Stránka 2 z 4

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

PříspěvekNapsal: 29 dub 2010, 20:32
od mpik
Díky za příspěvky!
Jasně, u padesátky brát 2-takt a nejlíp s vodním chlazením. A zrušení omezení výkonu prostě skútru neublíží...

Je lepší Japonec nebo Ital? Z pohledu kvality, dostupnosti náhradních dílů, servisu, krádeží, apod.?
A co pojistka u skútru za 50 tisíc, což není zas tak málo? Nebo stačí mechanické (příp např. GPS) zabezpečení?
Co bych měl koupit spolu se skútrem? Helmu? A co dál?

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

PříspěvekNapsal: 29 dub 2010, 21:05
od MisaKacenka
No...kvalitativne si na stejne urovni...mam itala a neni problem :) Jel sem na velke Yame a taky zadny problem :)
Nahradni dily - to je otazka, zalezi jak co, kde, atd...to bych zase tak moc neresil ;)

Pokud nemas vubec nic, jakoze asi ne :), tak kup helmu, do mesta nejlepsi open face nebo vyklapecka, klasicky zamek (nejlepe masivni kloubak napr. od Lumy - ten mam ja uz 4. rokem a drzi jak pes :) ), pak urcite rukavice a bude dobra i nejaka bundicka - ja jezdim ve Windstopperu - neprofoukne, ale nema protektory...coz je pri padu minus...takze nejakou lehci bundu na velke moto nebo treba kozenou, ty vypadaji docela dobre :) 4SR ma pekne veci i ceny ;)
Urcite se hodi mit s sebou nejakej ten sroubovacek a klic na svicku, ale to se vetsinou dostava s moto pri koupi ;) Hadr na spinave ruce a plachta, pokud budes parkovat dele venku pri spatnem pocasi :) Ale to zalezi na kazdem - ja napr. nepouzivam plachtu a nejak mi to nevadi...ten mokrej zadek pripadne vydrzim :)

Alarm se da poridit ledasjaky - od Xeny az po alarm s mobilem, kdy ti v pripade kradeze posle sms...treba...osobne se mi zda tento druh ochrany trochu zbytecny, kdyz uz by si nekdo dal praci a krad moto a kdyz uz by to byla malorazka, tak si myslim, ze alarm ti moc nepomuze...
Na 50ccm sem mel jen houkacku, kdyz si do toho stricil, tak to rvalo, ale jestli si toho nekdo vsimne...? tot otazka
Zalezi na Tobe ;)

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

PříspěvekNapsal: 29 dub 2010, 22:14
od foky
Tak já parkuju přes noc v hlídanejch podzemkách a přes den na hlídanym dvoře, ale i přes to skútr zamykám zámkem na kotouč. Celý tvoje zabezpečení by se mělo odvíjet od toho kde parkuješ. Pokud budeš stát každou noc kdesi na sídlišti přikurtovanej ke značce, tak bych se asi vážně zamyslel, jeslti má vůbec smysl skútra kupovat. Jinak helmu doporučuju taky otevřenou. Sám mam Nolan N43 a super. Jinak pojistka (havarijní, proti krádeži a proti živelné pohromě) je tuším neco kolem 3500,- ročně s tím, že po 2 letech je amortizace u skútra už 50%. Jinak dostupnost náhradních dílů asi nemá smysl řešit. Běžný díly jako válečky, řemeny atd mají všude, a to jestli mají originální přední masku tě asi zajimat nemusí, protože tu budeš kupovat (nedej bože) jenom po pádu, a to ti skútra na počkání stejně neopravěj. Osobně bych začal rukavicema a helmou. Pokud budeš vozit přítelkyni/ženu, tak helma x2. Na helmě doporučuju nešetřit, cena helmy by měla odrážet to, jak si ceníš své hlavy. V tvém případě za dvě otevřené helmy můžou chtít částku třeba 10000,-

Jinak to, který skútry se kradou více a který méně asi nelze říct. Pěknýmu skútru vždycky hrozí krádež. Ale kdyz budeš parkovat ty se zaplachotvanym skútrem a vedle tebe soused s nějakym chopperem za půl mega, kterej tam bude jen tak na stojánku, tak co si zloději asi tak vyberou? :roll:

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

PříspěvekNapsal: 29 dub 2010, 23:09
od s6rider
Souhlasím s chlapama, vše se odvíjí od toho, kde to bude stát, kde s tím budeš jezdit apod.

Je nesmysl kupovat krásného skútra za 50tis, který by jen tak stál na dešti před panelákem. Pokud budeš parkovat ve vlastní garáži tam není problém, pak bych jen doporučoval nějaký zámek na kotouč pro jistotu, kdybys to nechal stát před kauflandem a skočil si v neděli na rohliky. Nikdy totiž nevíš, co ti se skútrem vyvedou za těch 5 minut. Helma otevřená (JETka) - dobrá do města, je skladná a vleze se do každého kastlu pod sedlem, ale v reálném provozu na cestě tě moc neochrání. Když přeletíš přes řídítka přímo na bradu tak asi víš co se stane. :roll: Vyklápečka nebo klasická pevná integrálka je nejlepší, nejlíp ochrání. Cenu helmy doporučuju minimálně 3000,- ty už alespoň za něco stojí a něco vydrží. S vyšší cenou pak přibývají vymoženosti, helma je z lepších materiálů apod. Jinak oblečení... pevné boty, kožená bunda nebo motorkářská s chráničema na lokty. Rukavice jsou taky potřeba. Kolem 700-800 už seženeš kvalitní kožené s kevlarovýma chráničema. No a jak říkali předemnou, tak pokud budeš s sebou vozit svoji drahou, tak bych všechno násobil 2x :)

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

PříspěvekNapsal: 30 dub 2010, 09:18
od mpik
Parkovat bude ve společných garážích domu v suterénu. A řekl bych, že se tam krade víc jak na sídlišti. Kdyby to bylo u lampy na ulici, tak je na to vidět, takhle má zloděj klid na práci... Bohužel.

Co je helma "vyklápěčka"? Otevřenou si umim představit, integrální je ta s rámem u brady, ne?

3500 Kč ročně za KLID je asi adekvátní cena...

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

PříspěvekNapsal: 30 dub 2010, 09:45
od foky
Něco málo k přilbám:
http://www.helmy-na-motorku.info/

Jinak jestli si budeš motorku odvážet na zimu někam na hlídaný místo, tak lze pojistku sjednat jenom na motorkářskou sezónu - mam pocit, že je to Duben-Říjen, ale nejsem si 100% jistej. Abys nemusel pojistku platit i přes zimu kdy je motorka eventuelně někde zamčená.

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

PříspěvekNapsal: 01 kvě 2010, 00:17
od s6rider
Jojo je to duben až říjen, kdy je motorkářská sezona - to platíš plné pojištění proti nehodám, živelným pohromám, odcizení apod... a přes zimu platíš jen proti odcizení a živelné pohromy, kdy je motorka "eventuelně zamčená", ale stále hrozí odcizení nebo např záplavy.

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

PříspěvekNapsal: 01 kvě 2010, 08:16
od Antonín
Ahoj jsem tu nový a nečetl jsem všechny odpovědi co ti lidi posílají. Jen sem chtěl říct že sem tuhle otázku taky řešil a co bylo dost podstatné koupit to hlavně v blízkosti bydlení. Koupil jsem gileru runner sp 50 stála 60tis. + věci okolo a pojištení sem do toho zahučel přes 70tis. mám najeto 400km a už se těším až mi jí otevřou a pak koupit lepší výfuk jsem zvědav jak to potom pofrčí. Myslím, že to byla dobrá volba proti piagio nrg gilera se dá více tunit a to přinese lepší jízdní vlastnosti. hlavně kotouče i vzadu jsou boží a chlazení vodou je určitě výhodou při stání ve městě v rozpáleném létě. přeju dobrý pořízení ;-)

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

PříspěvekNapsal: 01 kvě 2010, 17:25
od mpik
To Antonín: kde s tím jezdíte? Ve městě?
Možná osobní dotaz, jak jste velký a jak vám Gilera sedí rozměrem (bo jak sem už psal, mám 190/100)?

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

PříspěvekNapsal: 01 kvě 2010, 18:58
od Antonín
Ahoj jsem tedy o dost menší. Mě je akorát, ale s tvou výškou ti bude asi každý skútr těsnější. Jezdím na něm s přítelkyní a oba dohromady máme 125kg. Jezdím na něm do práce mezi městy a už se těším až mi jí otevřou na vyšší rychlost. Dnes jsem zjistil, že tachometr ukazuje víc než navigace v průměru o 7kmh. A ve dvou do kopce to rychlost udrží tak na 41motorka/35navigace a na rovince 52moto/45navigace, z kopce :-) 75moto/65navigace :-). Ale mám najeto jen něco přes 400km a mám jí zajíždět na 80%.

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

PříspěvekNapsal: 01 kvě 2010, 20:52
od Jimmy
Mám Gileru Runnera a mám 190 cm a 90 kg. Když jezdím po městě tak sedím normálně a nemám žádné problémy, že bych někam narážel koleny, nebo tak podobně. Nicméně když jedu dál a je dobrá silnice, tak se posunu na místo spolujezdce, natáhnu si nohy a zapřu si je o ty sešikmené plochy vpředu a mám tak posez který trochu připomíná posez na chopperu :) Mám tak natažené nohy, což po delší jízdě přijde vhod a dokonce koleny svírám skútra jak na motorce, nicméně na nějaké kličkování to vhodná poloha není, protože těžiště je tak skoro o 10 cm výše. Také na špatné silnice to je nevhodná poloha, protože velmi rychle začnou bolet záda.

Zatím má rekordní výlet 185 km, které jsem ujel se zastávkami za cca 3,5 hodiny. První 2 hodiny byly v pohodě, ale po 3 hodinách už jsem tak úplně nevěděl jak se posadit.

Také už jsem vezl mého otce z chaty 30 km. Vcelku to šlo, ale přeci jen bych na to Runnerovi nerad vezl spolujezdce dál než cca 50 km. Jde to, ale pro 2 je Runner přeci jen troch malý. BTW i ve dvou s celkem 170kg to po rovině uhánělo 80km/h tachometrových, jen rozjezdy byly trochu nejisté.

Takže Runner je pro 190 cm dostatečně velký, naopak kamarádka se 165 cm nedosáhla na zem.

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

PříspěvekNapsal: 01 kvě 2010, 21:07
od foky
Antonín píše:Ale mám najeto jen něco přes 400km a mám jí zajíždět na 80%.


Hlavně nečekej, že se v těch zbylejch 20% začne něco dít :wink:

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

PříspěvekNapsal: 01 kvě 2010, 21:16
od Jimmy
Antonín píše:Jezdím na něm do práce mezi městy a už se těším až mi jí otevřou na vyšší rychlost. ... z kopce :-) 75moto/65navigace :-). ...

Ty jsi se zavřeným Runnerem dosáhl rychlost 75 km/h ? :shock: A neměl jsi při tom náhodou otáčkoměr zaražený o doraz ? Hrubým výpočtem mě to totiž vychází na nějakých 13-14 000 otáček/minutu což mě sériový motor přijde zatraceně hodně a o to víc při zajíždění :!: :roll:

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

PříspěvekNapsal: 01 kvě 2010, 21:29
od foky
Já jsem zkoušel tacho 70km/h a točilo to skoro 12000ot. ale je to zážitek kterej nikomu nepřeju :-)

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

PříspěvekNapsal: 02 kvě 2010, 08:25
od Antonín
No Foky to asi počítám, že se nic nestane v tech 20% protože ho zajíždím uplně normálně a jezdím i na doraz :-(
Jimmy to máš pravdu otáčkoměr byl téměř na doraz tzn.13000tis/ot. nechápu jak to bude až to otevřou to mi asi vyskočí :-). nevím jestli dělám dobře když ho tak honím z kopce? ale nedalo mi to :-(.