Stránka 40 z 66

Re: Kymco Downtown 300i - zkušenosti

PříspěvekNapsal: 26 úno 2017, 16:35
od double-J
Forester len ze to je prave ta udrzovacka ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Kymco Downtown 300i - zkušenosti

PříspěvekNapsal: 27 úno 2017, 11:05
od ok8
A jaký je proud z baterky v uA? Vždyť tam jedou jen hodiny. Za měsíc a půl se nemůže vyflákat ani náhodou. Minulý rok jsem ještě měřil poklesy napětí a nic podezřelýho nezaznamenal. Prostě noname baterka z kontinentu s potiskem Kymco.

Dřív tu někdo psal, že je za zásuvkou pojiska jen 0,2A. Tuší někdo proč? Tu už jsem tedy odpálil, když jsem připojil 13,5V 0,22A zdroj pro dobíjení. Přitom kdejaká nabíječka mobilu má 2A.

Re: Kymco Downtown 300i - zkušenosti

PříspěvekNapsal: 27 úno 2017, 12:02
od macostr
ja som si vsimol ze z vyroby tam bola 0.2A, vymenil som za 1A a uz rok fungujem a to stale nabijam mobil alebo mam zapojene vyhrievane hefty

Odoslané z HUAWEI VNS-L21 pomocou Tapatalku

Re: Kymco Downtown 300i - zkušenosti

PříspěvekNapsal: 27 úno 2017, 14:22
od double-J
ok8 píše:A jaký je proud z baterky v uA? Vždyť tam jedou jen hodiny. Za měsíc a půl se nemůže vyflákat ani náhodou. Minulý rok jsem ještě měřil poklesy napětí a nic podezřelýho nezaznamenal. Prostě noname baterka z kontinentu s potiskem Kymco.

Dřív tu někdo psal, že je za zásuvkou pojiska jen 0,2A. Tuší někdo proč? Tu už jsem tedy odpálil, když jsem připojil 13,5V 0,22A zdroj pro dobíjení. Přitom kdejaká nabíječka mobilu má 2A.

Nejde o stálý odběr proudů, ale o úbytek napětí v rámci připojeného vedení...ta baterka prostě trpí a neudrží "skladovací" napětí, pokud není odpojená. I u skladovaných NOVÝCH akumulátorů je předepsaný cyklus měření/dobíjení, když leží v prodejně na skladu a když se nedodržuje, bateka odejde. Stejně tak u nových skútrů, pokud jsou zprvozněné a skladované s instalovaným akumulátorem.
Nízkozátěžová pojistka tam bude z důvodu "jištění se" proti přetížení vedení (můj osobní dohad - nezjišťoval jsem, nikdo s tím zatím neměl problém). Na každej pád i kdyby tam byla pojitka 0,2A nedomnívám se, že ji 0,22A přepálí ;)

Re: Kymco Downtown 300i - zkušenosti

PříspěvekNapsal: 27 úno 2017, 19:43
od StanleyBzuk
Ahoj, nepatřím sice do skupiny majitelů Kwang Yang stroje (možná prozatím, silně se zajímám o AK550, to je důvod proč "sjíždím" fóra o KYMCO), ale nedá mi to a musim zareagovat na tvrzení, že je normální životnost baterky pouze 2.5roku. Mám starou je*ku (SH300i 2008) a baterka je původní, dnes po tříměsíční odstávce chytla na první šťouch (žádná zimní údržba). Baterka, jako každý jiný komponent může být sh*t (kus popř. typově), což by nevadilo (dá se jiná za tisícovku), ale zbystřuji, když prodejce tvrdí, že je to "normální". Žádný stroj neni dokonalý (konstrukčně nebo použitými komponenty), např. u SH300 jsem již 2x bez většího násilí zalomil originální klíč v kufru (pěkně drahý, s imobilizérem), dělaj to z nějakýho tvarohu ... Chybí mi zde reakce majitelů Downtowna. Po jaké době (proběhu) jste měnili baterku popř. jiný "spotřebák"?

Re: Kymco Downtown 300i - zkušenosti

PříspěvekNapsal: 27 úno 2017, 20:45
od double-J
Jsou majitelé, kteří mají baterku 5 let, jsou majitelé, kteří ji mění 2x do roka a je úplně jedno, jestli je to original Kymco (což je mimochodem např baterka od BS batery nebo treba i Yuasa) nebo např. Varta nebo jiná.

Moje poznámka o životnosti byla obecná, teda neobhajovala originální baterky po stránce krátké životnosti, ba naopak pouze směřovala k tomu, že o baterku je těeba se "starat".
Ano, po třech měsících může být baterka úplně fit, stejně jako po dvou letech a půlroční pauze, pokud před tím byla v kondici.
Pokud ale někdo jezdí 2 km sem, 3 km tam, za sezonu dá 1000 km a a mezi jednotlivými courkami skútr stojí týden, dva je výdrž dva a půl roku je až překvapující.
Stejně baterky trpí ve velkých motorkách.
No a pokud někdo takto (ne)jezdí, musí baterku udržovat v kondici např udržovací nabíječkou...pokud na skútru jezdíte/me často a "daleko", baterka má životnost dlouhou.

Kdo si myslí, že po tříměsíční stání pomůže baterce tím, že to na 15-20 min navrkne na volnoběh a pak to zase nechá dál stát, jak to stojí, spíš tu baterku zabije, než aby ji pomohl.


HAWK


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Kymco Downtown 300i - zkušenosti

PříspěvekNapsal: 27 úno 2017, 21:17
od ok8
"Nejde o stálý odběr proudů, ale o úbytek napětí v rámci připojeného vedení..." -o čem to mluvíš? Nějaký nový elektrotechnický zákon?
Nová baterka Varta má psáno, že při nalitým skladování se má kontrolovat a dobít jednou za půl roku. Baterka kymco tedy zřejmě trpí už po měsíci krmení digitálních hodinek, navíc bez zobrazení času.
Už jsem psal, že napětí jsem schválně kontroloval a bez ničeho podezřelýho, jako propady pod 13V apod. Na 2-3 km jezdím jen výjimečně, jinak totiž na piciklu nebo autem s nákladem. V autě mi vydržela Top-La 5,5 let a to s ním skoro nejezdím v létě. :mrgreen:
A co zabíjí baterku, když ji po 1-1,5 měsíci nabiju klapáním? To by mě fakt zajímalo.

StanleyBzuk: on nepíše, že je to normální, ale naznačuje, že jsem ji zkrvil já. Tím že ji nemám furt na drátech. Místo aby uznal, že tam Kymco dává šmejd. :lol: Podobně jak píšeš -- věřím tomu, že kvalitu bych nažvejkl i po čtvrtroce. A rozhodně bez ztráty náboje o víc než oněch povolených 30% kapacity.

Re: Kymco Downtown 300i - zkušenosti

PříspěvekNapsal: 27 úno 2017, 23:39
od macostr
v mojom 2010 DT odisla originalna povodna bateria po 6 rokoch :) presne ako pise double-J, kratkymi jazdami sa bateria nedobija, prave naopak. alternator je treba poriadne a dlhodobo roztocit aby generoval dostatocne napatie potrebne pre dobijanie baterky...a 1500ot/min nie su podla mna dostatocne otacky.. dokonca aj v servisnom manuale sa pri troubleshootovani meria napatie na baterke pri cca 4000 otackach co je uz blizsie k realnym podmienkam

Odoslané z HUAWEI VNS-L21 pomocou Tapatalku

Re: Kymco Downtown 300i - zkušenosti

PříspěvekNapsal: 28 úno 2017, 21:42
od ok8
Pokud při volnoběhu naměřím palubní napětí 14V a proud na dobíjení je takový, že světla svítí naplno, když je zapnu, tak nemám co dodat. Těma 4000ot se řeší asi problém s altíkem/usměrňovačem.
Jak jen to dělají majitelé start-stop bazmeků? Kupují baterku každý rok? :twisted:

Jaký máš ten servisní manuál? Mám tu PDF soubory, kde se po otevření zobrazí bílý strany a nic na nich. zkoušel jsem to i na jiných PC.

Re: Kymco Downtown 300i - zkušenosti

PříspěvekNapsal: 01 bře 2017, 00:20
od macostr
ok8, na motorkari.cz sa da stiahnut manual, su tam dva a neviem teraz z hlavy ktory som stiahol (tiez pdf) ale otvorilo mi ho normalne. akurat tam musis byt registrovany aby si to pdf vedel stiahnut

Odoslané z HUAWEI VNS-L21 pomocou Tapatalku

Re: Kymco Downtown 300i - zkušenosti

PříspěvekNapsal: 01 bře 2017, 00:42
od double-J
ok8 píše:Pokud při volnoběhu naměřím palubní napětí 14V a proud na dobíjení je takový, že světla svítí naplno, když je zapnu, tak nemám co dodat. Těma 4000ot se řeší asi problém s altíkem/usměrňovačem.
Jak jen to dělají majitelé start-stop bazmeků? Kupují baterku každý rok? :twisted:

Jaký máš ten servisní manuál? Mám tu PDF soubory, kde se po otevření zobrazí bílý strany a nic na nich. zkoušel jsem to i na jiných PC.

Si nepochybně odborník, když ani netušíš, že pro start-stop systémy se používají baterky k tomu určené... ;)

Co se "volnoběžného dobíjení týče, není rozhodující aktuální napětí na svorkách, jak to pravděpodobně měříš ty, ale napětí se zátěží. Až nadbytečné napětí je využitelné pro dobíjení ;) Taky je třeba brát v potaz to, že startem baterka utrpí "šok", který se nějakou dobu "vyrovnává" a pak se teprve začíná realizovat samotné dobíjení...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Kymco Downtown 300i - zkušenosti

PříspěvekNapsal: 01 bře 2017, 08:27
od tomik.cesko
Já bych zas řekl, že STOP-START nemaj ani tak speciální baterky, jako spíš vyladěnější dobíjení a startér.
A s tím měřením napětí na svorkách to taky není zas tak mimo, když to dobíjí, ideálně 14,2V a nejlépe v celém spektru otáček (samozřejmě se zapnutými světly), není s dobíjením co řešit. A jak píšeš o šoku baterky po startu, s tím se vyrovná do 10minut (po studeném startu, starty za tepla jsou s mnohem menším odporem :-)

Re: Kymco Downtown 300i - zkušenosti

PříspěvekNapsal: 01 bře 2017, 08:45
od josuk
pozn. napětí nic nedobíjí, akorát způsobí, že někudy poteče proud (který dobíjí). žádné "nadbytečné" napětí nemá v síti co dělat, poškozuje spotřebiče a proto je tam regulátor (a jako buffer - kvalitní baterka). ;-)

Re: Kymco Downtown 300i - zkušenosti

PříspěvekNapsal: 01 bře 2017, 09:05
od tomik.cesko
josuk píše:pozn. napětí nic nedobíjí, akorát způsobí, že někudy poteče proud (který dobíjí). žádné "nadbytečné" napětí nemá v síti co dělat, poškozuje spotřebiče a proto je tam regulátor (a jako buffer - kvalitní baterka). ;-)

A regulátor tam je, aby udržoval správné NAPĚTÍ :D tzn nejlépe pořád 14,2V na svorkách aku

Re: Kymco Downtown 300i - zkušenosti

PříspěvekNapsal: 01 bře 2017, 11:31
od double-J
josuk: správně :)

tomik.cesko: tak to bys rekl spatne...¨
40210df2052f82f233fe38d550fbdf61.jpg