Stránka 219 z 233

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 05 srp 2019, 18:00
od JardaB
A co myslíš ty ??

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 19 srp 2019, 20:10
od eddie29
Hosi, jak mate velky kufry? Zacal jsem vic jezdit nakupovat a uz mi podsedlak prestava stacit.
Co jsem pochopil, tak jsou dva typy uchyceni a obrazky jsou na eshopech zavadejici pro rocniky 2016, jeden je misto operek bez vrtani a druhej je klasika na zadni tlumice + vrtani, jestli se nepletu?
Plotnu potom kupuju podle kufru a vsechny sedi na origo drzak?

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 22 srp 2019, 12:57
od MaraLit
MaraLit píše:Zdravím všechny,

mám problém se svým X-MAXem 250 (rok 2006) a nikde jsem bohužel podobný nenašel. Najednou ze dne na den přestal startovat ve studeném stavu. Vyměnil jsem svíčku, vyměnil jsem automatický sytič. A stále nic. Prostě když se pokusím nastartovat, zapnu zapalování, čerpadlo natlačí benzín (to je slyšet). Dám start, motor naskočí tak na půl vteřiny a ihned zhasne. To vše se děje při teplotách pod 10°C. Jakmile je nad tuto hranici, motor normálně naskočí. A také pak jede úplně normálně, žádný pokles výkonu, prostě v pohodě. Dočetl jsme se zde, že při špatných startech může být problém i s čerpadlem. Ale to je normálně slyšet, že funguje. Když to při staru protočím déle s plným plynem, tak je cítit benzín. A navíc když je teplo, tak to jede normálně (jak jsem psal). Odčerpal jsem z nádrže skoro všechen benzín, nalil tam nový V-Power + aditivum na čištění palivové soustavy a projel jsem to delší vzdálenost. Druhý den ráno, když bylo 5°C, zase nic...

Už jsem z toho úplně zoufalý! Řeším to už třetí týden a vůbec nevím, co s tím. Hledal jsem na fórech a tento typ chování jsem nikde nenašel. Proto ze zkouším obrátit sem, jestli byste mi neporadili. Já jej používám denně na cestu do práce a proto bych to rád už vyřešil. Psal jsem i do značkového servisu v Praze a tam mi vůbec neporadili, že neví.

Díky předem za každou radu!

Mára


Zdravím,

před časem jsem sem psal výše uvedenou žádost o radu. Díky všem, kteří mi odpověděli, ale tak nějak jsem postupoval stejně, jak jste psali. Mezitím jsem tedy udělal:

1. nechal vyčistit ultrazvukem karburátor
2. vyměnil jsem přírubu mezi karburátorem a airboxem, která byla prasklá
3. vyměnil svíčku
4. vyměnil zapalovací cívku včetně VN kabelu a fajfky
5. dal na karburátor originál systič (na to jsem hodně spoléhal)
6. pokud to šlo, jezdil jsem na 98 - 100 oktanový benzín, abych to vše ještě pročistil

Jak bylo teplo, tak vše bylo v pohodě. Motorka normálně startovala. Teď se ráno ochladilo a problém se zase objevil. :-( Tak už nevím, co dál. Máte někdo nápad? Nějaká elektronika, snímač zapalování, ...? Už fakt nevím, co zkontrolovat.
Motorka stojí venku pod střechou, takže není v uzavřené garáži. Teď se problém objevil, když bylo ráno 14°C, ale bylo po nočním dešti. Tedy nižší teplota a vysoká vlhkost. Motorku jsem nastartoval, běžela na krásný volnoběh tak 5 vteřin a pak to shaslo. Druhý start to jen blaflo. Třetí start to běželo tak 3 vteřiny a konec. Až čtvrtý start se to rozběhlo normálně.
Dnes ráno bylo 10°C. První start to blaflo tak dvě vteřiny a chcíplo. Druhý start už to chytlo na vteřinu a konec. Tak jsem dělal několik startů a nic. Vím, že se to nemá, ale zkusil jsem start pod plynem a to už mělo snahu naskočit. Třeba se to dusilo 5 až vteřin, ale točilo se to. To už se začínal motor zahřívat (teploměr poskočil tak o půl centimetru) a přesto to nechtělo chytnout bez plynu. Pak se mi to s plynem podařilo následně natočit tím stylem, že se to asi 10 vteřin dusilo a pak se to rozběhlo normálně. To že se to dusilo chápu - pod plynem start je špatně a poměry směsi byly špatné. Ale tím jsem myslím ověřil, že to po startu tu jiskru dává, když to blafe. Fakt už nevím, co kde změřit... Jinak jak jsem psal - motorka jede normálně, táhne pěkně, nikde nic neklepe... Ale ten start!!! Jestli máte ještě nějaký nápad, sem s ním.

Díky!

Mára

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 22 srp 2019, 15:09
od josuk
svíčka je jaká? NGK musí být. A po uchlastání (s plynem) se svíčka dá rychle zničit.
Dal bych v první řadě spolehlivou novou svíčku, potom bych vyměnil čerpadlo v nádrži a pak bych teda naplánoval generálku motoru s kontrolou ventilů a dekarbonizací motoru a výfuku..

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 22 srp 2019, 20:18
od srnka1010
Keď si vymenil prasknutú prírubu,nadstavil si znovu karburátor?Akú farbu mala sviečka?Odskúšal si funkčnosť sytiča?Skús štart so sprejom do airboxu.Ak ti to chytí,tak ti nejde dobre sytič,alebo nedáv dobre benzín.Pozri palivové hadičky,či nemáš popraskané a nepadá benzín, a v akom stave je palivový filter,ak ho tam máš.

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 26 srp 2019, 09:42
od MaraLit
srnka1010 píše:Keď si vymenil prasknutú prírubu,nadstavil si znovu karburátor?Akú farbu mala sviečka?Odskúšal si funkčnosť sytiča?Skús štart so sprejom do airboxu.Ak ti to chytí,tak ti nejde dobre sytič,alebo nedáv dobre benzín.Pozri palivové hadičky,či nemáš popraskané a nepadá benzín, a v akom stave je palivový filter,ak ho tam máš.


Ano, karburátor jsem nechal vyčistit a pak i seřídit. Mám tam svíčku NGK DR8EA. Je nová a vypálená do bílé až světle šedivé barvy. To je myslím v pořádku. Sytič tam mám nový originál Yamaha. Zkoušel jsem i start s tím sprejem a to už nechytlo vůbec (ani to nemělo snahu chytnout a to jsem tam stříknul nejdříve málo, pak i více a nic). Kontroloval jsem hadičky na benzín a vše je OK. Benzín tam jde, protože pak to jede normálně. Zkoušel jsem i pod plným plynem jet delší vzdálenost, abych vyzkoušel, jestli čerpadlo dává dost benzínu a jelo to bez problémů s žádným cukáním motoru. Takže čerpadlo je také v pořádku. O víkendu jsem to startoval na 4 pokusy a to bylo venku 23°C. Dnes ráno jsem jen cvrnknul a hned to napoprvé chytlo. Nevyzpytatelné chování...

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 26 srp 2019, 10:34
od crhy_
Bílá, nebo světle šedá svíce = příliš chudá směs.
Má být hnědá.
Takže něco je na karbeci špatně, nebo paliv. čerpadlo (jeho filtr)

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 26 srp 2019, 10:51
od srnka1010
Skús si dať premerať stator zapaľovania.

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 26 srp 2019, 12:04
od MaraLit
crhy_ píše:Bílá, nebo světle šedá svíce = příliš chudá směs.
Má být hnědá.
Takže něco je na karbeci špatně, nebo paliv. čerpadlo (jeho filtr)


Svíčka vypadá takto - nakonec koukám, že nějaká ta hnědá tam je:
http://imgworld.cz/s3/qSK8XIArQ6.jpg

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 26 srp 2019, 14:01
od josuk
psals, žes vyměnil svíčku.. ale takhle nevypadá nová svíčka. Elektrody jsou sice ještě hranaté, i když nějak obouchané, ale to černý co je okolo a na závitu to vypadá jako několikrát uchlastaná NGK

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 26 srp 2019, 14:35
od MaraLit
josuk píše:psals, žes vyměnil svíčku.. ale takhle nevypadá nová svíčka. Elektrody jsou sice ještě hranaté, i když nějak obouchané, ale to černý co je okolo a na závitu to vypadá jako několikrát uchlastaná NGK


Ta svíčku tam mám cca. 3 měsíce. A ano, jak to nestartovalo, tak se uchlastala. Ale mám strach, že když koupím novou, tak za chvíli dopadne stejně...

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 26 srp 2019, 15:26
od josuk
To bych skoro řekl že ta moje dpr8ea vypadá po 20000km líp.. a startovala dobře..ti ji pošlu snad..ObrázekObrázek

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 26 srp 2019, 18:53
od srnka1010
Tak si kup ešte novú sviečku a uvidíš.Nieje to zas tak moc peňazí.Stane sa že odídu v dvojvalci aj obe sviečky naraz.Potom si daj zmerať ten stator.

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 29 srp 2019, 14:38
od MaraLit
srnka1010 píše:Tak si kup ešte novú sviečku a uvidíš.Nieje to zas tak moc peňazí.Stane sa že odídu v dvojvalci aj obe sviečky naraz.Potom si daj zmerať ten stator.


OK, díky! Zkusím tam dát novou svíčku. A nevíš, co kde bych měl na tom statoru změřit? Existuje někde nějaký servisní list (postup), kde by byly vypsány hodnoty, které by se měly naměřit a najakých místech? Myslím, že tohle bych si pak dokázal změřit sám - mám elektroniku jako koníčka, takže i nějaké ty měřáky mám. Nebo je na to potřeba nějakých speciálních přístrojů?

[Vymazáno]

PříspěvekNapsal: 03 zář 2019, 15:13
od josuk
PříspěvekTento příspěvek již byl smazán kým josuk v 03 zář 2019, 15:14.