Stránka 1 z 2

Spojka a Variator

PříspěvekNapsal: 16 pro 2014, 08:34
od abusek
zdravmim mate s tim nekdo nejake zkusenosti ? je to dobra volba ?

variator http://www.scootland.cz/zbozi/stage6-variator-kit-stage6-r-t-minarelli/
spojka http://www.scootland.cz/zbozi/stage6-spojka-s6-torque-control-mkii-minarelli-107mm/

je treba k te spojce jeste dokoupit remenici atd ? dikes

Re: Spojka a Variator

PříspěvekNapsal: 16 pro 2014, 10:35
od Trabuk
Na jakej stroj to je?

Odesláno z mého Lenovo S660 pomocí Tapatalk

Re: Spojka a Variator

PříspěvekNapsal: 16 pro 2014, 12:22
od abusek
Yamaha aerox 70ccm

Re: Spojka a Variator

PříspěvekNapsal: 16 pro 2014, 15:20
od Mr.Voza
Spojka pasuje na původní řemenici.

Re: Spojka a Variator

PříspěvekNapsal: 16 pro 2014, 19:18
od abusek
Jasne to vim. Ale jedna se mi trebas pokud koupim
Nakou jinou tak to bude mit vezsi a lepsi ucinek. Nebo to nepoznam ani.

Re: Spojka a Variator

PříspěvekNapsal: 16 pro 2014, 21:14
od Trabuk
Zkus se online zeptat na skutry-levne.cz , ja tam na 50ku kupoval celou sadu i s remenem za necele 4tis, tusim ze to bylo Naraku
tady se pohrabej a porovnávej :-)

http://www.skutry-levne.cz/3201-nabidka ... dovku-?p=7

nevím jakej přesně máš model
Odesláno z mého Lenovo S660 pomocí Tapatalk

Re: Spojka a Variator

PříspěvekNapsal: 17 pro 2014, 19:11
od TUNER
Spojka je pro to aby jsi se dobře rozjížděl,což u více upravených skútrů se sériovou spojkou bývá často problém,protože má těžké pakny. Pokud ti s tvrdýma pružinkama a laděným výfukem nedělá problém se rychle rozjet a dostat ihned motor do otáček,tak ti stačí sériová,pokud tam máš nějakou prodlevu,či řemen prokluzuje,kup si spojku lepší. Na samotném výkonu při jízdě to nepoznáš.

A prosím,zkus psát jako člověk.....díky.

Re: Spojka a Variator

PříspěvekNapsal: 07 zář 2015, 11:17
od sinistre
Chtěl bych doladit svou 21 let starou Cagivu k dokonalosti. Provedené úpravy:
-Multivar (válečky 8g co byly k multivaru, kontrastní pružina taktéž)
-Výfuk LeoVince SP3

Jízdní vlastnosti:
-volnoběh: kolo se na stojanu roztočí už odhadem při 1500ot.
-rozjezd: bídný vzhledem k ostatním výkonům. Při 2-5km/h jakoby cukne, skůtr se chvilku podusí, pak se začne vzpamatovávat a až při cca 30km/h začne táhnout silou.
-střední rychlost: v pohodě, dá se celkem udržet tempo
-plný plyn: super, rozhodně bych neměnil, maximálka tacho kolem 85km/h (reál možná 70-75km/h), proti větru 75km/h
-kopce nic extra, kolem 40km/h, rozhodně si udržel dřív rychlost alespoň 50km/h tacho.

Potřeboval bych poladit ty rozjezdy, když by se zlepšily kopce, taky by to potěšilo. Stačí vyměnit spojkové pružinky a zlepší se to a zbytek zůstane beze změny, nebo se to celé rozhodí? Jakmile jsem v pohybu, tak mi to vše vyhovuje. Podle čeho se orientovat?
Našel jsem toto:

černá - ø 1,7 mm
- sepnutí spojky v 4000 otáčkách
- zvýšení tvrdosti: +20 %
zelená - ø 1,8 mm
- sepnutí spojky v 5000 otáčkách
- zvýšení tvrdosti: +35 %
žlutá - ø 1,9 mm
- sepnutí spojky v 6000 otáčkách
- zvýšení tvrdosti: +50 %
modrá - ø 2 mm
- sepnutí spojky v 7000 otáčkách
- zvýšení tvrdosti: +100 %

Dá se podle toho alespoň orientačně řídit?
Taky jsem si všimnul jedné věci. Když jsem měl předtím kevlarový řemen malossi, tak byl 703mm a teď mám polini obyč 725mm. Může to mít na něco vliv a případně na co? Co je výhodnější?

Re: Spojka a Variator

PříspěvekNapsal: 07 zář 2015, 13:00
od zdeny65
Hele je to elaborát.Zkus nejdřív pružiny střední tvrdosti.Motor by se neměl zase až tak moc vytáčet.Kolik máš v TP napsaný max otáčky?No a řemen,tam pozor na jednu věc.Delší řemen potřebuje zásadně větší průměr řemenic.Je to ale trochu zmatený.Nejdřív jsi měl 703 a proč jsi dal delší?Proto,že by tam měl správně být a nebo že ho tam někdo dal?To si musíš zjistit,jakej tam má opravdu být.Delší řemen se dostane až za horní hranu řemenice a může se zničit,pakliže nejsou osazený větší řemenice.Ale jestli tam máš větší řemenice oproti originálu a delší řemen,tak se zvýší rychlost a zesílí rozjezdy.Zásadně čím je řemenice většího průměru,tak se zvyšují otáčky převodu.Čili hnací řemenice(průměr pouzdra na klikovce) a větší řemenice spojky je převod na sílu a naopak.Když nemáš natočený motor,kde je řemen na přední řemenici?Správně má být cca 1mm pod hranou.

Re: Spojka a Variator

PříspěvekNapsal: 07 zář 2015, 21:55
od Mr.Voza
Můžeš zkusit tvrdší pružinky, ale myslím, že v tomhle případě nebudou moc platný. Podle toho, co popisješ, že to do 30km/h nejede, dusí se to a pak to vystřelí, takhle se projevuje malá mezera mezi variátorem a pevnou polořemenicí - řemen je pak jakoby v půlce cesty nahoru po variátoru a rozjíždíš se jakoby na dvojku. Variátor může bejt špatně poskládanej. Bejvaj k němu (nebo se daj dokoupit v různejch tloušťkách) podložky, který se vkládaj mezi kluznej čep a pevnou polořemenici - tím se zvětší mezera mezi variátorem a pevnou polořemenicí a řemen tak klesne na variátoru níž - při nulový rychlosti to víc "podřadí" a zlepší se rozjezd. Nesmí se to s nima ale přehnat, protože pak to omezí maximálku - variátor nevytlačí řemen až nahoru.

Další, co mě podle Tvýho popisu napadá, je krátkej řemen. Při nulový rychlosti by měl bejt vepředu na variátoru dole, jen kousek od kluznýho čepu, a vzadu na vnějším obvodu polořemenice - jestli je vepředu dole a vzadu víc zařízlej do řemenice, tak je moc krátkej a projevuje se to stejně, jak už jsem psal - dlouhej převodovej poměr při rozjezdu.

Taky může bejt řemen širokej, že se pořádně nevejde mezi variátor a pevnou polořemenici a nespadne při nulový rychlosti až dolů ke kluznýmu čepu - opět viz. můj první odstavec.

Co se týče tý rychlositi v kopci, to bych zkusil dohnat gramáží válečků. Válečky, který jsou k Multivaru jsou myslím dodávaný pro sériovej motor. Ten lauf, co uvádíš, neznám, ale podle tvaru předpoklávám, že to bude něco na způsob S6 street a ten jsem měl - vyžaduje proti sériovýmu vyšší otáčky motoru. Jestli máš teda variátor naleděnej na sérii a máš tenhle lauf, motor běží v otáčkách, kde ještě nemá maximální výkon. Zkus lehčí válečky.

Re: Spojka a Variator

PříspěvekNapsal: 12 říj 2015, 10:12
od zdeny65
Sinistr:Tak jak jsi dopadl?Ještě jedna věc.A co kluzný čep?Máš ho namazaný,volně po něm chodí řemenice?

Re: Spojka a Variator

PříspěvekNapsal: 02 črc 2020, 14:07
od ninahorova
Dobrej
Dostal jsem tip na tento https://scooter-tuning.cz/produkt/varia ... ting-400i/
Máte někdo osobní zkušenost?

Díky

"sportovni" spojkovy zvon

PříspěvekNapsal: 12 dub 2022, 23:47
od jan.chrstos
obecne má to nejaky smysl na seriovym zakladu?
bude citit nejaky efekt pri rozjezdu?

diky

Re: Spojka a Variator

PříspěvekNapsal: 13 dub 2022, 10:19
od moto.joker
"sportovní" spojkový zvon...
Co to je? Jak se to liší od normálního spojkového zvonu?

Tak co jsem se dočetl, tak je to jen použitým materiálem, který snáší vyšší teploty a lépe se chladí.
Tedy na rozjezdy to žádný vliv nemá. Je to dobré k tomu, že pokud za to více taháš a jezdíš "sportovněji", tak ten zvon to lépe snáší.

Teda podle mě.

Re: Spojka a Variator

PříspěvekNapsal: 13 dub 2022, 10:58
od jan.chrstos
vetsinou se lisi hlavne hmotnosti.. tzn je lehci. pak tim materialem a perforaci kuli ochlazovani.
zajima me jestli ta lehci rotujici hmota muze mit vliv treba na rychlost vytaceni motoru
+ ta schonost snaset vyssi teploty na prenos treni z paken na zvon.. pakny se rachleji zakousnou?

prave nevim.. zajima me jestli cekat nejakej efekt nebo nic:)