Stránka 19 z 26

Re: Honda Forza 750

PříspěvekNapsal: 05 zář 2022, 14:39
od Ukrutor
Ahojte, přemýšlím že pošlu do světa svoji Forzu a pořidím něco sportovnějšího. Nemusím to úplně dělat, ale kdyby se dobře prodala rozumné dohodě se nebráním. Krátký popis : Honda Forza 750, r.v. 2022, barva černá, kupována u MotoHlaváček Olomouc 04/2022, první servis také tam, jsem jediný majitel, komplet klíče i dokumentace, v současné době najeto 8500 km, ale jezdím takže pomalu přibývá. Na levém předním plastu je lehce odřená, žena ji při manipulaci v garáži neudržela a motorka se opřela o zeď, celé to naštěstí zachytil zadní kufr, který jsem opravil a slepil a je plně funkční, včetně bezklíčkového otevírání. Jinak stav nové motorky. Detailní fotografie rád zašlu. Cena k jednání je 259 000,-Kč. Tak kdyby jste o někom věděli...

Re: Honda Forza 750

PříspěvekNapsal: 05 zář 2022, 18:48
od igorecko
Tak som študoval návod ako má byť správne napnutá reťaz... Ak som to správne pochopil, reťaz má byť vzdialená od vidli 40-45 mm. Na youtube som našiel videá, kde merali vôľu reťaze (rozdiel v napnuti hore a dole) aj na Nc750 aj X-ADV. Ktorý spôsob je správny? A akým prípravkom mažete reťaz?

Re: Honda Forza 750

PříspěvekNapsal: 05 zář 2022, 20:47
od goes
Napinani netusim a na mazani pouzivam Motul. Cistic i mazadlo.

Re: Honda Forza 750

PříspěvekNapsal: 06 zář 2022, 12:34
od HonzaR
Průvěs řetězu by se měl měřit hlavně pod zátěží (myšleno s jezdcem v sedle), ne na stojanu. Ta hodnota průvěsu bývá buď na krytu řetězu, nebo v podsedlovém prostoru.

Re: Honda Forza 750

PříspěvekNapsal: 06 zář 2022, 14:15
od OndraCB
Průvěs řetězu se asi tak 150 let nastavuje bez zátěže a v místě, kde je po nepravidelném opotřebení řetězu a řetězových kol nejkratší.
Když bys tu hodnotu nastavil třeba s 80kg zátěží, máš rázem průvěs třeba 8cm a vyrobils tak velmi drahou řehtačku s krátkou životností. 8)

Re: Honda Forza 750

PříspěvekNapsal: 06 zář 2022, 15:42
od igorecko
Ďakujem všetkým. Podľa všetkého som návod pochopil dobre a videa, ktoré som zhliadol sú zavádzajúce. Merať sa ma na centrálnom stojane a meria sa vzdialenosť od vidli, ktorá má byť u Forzy 40 až 45 mm a u XADV uvádzajú 45 až 50mm. Ja som mal pôvodne iba 30mm a pri prudkom zrýchlení som cítil vibracie. Po nastavení už ide pekne, ale neviem uťahovací moment matice na zadnom kolese. Nemáte niekto servisný manuál?

Re: Honda Forza 750

PříspěvekNapsal: 06 zář 2022, 17:00
od HonzaR
OndraCB - Tak pochopitelně nelze dpoustit extrém, aby byl řetěz pod zátěží prověšený a bez záteže se našponoval. Ono totiž 4cm průvěsu bez zátěže, může také znamenat 6-7cm pod zátěží, a to už může být špatně.
https://www.motorkari.cz/tema/?t=124196

Re: Honda Forza 750

PříspěvekNapsal: 06 zář 2022, 19:01
od MaxRossi
Se zatezi se retez vic napne... vzdy merit s jezdcem a kolem na zemi. Vetsi pruser je mit retez vic napnuty nez volny!

Re: Honda Forza 750

PříspěvekNapsal: 06 zář 2022, 21:02
od OndraCB
A co tam Bohajeho chceš měřit, když neznáš parametr průvěsu pro daný zatížení? A když se časem unavý pružina, sedne si motorka víc a co pak?
Takže pro méňe technicky zdatné jedince. Výrobce zatíží motorku tak, aby šla na dorazy, namontuje řetěz s příslušným počtem článků, tak aby nebyl na krev našponovanej. Po odlehčení změří vzniknuvší průvěs a připočte cca 1-2cm rezervy. Výsledek uvede do manuálu a samolepku u kyvky. Hotovo.

Re: Honda Forza 750

PříspěvekNapsal: 07 zář 2022, 09:42
od keto
Obecně platí, že lepší volnější řetěz, než napnutý, vždy jsem dával řetěz na maximum průvěsu v doporučené toleranci a potvrzuji, že řetěz se se zátěží jakoby zkracuje a tím se více napíná, je to způsobeno tím, že chod zadního zavěšení není vystředěný na ozubené kolečko v bloku motoru a tak se s větší zátěží od něho vzdaluje a napíná tak více řetěz a přepnutý řetěz vyvíjí tah na hnací kolečko a zvyšuje zátěž na ložisko a snižuje jeho životnost.

Re: Honda Forza 750

PříspěvekNapsal: 15 zář 2022, 13:30
od midelos
Zdar, tak už jsem taky podlehl F750, po víkendové zápůjčce od Klokočky to jinak už nešlo :-) Dotaz mám krz vyhřívané hefty, chtěl bych origo a jestli si je někdo dělal sám nebo nechával dělat. Tuším že stojí okolo 5tis. a kolik práce netuším, dík za rady

Re: Honda Forza 750

PříspěvekNapsal: 15 zář 2022, 17:22
od MaxRossi
Delal jsem sam. Prace v pohode... original... vse se zacvakne do predem pripravenych konektoru a pak v servisnim menu aktivuje...

Re: Honda Forza 750

PříspěvekNapsal: 16 zář 2022, 10:23
od midelos
jj v menu jsem to našel, tak jsem si říkal, že bych to asi udělal sám, ale nikdy jsem hefty neměnil, nevím co mě čeká. Díky

Re: Honda Forza 750

PříspěvekNapsal: 17 zář 2022, 08:10
od MaxRossi
Rozplastovat riditka a sundat ten plast jak je na nem spinacka. Sundat stare gripy, nasadit nove plus natahnout elektriku ke konektorum. Povolit v servisnim menu a už to hřeje....

Re: Honda Forza 750

PříspěvekNapsal: 10 říj 2022, 19:20
od igorecko
Tiež som si dával domontovať vyhrievané hefty v Honda ZA. Fakturovali mi 2 hodiny práce. Nemáte niekto skúsenosť s chráničmi rúk? Aký typ by pasoval? Mne sa pozdáva Acerbis dual road, len neviem ci tam bude pasovať. Zadné koleso sa má doťahovať momentom 98Nm.