Stránka 1 z 3

Honda CT125

PříspěvekNapsal: 23 čer 2020, 20:05
od puffybodie
Aneb Trail Cub nebo Hunter Cub. Konecne moderni verze C110 aneb Postie bike z Australie.

https://www.honda.co.jp/CT125/

Od jara v Japonsku. Honda to urychlila a ted od Cervna uz je v Malajsii a pro Evropu a USA uz si pozadali o patenty. Dealeri zatim nic nevi, ale jsem pomerne rozhodnuty do toho jit.

Videa zatim vicemene jen v malajstine, tak to clovek jen tak kouka. Obecne ale:

- dratene vyplety
- sani vyvedene nahoru pod zadni nosic
- vyfuk nahoru (oboje pro brodivost)
- vetsi zdvihy pochopitelne oproti SuperCub
- klasicka spinaci skrinka a ne ta prekombinovana "bezkontaktni" ptakovina ze SuperCub
- vzduchovy filtr snadno pristupny z boku
- zvetsena nadrz oproti SuperCub, takze dojez ma byt cca 350km
- centralni stojan
- bocni stojan
- NAKOPAVACKA !!!!!!!
- komplet LED osvetleni
- super zadni nosic
- oproti SuperCub zadni stupacky a homologace pro dva. Na tom nosici nebude asi moc pohodlne pojezdeni, ale urcite bude prislusenstvi sedacka na nejake prevazeni po meste
- padaci ram v cene, ale je pomerne blizko tela motorky. V Malajsii a Japonsku uz je jako prislusenstvi tzv. daytona padak
- kryt motoru v cene
- oproti puvodnimu C110 tady bohuzel neni redukcni prevodovka, ale pry je to vyreseno pomoci pochopitelne vetsiho vykonu oproti puvodni C110, taky vetsi kroutak, jinak udelane prevody (do sily a maximalka ma byt o neco nizsi oproti SuperCub), vetsi kourtak nez SuperCub, ale mensi vykon a reseni se sanim je pry ta hlavni cast kde ziskavali vetsi kroutak
- oproti SuperCub ma kotoucovou brzdu i vzadu
- jina palubka, subjektivne mi prijde lepsi nez ta na SuperCub, vypada podobne jako ta na Honda Monkey

-- 23 čer 2020, 19:13 --

A zatim ve dvou barvach, klasicka Honda cervena a matna fresco hneda.

-- 23 čer 2020, 19:24 --

Enduro pneumatiky vypadaji jako Dunlop D604, ale ty uz se snad nedelaji, tak mozna cinske kopie nejake. Zarazi mne ale v popisu jedna vec....

Reduction ratio (1st/2nd)

3.350/2.785

Re: Honda CT125

PříspěvekNapsal: 23 čer 2020, 21:14
od sallieri
Už jsem také koukal, byla by to důstojná náhrada mého Monkey biku

Re: Honda CT125

PříspěvekNapsal: 23 čer 2020, 23:00
od forester
Cena sa očakáva aká, je to niekde publikované?

Re: Honda CT125

PříspěvekNapsal: 24 čer 2020, 05:47
od puffybodie
Cena se ocekava vyssi nez u Super Cub C125. Ten se ted prodava novy u dealeru za cca 75 - 79 tis. V Evrope byl rychlejsi pokles, preci jen moc lidi to tady nezna. Jaka ale bude realna cena to bych si jeste pockal, protoze i u toho SuperCub je to jine nez trzich treba v Asii. V Australii psali uplne prvni objednavky 6999 AUD + dan, coz je hodne vysoko, ale v Australii tu motorku zna kazdy a poptavka a potencial trhu je uplne jiny nez v Evrope.

E: Taky Honda v Japonsku uvadela pro jejich trh rocni produkci 8000 kusu, ale behem prvniho mesice bylo cca 6300 uz fuc

-- 24 čer 2020, 08:35 --

Ceny Thajsko:

2700 USD - zakladni model
3000 USD - s nosicem uprostred, krytem svetel a textilni brasny na boky vzadu
3500 USD - model s trekking vybavou jako drzak na rybarske pruty, predni nosic a nejake dalsi veci

V Asii nemaji ABS, ale i tak pochybuju, ze za zakladni model by byla v Evropa stejna cena, ale byla by to pecka :-D Kdyz to bude aspon tech 3500 USD, tak to bude jak SuperCub a to bude ok.

A na foto k full custom Asia style :-D

Re: Honda CT125

PříspěvekNapsal: 26 čer 2020, 07:05
od puffybodie
V Thajsku maji i zlutou, ale neni jasne jestli to je tak original Honda nebo mistni uprava

Re: Honda CT125

PříspěvekNapsal: 15 črc 2020, 12:35
od MiTro
Cca před týdnem jsem napsal na české zastoupení Hondy dotaz, zda bude do ČR v budoucnu dovážena motorka Honda CT 125 Hunter Cub a odepsali mi následující: Váš zájem nás těší, ale nic takového v plánu není. Děkujeme za pochopeni a přejeme hezky den. Honda, zákaznické centrum.

Nezbývá tedy než doufat, že se ve finále vše vyvine jinak, nicméně pokud by se tento model Honda rozhodla dovážet i k nám, okamžitě jej kupuji.

Re: Honda CT125

PříspěvekNapsal: 15 črc 2020, 17:22
od puffybodie
Honda zastoupeni ví úplně kulové o těchto strojích, jim jde o to prodávat velké a klasické skútry. Na prodejně neví nic pořádně ani o SuperCub C125. A obecně neřeknou nic dokud jim to sama Honda neřekne a letos je zpoždění kvůli CoViD a hacker útoku na Hondu plus logistika, protože v Japonsku se vyprodalo prakticky hned letošní produkce. Díky tomu všemu když se poštěstí tak podzim a nebo jaro.

-- 15 črc 2020, 16:35 --

Takže v Austrálii od letošního Srpna. Čili USA/Evropa podzim nebo jaro příští rok.

Prostě dokud to Honda Japan neřekne ofiko, tak nikdo v zastoupení v Evropě to vědět nebude.

Re: Honda CT125

PříspěvekNapsal: 15 črc 2020, 18:34
od MiTro
Super, díky za skvělou zprávu, naděje umírá poslední :mrgreen: Na všech trzích, kam se zatím Honda CT125 Hunter Cub dostala, se téměř okamžitě stala bestsellerem a mateřská Honda nestačí vyrábět, existují už i pořadníky.
O obrovské popularitě Hunter Cubu svědčí i YouTube, každý den je tam nějaká nová recenze, logicky hodně z Thajska, Japonska a Indonésie, už se i tuní jednotlivé kousky (viz druhý odkaz na YT).

https://www.youtube.com/watch?v=rwkyqgvaCD4

https://www.youtube.com/watch?v=MMsGt_RX7WI


Na zahraničních fórech se mraky lidí ptá, zda bude tento model k mání i u nich (USA, Kanada, Austrálie, UK, Německo, jižní Amerika...).
Těším se jak malej kluk a pokud by nebyla k mání u nás v ČR, ale kdekoliv v rámci EU ano, tak si koupím a dovezu sem k nám.

Re: Honda CT125

PříspěvekNapsal: 16 črc 2020, 10:24
od puffybodie
U mne je poradi zatim takto:

1) Honda CT125

2) Honda Monkey 125

3) Honda SuperCub C125

Re: Honda CT125

PříspěvekNapsal: 18 črc 2020, 08:29
od MiTro
U mě je v tuto chvíli jedničkou CT125 Hunter Cub, byť jsem na něm nikdy nejel, ani ho neviděl naživo. Předpokládám, že na Hunter Cub bude stačit řidičské oprávnění sk. B (stejně jako u C125 Super Cub), když mu chybí klasická spojková páčka.
Když jsem svého času Super Cub obhlížel na showroomu Hondy, tak mi prodejce před očima mával nějakým papírem či stanoviskem Ministerstva dopravy (?), že na to stačí i Béčkové papíry na osobák...

Re: Honda CT125

PříspěvekNapsal: 18 črc 2020, 22:55
od Peter23
No ja som sa na Super Cub pýtal minulý rok u predajcu, a ten mi tvrdil, že na ňu treba vodičák na "veľkú" motorku. Existuje oficiálne vyjadrenie od dovozcu ( u Vás alebo na Slovensku) že postačí skupina B?

Re: Honda CT125

PříspěvekNapsal: 19 črc 2020, 07:12
od moto.joker
Podle mě B v řidičáku na to nestačí. Myslím, že s B lze řídit motocykl do 125 CCM s automatickou převodovkou. Tuto podmínku variátor splňuje. CT125, stejně jako CUB, stejně jako Innova nebo Wave mají jen automatickou spojku, nikoliv převodovku. Proto musíš mít alespoň A1. Už se to tady někde řešilo, zkuste pohledat.

Re: Honda CT125

PříspěvekNapsal: 19 črc 2020, 07:53
od MiTro
Ověřoval jsem si to namátkově u dvou autorizovaných dealerů Hondy (v Brně a Mladé Boleslavi) a pokaždé jsem dostal tutéž odpověď: ANO, máte-li řidičské oprávnění sk. B, můžete se Super Cubem legálně na silnici.
Oba dva dealeři argumentovali tím, že mají oficiální vyjádření od Ministerstva dopravy, takže předpokládám, že se nejedná o nic tajného a neměl by být problém ho od nich získat.

Např. i v tomto inzerátu na Super Cuba (dealer Hondy DENAR, Mladá Boleslav) se uvádí, že motocykl je možno řídit s řidičákem sk. B.

https://denar.tipmoto.com/motorky/honda ... 5-abs.html

Ideální je zvednout telefon a zavolat do nejbližší Hondy, popř. si od nich to oficiální úřední stanovisko nechat poslat na e-mail. No a protože Honda CT125 Hunter Cub má stran konstrukce totožný motor, mělo by se to z logiky věci (... předpokládám) vztahovat i na něj.

Re: Honda CT125

PříspěvekNapsal: 19 črc 2020, 08:44
od moto.joker
Tak až ho budeš mít, tak to dej sem. To by mě hodně zajímalo jak s tím argumentovali.
Nejsem teď u počítače, až budu najdu si ten předpis a zkusíme to porovnat.
Kdyby to totiž šlo, bylo by to super. Já teda mám A, tak mě to netrápí, ale zajímá mě to.
Pak taky záleží na tom, co tomu řeknou policajti při kontrole. Jestli je nějaký papír ministerstva dopravy bude zajímat.
Je v tom trochu bordel.

-- 19. 7. 2020 08:01 --

Teď jsem na autoweb našel tohle:
Na řidičský průkaz na osobní auto tedy můžete řídit skútra (má variátor jako formu automatické převodovky) výše uvedených parametrů, resp. za automat je považována taková motorka, která nemá spojku. Dále je možné s Béčkem řídit od 21 let tříkolky zařazené do skupiny A.

To je zajímavý posun.

-- 19. 7. 2020 08:26 --

Co jsem teď rychle z mobilu dohledal, tak zákon mluví pouze o automatické převodovce. Musím se na to pak ještě jednou pořádně podívat na počítači.
Je otázka, zda může ministerstvo dopravy nějakým způsobem takto závazně vykládat zákon.
Jako jo, přál bych to všem, ale jak se pak budeš dohadovat u kontroly na silnici.

-- 19. 7. 2020 08:39 --

Tak jsem ten zákon dohledal ve znění platném od 2018. Nevím jestli není novější novela.
Zákon o provozu na pozemních komunikacích.
A tam je jen automatická převodovka. O spojce nic. IMHO spojku mají všechny motorky. Jde jen o to, jak je ovládaná.
Takže, pokud mi tady někdo nesežene to vyjádření MD na jehož základě to údajně lze, stojím si za tím, že to nelze.
Čistě technicky automatická spojka a automatická převodovka jsou dvě zcela odlišné věci a zákon hovoří jasně.

Re: Honda CT125

PříspěvekNapsal: 19 črc 2020, 11:32
od puffybodie
Český zákon/vyhláška je postavena tak, že aby to motocykl nesplňoval, tak musí mít spojkovou páčku. Tu SuperCub nemá a i v TP už to tak stroje mají uvedeny nově, cca dva roky zpátky a více v dobách Wave to tak nebylo

-- 20 črc 2020, 09:39 --

Jinak muj kamarad ma na cinskych kopiich stroju Honda Wave / Innova / Cub / SuperCub najeto za 10 let uz pres 140.000km, nema ridicak na motorku a jeho stroje jsou v TP zapsany jako automat, i kdyz se tam take radi nohou a spojka je poloautomaticka jako u tech Hond.