Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...
11 črc 2013, 19:54
Jak jde vidět,více lidí ma stejné myšlenky.
I já nad ním ted přemýšlim. I když moje Majesty má teprv 7500 km tak bych jí a sobě dopřál pár kobylek navíc.Takže kdo ho má v Majesty,šup sem s informacema hlavně o váze válečků.Díky
12 črc 2013, 14:52
Já na Máňu (125) dával válečky půl na půl 8 a 10g. Fakt pecka a po výměně kitu na 180 už není vůbec o čem

Takže možná by tahle kombinace mohla sedět i na 250
11 srp 2013, 09:39
Zdar chlapi...otřebuji radu.
Před asi 2 měsíci jsem koupil multivar od malossi a dal do stroje.Po asi 700 km jsem to jen tak rozdělal pro kontrolu a zjistil pro mě ne dobrou věc.Válečky po 700km mají plošky.Ted nevím co je špatně...... myslím že to je celkem brzo
11 srp 2013, 11:33
vlastak píše:Uvažuji o namontování variátoru Multivar Minarelli 250 od MALOSSI na mého X MAXe 250.Mám na něm najeto 28000 km a původní
variátor si začíná říkat o nové válečky Recenze na tento variátor je skvělá, ale osobní zkušenost je k nezaplacení.Takže kdo má zkušenosti dejte je sem
Určitě doporučuji, mám 15g válečky, kevlar řemen a dle tacho 148km a GPS 141, k multivaru je pružina do spojky tak tu tam taky dej. Rozjezdy super, spotřeba stoupla podle jízdy cca 2-4 dcl.
03 říj 2013, 21:07
Mirek77 píše:Zdar chlapi...otřebuji radu.
Před asi 2 měsíci jsem koupil multivar od malossi a dal do stroje.Po asi 700 km jsem to jen tak rozdělal pro kontrolu a zjistil pro mě ne dobrou věc.Válečky po 700km mají plošky.Ted nevím co je špatně...... myslím že to je celkem brzo

Také jsem dal multivar i kontrastní pružinu a plošky na válečkách jsou patrné už po 150km. Bohužel.
25 říj 2014, 19:48
Tak i já sem si nakonec namontoval variátor od Malossi na piaggio X10 125
je to opravdu znát na rozjezdech i na akceleraci skútru.
Rozjezdy z křižovatek jsou o hodně rychlejší a fakt to šlape dobře. Co jsem si všimnul, tak otáčky se mi pohybují od 7000 do 9000. když jedu za město . Jinak ve městě jde hezky rychle do otáček .Jako u mně spokojenost, ještě sem neřešil spotřebu, ale myslím že to nebude taková katastrofa, dám vědět až bude lepší počasí,

nic méně kdo uvažuje o koupi sady MALOSSI, tak rozhodně neprohloupí...
09 bře 2015, 21:13
Dneska sem konečně vyzkoušel variátor malossi, mohu jen chválit. Ujeto 100 km
Rozjezdy skvělé, super akcelerace, kopce stoupání 12% táhl dobře v 80 Km/h , dále na rovince jsem během chvilky vytáhl 120 km/h a otáčky byli 8000 až 8500 piaggiu X10 to ale nějak nevadilo a motor se choval v pohodě, žádné poškubáváni nebo vynechávky se nekonali...

Tak pokud chcete dělat na svých skútrech 4T úpravy, tak MALOSSI je tou pravou volbou. Další tuning bych nedoporučoval je to zbytečný

a výkon na horu už moc nepůjde ...
10 bře 2015, 13:30
Ahoj,
I já jsem přes zimu nahodil na svého X-maxe/125 r.v 2009 Malossi multivar. Odzimoval jsem "teprve" tento víkend tak mám najeto jen pár km. Musím ale říci, že X-max teď jede jak pila /berte s rezervou, je to přeci jenom 125ka

/. Největší změnu pociťuji hlavně při rozjezdech, které jsou mnohem svižnější. I když mám pocit, že se mi tahle pila pěkně zakousne do spotřeby.Rafika na budíku letí dolů jak šílená..Uvidím jak se to promítne na dlouhodobé. Dotaz na majitelé s Multivarem : o kolik se vám cca spotřeba zvedla ? ..Já jsem teď na cca 3l/100..na tuto hodnotu jsem se vyšplhal z 2,8l/100 výměnou továrního výfuku za Leo Vince. Jsem zvědavý jak s tím ještě zahýbe Malossi.Jen se ještě zastavím nad jednou věci. Při pomalejších rozjezdech dojde v určité rychlosti /cca 10km / hod/ k převodu rychlosti na "vyšší rychlostní stupeň" a skutrem to jakoby trhne.Něco jak když v autě při rozjezdu řadíte z 1ky na 2ku..taky to není úplně plynulé.Někdo s podobnými dojmy ? Nebo je to normální stav.
Jen doplním, že současně jsem s variátorem měnil kontrastní pružinu /malossi žlutá/, spojkové pružinky /malossi žluté/ a samozřejmě válečky do varecu /malossi 8g/
12 bře 2015, 16:07
Podle mě ten jev způsobuje vypnutí spojky, které je díky tvrdší konstastní pružině rychlejší a tedy méně plynulé.
12 bře 2015, 21:18
U mě je spotřeba 3l /100km ,před tím bylo něco málo pod 3L ,ale to je u tohoto vylepšení v pořádku, myslím si že pod 3L se asi nedostaneš. Tak že na 125tku je to super a škubání se u mě neprojevují, tak nemůžu zatím pomoct.. Já bych to ale nechal ať si to sedne a pak uvidíš .....
13 bře 2015, 10:58
Tak po týdením ježdění v městském provozu to vypadá, že si to sedlo. Škubání při startu je pryč. Dám tomu ještě tak týden, pak sundám dekl varecu a mrknu se zda je vše ok..Jinak co se týče spotřeby čas teprve ukáže.
13 bře 2015, 11:10
Orin píše:Dneska sem konečně vyzkoušel variátor malossi, mohu jen chválit. Ujeto 100 km
Rozjezdy skvělé, super akcelerace, kopce stoupání 12% táhl dobře v 80 Km/h , dále na rovince jsem během chvilky vytáhl 120 km/h a otáčky byli 8000 až 8500 piaggiu X10 to ale nějak nevadilo a motor se choval v pohodě, žádné poškubáváni nebo vynechávky se nekonali...

Tak pokud chcete dělat na svých skútrech 4T úpravy, tak MALOSSI je tou pravou volbou. Další tuning bych nedoporučoval je to zbytečný

a výkon na horu už moc nepůjde ...
Ahoj, jakou gramáž válečků jsi použil? A měnil jsi také kontrastku? Díky za odpověď...
13 bře 2015, 21:21
Maco82 píše:Orin píše:Dneska sem konečně vyzkoušel variátor malossi, mohu jen chválit. Ujeto 100 km
Rozjezdy skvělé, super akcelerace, kopce stoupání 12% táhl dobře v 80 Km/h , dále na rovince jsem během chvilky vytáhl 120 km/h a otáčky byli 8000 až 8500 piaggiu X10 to ale nějak nevadilo a motor se choval v pohodě, žádné poškubáváni nebo vynechávky se nekonali...

Tak pokud chcete dělat na svých skútrech 4T úpravy, tak MALOSSI je tou pravou volbou. Další tuning bych nedoporučoval je to zbytečný

a výkon na horu už moc nepůjde ...
Ahoj, jakou gramáž válečků jsi použil? A měnil jsi také kontrastku? Díky za odpověď...
Ahoj dal sem na zkoušku gramáž 9,5 14gr mám schované, ty byli taky v balení a taky sem dával kontrastku co k tomu taky byla
tady je odkaz:
http://www.scootland.cz/zbozi/malossi-v ... 125-150-1/Pokud dáš tento komplet na svůj skútr ,tak by ti to melo šlapat v pohodě bez problému. Jen se nelekni, když po výměně ti bude variátor nepatrně občas drnčet jako by si měl volné víčko na motoru při volnoběhu

... To dělají válečky bo mají železné boky, tak že to sem tam klepne:-) ale jak přidáš ,tak to zmizí... Není to závada !!! Ale uvidíš že ti motorka ožije... ja si X10tku nemůžu vynachválit .... jooo jinak válečky můžeš mezi sebou kombinovat 3x9,5 +3x14 ale to asi víš...
14 bře 2015, 10:23
Díky za odpověď, překvapila mě váha válečků oproti originálům (7,4g), ale asi bude tvrdší kontrastka tak proto, a zkoušel jsi jezdit s 14g válečkama? Na orig. varci mi vadí, že při rozjezdu vyletí otáčky na 7-8tis., skútr řve a přitom se rozjíždí, chtěl bych docílit nějakého lineárního průběhu rozjezdu závisle na zvyšujících se otáček motoru (nějak takhle jezdí např. Honda PCX), pomohl by mi v tom Malossi varec?
14 bře 2015, 14:05
Ahoj a ty už sis měnil varec? Nebo se chystáš
Nene 14g sem zatím nezkoušel, ale chci to vyzkoušet

jak samotné 14g tak je zkombinovat z origo 7,4g a nebo s 9,5g Jj vím jaké má Honda pcx 125 rozjezdy. Na to že je skot takový střední,tak táhne mooooc dobře akorát ten co jsem zkoušel, tak asi měl zapnutý omezovač bo na rovince i v kopci sem rychle vyšplhal na 80 a dal už nejel a přitom sem cítil že motor by rád jel víc... Ale zase si vem, že máš dvě motorky stejný výkon ale každá má jinou hmotnost.
Když sednu na piaggio X8 s hmotnosti 157Kg od mojí přítelkyni s malossi 9,5g a pak sednu na piaggio X10 s hmotnosti 200Kg s 9,5g + tvoje hmotnost tak je jasné že lehčí bude mít rychlejší akceleraci. Proto se ti zdá že PCX je rychlá... Piaggio X10 je dělaný pro komfortní a pohodovou jízdu tak jako Harley.
Tohle si četl?
http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... za-krokem/ Je to hezky popsané, sem to teď našel