Stránka 1 z 2

Výběr skútru

PříspěvekNapsal: 14 dub 2023, 17:05
od Malva
Zdravím, ráda bych si koupila ojetý skútr. Mohli byste mi poradit, který vybrat k řp. B.?

Uvítala bych nízkou spotřebu i cenu (ideálně do 30 tis.), max. rychlost 70-80 km/h a spolehlivost (neporuchovost), benzínový pohon
Idálně, kdyby se za něj dal připojit vozík (netuším, jestli se vůbec něco takového vyrábí.)

Ve značkách se nevyznám, skútr jsem ještě neměla.

Našla jsem třeba toto -

Peugeot Ludix Top
https://motorky.bazos.cz/inzerat/166949 ... ix-top.php

PUCH TYPHOON 50 ccm
https://motorky.bazos.cz/inzerat/167222 ... 000-km.php

Honda
https://motorky.bazos.cz/inzerat/167480 ... 50-ccm.php

Díky moc za všechny rady.

Re: Výběr skútru

PříspěvekNapsal: 14 dub 2023, 22:57
od aldav
Kocour se vrátil

Odesláno z Fold3

Re: Výběr skútru

PříspěvekNapsal: 16 dub 2023, 10:30
od Malva
Jsem tu poprvé, pokud tu byl někdo s podobným dotazem, je to podobnost čistě náhodná.
V případě že existuje vlákno na stejné téma, přesměrujte mě na něj. Dík...

Anebo to tady funguje jako všude jinde, že když se objeví nováček, stávající osazenstvo se ho snaží vykousat.

Re: Výběr skútru

PříspěvekNapsal: 16 dub 2023, 11:50
od JardaB
Ono se dá těžko radit stroj za 30 tis. -- je to proto, že takové stroje se mohou výrazně lišit opotřebení a svým stavem a spolehlivosl se na dálku bez prohlídky stroje se dá jen věštit.

- Puch je dovoz takže minus - navíc se v tom hrabal.
- Na zbývající stroje se musíš podívat osobně -- zjistit jaký měly servis. Ta Honda je první majitel, tam bych jel asi první.

U objemu 50 ccm nemužeš čekat nějaké rychlostní výkony, 70-80 jezdí vzduchem chlazené 125 ccm

Re: Výběr skútru

PříspěvekNapsal: 16 dub 2023, 22:50
od Medvěd
Když ono to vypadá jako vtip, nebo spam s textem vygenerovaným umělou inteligencí (požadavek na benzinový pohon.... bo ele by bylo mnohonásobně dražší, a na naftu, plyn a atom toho po dvou kolech fakt moc nejezdí)

A ano, podobnost zde je. Skútr za 30, neporuchový (tudíž ve velmi dobrém stavu), s nízkou spotřebou. Tak trochu takový mýtický jednorožec. Občas se o něm někdo někde zmíní, že ho někde viděl, a neustále se po něm někdo, poměrně zbytečně, ptá. Zejména nově registrovaní. Ale ano, občas se skutečně někde objeví. Ovšem koupě takovéhoto skvostu jest záležitostí rovnající se výhře ve sportce.

Jestli-že se opravdu nejedná o vtip, spam, nebo trolling, zejména doporučuji jít vozidlo kupovat s někým, kdo o věci něco ví, a nejlépe ten, kdo to bude i servisovat. Vzhledem k požadavkům a benzín a přívěsný vozík předpokládám, že vědomosti o problematice jsou víc než marginální. Prohlášení "dosud jsem skútr neměla" to nevysvětluje - i lidé kteří něco nemají, mohou mít o věci hluboké teoretické znalosti.

Za 30 je buď čistokrevná čína - obvykle poměrně poruchová. Hodí se těm, kdo se v něm rádi sami vrtají (rozuměj, servis doma). Nebo značkový, mírně ožužlaný, a především hodně oježděný. Tudíž totéž v bledě modrém. Taktéž je nutno vzít v úvahu stáří vozidla, neb některé díly se porouchají nejenom po ujetí určitých kilometrů, ale stačím jim dosažení určitého věku. Polopaticky - čím starší, tím poruchovější bez ohledu na kilometry.

Není jasné, proč je požadavek právě na 50tku, jestli je to jenom kvůli ceně, tak je nutno si uvědomit, že 50tka moc nejede (asi tak do těch 50 km/h), a zejména na rušnějších meziměstských hlavních silnicích působí jako brzda provozu. Což zhusta vede k nebezpečnému předjíždění, a ohrožení jezdce na skútru. Tentýž problém je u slabých 125tek, a 110tek, které jedou do cca 80 km/h. Manželce jsem z tohoto důvodu kupoval 125tku silnější. Mám ji totiž rád, a hodlám si ji nechat co nejdéle. Manželku, né skútr. I když ten nakonec taky...

Také je docela zásadní k jakému účelu to má být. Jenom na občasnou projížďku po krásách venkova, nebo k dennímu dojíždění. Na jakou vzdálenost. Po jakých silnicích. Ve městě, mimo město. Co se má převážet - jeden člověk, dva, mnoho nákladu, málo. U 50tky a slabších 125tek nebo 110tek se pozná každé kilo navíc. Případně malá kola, velká kola, Rovná podlaha, tunel, a další.

Jak psal JardaB, asi nejlepší pověst mají Hondy, poté další Japonci, následují Korejci a Italové (Piaggio, Vespa). Čína bývá problematická, Francouzi také. A opakuji - stroj za 30 bývá problematický od jakéhokoliv výrobce.

A konečně k přívěsnému vozíku. Za prastarými Jawami jej lze uzřít, jde o přívěs PAV. Vím, že k některým moderním motocyklům lze po určitých úředních peripetiích závěsné zařízení otypovat, a přívěs sehnat. Ale o skútru jsem to, v našich zeměpisných šířkách, ještě neslyšel a neviděl. I když po krátkém pátrání u strýce Googla jsem našel tohle: https://www.scootland.cz/blog/vespa-gts-300-lpg/ Tudíž to zjevně jde, ale myslím, že je to unikát.

Re: Výběr skútru

PříspěvekNapsal: 17 dub 2023, 13:27
od valsidalxam
Moja PCX ka bola asi ten jednorožec. Som ju dával s 11 000 km za 1500 € minulý rok vo februári, takže problém s dodávkami nových už bežal naplno.
Bol som druhý majiteľ, prvý nabehal 1000 km . Rok uvedenia do premávky 2014, prvá generácia. Tých 1500 zas myslím až o tolko viac ako 30 000 czk nie je.

A ľutujem, mal som si ju nechať kolo domu. To miesto v garáži, či na dvore by som vymyslel (niečo zbúchal )

Re: Výběr skútru

PříspěvekNapsal: 19 dub 2023, 22:18
od Malva
Medvěd píše:Když ono to vypadá jako vtip, ....



Umělá inteligence, he he.

Řekněme, že mě technické věci nebaví studovat, mám k tomu trochu odpor - asi jako muži k nakupování.

50 cm - jen proto, že mám řidičák B a nechce se mi dělat další. Stroj bych chtěla na příležitostné projížďky po okolí.

Možná by stačil i ten nosič s bednou, ale to je zřejmě také nadstandard/problém(?)

Každopádně díky, aspoň takto obecně jsem potřebovala poradit.

Věřím tomu, že se přece nějaký ten minijednorožec najde. :)

Mimochodem, kdyby se tu nacházel nějaký fanda do skútrů, který by byl ochoten se mnou nějakou prohlídku stroje (nejpravděpodobněji v Brně) absolvovat, byla bych ráda.

Re: Výběr skútru

PříspěvekNapsal: 20 dub 2023, 09:32
od kerim7
S řidičákem B můžeš na 125 ccm, padesátku fakt nechtěj. Jestli tomu propadneš, bude i 125 málo.

Re: Výběr skútru

PříspěvekNapsal: 20 dub 2023, 10:15
od Medvěd
Určitý odpor k technice sice chápu, ale zřejmě by bylo dobré si nastudovat alespoň něco.

ŘP sk. "B" totiž stačí na skútr do objemu 125ccm a 11kW, tudíž netřeba se omezovat objemem 50ccm.

Doporučuji nejprve získat (pokud již nejsou) řidičské zkušenosti na jednostopém vozidle jiného typu - jízdním kole. Zejména náklony do zatáček. Dcera podcenila (a nenechala si vysvětlit), a docela se divila. Trénovali jsme dodatečně.

Dále, pokud nemáš žádné zkušenosti s motorem hnaným jednostopým vozidlem, doporučuji si PŘED koupí zaplatit hodinu-dvě v autoškole, ve formě kondiční jízdy. PO nácviku na kole. Znám jednoho, který si koupil motorku za půl mega, a doslova při vyjetí ze saloonu ji hned rozbil. Bo si myslel, že to dá. Oprava ho stála pěknej balík. A plasty na skútry jsou docela drahý, zejména na Japonce.

"Nosič s bednou" je standart, pokud není na moto při koupi, lze v 99% dodatečně přidat. Obvykle ne draho, i když některé sady dovedou svojí cenou překvapit. Většina skútrů má prostor pod sedlem, některé docela objemný. U zadního nosiče pozor, má omezenou nosnost. Tedy žádné palety s cihlami a tak.

Sám jsem "jednorožce" sháněl dva roky. Poté jsem rezignoval, a chtěl koupit nový. Zajímavější nabídky v té době obvykle začínaly na 50tis, a byly přes 150 km daleko. Nakonec se ozval kámoš, který se zbavoval akorát zajetého dvouletého SHčka. Vzal jsem ho, protože jsem věděl od koho beru. Jinak bych se na slevu vykašlal (nebyla velká), a raději koupil nový. U Maxiskútru se to opakovalo, a ten jsem nakonec nový koupil. Za CBF 125 (motorka) pro děcka jsem dal 40tis, jel pro ni do Mladé Boleslavi.

S prohlídkou nepomůžu, pro sebe si ojetiny kupuju, ale zodpovědnost za stroj pro druhého si nevezmu. Další problém je, že zajímavější ceny jsou obvykle dost daleko, v JmK nic moc.

Re: Výběr skútru

PříspěvekNapsal: 20 dub 2023, 21:57
od Malva
Zodpovědnost bych samozřejmě vzala na sebe. Myslím, že nějaké poradenství je lepší než žádné.

Na ježdění po okolí pro mléko a kvasnice se mi zdá 40 tis. moc velká investice. Ale uvidím, co se naskytne.
Předpokládám, že s růstem kubatury taky roste spotřeba, že?

PO nácviku na kole - to mě rozesmálo. :)
Na kole jezdím od 4 let a něco najeto mám i na elektrokole.

Re: Výběr skútru

PříspěvekNapsal: 21 dub 2023, 14:07
od JardaB
Co je pro tebe důvod pro přechod z elektrokola na skútr ?? Na mléko a kvasnice by kolo mělo stačit ... krom toho nejlevnější elektrokola na Alze po slevách jsou za 20-30 tisíc a za skútr je ti to moc?

Zabývat se rozdílem spotřeby mezi 50 a 125 ccm ? Při ježdění krátkých tras ? Tím se nazabývej ... běž se na nějaké stroje z inzerce podívat zblízka a nekupuj, sbírej zkušenosti ... protože moudro si v hlavě musíš vytvořit sama.
Povinné ručení a pravidelné technické prohlídky si do provozních nákladů započetla ?? Koupě přilby, rukavic jako minimum, lépe nějaké motohadry?
Se skútrem bývají občas nějaké provozní a servisní trampoty ... je na přechod z elektrokola opravdu důvod ?

Re: Výběr skútru

PříspěvekNapsal: 21 dub 2023, 22:59
od Medvěd
Ano, s růstem kubatury roste spotřeba. Kupříkladu naše Honda SH125 spotřebuje závratných 2,5 litru na 100 km. Číňan kolem 3,5 litru.

Poradenské služby opravdu neposkytnu, nejsem odborník.

Howgh.

Re: Výběr skútru

PříspěvekNapsal: 22 dub 2023, 20:09
od Malva
JardaB píše:Co je pro tebe důvod pro přechod z elektrokola na skútr ?? Na mléko a kvasnice by kolo mělo stačit ... krom toho nejlevnější elektrokola na Alze po slevách jsou za 20-30 tisíc a za skútr je ti to moc?

Zabývat se rozdílem spotřeby mezi 50 a 125 ccm ? Při ježdění krátkých tras ? Tím se nazabývej ... běž se na nějaké stroje z inzerce podívat zblízka a nekupuj, sbírej zkušenosti ... protože moudro si v hlavě musíš vytvořit sama.
Povinné ručení a pravidelné technické prohlídky si do provozních nákladů započetla ?? Koupě přilby, rukavic jako minimum, lépe nějaké motohadry?
Se skútrem bývají občas nějaké provozní a servisní trampoty ... je na přechod z elektrokola opravdu důvod ?


Je, není moje. A na delší trasy je e-kolo na prd, bo max 25 km/hod a ještě šlapeš a ještě nevíš, jestli nechcípne baterka. Nevím jak ostatní, ale já tam jisté rozdíly vidím...

Re: Výběr skútru

PříspěvekNapsal: 23 dub 2023, 19:30
od JardaB
Na mléko a kvasnice by kolo nemělo stačit ??? Kriste na co ten skútr v cenové relaci elektrokola potřebuješ a budeš používat ?? To ti nevadí že nové elektrokolo nejlevnější kategorics po slevě má stát stejně jako hodně jetý starý skútr ? NIc tě nevaruje ?? Co na tom chceš vymyslet ? .. .je to jen loterie .. snaž se vybírat od prvního majitele a uvidíš jak s tebou bude jednat a co ti o stroji poví !! Musíš vidět více než jeden stroj - věnovat tomu čas a cestování a to dobré ti možná uteče pod rukama :-)

Od nás nedostaneš "chytrou radu" na dálku protože to není možné ...


To je jak u malých dětí : očka by jedla a bříško už nemůže.

Re: Výběr skútru

PříspěvekNapsal: 24 dub 2023, 21:04
od Malva
Jak říkám, na (vypůjčeném) e-kole občas jedu a není to zas takový terno. Ale to asi člověk, který jezdí na motorce, skútru nebo autem sotva pochopí. Když napíšu s nadsázkou, že to bude na kvasnice, tak mě nesmíte brát doslova... nesmíte hned všemu věřit! :D

Pzn. zkus se zeptat lidí, kteří mají takové ečko po slevě, nejlevnější, kolik na tom ujednou, kolik stojí nová baterka apod. - uslyšíš divy. :)

Tož se poohlídnu a vezmu, co se mi bude zdát.