Ahoj, potřeboval bych poradit - pomalu se mi zvyšuje spotřeba oleje u mého "Šnečka" - momentálně je to cca 0,4 l / 1000 km. Motor má najetých 45 tis, pravidelně servisovaný (pečlivě, ne žádný "značkový servis"). Co to signalizuje - generálku motoru ( na kolik to vyjde a kde, resp. kdo to umí udělat dobře? ) nebo mám být až do spotřeby třeba 1 l být v klidu a radovat se, že jinak stroj funguje? ) Díky za názory Pozvolna s ujetými km , žádný dramatický nárust.
Nestraš s generálkou. Faktem je, že 0,4 l/1000 je u moderního motoru celkem dost. Hodně to ale závisí na stylu jízdy. Neměnil jsi olej, např. značku ? Schválně trochu zvolni a uvidíš. Ten zmíněný litr je už na té hranici.
Jinak běžně se říká, že výměna gufer dříků ventilů nebo co a vše bude ok. Válec, kroužky, podpálené ventily to je myslím vážně předčasné. Co ztráta výkonu ? Kouř, střílení z výfuku při vyšších otáčkách ? Zrychlení může být u zajetého motoru horší.
novaka: olej používám stále stejný (Castrol GPS 10W40) . Ztrátu výkonu nepozoruji a střílení z výfuku občas při prudkém zaklapnutí a následném rychlém rozjezdu.