Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
Odeslat odpověď

15 pro 2007, 00:18

:) cim sirsi kabel tim lepsi :) protahnes pres nej vetsi proud .
No jak jsem to pocital,tak starter bude mit vykon zhruba 2,4 kW !!! Tak uvazuju, ze bych vlastne mohl jezdit jen na starter a daval bych do kapsy 50tky skutry :)
No nevim cim to je,ale vypada to, ze hodna dava do vsech masin stejny starter (nebo davala),pac jak jsem se dival, treba na hornetovi nebo i na Varaderu (to si nejsem jisty) je baterka se stejnymi parametry!!!

15 pro 2007, 17:01

No já mám na 250tce starter 0,65kW tedy 650W což je startovací proud cca 55A.
Jak jsi to počítal Cpujky?

15 pro 2007, 17:10

Já teda vůbec netuším kolik bere můj startér. Jen jsem přibalil preventivně startovací kábly z nějakého hypermarketu, ale asi je to zbytečně tlustý a zaberou zbytečně moc místa. Z logiky mi vyplývá, že stačí takovej kabel, jakej je ten nejsilnější co vede k baterce.Výrobce ví co tam dává a musí to být i s nějakou rezervou. Takže bych to řešil takto.

15 pro 2007, 18:14

právě proto jsem myslel že stačí nějaký obyčejný startovací kabely co koupm někde v krámě tedy jedny jsem koupil jsou na auto a silný tedy fakt nejsou nechci je řezat ale jesli maj 3 mm tak je to hodně

16 pro 2007, 02:15

[quote=Gullwing]No já mám na 250tce starter 0,65kW tedy 650W což je startovací proud cca 55A.
Jak jsi to počítal Cpujky?[/quote]
No uplne jednoduse, koukl jsem se na bateku a vypocital vykon (i v dokumentaci je napsan startovaci proud 210A!)
P=UxI =>210x12=2520W coz je skutecne 2,5 kW!! Otec ma Bandita 1200 a ma stejnou baterku jak ja...pritom skoro 5x vetsi objem...

16 pro 2007, 06:33

Přeji dobré "ráno?"
údaj na akumulátoru znamená maximální startovací proud, který je schopný akumulátor krátkodobě dodat aniž by došlo k jeho poškození.
Skutečný startovací proud bývá mnohem menší. :(

16 pro 2007, 11:36

Já těch 650W mám ze servisního manuálu. Pro motory 250 cm2 Minarelli (nebo jak to je) a Yamaha. Na startér v reálu jsem nekoukal.
Je možné že špičkový odběr toho startéru může být v té úplně první fázi vyšší.

16 pro 2007, 16:46

[quote=Fispe]Přeji dobré "ráno?"
údaj na akumulátoru znamená maximální startovací proud, který je schopný akumulátor krátkodobě dodat aniž by došlo k jeho poškození.
Skutečný startovací proud bývá mnohem menší. :([/quote]
No v manualu od Hondy je na Jazze tech 210A.Sem se na to dival kdyz jsem kupoval baterku. Mno nevim proc by tam davali takovou hodnotu,kdyb ten starter bral mene...prece jen nevim co jineho by vyzadovalo takovy odber.
Zdkousel jsem na srazu baterku od Davida_D co mela startovaci proud 90A a motor se ani neotocil! Takze na tom neco bude.
To same kdyz jsem mel uzke kabele, motor sice tocil ale nemel chut chytnout. Kdyz jsem tam dal 200A kabele,tak to chytlo...

16 pro 2007, 20:53

Tak mi to nedalo a zapátral jsem v servisním manuálu pro Škoda 105 - 136 z roku raz dva.
A ejhle startér má 660W!? Takže (a to jsem v teoretické rovině neuvažoval) při proudové zátěži (a ne třeba plně nabité baterii) začíná klesat napětí a tudíž pro dosažení požadovaného výkonu musí jít nahoru proud. Navíc odpor vedení a třecí ztráta dělá vlastně skoro 50%.
Když juknu do grafu tak vidím, že jmenovitého výkonu 0,66kW je dosaženo při 10V a 110A, což při teoretickém výpočtu (Výkon ve W = napětí V x proud A) by mělo stačit 66A. Takže ten zbytek jsou ty ztráty. Co tím chi říct? Že pravda je tak trochu u všech, akorát je třeba brát v potaz konkrétní situaci. Pokud bychom se například pohybovali někde při teplotách absolutní nuly, tudíž supravodivosti, tak by byl odpor vedení 0 a zase by se startovalo líp! he he
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

16 pro 2007, 21:53

Tak jen pro zajímavost. Ty startovací kábly jsou na 200A a mají průměr (včetně izolace) cca 7 mm. Tipnul bych to na 6 průřez. Nejvíc místa zabírají ty ohromný svorky. Mám pocit, že stály kolem 100 Kč a věřím, že na skůtra to musí bohatě stačit ;)

16 pro 2007, 22:07

To se přeci vzájemně nevylučuje. Já vůbec nepochybuji o tom, že výrobce doporučuje pro tvůj scoot akumulátor s max. proudem 210 A.
Neznamená to ale, že výkon tvého startéru je 2500 W. Je možné že si v proudové špičce při rozběhu vezme třeba i 200 A ale určitě to není jeho pracovní zatížení. Asi nám nezbyde než vzít ampérmetr s velikým bočníkem a provés pokusná měření ;)
4 Gullwing: Obávámse, že v případě absolutní nuly by byl motor tak ztuhlý že by startovací proudy byly na úrovni zkratu :rolleyes: a nevím čím by jsi ten startér napájel, protože olověný akumulátor při teplotách okolo -273C rozhodně není schopen žádnou energii dodat :D :D :D Teda to ale nevím s jistotou, páč takovou zimu si neumím ani představit natož tam dělat nějaké experimenty :) :rolleyes: ;) B)

16 pro 2007, 23:51

no jasne ze v realu to je nekde jinde, jen v teoretickych cislech to zni straslive :)
At se dostanem z5 k tematu, ja bych doporucoval tluste startovaci kabely, ty se hodi vzdy, i pri startovani nejvetsich motorek :) Pokud mas velky kufr a dost mista pod sedlem, tak to nejak prezijes. Jasne, ze kdyz ti budou stacit male kabely co zeberou minimum mista, tak je to jeste lepsi...

17 pro 2007, 16:45

elektřině moc nerozumím, snad jen že V x A = W, a nechci zpochybňovat úměru tloušťky káblu vzhledem k proudu, ale mám zajímavou zkušenost z letoška. Na Gileře mi odešla šťáva (baterka k.o.) a při odjezdu z práce jsem to nenastartoval. Jelikož nemám startpáku, tak jediná možnost byla najít nějaký oživovač + dráty. Kolega měl vedle auto, ale kabely ne. Jediné, co jsem našel volně ležet ve vestibulu firmy, byl LAN kabel k nějakému nedokončenému siťovému - rozuměj internetovému - rozvodu. to jsou měděné drátečky o průměru několika desetin mililmetru. Sprostě jsem 2 m uřízl, odizoloval, zkontroloval polaritu a prostě jsem to nahodil z autobaterie přes tyhle nitě. Izolace se neroztavila a baterii do scoota to dodalo potřebnou šťávu, abych mohl odjet. Účel světí prostředky :)

17 pro 2007, 22:12

"Nitě" jsi pravděpodobně použil pouze k částečnému oživení stávající baterie z které jsi pak nastartoval. A nebo ty káble byly od Gullwinga a byly vyrobeny ze supravodiče ;) :) B)

17 pro 2007, 22:31

Jo, Jo, to je dlouhá diskuse. Už tu bylo snad vše řečeno.
Když šlusne v baterce článek tak holt těma drátama musí týct všechno. To pak je zapotřebí pořádný baga. (ale nestává se to moc často)
Pokud je jen zdechlá, protože je málo nabitá nebo "vystartovaná" stačí vcelku drátek, dát si cígo (nebo jinak zabít těch 5 minut) a baterka se oživí a nastartuješ.
Takže co z toho plyne? Když máš místo a chuť vozíš baga - nejlepší řešení. Když ne vozíš drátek, který tě tak v 95% případů zachrání taky. Howgh
Odeslat odpověď