Stránka 24 z 27

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 16 říj 2019, 11:13
od JardaB
Doufám, že všichni reagujete jen zkušenosti u DT 350

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 18 říj 2019, 18:57
od JardaB
Tak dnes jsem vyrobil jednoduchý přípravek, který musí vyvinout větší sílu než moje pacička ... výsledek nic moc, skoro žádný. Pak jsem zjistil, že když se mechanik postaví k tlumiči a jednou rukou odlehčí až přizvedne spodní konec pružiny, tak potom lze kroužkem otáčet zcela lehce. Lépe dělat v dvou a zřejmě po nějaké nácviku lze zvládnout i jednomužně.

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 09 pro 2019, 23:34
od forester
Nové Kymco Downtown 350 &125cc 2020:
https://youtu.be/TChKd71b4HY
Je sranda ako ten týpek uchcáva z toho dizajnu :D

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 15 črc 2020, 19:01
od JardaB
Oleje, oleje, oleje ... tak konečně jsem dal do stroje olej, který tam patří a plní předpis SAE 5W-50, API SJ a lepší.

Je to Valvoline Racing VR1 5W-50 API SL v ceně 4 litry za 659 Kč ... tedy 165,-/ litr ..... řekl bych, že cena je více než ucházející.

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 15 črc 2020, 19:17
od josuk
Jardo, koukám, ale to asi není olej do motorek? Nemá JASO. Vím, že jsme u skútrů bez olejové lázně spojky, s autoolejem jsem ale dobré zkušenosti neměl. Podle mě, ty malé motory a zatížené motory tu správnou normu potřebují...?

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 15 črc 2020, 19:41
od JardaB
1 - JASO nemám předepsané :-)
2 - stran vysokého litrového výkonu ... od toho je výkonnostní specifikace, kterou překračuji.
3 - SAE 5W-50 je poměrně neobvyklá a odborníci praví, že "Oleje, např.SAE 10W-50 či 10W-60, jsou určeny pro motory soutěžních vozů, které jsou tepelně velmi namáhané, zejména díky vysokým otáčkám motoru."

Co jiného dodat. Už jsem poučen, že předpis výrobce je třeba dodržet :-)
==================
Krom toho dosud jsem nenašel, že by JASO norma řešila mimo mokrou spojku ještě něco jiného viz citace a odkaz na pdf.

Citace: Aby motorový olej splňoval některou z výše uvedených norem JASO, musí mít alespoň
jednu z následujících úrovní kvality:
- API SG, SH, SJ, SL, SM
- ILSAC GF-1, GF-2, GF-3
- ACEA A1 / B1, A3 / B3, A3 / B4, A5 / B5, C2, C3

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... kQwlpPIm7B

JASO FA - oleje pro mopedy a jiné malé motory
JASO FB - oleje pro skútry a jiné vysoko-zatížené motory 50 až 200 ccm
JASO FC - oleje pro vysoko-zatížené, vysokoobrátkové motory


Další citace: Za předpokladu, že viskozitní třída odpovídá předpisu výrobce Vašeho motoru se zaměřte na zjištění skutečnosti, zdali držíte v ruce opravdu motocyklový olej. Označení třídy API SH, SJ, nebo dokonce SL Vám prozradí, že jde o automobilový olej s „motocyklovou“ nálepkou. Pro zachování úplné objektivity připouštím, že to nemusí být na škodu, pokud Váš motocykl je klasický BMW, Moto Guzzi, Harley Davidson, či dokonce skútr, tedy stroj, který nemá výše uvedené konstrukční prvky a automobilový olej mu vyhoví.

Možná, že něco přehlížím a specifiku JASO (mimo mokrou spojku) nějak přehlížím, povídat by se dalo ..... ale v mém případě plním předpis výrobce.

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 15 črc 2020, 19:59
od josuk
-Oleje vyvíjené pro moderní automobilové motory mají zpravidla nižší viskozitní třídy, které nejsou pro mazání motocyklových motorů vhodné.
-Vysokootáčkové motory motocyklů s vysokým měrným výkonem způsobují vyšší tepelné zatížení motorových olejů, což vyžaduje jejich lepší oxidační stabilitu.
-Motocyklové motory mají mnohem větší výkon na litr olejové náplně. To vyžaduje větší zatížitelnost a tepelnou stabilitu motorového oleje.
-U motocyklů není běžné jejich denní používání, naopak jsou časté dlouhodobé odstávky (zima), proto oleje musí mít lepší odolnost proti korozi, zejména z kondenzované vlhkosti.
-Vysokootáčkové motocyklové motory mají více zatížený rozvodový mechanismus, proto vyžadují oleje se zlepšenou ochranou proti opotřebení.
-Malé olejové náplně, vysoké otáčky motoru a zejména nutnost současného mazání převodovky znamená, že motocyklové motorové oleje musí mít výrazně zlepšenou střihovou stabilitu.


Myslím, že ty třecí vlastnosti jsou sice podstatným, ale je jedním z požadavků na motocyklový olej..

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 15 črc 2020, 20:10
od JardaB
No to je pravda, ale nikde okolo normy JASO jsem nenašel, že by řešila, mimo mokré spojky, cokoli jiného .... třeba střihovou stabilitu. Ve všech popisech JASO je jen mokrá spojka. Až najdu, že JASO FC má nějakou specielní HSTS, tak budu chápat odlišnosti mezi moto a auto oleji.

Zrovna dnes jsem četl píár na Motorkářích o olejích Motul ... a podle nich je hlavní rozlišení viskozita a zda je to minerál, half-syntetika a syntetika. Taky jsem redaktorovi napsal ať neblbne lidi.

Prostě předpis výrobce je daný a povídat si můžeme do nekonečna

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 16 črc 2020, 10:38
od duky5
Josuk tvoj príspevok je úplne mimo, rieši v prvom rade výkonné motocyklové motory, ktoré točia 10 tisíc otáčok a viac.

Motor v skútri je niečo úplne iné. Ešte aj tá viskozita je dostupná pre každý skúter....
"Oleje vyvíjené pro moderní automobilové motory mají zpravidla nižší viskozitní třídy, které nejsou pro mazání motocyklových motorů vhodné."- to si sem naozaj takúto sračku dal?


Výrobca pre môj skúter predpísal také API, ktoré v roku 2007 nespĺňal žiadny dostupný olej pre skútre/motocykle (ver že sa našlo plno "odborníkov" ktorí radili dať tam olej pre skútre, že nižšie API nevadí), takže som použil automobilový Castrol magnatec, ktorý toto API spĺňal. Používam ho 14 rokov a 70 000 km

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 16 črc 2020, 12:48
od JardaB
Klídek. O olejich se toho hodně nemluví, je to složitá oblast pro vývoj a výrobu, ale pro uživatele se to zcvrkne opravdu jen na SAE, API, ACEA případně nějakou firemní normu. Nějaká syntetika, skvělá nálepka od výrobce není podstatná... je to jen snaha tahat z nás peníze. Jsou méně známí OEM výrobci olejů, kde dostanete za méně peněz stejnou hodnotu.

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 16 črc 2020, 13:05
od josuk
tak stačí porovnat otáčkoměry v autě a skútru a je jasný, jak to točí... když ráno vyjedu, tak pod 3 tis. nejedu nikam, na 4 tak akorát a na nájezdu na dálnici je tam 6-7 tis. ot. -- auto se dokutálí klidně do 2 tis. celou cestu.
A nějaký zbytek autocastrolu jsem taky ve skútru zkoušel, ale jak jsem někde psal..bylo to divný zvukově a vyteklo to jak řídká voda, takže na autooleje ve malém motorku skútru už kašlu. Že velké motory ala bmw, harley jsou blíž autu než motorce a nevadí to, je věc jiná.

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 16 črc 2020, 13:34
od Winterwolf
A vrátíme se z5 k tématu Kymco DT.

Díky

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 17 srp 2020, 18:58
od JardaB
Ještě doplňuji jednu informaci, která má určitou souvislost s potřebnými vlastnostmi oleje ... tou je střední pístová rychlost.

U běžně vyráběných sériových motorů je pístová rychlost cs [m s-1] velmi důležitým parametrem, který ovlivňuje jejich životnost. Střední pístová rychlost Cs , která by neměla přesáhnout 18 m.s -1 (údaje z webu) , se vypočte podle vztahu:
Cs=(2*n*s)/60 [m/s] ; kde s ... zdvih [m] ;n ... otáčky [ot/min]

Cs Downtown 125 (2*9000*0,0545)/60 = 16,35 m/s
Cs Downtown 350 (2*7500*0,072)/60 = 18,00 m/s

Oba motory jsou čtvercové nebo lehce podčtvercové .. tedy ne vysloveně podčtvercové což se využívá u vysloveně vysokootáčkovývh motorů.

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 18 srp 2020, 08:47
od josuk
Zajímavé.. myslel bych že 125 na tom s 9000 ot. bude hůř. A není to tak..

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 18 srp 2020, 22:45
od Xaeroifbb