Stránka 25 z 27

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 28 říj 2020, 16:58
od JardaB
Nejsem si jist zda to již fórem neproběhlo. Vložil jsem kompletní servisní manuál - 616 stran, počínaje sejmutím plastů, údržbou, diagnostikou vad, servisu, utahovacích momentů až po elektrické záležitosti na Motorkáře

https://www.motorkari.cz/motorkari/?act=manualy-stahnout&scr=136&act=manualy-stahnout&s%5Bmotorka%5D=Kymco+Downtown+350i&ss%5BmotorkaId%5D=8245

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 22 lis 2020, 18:33
od Tony wave 110i
Zdravím...Koukam jake ma valecky Downtown 350 do variatoru,original jsem nasel 15,4g.Zjimalo by mě jakou máte zkusenost z valecky,13g a 14g..
Dik,Tony.

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 22 lis 2020, 18:49
od JardaB
Jede to jinak, motor točí ve vyšších otáčkách - ale rozdíl bude malý ... musíš to zkusit sám, nemusí ti to vyhovovat pokud nechceš jezdit okruhy :-) .

U kubatury 300-350-400 to pokládám za zcela zbytečné ... u 125 to nějaký význam má, tam výkon někomu může chybět.

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 22 lis 2020, 19:14
od Tony wave 110i
Tys daval jine,než ty original?

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 22 lis 2020, 22:02
od JardaB
Ne u 350, laboroval jsem u DT125.

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 08 kvě 2021, 16:13
od JardaB
Tak konečně se potvrdilo co jsem říkal od počátku vlastnictví New Downtown 350. Přešel jsem ze starého DT125 na New DT 350 a hned jsem pozoroval, že starý model měl mnohem lépe vyřešenou aerodynamiku plexi. Na rozdíl od starého modelů měl nový model mnohem menší vstupní otvor vzduchu pod spodek plexi a proto šel vzduch na jezdce níže, do poloviny přilby, s mnohem větší turbulencí a hlukem.

Po dvou letech vlastnictví budu plexi upravovat ve spodní části odříznutím. No a co nevidím, na asijských trzích dali plexi s podobnou úpravou, jen jinak řešenou otvorem ve spodní části plexi.

EDIT 23.5.21: První krátké jízdy s upraveným plexi prokázaly změnu pozitivním směrem.

Obrázek

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 23 kvě 2021, 20:09
od JardaB
Po výborných zkušenostech s celou variátorovou sadou u Downtown 125 (variátor, slidery i spojka) v minulosti jsem se rozhodl tento rok při revizi variátoru osadit vodítka a slidery Pulley místo origo vodítek a válečků. Důvodem rozhodnutí je lepší funkce (menší tření) a mnohem delší životnost všech prvků (3-5x).

Po objednávce dílů na [url]drpulley.shopnix.de[/url] minulé pondělí jsem si dodatečně porovnal ceny Pulley a origo dílů https://shop.kymco-praha.cz/spare-parts/kymco/skutry-do-750-ccm/new-downtown-350i-abs

Byl jsem překvapen, jak levný je TechPulley v poměru "cena x výkon".


. . . . . . . . Vodítka . . . . . . Válečky-slidery . . SUMA
Origo . . . . . 420 . . . . . . . . . . 990 Kč . . . . . 1.410 Kč.
TechPulley . . 24 . . . . . . . . . . . 45 Eur
TechPulley . 620 . . . . . . . . . . 1090 . . . . . . . 1.800 Kč
====

[u]Edit 26.5.21:[/u] objednáno 17.5., předávací pošta (celnice) 19.5., bezcelní proces 7 dní - doručeno 26.5.21

Obrázek

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 02 čer 2021, 19:13
od hvk
Ahoj , Namontoval jsem valečky Dr pulley clasic do meho Downtown 350 rok 2018 (20x12x13,5 g) s origo pritlačná pružina.

Zrychlení je mnohem lepsí ,maximální rychlost zachovaná .
50km/h za 2s a140 dle tacho bez problému.

prodám 1 sadu 13,5g( 4x 15 g +4x 12g) za 950 v četně poštovné kdbyste měli zájem.


Mám výšší plexi od puig.
Deka termo scoot

Testováno bez spolu jezdce.
Kdyby někdo hleda downtow ke koupě tak je k mání za 81 tis:
https://motorky.bazos.cz/inzerat/136589 ... wn-abs.php

Díky

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 09 čer 2021, 19:17
od Tony wave 110i
Zdar...zajima me ta gramáž valecku..je 14g nebo 15g?
Dik

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 09 čer 2021, 20:04
od JardaB
Nejlíp podívat se na https://shop.kymco-praha.cz/spare-parts/kymco/skutry-do-750-ccm/new-downtown-350i-abs

Správně je 15,4 g --- tento týden i osobně zváženo :-)

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 17 čer 2021, 18:09
od JardaB
.
Tak po najetí pár km s novou konfigurací variátoru dávám výsledné info.

1 - koupil jsem slidery Pulley FR II (flying rolls s křidélky) hmotnost 16 g. Originály mají 15,4 g a doporučována je hmotnost o 5-10% nižší. Mým cílem nebyl semaforový závodník, ale cestovní naladění s nižšími otáčkami v ustálené rychlosti .... s volbou hmotnosti jsem udělal dobře !!!

2- první test byl poměrně šokující, protože těžší slidery po městě to točily o 500 ot./ min. víc a chování ve vyšší rychlosti dobré nebylo !!! Točilo to vysoko a výkon byl skoro slabší ... ani jsem to neměřil ... zklamání !!! Variátor odmítal přeřadit na těžší převod.

3 - tak nastoupilo dovážení ocelovou kulatinou 5mm do středového otvoru o hmotnosti 1,3g. Počítal jsem s tím, že budu moci případně 2,4 nebo 6 kusů válečků podle potřeby odlehčit.

4 - měření před a jsem dělal aplikací Drag Racer - ta po spuštění a načtení GPS zapípá, vy odstartujete a výsledkem jsou časy potřebné k dosažení rychlostí po 10 km a času na 100, 200, 400, 800 a 1.600m. Výsledky se uloží a po zastavení aplikace opět pípne a můžete jet znova.

5 - ve výsledcích figuruje ještě záznam gPARTz, což jsem pohledal na Youtube. Je to germán, co se zabývá skůtry a čtyřkolkami. Ve videu v čase 7:10 minut https://www.youtube.com/watch?v=eyhBtk0TydY&t=459s

6 - není možné se spolehnout na nějaká doporučení, protože jsou odvozena ze sliderů použitých v originál !!! Pulley variátoru. Podobně je to s jakýmkoli doporučením, protože výsledky nemusejí odpovídat vaší představě. Někdo žádá otáčky, start a výkon .. já měl opačnou představu, ale nechtěl jsem to pokazit zásadním poklesem zrychlení a výkonu. Obecně hodnotím tovární nastavení variátoru jako hodně dobré a vyvážené ... ale, kdo si hraje ten nezlobí.

7 - výsledky jsou na Rajčeti zde https://buchtikj.rajce.idnes.cz/Kymco_Downtown_350_Dr.Pulley_slidery/
Podařilo se mi docílit nižší otáčky motoru v ustálené rychlosti až o 500 ot/min.. Ale není to zcela exaktní informace (60km - 4.500, 100 km - 6.500 ). Podle grafů je to nyní v rychlostech do cca do 80-90 km je to lehce línější a výše trochu dynamičtější. Cíl jsem si splnil - dynamika ve městě mi nechyběla a nechybí. Byl jsem a vždy budu i bez plného plynu na semaforech nejrychlejší :-). Dosáhl jsem toho, že v převažujícím jízdním režimu (ustálené otáčky) motor točí trochu níž a dynamické vlastnosti se nepohoršily . Na grafu z aplikace je vidět že průběh zrychlení je nyní hladší (malé plus) než v originále, ten má trochu hrby.

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 21 čer 2021, 08:50
od josuk
Dobrá práce :-)
Jestli tomu dobře rozumím, tak nemá cenu nastavení variátoru měnit?
Ale s těmi těžšími slidery to přece musí točit méně..?? Anebo to nefunguje správně? J8 mám s těžími (bez křidélek) menší spotřebu v malých rychlostech zase citelnější vibrace a nižší agilitu.
Jinak co jsem vypozoroval, třeba tužší spojkové pružinky u těch větších motorů, co se seberou z nuly i do kopce nemají moc cenu, zvyšují spotřebu i opotřebení spojky a brzd (protože to jde pod 35km/hod bez plynu na neutrál a bez otáček se nepohne z místa).

Co mi není jasné to dovážení ocelovou kulatinou.. to jako dovnitř sliderů? Vždyť to může vylézt, jako se u některých nekvalitních výrobků stávallo..??

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 21 čer 2021, 08:58
od Ondrus84
Čím menší váha ve variatoru, otáčky i agilita, odezva na plyn stoupá, klesají vibrace, na maximální rychlost se dostanete vyššíma otáčkama.
Čím větší váha ve variatoru, otáčky, odezva na plyn i agilita klesá, až dosáhnete dostatečných otáček (kroutak) pak se dostáváte na maximální rychlost teprve agilneji a dosáhnete i vyšší....
Ja osobně jezdim Xevo400, originál valecky 8x18.6g, jezdím 8x16g,originalni variator, bílá pružina, standartni spojka.
Rozdíl je 350ot/min ve všech režimech

"la velocita e una fonte di emozioni"

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 21 čer 2021, 11:27
od JardaB
@josuk ... ona ta kulatina je tam dost natěsno a vlepil jsem to takovým "silikonem" Sugru (tepelná odolnost do 180 Celsia). Kdybych měl načatou kartuš, tak použiji Mamuth (tepelná odolnost do 95 st.C).

U této hmoty, která se dá použít na mnoho účelů, doporučuji nákup jen na https://sugru.com/buy/sugru-mouldable-glue ... protože to vyjde levněji než v ČR a proti ČR je úplný sortiment FORMEROL® F.10/SUGRU®. Datasheet https://sugru.com/pdfs/tds.pdf

S tou mojí laborací: asi to měnit nemá cenu, jen jsem chtěl pokusně snížit otáčky. Ten hlavní přínos je delší životnost a moje "hraní" ! U válečků je podle hmotnosti lehčeji odhadnutelný výsledek výměny, ty slidery se dají hůře odhadnout, mají jiný tvar a doporučení výrobce zřejmě platí pro jejich variátor Pulley. Tak je to třeba "pracně" odzkoušet. To, že těžší závaží hnalo motor do vyšších otáček bylo pro mne silné překvapení a jsem rád , že jsem to zachránil relativně bez další nákladů (koupě dalších sliderů s jinou hmotností).

*** Na vyndaných válečcích měl jeden výraznou plošku. Nájezd 19 tis., (koupeno v 6 tis. km, o výměně válečků nevím)
*** A řemen (origo) - 2 roky, 9 tis. km a již malé praskliny a doporučená výměna ... dnes mi řemen přišell (Polini)

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 21 čer 2021, 11:38
od HANZTD
ja když viděl ty svoje PULLEYE na SR\/ po těch 21002km při servisu , tak sem valil oči :roll: , ale to bylo očekávatelný :twisted:

maxi-skutry-f5/aprilia-maxi-srv-850-t6663-135.html#p341432