Stránka 2 z 3

Re: Peugeot Vivacity 50

PříspěvekNapsal: 25 lis 2019, 20:41
od josuk
Nejsem odborník na terminologii ale stejně nerozumím dobře. Myslel jsem že chceš otáčet tisicihranem.. zadni kolo žádné ložisko většinou nemá. V ložisku je uložená hřídel s tisicihranem a pak je ložisko v rameni..pokud to není Vespa která rameno nemá..
Edit: teď si všímám že máš buben a ne kotouč tak je jinak ale stejně nevím čím točíš

Re: Peugeot Vivacity 50

PříspěvekNapsal: 25 lis 2019, 20:48
od Kláda
Dávám si tady takový pohlavek a stydím se. No dyť jasně. Opravuji si taky přední kolo na jízdním kole. Konkrétně ložiska ve středu. Tam se to protáčí na ose. A jak jsem sundal kolo ze skútra, abych se podíval na stav čelistí, tak jsem se chtěl chytře podívat na ladnost ložiska v tom zadním kole. Dumal jsem taky, jak to ložisko asi vytáhnu? :D Netočilo se, když jsem to rukou zkoušel.... jéééé, promiň za to. Ani nedám vysmátého usměváčka, jak se stydím...

-- 25 lis 2019, 19:50 --

Ale víš jak jsem se cítil bystře, jak jsem odhalil závadu - netočící se ložisko? A tam žádné není :oops:

Re: Peugeot Vivacity 50

PříspěvekNapsal: 26 lis 2019, 17:11
od Karlos 1
Ještě k tomu čepu variátoru nebo jak ty říkáš trubičce - pokud je delší, nemůže se nic stát, akorát se ti řemen nedostane až do horní polohy, tzn. že bude menší maximálka. Ale nesmí to být o moc, protože pak by řemen byl volný na řemenici při volnoběhu. Horší varianta by byla, že je kratší než origo, pak by to bylo línější, to bys sám poznal.

Re: Peugeot Vivacity 50

PříspěvekNapsal: 26 lis 2019, 20:35
od Kláda
děkuji
Nastala nová situace. Pružinu jsem vyměnil. Variátor a válečky taky. Skútr jede. A vcelku dobře. Je to asi trochu slabší(válečky mají 9g oproti 7.5g). Déle trvá, než se rozjedu. Nemá to ten dřívější tah, ale už se při rozjezdu při rychlosti asi 30km/h nedostaví cuknutí, ani řemen neprokluzuje. Zrychlování není ideálně plynulé ve stabilních otáčkách, ale je to rozhodně plynulejší, než s multivarem(s ním to bylo jak na klasickém motoru- od rozjezdu více otáček=větší rychlost).

Ale!
Variator Multivar je už dost ojetý(30000km). Tak jsem tam chtěl dát původní origo Peugeot či jak ho nazvat. Restrikce, která je zezadu variátoru, funguje takto. Je to taková talířová podložka, která je našroubována na tělo variátoru tak, aby ten přítlačná talířová podložka, která drží válečky v těle variátoru, nešel dál, než je rychlost 45km/h. Čep variátoru je 38mm dlouhý. Na něho tlačí ozubená polořemenice. Tělo variátoru se pohybuje po něm. Když variátor dotlačí až na tu zubatou, tak je řemen na max. Nemůže vyskočit, jak jsem si myslel. Jenže když je tam ta restr.podložka zezadu, tak se přítlačná podložka válečků nemůže dostat až mimo tělo variátoru a tím pustit válečky na max. . Přítlačná podložka se zastaví o tu restriktivní podložku. Na čepu zůstane prostor 6mm mezi variátorem a zubatou polořemenicí. Pokud restrikci odstraním, tak má tělo možnost dotlačit až na zubatou, ale to by pak vyletěly válečky z těch svých pozic(dostaly by se mimo ty stěny) a už by se nevrátily. Zůstaly by zaseklé v horní pozici. Podložka, co drží válečky ve variátoru, už by se nemohla vnořit do těla variátoru.
Řešení jsou 2. Nejezdit na max. Nebo zkrátit čep o těch 6mm.

Otázky:
Jak zjistím max.rychlost, než se mi štrebnou ty válečky v horní pozici?
Co se stane, když se tam v rychlosti štrebnou?Pokud se zničí, nevadí, stejně jsou už hranaté(mám to teď na testování funkčnosti variátoru)- koupím nové.
Co se stane, když zkrátím čep(nevím, jestli bych někde sehnal 32mm dlouhý). Když ho zkrátím, tak zubatá polořemenice nebude dosedat na čep. Musel bych to celé, mezi přítlačnou podložkou a tělem motoru, na té ose vypodložit o těch 6mm podložkami. Variátor jako celek bude o těch 6mm posunutý směrem ven. A nebude v přímce se zadními polořemenicemi. Napadá mě, že se může řemen nadměrně opotřebovávat, potažmo zadní polořemenice a taky osa, na které je variátor.

děkuji

Re: Peugeot Vivacity 50

PříspěvekNapsal: 27 lis 2019, 08:53
od Winterwolf
Vymýšlíš již vymyšlené. Má ten multivar viditelné dráhy (poškození) v místech kde jezdí válečky :?: Pokud ne kup mu nové a jezdi dál. Pokud ano tak se nesnaž obejít originál vario a kup si náhradu od Narakukterá bude bez restrikce popřípadě jakýkoliv jiný variátor.

Re: Peugeot Vivacity 50

PříspěvekNapsal: 27 lis 2019, 19:31
od srnka1010
Ja len,že skúšať nový origo variátor so starými valčekmi,ktoré sú už hranaté je kravina.Nečuduj sa,že sa sotva rozbehneš.Tie rozbehy budú oproti športovému varcu vlažnejšie,lebo zaberá v nižších otáčkach.Maximálka by mala byť trochu rýchlejšia a spotreba menšia.Samozrejme nie s hranatými valčekmi.Ak nechceš do toho valiť prachy, daj tam ten origo varec,kup nové valčeky,pípadne kúp nový čap variátora,alebo zožeň od niekoho použitý a máš ušetrené.

Re: Peugeot Vivacity 50

PříspěvekNapsal: 28 lis 2019, 20:46
od Kláda
Stroj s těma hranatýma válečkama jede jen o něco méně dravě. Není to žádná plečka. Nepotřebuji si dokazovat, že mám silné dělo. Kdybych chtěl trhat asfalt, tak si koupím něco silnějšího ;-) Mě stačí, že to plynule jede. Jezdím okolo chalupy. Válečky vyměním, ale myslím si, že mírně ojeté válce nejsou zase taková katastrofa. Vždyť se stejně všimnutelně ohraní už po pár set kilometrech(mluvím o originál malossi). Při 1000 už to je na jedné straně každého kusu docela dost. Na ty poslední jsem najel 10000. Jsou v hrozném stavu, některé jsou vydřené až na mosaz. Ale stroj kmital jak peklo furt. Mnohem důležitější je udržovat vodítka v cajku, jinak podložka odře variátorovi vnitřek. Ale válečky variátor nevydřou. Vždyť se prodávají ty dr.puley.

Mě by spíše zajímalo, co se stane, když se válečky seknou v horní poloze a variátor zůstane rozevřený. Podle mě by se nemělo stát nic. Válečky z origáln variátoru nevyletí úplně ven, neboť je kolem dokola taková objímka z plechu. A po zastavení by se měl stroj špatně rozjíždět, neboť řemen zůstane uvízlý v horní poloze.

Re: Peugeot Vivacity 50

PříspěvekNapsal: 28 lis 2019, 23:24
od srnka1010
Valčeky sa ti tam neseknú.

Re: Peugeot Vivacity 50

PříspěvekNapsal: 29 lis 2019, 05:45
od Kláda
pokud na čepu vyjedu variátor na max., tedy simuluji největší rychlost, a přiložím-li přítlačný talířek na variátor zezadu, tak ty válečky vypadnou z drážek a už se nevrátí. Tím pádem se nevrátí ani ten talířek. Originál nemá v horní poloze ty vodící stěny tak vysoko, aby udržel ty válečky furt ve stejné poloze. Možná by nevyletěl úplně z těla, ale rozhodně se může pootočit v horizontální rovině a tím se zaseknout mezi talířek a ty vodící stěny. Malossi má ty vodící stěny v té nejzazší úrovni trochu méně skosené a tím pádem udrží válečky furt ve stejné poloze. No, uvidím. Vozím si s sebou patřičné nářadí i piston stopper. Opravit to někde u cesty je otázkou 15min... Pokud se to stane, tak přibrousím čem o 1mm a vypodložím za talířkem u motoru podložkou(ve skutečnosti zbrousím o tu sílu podložky. Teď nevím jak je podložka tlustá)

Re: Peugeot Vivacity 50

PříspěvekNapsal: 11 bře 2020, 14:39
od Kláda
1.
Používám originál variátor. I když vytáhnu rychlost na max(kolem 70 z kopce), tak se valečky nezablokují, ani nevyletí. Nicméně rychlost po rovince, tam kde jsem dříve lítal skoro 70, tak teď tak 56. Síla rozjezdu je přibližně stejná, jako s Multivarem. Používám nějaké čínské válečky. Byly za hubičku. Mám na nich asi 700km, tak je chci zkontrolovat. Pak dám vědět.

2.
Otázka.
Koupil jsem vyhřívaní rukojetí. Jsou to 2 topné rohožky, které se obtočí kolem rukojetí. Rohožky jsou spojeny sériově. Jedna rohožka má přívodní kabel, druhá rohožka má výstupní kabel s vypínačem.
Chci se zeptat, jak to zapojit? Máte s tím někdo zkušenost? Kluci čínský to do balíku nepřidali.
Rohožky jsou 2x15W a jsou na 12V.

děkuji

Re: Peugeot Vivacity 50

PříspěvekNapsal: 11 bře 2020, 15:54
od moto.joker
Hele já tomu nějak nerozumím.
V jiném vláknu řešíš, že máš v háji baterku a novou kupovat nehodláš, experimentuješ kvůli tomu s LED žárovkou, a chceš instalovat vyhřívaný hefty?
To asi tak moc dohromady nejde. Ano za jízdy to táhne alternátor, ale jen pokud máš dostatečné otáčky. Pokud pojedeš na půl plynu, nebo někde zastavíš, tak Ti to zdechne pod zadkem.

Klidně si to zapoj, není to složitý, ale mě osobně se to nezdá jako dobrej nápad.

Re: Peugeot Vivacity 50

PříspěvekNapsal: 11 bře 2020, 18:17
od JardaB
To s rychlostí muže být postupným opotřebením řemene - s jinou šířkou řemene to jinak "řadí"

Re: Peugeot Vivacity 50

PříspěvekNapsal: 11 bře 2020, 19:41
od Kláda
Nene, řemen je ok. Má předepsaný rozměr. Variator je téměř celý lesklý.

Je to tak, baterka je v háji(bez ní to nestartuje), takže jen nakopávám. Tím, že tam je 9W LED a né 35W žárovka jsem ušetřil nějaké Watty. Ty mohou být použity na rukojeti.

Nevím ale, jak to zapojit? Poradí mi někdo prosím? Jak to bude chcípat, mohu zkrátit odporový drát o něco....

Re: Peugeot Vivacity 50

PříspěvekNapsal: 21 bře 2020, 08:34
od Kláda
nějaký nápad, jak připojit vyhřívané rukojeti?
Rukojeti jsou k sobě sériově spojené drátkem. Do série je zapojen: drát, jedna rukojeť, drát, druhá rukojeť, drát.
Na co to mám připojit, aby to hřálo při chodu motoru?
Poradí někdo?

děkuji

Re: Peugeot Vivacity 50

PříspěvekNapsal: 21 bře 2020, 08:58
od Winterwolf
Najdi si spinané + , třeba od parkovačky. Vytahni od nej drát ten pripoj ke spinacimu relé (30A bude stačit) a to zapoj na baterku. + od rukojeti na relé. - odbrukojeti buď na baterku pokud je blízko a nebo jinam na kostru.

Není to zapojeni jen při běžícím motoru, ale vypne se to když vypnes klíček.