Stránka 2 z 3

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 26 srp 2015, 14:15
od zitow
No myslím si, že to hrozí všude. Záleží ale pouze na konstrukci válečku, jestli je závaží z jedné strany otevřené, není zaplastované, vloží se opačně a průšvih je na světě.

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 26 srp 2015, 16:23
od bouska.t
Tmax má válečky z obou stran stejný. Z ani jedné strany není záplatovaný.

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 26 srp 2015, 16:49
od zitow
Od všech výrobců?

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 26 srp 2015, 17:05
od bouska.t
Série, polini, a teď tam mám malosi, ty jsou taky tak udělané. Další výrobci nevím. V x9 byli všechny druhy co sem tam mel dělaný jak rikas ty.

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 26 srp 2015, 19:56
od Mr.Voza
Kluci neblbněte, válečky obráceně? To slyším prvně a ani jsem to nikdy neřešil. Je teda taky pravda, že u motorů, který jsem měl rozdělaný jsem si nikdy nevšim, že by byly ty válečky z jedný strany "otevřený", jak dával fotku strmal. A vlastně si ani nedokážu vysvětlit, jak by se tohle na těch fotkách mohlo stát vlivem otočenýho válečku. Vždyť přece na ten váleček nepůsobí žádná síla, která by ho strkala směrem do těch meziválečkovejch příček. Jediná síla na něj působí ostředivá a ta ho cpe ve směru drah válečků "ven z variátoru" a pak díky kontrastce zpátky na vnitřní obvod variátoru. Jediná možnost mě napadá, jestli to nejsou nějaký šitózní válečky, ze kterejch se vlivem vibrací motoru postupně vyklepává ten kovovej vnitřek a tím odrbávaj ty měziválečkový příčky a sami sebe?

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 26 srp 2015, 20:54
od bouska.t
No já to slyšel taky poprvé, nikdy jsem to taky neresil, a otázku jsem si položil tu stejnou co ty, nic méně to co je na fotce se mi taky stalo. Vinu jsem dal tomu že se to zavazi proste odlepilo... (origo válečky)

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 26 srp 2015, 21:16
od zitow
Ano závaží se uvolní v tom pouzdře a začne odírat právě tu stranu po které je v kleci odvalované ve sve dráze odstředivou silou při záběru motoru ( při přidávání plynu). Protože mají nějakou váhu, tak jsou nejprve natlačeny na stranu a pak teprve stoupají ve své dráze nahoru.Jinak na těch fotkách to nejsou šitky, ale originál piaggio s celkem velmi dlouhou životností, tedy pokud jsou osazeny ve správném směru ;).

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 26 srp 2015, 21:40
od Mr.Voza
zitow píše:...Protože mají nějakou váhu, tak jsou nejprve natlačeny na stranu a pak teprve stoupají ve své dráze nahoru.

Jasně, jasně, takže na tý straně, kde je váleček tlačenej dokola variátorem při přidání plynu, tak musí bejt zaplastovanej, aby to závaží nemělo tendenci vypadávat z pouzdra, ale tlačilo ho to dovnitř toho pouzdra...

Nebo válečky, který jsou "zavřený" z obou stran a tohle neřešit :wink:

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 26 srp 2015, 21:49
od zitow
Dle mojí zkušenosti vydrží origoše nejdéle. Měl jsem zatím originály, malossi HAT, RMS, a Pollini tedy klasické konstrukce. Jezdím totiž už druhou výměnu na kluzacích od Doktora Spojky a ty mi přijdou bezkonkurenční.

-- 26. 8. 2015 21:51 --

Jj pane Voza.

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 31 srp 2015, 20:42
od oizik
dal jsem je tam takhle pocitam ze valecky jdou vsechny jednim smerem.Ta vymezovaci kladka stou by mel remen tocit porad? nebo jen tehdy kdyz se provesi? me pri proveseni se dotyka kladky a pri volnobehu to strasne drnci jde nekde zjistit original rozmer nove kladky, dekuji

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 01 zář 2015, 11:25
od zitow
Válečky máš ve správném směru. Kladka je pouze vymezovací. Na 125 je kratší řemen a kladka se nedává při stejném rozteči os variátoru a spojky. Ještě ti změřím ten rozměr.Kladka průměr 74 mm.

-- 1. 9. 2015 12:32 --

Ještě jedna věc. ..jsi si jistý, že drnčí kladka? Mužou totiž rachotit válečky při volnoběhu. Záleží na stavu vodítek přitlačného talířku, vůli válečků v kleci a vůli toho mosazného ložiska variátoru na tom čepu. Tam je podle manuálu taky přípustná jen určitá mez.

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 01 zář 2015, 13:27
od oizik
jj dela to kladka kdyz ji vyndam prestene to.tim ze remen do ni pri volnobehu narazi tak to dela divny pazvuk

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 01 zář 2015, 14:13
od bouska.t
Na x9 mě to dělá to stejný. Je to slyšet ze spoustu piaggio motoru. Nepomohli ani nanazani a dani novýho ložiska. Tím ze to dělá jen na volnoběh, sem to přestal řešit. Tady moje x9 i s cinkanim http://1drv.ms/1IDsfai

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 02 zář 2015, 21:03
od oizik
Mažete ty válečky něčím nebo je davate na sucho? Mám nové válečky i řemen a občas při rozjezdu se ozývá pístový zvuk od variátoru nenapada vás něco co by to mohlo dělat?

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 03 zář 2015, 07:19
od Mr.Voza
Válěčky lehce mažu grafitovou vazelínou. Vydržej tak dýl a líp to podřazuje.