Stránka 1 z 1

Honda SH 150i

PříspěvekNapsal: 23 srp 2015, 22:04
od jw350
Ahoj,
Honda SH150i r.v. 2008 - při rozjezdu(záběru) mechanicky zaškube. Při jízdě už ne, jen v určitých otáčkách je slyšet nějaký zvuk od spojky,nebo variátoru. Měl jsem to celý rozebraný, ale na nic jsem nepřišel. Nemáte prosím někdo nějakou radu? Předem moc děkuji za odpověď. Pavel

Re: Honda SH 150i

PříspěvekNapsal: 24 srp 2015, 18:31
od dukon
Tento jev dělá zamaštěné obložení spojky. Určitě odmastit a přeletět smyrkovým papírem. Pokud je mastnota zažraná problém se objeví znova a je třeba obložení vyměnit. Samozřejmě to může být i něco jiného, ale už jsem to takhle řešil na více skútrech. Takové jakoby zadrnčení při rozjezdu nebo prudké akceleraci z nízké rychlosti.

Re: Honda SH 150i

PříspěvekNapsal: 24 srp 2015, 21:17
od jw350
Ano to je přesně ono. Nemůžou to také dělat prožiny na obloženích? Zdá se mi, že každá pruží jinak. Jaké a kde koupit?

Re: Honda SH 150i

PříspěvekNapsal: 24 srp 2015, 21:55
od dukon
Určitě odmastit. Spojka by měla v záběru hladce klouzat. Místo toho tak nějak drnčí - není to plynulý prokluz.

Re: Honda SH 150i

PříspěvekNapsal: 24 srp 2015, 22:30
od jw350
takže odmašťovač ve spreji?

Re: Honda SH 150i

PříspěvekNapsal: 25 srp 2015, 06:27
od dukon
Třeba. Určitě rozebrat. Na čelistech bývá taková vrstvička prachu a mastnoty tu obrousit a celé odmastit.

Re: Honda SH 150i

PříspěvekNapsal: 25 srp 2015, 08:51
od zitow
Pomůžou i silnější pružinky na paknách. Bude se to otvírat ve vyšších otáčkách.

http://www.scootland.cz/zbozi/malossi-s ... 3-x-3ks-1/

Časem dochází k tomu, že se pružinky zakousnou do materiálu paken, tudíž jakoby vyměknou. Já to měl na spojce z roku 2007 zhruba 1mm na každé straně pružinky. Silnější pružinky mi pomohly. Je to levnější varianta, než kupovat novou spojku, pokud máš obložení v pořádku.

Re: Honda SH 150i

PříspěvekNapsal: 26 srp 2015, 12:24
od dukon
Pružiny nemají vliv na plynulost rozběhu, ale ovlivňují výši otáček při kterých sepne spojka.

Re: Honda SH 150i

PříspěvekNapsal: 26 srp 2015, 12:46
od zitow
Jestli jsou pružinky moc vytahané, nebo zakouslé do paken, tak spojka zabírá příliš brzy, když ještě motor nemá dostatečný výkon pro rozjezd, a kvůli tomu dochází k prokluzu.

Re: Honda SH 150i

PříspěvekNapsal: 26 srp 2015, 13:47
od dukon
Ano může docházet k prokluzu, ale ten nezpůsobuje drnčení. Otázka zněla jasně a byla jasně zodpovězena. Pokud někdo ví o další možnosti způsobující tyto problémy tak pište. Probírání funkce variátoru nebo spojky je v jiném vlákně.

Re: Honda SH 150i

PříspěvekNapsal: 26 srp 2015, 13:57
od zitow
Dukon Já se nechci dohadovat, jen jsem popsal svoji zkušenost. Ano odmaštění a vyčištění pomůže, ale jen na chvíli. U mě prostě pomohla výměna pružinek.Drnčení zmizelo , takže mi přestala prokluzovat spojka.A u předchozího příspěvku jsem se vyjádřil blbě. Ne že motor nemá výkon, ale na paknách spojky není dostatečná odstředivá síla, který by ty páky podržela na zvonu, aniž by klouzly, chceš li, aniž by drnčela spojka při rozjezdu.

Re: Honda SH 150i

PříspěvekNapsal: 26 srp 2015, 20:04
od dukon
Nechtěl sem, ale musím. Prokluz spojky je nutný k plynulém rozjezdu. Nevěřím, že výměnou pružin odstraníš ten neplynulý záběr. Ten samý jev se stává na zadních bubnových brzdách při úniku brzdové kapaliny a následném zamaštění čelistí. Čistota prostoru variátoru je dost důležitá věc pro vyloučení vzniku různých těžko identifikovatelných pazvuků. Jediné plus výměny pružin je, že toho na jízdních vlastnostech nejde zas tak moc pokazit!

Re: Honda SH 150i

PříspěvekNapsal: 26 srp 2015, 20:53
od zitow
Tak znovu a lépe. ;)
Měl jsem problém s rozjížděním zvláště ve dvou a do kopce.Spojka jakoby zaskuhrala. ..drnčela...podle mého názoru prostě prokluzovala ,začala zabírat ve 2200 až 2400 ot/m. Rozebral jsem komplet, i pakny z čepu jsem sundal,abych je pořádně očistil a rozhýbal, vyčistil jsem, odmastil jsem, složil jsem. A ejhle problém byl po 500km z5. Přitom jak jsem to rozebíral, tak jsem si všiml právě těch otlaků těch pružin na materiálu paken,takže jsem obědnal tu sadu 3x3. Zvolil jsem střední sílu pružinek a vyměnil je.Od té doby mi spojka zabírá ve 3000-3200 ot/m a kupodivu bez jakéhokoli zadrnčení, nebo zachrastěňí, či jiného pazvuku. Netvrdím ,že pakny nesmí ve zvonu klouzat, naopak musí, ale čistě! Ne , že zaberou a pak zase povolí. A to je podle mého příčina toho pazvuku.