YAMAHA X MAX 400 DAJÍ SE VYLADIT OTÁČKY MOTORU K RYCHLOSTI?

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

YAMAHA X MAX 400 DAJÍ SE VYLADIT OTÁČKY MOTORU K RYCHLOSTI?

Příspěvekod romango » 28 črc 2023, 08:11

Dobrý den, mám yamahu X max 400. Máte zkušenosti s dlouhodobou jízdou a cestovní rychlostí? Když jedu 90-100km/h tak otáčky stoupají až k 6000 ot/min. Dá se poměr otáček k rychlosti vyladit někde např. v automat. převodovce. ? Mne by se laicky líbil poměr ot. versus rychlost, aby při rychlosti cca 90-100km/h (což považuji za optimální rychlost na dálnici) byly otáčky kolem 4000 ot/min. Je to možné? díky za váš čas a názor.
romango

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 28 črc 2023, 07:54
Skútr / moto: yamaha x max 400
Tuning / úpravy: vysoke plexi

Re: YAMAHA X MAX 400 DAJÍ SE VYLADIT OTÁČKY MOTORU K RYCHLOSTI?

Příspěvekod Jimmy » 28 črc 2023, 16:58

Z principu to není možné. Variátor mění otáčky v závislosti na aktuálním potřebném výkonu, nemá na rozdíl od klasické převodovky přesný poměr otáčky/rychlost.

Je možné nastavit celkově "těžší" a "lehčí" převod změnou hmotnosti válečků ve variátoru, ale tím se změní chování celého stroje v celém rozsahu otáček. X MAX 400 má sice dostatečný výkon aby unesl i hrabání do naladění (a většinou se ladí pro větší výkon, tj. rychleji dostupné větší otáčky) a šlo by tedy dát lehčí válečky aby skútr motor tolik netočil, ale proč si pak kupovat silný skútr když si použítí toho většího výkonu zablokuji ?

Doporučuji se v tom nevrtat, tyto silné stroje už to nemají zapotřebí. Mimochodem v 6000 ot/min má tento motor nejsilnější kroutící moment, tj. reaguje nejživěji na změnu plynu, takže je dobře že to variátor až na těch 6000.
Zontes 310M Obrázek/Honda NC750X, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 320
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/Honda NC750X Dříve Runner 50/ST 200

Re: YAMAHA X MAX 400 DAJÍ SE VYLADIT OTÁČKY MOTORU K RYCHLOSTI?

Příspěvekod goes » 28 črc 2023, 20:23

Asi by to resil i nejaky jiny variator jako komplet jen mam obavu ze z 6000 na 4 je to nereal.

Kazdopadne 90-100 na dalnici… mno pak se nedivme tem kolonam a vlackum ;)
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 75
Příspěvky: 1106
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: YAMAHA X MAX 400 DAJÍ SE VYLADIT OTÁČKY MOTORU K RYCHLOSTI?

Příspěvekod Jimmy » 28 črc 2023, 21:07

90 jezdí na dálnici kamiony, 100 jezdí autobusy, tedy jet takto pomalu není nic proti ničemu, i když jet tak na 400stovce s výkonem přes 20kW, tomu taky moc nerozumím. Ale pokud se drží v pravém pruhu, tak to nikoho neomezuje.

Mimochodem v zimě jsem jednou jel (zkusil jet) autem z Prahy do Plzně po dálnici 90 zda dosáhnu papírové spotřeby co mám v techničáku (nedosáhl, nevydržel jsem jet 90 celou cestu) a byl jsem až v šoku kolik osobních aut jelo po trase Praha - Beroun pouhých 90km/h taky. Zjevně lidí co dojíždí menší vzdálenost po dálnici a vymění pár minut času za pár litrů úspory na palivu je docela dost.
Zontes 310M Obrázek/Honda NC750X, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 320
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/Honda NC750X Dříve Runner 50/ST 200


Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků