Stránka 1 z 3

Nové válečky

PříspěvekNapsal: 18 srp 2015, 17:02
od oizik
Ahoj mám dotaz mám Piaggio mp3 250 a konečně jsem se dostal k variátoru rozembal jsem ho a zjistil jsem že válečky mají ploché hranky a řemen je popraskany a o 2mm užší objednal jsem nový řemen a válečky.starý váleček jsem hodil na domácí váhu a zjistil že má 11g na internetu jsem vygoogloval že tam máj být 11.2 objednal jsem tedy 11.2 váha nemusí být přesná vše nasadil a šel projet skútr jde teď více do otáček pohybuje se to kolem 7800-8000 dříve se to pohybovalo kolem 6000 jelikož prší nemůžu zjistit jízdní vlastnosti.otázky zní jaký jsou originál válečky váhové správný? A kolik mají být otáčky origo? Mám strach aby to zase nebylo moc v otáčkách Dekuji

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 18 srp 2015, 20:44
od bouska.t
Mp3 250 má podle katalogu valečky 25x17 11.5gramu 6ks. Jelikož ty starý byli smeteny, je možný je to bylo podtočeny, ted si tam dal valečky který jsou lehčí než origo. Ale myslím si ze 0.3g neudělá žádnej rozdíl. Dotahl si to spravne? Já to jednou blbe dotahl a pak to hezky tocilo, ale taky sem musel koupit spoustu nových dilu do variatoru. :)

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 18 srp 2015, 21:10
od oizik
vse by melo byt ready no zkusim to poradne projet treba si to musi sednout prinejhorsim koupim jine valecky.Jak se projevi to ze je remen uzsi o 2mm ?

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 18 srp 2015, 21:17
od Mr.Voza
Půl gramu na tomhle motoru a při týhle gramáži válečků ani nepoznáš. Pro jistotu ještě zkontroluj, jestli jsi všechno správně sestavil a dotáhnul, aby ti třeba polořemenice variátoru neklouzala po klice. Sjetej řemen omezí maximálku, protože nevyleze na variátoru při jeho plným otevření až nahoru.

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 18 srp 2015, 21:32
od bouska.t
Mě se uzkej řemen projevoval jak nižší maximalkou, tak i tím ze byl motor oneco víc hravej, jako kdyby to melo kousek podřazeno pořád.

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 19 srp 2015, 06:31
od TUNER
Pokud budeš kupovat nové válečky,tak kup pro změnu o malinko těžší,namíchej je a máš dvě sady s origo váhou. 0,3 gramu ti ale rozdíl 2000 otáček neudělá. Mám ten samý motor a v pondělí jsem jel Plz-Pha a z5 po dálnici a točilo to 9800 při tacho maximálce 154 km/h (real 136 km/h) Max jsem kdysi točil rovných 10 000 otáček,takže tyhle motory točí celkem dost a záleží v jakých rychlostech motor ty otáčky dosahuje 8000 otáček je pro tenhle motor uplně v pohodě. ;-)

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 19 srp 2015, 17:47
od oizik
Tak jsem to dnes rozebral s kontroloval vše je v pořádku že bych tam udělal nějakou chybu to snad ani nejde.porovnával jsem řemen ten nový je o trošku kratší ale to bude tím že ten starý bude už asi vytahany.dal jsem tam staré válečky a otáčky klesly na 7000 tis starý váleček jsem vzal a požádal paní v zelenině aby mi ho zvazila ( nemám váhu) ukázalo tam 12g takže asi ty válečky budou trozku těžší než 11.2 zkusim sehnat těžší válečky a zkusim.

-- 19 srp 2015, 17:50 --

Jestli dobře pocitam tak originál jsou 11.5 a já tam dal 11.2 tak to je 6x0.3 a to je 1.8 g tedy jestli se to scita

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 19 srp 2015, 18:13
od Dusan14
Ak mas valceky s mosadznym vnutro islo by tam prispajkovat procha cinu aby boli tahsie

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 19 srp 2015, 19:34
od bouska.t
Jestliže si si tam mel 12 a dal si tam 11,2 to by vysvětlovalo to proc to tocilo víc než předtím. Na tmaxu byl gram znát jako blázen... Akorát nechápu proč všichni chcete dávat tezsi valecky? Dyt to bude akorát min zivi...

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 19 srp 2015, 22:22
od oizik
No když jsem projížděl ty 11.2g tak jsem nepredjel nikoho ani s kopce hlavně já už mám ty originál válečky vydreny takže taky asi nefungují jak maji.

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 21 srp 2015, 07:51
od oizik
Ahoj všimnul jsem si že pastorek co je na něm velká řemenice se spojkou má vůli jde sním hýbat dopředu dozedu ale i nahoru dolů doleva doprava mám teda ještě jedno ložisko v kryto co by mělo tu vůli vymezit ale radši se ptam

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 24 srp 2015, 20:32
od oizik
je nejaky postup jak maji byt nasazeny valecky? jsou z jedne strany vic zavreny nez z druhe,vsimnul jsem si ze remen mi boucha o prostredni kladku a divne to vybruje kladka ma na jedne strane drazku jak se pozna ze kladka uz odslouzila? dik

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 25 srp 2015, 07:14
od zitow
Menší vůle na zadní ose je v pořádku. Vymezuje ji ložisko v krytu varia. Válečky musíš nasadit správně, jinak si vydřeš dráhy v kleci. Ta více oplastovaná část musí být na straně záběru. Otoč klec proti sobě, ať vidíš na dráhy, začni horní drahou, váleček vlož tak, aby oplastovaní bylo vlevo. Kladka:záleží na tom, kolik materiálu ti chybí. Jestli je to pouze do dvou mm a ložisko je v pořádku, tak bych kladku neřešil.

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 26 srp 2015, 07:35
od Strmal
pokud dáš válečky obráceně tak to dopadne takhle...
http://strmal.rajce.idnes.cz/zniceny_variator/

Re: Nové válečky

PříspěvekNapsal: 26 srp 2015, 11:29
od bouska.t
To se mi stalo na x9 :-D, ale nesežralo to variator. Na tmaxu tohle naštěstí nehrozí...