Stránka 1 z 1

Baterie a startovací proud.

PříspěvekNapsal: 17 dub 2018, 07:23
od dcart
Ahoj.
Mám problémy s baterií. Jezdím denně krátkou vzdálenost a myslím, že se nezvládá dobře dobít... Dříve jsem míval baterii 3Ah 40A a bývalo to lepší - stačívalo dobít bateriicca 1x za 3 měsíce. Loni jsem koupil baterii 4Ah 80A a musím dobíjet častěji - tak 1x za měsíc.
Měl jsem zato, že tato silnější baterie vydrží déle nabitá... Má někdo zkušenosti a poradí mi, jestli koupit spíše starý typ baterie, nebo nějaké jiné řešení?
Díky
PS: dobíjení bylo proměřeno a je vpořádku.

Re: Baterie a startovací proud.

PříspěvekNapsal: 17 dub 2018, 08:38
od JardaB
1. Proměřeno znamená co ? Tím jsi neřekl vůbec nic a chceš rady. Kolik Voltů ? Měřil jsi na kontaktech baterie nebo jinde? Měřil jsi i nabíjecí proud ?
2. Kolik km je ta trasa ?
3. starý a nový typ je zcela jedno ... (ty srovnáváš podíl nabíjení a vybíjení).
4. neparkuješ stroj přes den na plném slunci ?

Re: Baterie a startovací proud.

PříspěvekNapsal: 17 dub 2018, 08:43
od dcart
Přeměřeno v servisu Yamaha - jaké hodnoty naměřili nevím. Tvrdili, že je vše vpořádku.
Trasa: 2 kma tam a 2 zpět.

Re: Baterie a startovací proud.

PříspěvekNapsal: 17 dub 2018, 20:59
od JardaB
Na kapacitě nezáleží, dobíjet budeš muset často a nic ti nepomůže a nestav to přes den na sluníčko (zásadně se zvyšuje samovybíjení).

Pokud nabíjíš měsíčně, jak dlouho to trvá ? (např. 0,5 hodiny nebo 6 hodin ?).

Podle mně musíš při denním startování a trase 2km dobíjet častěji (týdně, 14-denně). Musíš to odzkoušet, podle doby dobíjení. Pokud 2-3 hodiny, tak už je to třeba. Pokud čekáš, až se vybitý stav projeví, to je pozdě. Baterie musí být pokud možno stále nabitá, jinak ti bude sulfatovat

Re: Baterie a startovací proud.

PříspěvekNapsal: 18 dub 2018, 05:38
od dcart
dík za info - budu tedy dobíjet...

Re: Baterie a startovací proud.

PříspěvekNapsal: 18 dub 2018, 06:55
od michal73
Příp. pokud máš tu možnost, pořiď si udržovací nabíječku a tu můžeš používat skoro denně. Přijedeš domů, nabíječku připojíš do skůtru, třeba přes CL, nebo si dodělej nějaký malý konektor a do rána by měla být baterka dobitá. 2km je sice dost málo, ale i tak by možná stálo za to trochu víc prověřit stav. Pokud ti jen změřili napětí za chodu motoru, tak to nemusí znamenat vůbec nic. Chce to změřit i dobíjecí proud, příp. odběr za chodu motoru i při klidu. Klidně se může stát, že je někde svod a baterka se ti vybíjí i při vypnutém klíčku.

Re: Baterie a startovací proud.

PříspěvekNapsal: 10 kvě 2018, 14:01
od karavanista
A to je řešení problému dobíjet nabíječkou? Já myslím že není...

Re: Baterie a startovací proud.

PříspěvekNapsal: 10 kvě 2018, 17:27
od JardaB
Pokud jezdí tam a zpět 2+2 km denně tak mu nic jiného nepomůže. Buď pojede 20-30 km nebo bude dobíjet. Podle mně by měl chodit pěšky, ty možná máš lepší nápad :-)

Re: Baterie a startovací proud.

PříspěvekNapsal: 10 kvě 2018, 18:23
od Dusan14
Tak neviem ja jazdim niekolko krat denne 500m a bez problemov. Kazdy treti den potom 25+25km

Re: Baterie a startovací proud.

PříspěvekNapsal: 10 kvě 2018, 18:23
od Dusan14
Ked je dobra bateria tak to da. Ze dostava ta baterka zabrat je tiez pravda.

Re: Baterie a startovací proud.

PříspěvekNapsal: 11 kvě 2018, 07:58
od karavanista
Pokud je baterka ok,nic mu ji nevybijí a dobijeni je v pořádku a tim myslím změřit volty i ampery na baterce,není duvod dobijet.ale pokud to někdo pořádně neproměří tak mužeme pouze spokulovat.

Re: Baterie a startovací proud.

PříspěvekNapsal: 11 kvě 2018, 14:48
od JardaB
Mně z vás klepne ! Starter nic nevybíjí ? 2 km to jsou 3 minuty jízdy. Za 2 km a 3 minuty nic nenabijete a startovat bude asi perpertuum mobile ... kurňa. Tak uběhne 14 dní a 20x startování ... to jako by nebylo ?

Jedno startování tři sec. s odběrem 100A tj. přesně 0,08 Ah, protože se jedná o nárazový odběr, kapacita baterie se sníží víc než o tuto hodnotu ... třeba o 0,5 Ah. Když má baterii 4 Ah, tak to má na 8 startování. Nebo třeba na dvacet ... ať nežeru. Z toho plyne můj odhad, že bude nabíjet často.

Dobíjet nemusí, pokud nebude startovat startérem, ale startovací pákou má-li ji.

Realitu si ověří tak, že po nějaké době zkusí nabíjet a podle doby nabíjení pozná, zda to bylo ... či nebylo třeba. Podle toho prodlouží nebo zkrátí interval mezi nabíjením. Když já občas (4x do roka) připojím nabíječku ... tak mám max do 30 minut nabito. A to znamená co? Že nabíjecí soustava při mém režimu provozu stíhá a baterii mám trvale co ? Nabitou ...

Re: Baterie a startovací proud.

PříspěvekNapsal: 11 kvě 2018, 15:32
od karavanista
Kde jsi prišel na tech 100A při startu? Jen pro zajímavost-tranzit 2.5 tdci je na minusu jišten v kostkovem kabelu pojistkou 300A a ješte jsem se nesetkal se spalenou..a vime jak je velký starter a jaké odpory musí v zime premahat...a ja tské jezdim jen kousky po meste,baterka vydrzela 8let.a v zime ji nevyndavam ani nedobijím.

Re: Baterie a startovací proud.

PříspěvekNapsal: 11 kvě 2018, 22:33
od JardaB
Více SZ

Re: Baterie a startovací proud.

PříspěvekNapsal: 11 kvě 2018, 23:26
od karavanista
Tské SZ.