Stránka 1 z 2

Zkušenosti s kity 70ccm?

PříspěvekNapsal: 29 kvě 2014, 13:16
od tuningcarklub
Zdravím všechny, právě se rozhoduji zda do mé Derbi Atlantis 50, r.v 2001 která se mi asi přidřela, dát kit 70ccm nebo to jen opravit. Je odblokovaná, uprava jen variátor Mallosi, jinak série. Jaké máte zkušenosti s předěláním na 70ccm? Je mi jasné že spotřeba jde nahoru /to neřeším/, ani rychlost že pokud mě chytnou v obci nad 45km/h tak je problém /, jde mi spíše o cca životnost, Vaše zkušenosti a zda to stojí za ty peníze atd. Díky za každý Váš názor.

Re: Zkušenosti s kity 70ccm?

PříspěvekNapsal: 29 kvě 2014, 15:03
od robert_sulc
Dobry den
Mam kit na piagio typhoon, daval jsem ho pri cca 14 tisicich. V soucasne dobe najeto 22 tisic.
Jsem naprosto spokojen jede tak 90 az 100. Dulezitejsi pro mne je ze treba po jizni spojce od barandovskeho mostu nahoru, bez problemu drzi pres 80 (auta nebrzdim a pripadne i predjedu)
Cele to stalo pred 5 lety tak 7 tisic i z variatorem a vyfukem.
Pro srovnani mam x-max 250 ten samozrejmne jezdi lepe ma daleko lepsi podvozek, ale jakmile doprava zacne hostnout tak na typhhona proste nema, v akceleraci do cca 50 taky ne. Pokud vim ze pojedu kratkou trasu po meste tak beru typhoone. Jen ta spotreba je samozrejmne vysoka u mne tak 5,5 L to je u nadrze 4 L trochu otravne. Pred lety jsem zkusil trasu Praha-Duba-Mimon a tankoval jsem 3x :-(.

Re: Zkušenosti s kity 70ccm?

PříspěvekNapsal: 29 kvě 2014, 18:41
od jeff
Ahoj, měl jsem Piaggio NRG mc3, rok 2002, po 27000 km jsem zjistil, že jaksi nestíhá v pražském provozu, tak jsem se rozhodl pro 70ccm kit. K tomu přibyly ložiska, nová sport. klika, variátor Malossi, výfuk Yassuni R. Cena materiálu se s prací vyšplhala na 19t. Skútr jel opravdu parádně, dle GPS byla max rychlost 121km/h, tacho nevím, byl jen do 80. Motor měl na brzdě 6.5kW. Držet rychlost s auty na Jižní spojce na Černý most nebyl problém. Akcelerace neskutečná, ale spotřeba taky. Při záběhu i 8l, postupně se to ustálilo na 5 - 5,5l/100km při citlivé jízdě. Přičti si i olej do benzínu navíc k čerpadlu. Takhle jsem ještě najezdil 4t km, než jsem přešel na 125ku díky úpravě k B.

Moje resumé: vyhozené peníze. Schovej si je na silnější a pohodlnější stroj, byť ojetý. Pokud nepotřebuješ rychlost, jen to oprav do původního stavu, ten 50tkový válec nestojí tolik (viz Scootland).

Re: Zkušenosti s kity 70ccm?

PříspěvekNapsal: 30 kvě 2014, 08:49
od Strmal
Měl jsem F15 v sérii, jezdila moc pěkně, po rovině s přítelkyní i 85km/h, ale ty kopce to byla katastrofa, no a abych v kopcích zrychlil tak jsem koupil 70ccm válec k tomu větší karbec, variátor, výfuk. Skůtr po rovině mazal pěkně, tachometr do 100km/m a ručička protočená někam za roh no prostě paráda, ale žralo to válečky, řemen a skoro 5l/100km benzínu, takže pokud jsem si chtěl udělat výlet tak bylo potřeba naplánovat trasu po benzínkách :-)
Takže bilance:
pořizovací cena 30tis. Kč
investice 15tis. Kč
a nakonec prodejní cena 18tis, Kč
Koupil jsem 200ccm cestovní rychlost 90-100km/h kopec nekopec, maximálka někde 120-130km/h (neřeším nejsem závodník), spotřeba 3l/100km dojezd na nádrž skoro 300km.
Nesmrdí mi tu dvoutakt, za zády neřve laďák.
Do skůtru investuji jen to je třeba a žádný tuning - vyhozené peníze, budu-li chtít větší výkon tak to raději prodám a koupím silnější, vyjde to levněji.

Ale pokud máš zadřeno tak do toho kup něco levného nebo použitého jen aby to jezdilo. Pokud chceš jezdit rychleji kup 125ccm.

Re: Zkušenosti s kity 70ccm?

PříspěvekNapsal: 30 kvě 2014, 09:27
od Mr.Voza
Jak hodně to máš přidřený? Jestli je to jenom trochu lízlý a není to vzatý přes kroužky, tak by to šlo možná opravit jemným šmiglem – dělal jsem to už nepočítaněkrát. 360tku šmirgl namočit do oleje a opravit přidřený místa pístu a válce, pak všechno řádně vypláchnout v benzínu a jede se dál. Není to sice 100% oprava, ale zato nejlevnější (zadarmo) a válec mě potom vždycky lítal jak novej. Kdyžtak sem dej fotky pístu a válce, pak se bude dát zhodnotit, jestli by to šlo.

Jinak k přestavbě na 70tku – asi tak jak píšou ostatní. Já se možná vyjádřím ke konkrétním kitům, který mě prošly rukama. Jestli máš vzduchem chlazenej motor, tak bych na 70ccm válec nedával laďák – pak má motor výkon až v moc vysokejch otáčkách a bejvaj problémy s chlazením a následným přidřením, když se to moc přehřeje. U vodníka bych se laďáku nebál.

Když to máš na bežný ježdění, určitě bych dal litinu – dlouhá životnost srovnatelná se sériovým válcem a nišší spotřeba, než u nikasilovejch válců – nikasily jsou všeobecně ostřejší válce a od toho se pak odvíjí i vyšší spotřeba a kratší životnost všeho.

Doporučím rovnou Malossi sport 70ccm – je sice trošku dražší, ale je to držák a osvědčená kvalita. Na tomhle válci jsem jezdil se streetovým vejfukem za 3,5l na 100km. S laďákem kolem 4l.

Hlavně neber S6 Street Race – totální shit – prodává se s pístem, kterej má malou montážní vůli – válec průměr 47,00mm a píst 46,95mm (třeba Malossi sport má píst 46,94mm) – proto je S6 Street race daleko náchylnější na přidření. Mám ho teď na SRku – na doporučení mýho servisáka jsem ho nechal ještě před montáží vyhonovat na 47,01, aby tam bylo těch 6 stovek montážní vůle a stejně jsem to už 3-4x přidřel. Teď ho mám sundanej a nechávám ho předělat na 47,03, ať je tam pořádná díra – je mě jasný, že tomu válci uberu několik tisíc Km ze životnosti, ale když se to nebude přidírat, tak je mě to fuk, vzhledem k tomu, že už na tom už prt najedu (na bežný ježdění mám Leoše 250ccm). Jinak proti Malossi sportu daleko ostřejší válec – chutnaj mu vyšší otáčky – jinak tvarovanej a umístěněj vejfukovaj kanál a myslím, že i přepouštěcí kanály jsou jiný – ale taky tomu odpovídá spotřeba – na stejným setupu, jako před tím s Malossi sportem s laděným vejfukem není problém 5-5,5l na 100km.

Válec DR 70ccm – osobní zkušenost nemám, ale kámoš servisák říkal, že už od nova je tam velká montážní vůle – snad 7 nebo 8 stovek mm a že je díky tomu snad prakticky nemožný ho zadřít – ale jak píšu, vím jenom z doslechu a osobní zkušenost nemám.

Re: Zkušenosti s kity 70ccm?

PříspěvekNapsal: 30 kvě 2014, 09:34
od tydeet
Kupoval jsem neose v roce 2000 a najezdil na něm 19 tisíc km, pak začal ztrácet výkon a hlavně začal mít prodlevu při rozjezdu, kopce byly stále pomalejší (už jsem to někde tady popisoval). Po překitování prodleva sice zůstala (pořád nevím proč), ale pak je jak urvaný. Po rovince jede i lehce přes 80 (podle radarů by tachometr měl celkem odpovídat reálu), důležitý fakt je, že nárust spotřeby jsem nezaznamenal, stále někde kolem 3 litrů. Ani nevím, jestli v servisu při výměně válce měnili nastavení olejového čerpadla, do benzínu olej navíc nedávám, cena za překitování cca 5 tisíc, po výměně najeto 2 tisíce km, nejdelší výlet 480 km za dva dny a dalo se bez problému. Jediné minus, studený motor startér nenatočí, startuju nakopnutím, s teplým motorem v pohodě. Mám i pcx, ale jízda na uprděném neosovi má taky kouzlo ...

Re: Zkušenosti s kity 70ccm?

PříspěvekNapsal: 30 kvě 2014, 09:48
od Mr.Voza
tydeet píše:...Ani nevím, jestli v servisu při výměně válce měnili nastavení olejového čerpadla...

Neměnini - u Neose to nejde. Minarelli motory jsou už od série "přemazaný", takže nějakou základní litinu s ofous vyšší spotřebou proti sérii při použití kvalitního oleje to v pohodě umaže.

Re: Zkušenosti s kity 70ccm?

PříspěvekNapsal: 30 kvě 2014, 10:27
od tydeet
Dík za uklidnění, trochu jsem se obával, jestli mu neubližuju ...

Re: Zkušenosti s kity 70ccm?

PříspěvekNapsal: 30 kvě 2014, 12:42
od Mr.Voza
Tydeet: K tý prodlevě při rozjezdu - jestli se to chová tak, že se to líně rozjede, třeba do 15-20km/h je to líný, pak to vystřelí a jede jak šlak, tak zkus poladit mezeru mezi variátorem a pevnou polořemenicí těmahle podložkama: http://www.scooter-tuning.cz/podlozky-naraku-2t Někdy to způsobuje to, že je tam pro řemen malá mezera, řemen už je jakoby na cestě nahoru a rozjíždíš se jakoby "na dvojku". Při použití těhlech podložek variátor víc "podřadí" a jsou lepší rozjezdy. Když to s nima ale přeženeš, tak to omezí maximálku.

Sorry za OT.

Re: Zkušenosti s kity 70ccm?

PříspěvekNapsal: 30 kvě 2014, 12:53
od tydeet
Je to tak, stojím na světlech, skočí zelená, dám plný a líně se to začne rozjíždět. Po cca dvou vteřinách se to rozběhne do vysokých otáček a jede jak urvaný. To samý hodně prudký kopec, do určitého sklonu bez problémů, jakmile to přesáhne nějakou kritickou hodnotu, zpomalí a jde do nízkých otáček a v těch se trápí ... jakmile se klon začne srovnávat, v určitém okamžiku vyrazí a zase pohoda ... Upozorňuji, že nejsem bastlíř, nikdy jsem skůtra nerozebíral a nechávám to servisům. S tímto problémem byl ve třech, ani jeden to neodstranil, poslední překitováním dosáhl toho, že je to celkem snesitelné a nebrání to používání.

Re: Zkušenosti s kity 70ccm?

PříspěvekNapsal: 30 kvě 2014, 13:20
od Mr.Voza
Zkus ty podložky - co popisuješ by odpovídalo na to, že variátor už víc nepodřadí, když by ještě bylo potřeba.

Re: Zkušenosti s kity 70ccm?

PříspěvekNapsal: 30 kvě 2014, 13:45
od tydeet
Díky za radu, zkusím ...

Re: Zkušenosti s kity 70ccm?

PříspěvekNapsal: 02 čer 2014, 06:31
od TUNER
V jakých servisech jsi stroj měl ?

Re: Zkušenosti s kity 70ccm?

PříspěvekNapsal: 02 čer 2014, 20:20
od tuningcarklub
Dík za odpovědi, moc mě to nepotěšilo. Asi to jen dám do kupy, možná si ho nechám do konce sezóny a půjde z domu. A pořídím nějakou 125-ccm, vyjde to levněji. :|

Re: Zkušenosti s kity 70ccm?

PříspěvekNapsal: 02 čer 2014, 20:47
od sinistre
Mr.Voza píše:
tydeet píše:...Ani nevím, jestli v servisu při výměně válce měnili nastavení olejového čerpadla...

Neměnini - u Neose to nejde. Minarelli motory jsou už od série "přemazaný", takže nějakou základní litinu s ofous vyšší spotřebou proti sérii při použití kvalitního oleje to v pohodě umaže.

Pořád mi vrtá hlavou dát taky 70ku, ale představuju si to tak, že vykulím čtverku za malossi válec, přetryskuju a dám jiný válečky a vesele se jezdí tak jako doteď...za jiných okolností už mi to nestojí za to. Jak moc se pletu? Nejde mi ani tak o rychlost, jako o lehce lepší rozjezdy a aby mě do kopce nepředjížděli cyklisti (psaný výkon v TP je 1,8kW).
Počítal jsem si spotřebu oleje vůči benzínu a vyšlo mi přibližně 1:35...
Jinak spotřebu benzínu mám průměr 3,9l/100km.