Stránka 1 z 5

Honda PS125i - brzdy

PříspěvekNapsal: 26 led 2010, 11:37
od Bahnak
Sice tady všichni řešíte důležitý věci jako polepy a pod. ale já bych se Vás chtěl zeptat jestli jste někdy zkusili vyjet v zimě na tomhle skůtru a potkali se s normálním náledím a sněhem. Ten šílenej systém CBS kterej vymyslel skutečně nějakej úch.... Vás totiž stoprocentně ze skůtru sestřelí! Měl jsem před pár dny možnost na PS 125 jet po zimní silnici a třikrát jsem skůtra se zablokovaným předkem zahodil.(naštěstí je jednalo o havarovaný skůtr kde nebylo na plastech už co zkurvit).
Takže jsem došel k názoru, že všichni majitelé PS jezdí jen v letě, nebrzdí na štěrku, nikdy nepotřebují bzdově řešit krizovky v zatáčkách a vůbec jim nepřipadá podivný, že když sáhnou na zadní brzdu začne jim nějakej dem.... systém brzdit předek.
Za tu dlouhou řadu let co jezdím po silnicích na dvou kolech jsem už viděl různý hovadiny ale tohle je doslova životu nebezpečná šílenost. Bohužel vyřazení tohoto systému není vůbec tak jednoduché jak jsem si původně naivně myslel.
Takže pokud máte někdo nějaký poznatek k tomuto problému velmi rád jej uvítám.
Jen mi prosím nepište, že se na skůtru nemá jezdit v zimě, brzdit na štěrku a že neumím jezdit.
předem díky za rozumné info.

Re: Honda PS125i

PříspěvekNapsal: 26 led 2010, 11:43
od wictor
Bahnak: Myslím si, že se jedná o věc názoru. Jen podotýkám, že PS jsem nikdy neřídil a ani na něm neseděl, ale posledních pár moto, které jsem měl (včetně DN) tenhle systém má a já si ho naopak nemoh vynachválit. S DN jsem v zimě nejezdil, ale s předchozím ano a vyždy bez problémů. Myslim si, že něco podobnýho má i Rady na LT, ale jde prostě jen o zvyk :wink:

Re: Honda PS125i

PříspěvekNapsal: 26 led 2010, 12:17
od zbyňák
Bahnak: mám PS150i (rok výroby 07) od srpna09 (cca 4500km), takže toto je moje první zima. Se systémem jsem neměl zatím problém. Přiznávám, že jak napadlo cca před 14-ti dny to hodně sněhu tak jsem nevyjel. Před tím jsem jezdil na tom co napadalo v listopadu a schválně jsem to zkoušel po vyjetí abych si to ošahal. Přední kolo se mi na sněhu nezablokovalo a brzdilo to dobře. Na mokré silnici se mi to taky nekouslo a to jsem měl jednou velkou krizovku ze Štěchovického kopce kdy jsem opravdu brzdil na krev, "zadní" brzdu jsem opravdu vzal naplno, bylo to po dešti a naštěstí mi to neuklouzlo. Co se týče štěrku tak jsem nikdy nebyl v situaci, že bych brzdil na doraz a při normálním brzdění se mi to nezablokovalo. Mně ten systém zatím vyhovuje. Možná po první držce změním názor. Myslím si, že nejezdím přehnaně opatrně ale ani nejsem střelec, který to pere na plnej pořád. Těch zkušeností není zatím tolik abych se mohl vyjádřit naprosto kompetentně, ale něco už jsem najel. Nemůže to být u Tvého stroje jenom špatně nastavené, že předek brzdí více než by měl? Třeba důsledek těch předchozích pádů.

Re: Honda PS125i

PříspěvekNapsal: 26 led 2010, 12:28
od Bahnak
Špatně seřízené to nebylo.Kontroloval jsem to na dílně a je to přesně podle servisního manuálu výrobce s vůlí 1mm. Předchozí "havarie" na to vliv určitě neměla. Jednalo se pouze o lehké poškození plastů a ránu na mechaniku to žádnou nedostalo.Na svém PS jsem ještě nevyjel ale rozhodně zkusím tuhle šílenost vyřadit z provozu. Naprosto nechápu, k čemu je to dobrý.

wictor píše:Bahnak: Myslím si, že se jedná o věc názoru. Jen podotýkám, že PS jsem nikdy neřídil a ani na něm neseděl, ale posledních pár moto, které jsem měl (včetně DN) tenhle systém má a já si ho naopak nemoh vynachválit. S DN jsem v zimě nejezdil, ale s předchozím ano a vyždy bez problémů. Myslim si, že něco podobnýho má i Rady na LT, ale jde prostě jen o zvyk :wink:

Obávám se, že zvyknout si na to, že mi brzdí přední brzda i když nechci se mi asi nepodaří.Zajímavé je, že jsem narazil na vcarování před tímhle systémem i na zahraničních stránkách. Někde dokonce psali, že je tento skůtr v zimě nepoužitelný. Po osobní zkušenosti z jízdy na náledí s tím musím souhlasit :(

Re: Honda PS125i

PříspěvekNapsal: 26 led 2010, 12:36
od zbyňák
Nejsem super technický typ, ale rozdělení okruhů brzd by mělo jít. Otázka jak to bude pracné. Každopádně pokud mně to někde dostane :x si na Tebe určitě vzpomenu. Pro člověka, který má motorky docela v ruce může být toto zařízení dost nepříjemný, protože to rozhoduje částečně za řidiče a je otázka zda-li optimálně.

Re: Honda PS125i

PříspěvekNapsal: 26 led 2010, 12:42
od wictor
DN má duál s ABS a pokud pominu porodní problémy s umístěním brzd apod. tak už jsem si zvyk a při brždění přední brzdou mi brzdí zároveň i zadní :P Osobně o tomhle problému s PS slyšim prvně, ale asi bych zajel do servisu, aby se mi na to někdo mrknul ..... nějak se mi nezdá, že by "soudruzi" z japonska vymysleli něco jak píšeš nebezpečnýho a pak to montovali na jeden z nejprodávanějších scootů v evropě, ale jak jsem psal nikdy jsem na tom nejel :D

Re: Honda PS125i

PříspěvekNapsal: 26 led 2010, 12:42
od Kokeš
Už jsem to řešil i v Hondě,nejdřív si mysleli něco o blbcovi,ale po pár měsících mi řekli že si na to stěžují i majitelé endur,že když jedou po lehce blátivé cestě a přibrzdí zadkem jde jim předek do smyku,no prostě špatný system.

Jak píšeš DN má system který by mi vyhovoval,při brždění přední brzdí i zadní,ale tady je to obráceně,tak přední brzdí i když nechci.

Re: Honda PS125i

PříspěvekNapsal: 26 led 2010, 13:51
od _Tom_
PS není jediný skůtr, který tento systém má. myslím, že honda jako celek tento systém hojně využívá u všech skútrů

Re: Honda PS125i

PříspěvekNapsal: 26 led 2010, 17:25
od Bahnak
odstranena citace. Necituj predchozi prispevek, viz pravidla SF

Já tvrdím a budu si za tím stát, že ten systém je životu nebezpečná šílenost !! Naprosto nechápu jak něco podobného mohlo dostat homologaci pro ČR bez ohledu na to kde všude to jezdí. Tady je jasně vidět jací motocykloví "odborníci" dnes homologace vydávají. Já osobně bych při hodnocení po zkušebním testu do protokolu napsal " nevyhovující a velmi nebezpečné" !
A je mi vážně úplně jedno že to vyrábí Honda a je to jeden z neprodávanějších skůtrů. prostě brzdový systém u PS je mimořádně nebezpečný !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: Honda PS125i

PříspěvekNapsal: 26 led 2010, 18:35
od micky
Bahňák: Měl jsem Leada a teď jezdím na SH. Oba skútry mají CBS a po celou dobu jsem s tím neměl žádnej problém. Možná je to taky tím, že jsem zvyklý používat obě brzdy naráz, když už je tam někdo nezodpovědný namontoval. Pokud má někdo pocit, že se jedná o systém životu nebezpečný, tak má dvě možnosti: 1. obrátit se na příslušnou technickou zkušebu a upozornit je na toto nebezpečné zařízení, 2. koupit si jiný, méně životu nebezpečný skútr. Jiné rady bohužel nemám.

Re: Honda PS125i

PříspěvekNapsal: 26 led 2010, 20:12
od Bahnak
odstranena citace. Necituj predchozi prispevek, viz pravidla SF

Částečně s Tebou souhlasím co se týče stížnosti na ÚVMV a musím ještě zjistit kdo vlastně nyní homologace schvaluje.
Nevím jak nový Lead ale starý tuhle šílenost neměl. To bych si další Hondu už v životě nekoupil !!
To, že jsi se skůtrem neměl žádné problémy vůbec nic neznamená! Náš styl ježdění se bude výrazně lišit. Také používám obě brzdy ale zřejmě dost odlišným způsobem !! Podle mě se vozíš na skůtru když je pěkné počasí a prakticky nikdy se nedostáváš na hranici možností stroje. Věřím, že pro nezkušené a podprůměrné jezdce je systém použitelný protože se prostě do situací kdy je životu nebezpečný nedostávají a když kvůli systému havarují tak jim vůbec nedojde proč se to stalo!!
Já jsem tuhle diskuzi rozjel hlavně proto abych ostatní varoval že je systém za určitých okolností mimořádně nebezpečný!
Zajímají mě tedy zkušenosti lidí kteří jezdí celoročně a jsou schopni jezdit na hranici adheze pneumatik. Názor někoho kdo jezdí na skůtru pro mlíko na roh a ještě jen v létě jsou pro řešení tohoto problému k ničemu.
Promiň, ale mě tenhle problém připadá z hlediska bezpečnosti dost podstatný a jeho snižování o které se tu snažíš dost nezodpovědné. Já si na svém skůtru to zvěrstvo samozřejmě vyřadím ,ale může se stát, že se díky němu někdo na štěrku, blátě nebo v jakékoli situaci kdy přední kolo prostě brzdit nesmí vážně zraní nebo nedej Bože zabije. A znovu opakuji, že systém je velice nebezpečný a klidně se to může stát. Jak se přesvědčuji na zahraničních webech rozhodně nejsem sám komu to vadí. Systém který mi neregulovatelně tahá drátem za pumpu předního kotouče když zabrzdím ne moc účinným zadním bubnem mohl navrhnout jen šílenec!

Re: Honda PS125i

PříspěvekNapsal: 26 led 2010, 20:14
od Rady
Dual mam i ja, ze by i ti nemci byli takovi blbci? :mrgreen: Jinak max. spokojenost s timto systemem a mam to jeste vylepsene ABS, coz bude mit asi zasadni vliv. U B400 jsem mel take dual, ale u B650 jiz ne a za sebe muzu rict, ze mi to vadilo.

Re: Honda PS125i

PříspěvekNapsal: 26 led 2010, 20:29
od wictor
Koukal jsem, že se tohle řešilo i na motorkářích http://www.motorkari.cz/forum-detail/?f ... oto3422795

Re: Honda PS125i

PříspěvekNapsal: 26 led 2010, 20:43
od Bahnak
Rady píše:Dual mam i ja, ze by i ti nemci byli takovi blbci? :mrgreen: Jinak max. spokojenost s timto systemem a mam to jeste vylepsene ABS, coz bude mit asi zasadni vliv. U B400 jsem mel take dual, ale u B650 jiz ne a za sebe muzu rict, ze mi to vadilo.

Píšeš o naprosto jiném systému! Nechápu proč. :?:

Re: Honda PS125i

PříspěvekNapsal: 26 led 2010, 21:02
od janon
Bahnak: Myslim, ze Rady pise o naprosto spravnem systemu.