Stránka 177 z 178

Re: Honda Forza 125

PříspěvekNapsal: 05 dub 2024, 19:26
od valsidalxam
tak tie náhradné diely by som fakt práve u Hondy neriešil ale že ani trochu.
Je to najrozšírenejšia značka, kúpiť sa na to dá všetko a rýchlo. A s tou rozšírenosťou súvisí aj to, že položených , rozbitých rozpredávačiek je tiaž najviac, takže sa dajú kúpiť aj použité veci.
Spotrebný materiál ohľadne brzd, filtrov, variatora, ložisk atd je plný intenet , originálov aj aftermarketov. Ja neviem , kde kupuje kamoš, ktorému nadiktujem vždy čo potrebujem , ale s Hondou by mal byť fakt po tejto stránke najmenší problém. Ale väčšina nakupuje na Scootlande, či?

No a k tomu fakt (pozor, nasleduje neobjektívny názor ortodoxného Hondáka ), že veľa súčiastok, ktoré na iné značky zháňať budeš ,u Hondy skrátka zodrieť nestihneš.

Re: Honda Forza 125

PříspěvekNapsal: 05 dub 2024, 22:13
od Medvěd
Osvětlení - mám ADV, tudíž jsou světla jiného tvaru, nicméně - svítí skvěle. Jezdím také hodně za tmy. Po převzetí nového jsem moc nadšen nebyl, do doby, než jsem zjistil, že před předáním neseřídili světla, a svítilo to nahoru, a to dost. Po seřízení super.

Díly - na Hondu se skutečně dá koupit leccos, i na hodně staré stroje (mám mj. Transalpa z roku 1998). Problémem jsou, u již delší dobu nevyráběných modelů, plasty, ty jedině z druhé ruky. Nakupuji přes internet, co jsem potřeboval, jsem zatím vždy sehnal. V nejhorším na Ebay.

Re: Honda Forza 125

PříspěvekNapsal: 30 dub 2024, 09:58
od CzechDave
Tak tedy jo, byl jsem zlomen. Udělal jsem hluboký zářez do svého konta a od příštího týdne (6. května) vyměním Maxíka za Forzu 125 Smart Box. Maxon není špatný, ale už přestává stačit na vážné skútraření.
Tak snad se to povede a nová Honda bude bezproblémový "středeční" kus :).

Re: Honda Forza 125

PříspěvekNapsal: 13 kvě 2024, 09:08
od CzechDave
Ještě stran toho svícení: potvrzji, že Honda Forza 125 v nejnovější verzi svítí pěkně. Ověřil jsem si to na svém novém stroji pokusnou jízdou v noci :).

Re: Honda Forza 125

PříspěvekNapsal: 21 kvě 2024, 11:13
od CzechDave
Mám na stopětadvacítkové forzaře dotaz: při rychlostech cca 100 km/h tacho (což je rychlost, jakou obvykle má provoz na silnici první třídy) mám otáčky motoru kolem 7800 rpm. Je to na ten motor už moc? Červené pole otáček začíná na 10000 rpm. U maxonu mám na stejné rovince při stejné rychlosti otáčky zhruba kolem 7000 rpm (s variátorem Naraku MaxiSpeed). Chápu, že to je naladěním variátoru a odlišným výkonovým spektrem u hondího motoru, protože Maxon u téhle rychlosti končí, ale Honda má ještě docela chuť přidávat.
Teoretická úvaha: pokud bych chtěl snížit otáčky u Hondy při 100 km/h řekněme na 7500 rpm, musel bych mít větší průměr kol (větší pneu, takže neschválené rozměry) nebo větší průměr řemenic ve variátoru (problémy s prostorem kolem řemenic v odlitku těla variátoru, jak jsem tak viděl ve videích na YouTube). Těžší válečky nic nevyřeší, protože řemen může vylézt max. na okraj řemenice, kde už pravděpodobně je i se současnými válečky.
Teď nic podnikat nehodlám, skútr je v záruce, jen mám trochu obavy o odolnost motoru :).

Re: Honda Forza 125

PříspěvekNapsal: 22 kvě 2024, 06:02
od Forza-T
Neber mou odpověď špatně. 125 je malinký motor tudíž potřebuje točit. Čím rychleji pojedeš a častěji a déle bude motor pracovat ve vysokých otáčkách. Rada, jezdi pomaleji, vyměňuj olej 5-6k km, vzduchac dle potřeby né manuálu a moturek ti to vrátí životností. Pokud se ti nějakým způsobem podaří naimplantovat větší kola tím zkratis motoru životnost víc než těmi otáčkami.
A pokud potřebuješ jezdit delší čas stovkou přejdi na silnější stroj nebo motorku s řazením. Ale i na velké motorce např. 650 nejedu na šestku ve stovce na 4000 to ani náhodou.

Re: Honda Forza 125

PříspěvekNapsal: 22 kvě 2024, 12:03
od CzechDave
Častější výměna oleje se rozumí samo sebou, právě kvůli zvýšené zátěži. U velkých motorek s vysokým výkonem motoru není třeba tolik vytáčet motor, to je jejich výhodou - ale ty motory mají i jiný průběh výkonové a momentové křivky než osminky.
Každopádně díky za názor :).

Re: Honda Forza 125

PříspěvekNapsal: 22 kvě 2024, 19:59
od Jimmy
Stačí se podívat na parametry motoru. Maxon 5,6 kW při 7500 ot./min při, Forza 10,7kW při 8 750 ot/min. Za předpokladu že oba tachometry kecají stejně (což asi nebudou, ten Maxon bude asi kecat více když oficálně jede 85km/h zatímco Forza 108km/h), tak zatímco Maxon je při 7000ot/min téměř na limitu tak Forza má při 7800ot/min ještě téměř 1000 otáček k dobru.
Nehrabal bych se v tom. Výrobce ví co dělá.

Pokud by výkon té Forzy nestačil (třeba za rok), tak bych zvážil řidičák na větší stroj. Ono ty 300-350ccm stroje stojí jen trochu víc, berou jen o trochu víc, zato 120 km/h (reálných, ne tachometrových) dají s prstem v nose (po rovině).

Re: Honda Forza 125

PříspěvekNapsal: 22 kvě 2024, 20:38
od CzechDave
Zatím zjišťuju, že tahle forza 125 bude zřejmě dostatečně plnit mé potřeby na docela dlouho, ne-li definitivně. Nepotřebuji vysokou maximálku, kilo stačí, ale šlo mi o zvýšení stability rychlosti v kopcích a to forza vyřešila bravurně. Teď už mám na cestě do práce (50 km jedním směrem na pošumavských silnicích) podobný dojezdový čas jako s autem. Na delší a rychlejší cesty už beru auto. Potud s Hondou plná spokojenost.
Spíš jsem teoreticky řešil, že při rychlostech kolem 100 km/h by bylo fajn mít o něco menší otáčky. Nicméně začínám pozorovat, že se stoupajícím celkovým kilometrickým nájezdem se pomaličku při stovce snižují otáčky a motorka se na stovku dostane snadněji a s o něco menším plynem (nájezd zatím 850 km). Teď se otáčky motoru pohybují při ustálené devadesátce a stovce pohodlně v limitu mezi 7000 - 7800 rpm a jeví to tendenci se dále mírně snižovat. Uvidíme, ale pokud by to tak bylo, tak se můj problém vyřeší sám :).
Jinak tachometry u maxona a hondy kecají přibližně stejně, co jsem si všiml, o cca 7 km/h oproti ukazatelům rychlosti v obcích.

Re: Honda Forza 125

PříspěvekNapsal: 23 kvě 2024, 05:49
od Forza-T
Až teď kdy jsi uvedl k čemu F 125 používáš chápu co jsi psal. Pokud by jsi Forzu 125 měl ve městě neresis jaké máš otáčky ve stovce na pár chvil. Dle mě na 50 km v Pošumaví nedosahnes na slušnou ekonomiku provozu, tak jako brouzdanim v příměstské dopravě. Ale to je tvůj "boj".
Dle mého jsi měl zvolit moto 400+ ať činu nebo např Hondu 500 CB/NX kde spotřeba 3,2l i míň (motorka na furt) stovka pohoda, ochrana jezdce po drobných investicích slušná. A jediný co bys měl mít je dobré oblečení. A to na délce a typu cesty bych volil i na Forzu 125.
A ještě si dovolím komentář... Teď během dvou let sem zajížděl jak Forzu 350 tak Versyse 650 a ani s jedním jsem se během prvních 1000km ke stovce ani nepřiblížil. Versys na 4000ot při 6st dá 88km/h a F 350 sem jezdil co si pomatuji výrazně pomaleji.
Hlavně ať vždy dojedeš zdráv :wink:

Re: Honda Forza 125

PříspěvekNapsal: 23 kvě 2024, 11:09
od CzechDave
Ono se to snadno řekne, nepřiblížit se ke stovce :). Snažil jsem se dávat prvních pět set nebo šest set kiláků co nejméně plynu kvůli záběhu, ale forza má heft hodně citlivý a na rovince se na stovku dostala - s trochou nadsázky - jen tak mimochodem a to jsem plyn jen šimral. Jinak jezdím defenzivně a spíš nechávám skútr jet tak, jak se mu chce při daném plynu. Heft na doraz jsem zatím neměl nikdy, většinou třetina, v kopci polovina plynu. A tady v kopcích jezdím stejně do devadesátky i na rovinkách, víc to nemá smysl. Ale skútr pořád drží těch devadesát, což oproti maxíkovi, který rychle ztrácel dech v každém větším stoupání, je příjemná změna. To kilo řeším kvůli silnici první třídy na části trasy, kudy musím také jet a kde je to optimální rychlost i vzhledem k ostatnímu provozu. Spotřebu neřeším, ta se podle tankování pohybuje zatím kolem 2,5 l / 100 km.
Na Maxonovi i teď na Forze mám dohromady najeto skoro 18 000 kilometrů, oblečení mám s odnímatelnou vrstvou nepromokavou i zimní včetně ochran těla, takže jízda je celkem pohodlná i za předjarních a pozdně podzimních mrazíků, pokud je suchá silnice.
Zatím jsem omezený řidičákem pouze na B, proto tyhle osminkové skútry. Řidičák na A mám v plánu udělat, ale až se moje finance zase trochu zmátoří a to spíš jen proto, abych se mohl na tomhle skútru toulat i za hranicemi ČR.

Re: Honda Forza 125

PříspěvekNapsal: 31 kvě 2024, 10:23
od bOB_iK
Ahoj, na Forze jezdim od lonskeho cervna, najeto cca. 10tis km denne do prace - celkove 100km. Profil trati je rovina (jih Brna) a jedu 1/3 po dalnici a zbytek statni). Jedu celou cestu tachometrovych 90-100km/h (otacky jsou nejak kolem 7.5tis) a zatim absolutne bez problemu. Kvuli snizeni otacek=snizeni spotreby jsem dal tezsi valecky, takze hure akceleruje ale ja jsem klidny ridic a nikam nespecham. Letni spotreba pri takovych rychlostech je 2.04l ( dle palubaku 2.1l), za to ti zadna motorka nepojede a ani ti nenabidne takovou ochranu pred vetrem. Je teda fakt, ze kdyz mam moznost tak vyuzivam jako domestiky kamiony na dalnici ale i v zime jsem se nedostal pres 2.5l. Pri kochackach po okreskach to jezdi za 1.8l. Mam teda prvni forzu s Mallossi variatorem, K&N pratelnym filtrem a Akrapovicem. Maximalka podle tachometru byla 130km/h, coz dle gps bylo necelych 120km/h. Mam odsledovano, ze nejvetsi vliv na spotrebu ma plynulost. Jinak se svicenim jsem spokojeny ale dalkove svetlo kvuli provozu skoro nepouzivam. H.

Re: Honda Forza 125

PříspěvekNapsal: 01 čer 2024, 23:58
od CzechDave
Díky za info, potěšilo. Zdá se, že za ty prachy jsem aspoň dostal dobrý skútr :). V mém případě na podzim a v časném jaře v časových slotech, kdy jedu do práce nebo z ní, je ještě nebo už tma a na většině trasy je nízký až nulový provoz, takže dálkovkami svítím skoro pořád.
Pořád mne stále pozitivně překvapuje, co japonci dokázali dostat z takhle malého motoru. Čím dál víc to vypadá, že forza bude na tyhle moje jízdy plně dostačovat a že nebude už taková potřeba sedlat něco silnějšího.

Re: Honda Forza 125

PříspěvekNapsal: 17 čer 2024, 17:20
od CzechDave
Nahradil jsem na Forze tovární plexi za vyšší turistického typu od Puigu (ten původní, i když vytažený na maximum, mi byl krátký a v přilbě mi burácel vítr) a překvapilo mne, jak luxusní svezení to nyní je. Burácení v přilbě zmizelo, trochu odlišné tvarování plexi žene vítr mimo mne a přijde mi, že i motorka o něco ochotněji prořezává vzduch, takže to mělo i určitý pozitivní vliv na aerodynamiku přídě. Výměna byla záležitostí na čvrthodinku jednoduché práce.
Já jsem nyní maximálně spokojený.

Re: Honda Forza 125

PříspěvekNapsal: 24 čer 2024, 09:24
od Aki.Lee
A máš to kouřové nebo čiré?