 2013, 15:17
od MilosVee
Tak pokud se nepletu, do Scootlandu dodává skútry www.motoprodejce.cz Vítějovice.
Od nich pochází i moje X9 :lol:

Re: Piaggio X9 500 Evolution ie

PříspěvekNapsal: 03 dub 2013, 16:46
od oldik
Moje též a myslím si, že ve scootlandu s tím nic nedělali. Ale vypucovaný to mám fest :D

Re: Piaggio X9 500 Evolution ie

PříspěvekNapsal: 08 čer 2013, 22:07
od carka
Zdravím lidi, mám x9 500 a poslední dobou se mi hodně zahřívá výfuk. I po krátké cestě (8km) přijedu do garáže a mám ho úplně rozpálený. Když dám ruku za výfuk cca 10cm, tak ji tam neudržím... Dřív to nedělalo. Poslední dobou jsem měnil čidlo otáček motoru. Nemůže to mít nějakou souvislost? Někde jsem četl, že to může dělat i bohatost směsi. Čím chudší směs, tím vyšší teplota plynů. Akorát nevím jak se to šteluje, když to je stříkačka... Neměl jste někdo podobný problém? Dík

Re: Piaggio X9 500 Evolution ie

PříspěvekNapsal: 09 čer 2013, 00:47
od FunTom
Uďo, to je napvosto normální... :lol: Ne vážně, ruku na zahřátém výfuku nikdy neudržíš anějaké čidlo otáček na to nemá vliv.

Re: Piaggio X9 500 Evolution ie

PříspěvekNapsal: 10 čer 2013, 15:15
od carka
No zas nejsem tak blbej abych sahal na vejfuk... Pár motorek jsem už měl. Dneska jsem se stavil v servisu a dali mi nějaké rady. Takže buď vstřikování (palivové mapy) nebo ventily. Každopádně oboje bude asi darda.... :cry:

Necituj poslední příspěvek, ale odpovídej na něj tlačítkem odpovědět, díky Vratas