V delším kopci nebo po něm nechce jít za plynem 2T skůtr

Technické problémy s čínskými skútry

V delším kopci nebo po něm nechce jít za plynem 2T skůtr

Příspěvekod the_miracle » 16 kvě 2022, 07:02

V pátek jsem poprvé vyjel na trochu delší cestu (20 km do práce) - Rhon 50 2T. Ráno úplně bez problémů, ale odpoledne se mi stalo, že po delším kopci přestal motor jít za plynem. Přitom na volnoběh se držel a když jsem ho nechal cca dvě minuty stát vypnutý, tak zase jel. Problém se opakoval znovu po cca 4 km zase na vrcholu kopce. Když jsem pak sjel dolů, tak to do dalšího zase jelo a nahoře opět. Asi 30 vteřin jsem stál na volnoběh a pak už jsem víceméně po rovině dojel domů úpúlně v pohodě. Předpokládám problém v nedostatečném přísunu paliva. Filtr se zdá OK, takže podtlakový ventil? Díky.
the_miracle

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 28 dub 2022, 08:45
Skútr / moto: Rhon 50

Re: V delším kopci nebo po něm nechce jít za plynem 2T skůtr

Příspěvekod kerim7 » 16 kvě 2022, 07:54

Přísun paliva to docela jistě nebude, když píšeš, že to dělá i po kopci. To by to musel dělat i na rovině před kopcem, ne jen za ním. Tipuju, že v kopci mu ji vytneš na plný plyn, tak se víc zahřeje, a pak zase jede, když vychladne. Hledal bych teplotní závislost.
kerim7

500+
 
Reputace: 68
Příspěvky: 635
Registrován: 16 říj 2014, 08:18
Bydliště: Nymburk
Skútr / moto: Honda Vision, Honda CMX 500, byla Silvuška SW-T400
Tuning / úpravy: Obrysovky LED

Re: V delším kopci nebo po něm nechce jít za plynem 2T skůtr

Příspěvekod the_miracle » 16 kvě 2022, 07:59

No mě připadá, že to prostě chvíli trva, než tam zase doteče dostatek paliva. Proto bych viděl problém třeba v tom podtlakovém ventilu. Ale OK, pokud by to tím nebylo, tak "teplotní záležitostí" je myšleno co? Že se přehřívá? Že by to tak výrazně ochladlo během pár desítek vteřin na volnoběh? A přehřátí by se projevovalo takto? Jako u vzduchem chlazeného 2t se to určije docela blbě... :-/.

Jinak před lety se mi velmi podobně chovalo jedno auto. Když se jelo do kopce, tak občas nestíhala membránová benzínová pumpa dodávat dostatek paliva. A dělalo to přesně tohle, že to nešlo za plynem, až to chcíplo. Vyměnil jsem jí a byl klid. Proto podezírám ten podtlakový ventil u nádrže.
the_miracle

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 28 dub 2022, 08:45
Skútr / moto: Rhon 50

Re: V delším kopci nebo po něm nechce jít za plynem 2T skůtr

Příspěvekod JardaB » 16 kvě 2022, 08:09

Nebo se přidírá

Odesláno z mého SM-T713 pomocí Tapatalk
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1671
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: V delším kopci nebo po něm nechce jít za plynem 2T skůtr

Příspěvekod the_miracle » 16 kvě 2022, 08:33

Je to číňan, má to asi 8500 km, navíc původní majitel to měl lehce přetaktované, takže to jede celkem v pohodě okolo 60 kmh (po rovině), na jednu stranu by mě to tedy nepřekvapilo. Na druhou bych ale čekal, že se to bude projevovat častěji a ne jen v kopci nebo za kopcem. Uvidíme no, budu to pozorovat, případně se zeptam kluka u nás v dílně. K tomu palivovému problému mě zkrátka svádí to, že to nehcípne, pak to v pohodě jede dál. Připadá mi tedy, že když to zase "nateče", tak je to OK. Proto mě napadl jako první ten podtlakový ventil.
Naposledy upravil the_miracle dne 16 kvě 2022, 08:44, celkově upraveno 1
the_miracle

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 28 dub 2022, 08:45
Skútr / moto: Rhon 50

Re: V delším kopci nebo po něm nechce jít za plynem 2T skůtr

Příspěvekod kerim7 » 16 kvě 2022, 08:34

Přesně tak, tipuju, že se přehřívá a jak píše JardaB, dost možná se to přidírá. Jestli na ten plný opravdu jezdíš, zkus to i na rovině, tuším, že to bude stejné. Jinak má rada je koupit si 4takt stříkačku 125 ccm. Doba 2T a karburátorů už pominula, řidičák na auto máš, tak proč trápit padinu.
kerim7

500+
 
Reputace: 68
Příspěvky: 635
Registrován: 16 říj 2014, 08:18
Bydliště: Nymburk
Skútr / moto: Honda Vision, Honda CMX 500, byla Silvuška SW-T400
Tuning / úpravy: Obrysovky LED

Re: V delším kopci nebo po něm nechce jít za plynem 2T skůtr

Příspěvekod the_miracle » 16 kvě 2022, 08:48

Koupil jsem to za 3000,-, v podstatě za cenu nových gum a baterie, které na to původní majitel nedávno dal. Předpokládám s tím ježdění na trasy do 3 km. Velmi výjimečně (v létě max 1x týdně) pro zábavu do práce cca 22 km. Jel jsem s tím třeba to páteční ráno několikrát delší úsek na plný plyn po rovině a neudělalo to. Jak píšu výše, zeptám se v dílně.
the_miracle

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 28 dub 2022, 08:45
Skútr / moto: Rhon 50

Re: V delším kopci nebo po něm nechce jít za plynem 2T skůtr

Příspěvekod LubošV » 16 kvě 2022, 12:07

A co ti brání místo klovani do klávesnice koupit podtlakovy palivovy ventil za 150 Kč když už jsi tak bytostně přesvědčený o tom že je to tím a prostě ho vyměnit....10minut práce

Ale myslím si stejně jako kolegové výše....přidírá se ti,....No o prodejce asi věděl proč ho pouští dál....koupil sis kupu problémů...ale za ty prachy, nekup to...
LubošV

50+
 
Reputace: 17
Příspěvky: 91
Registrován: 09 bře 2021, 16:54

Re: V delším kopci nebo po něm nechce jít za plynem 2T skůtr

Příspěvekod the_miracle » 16 kvě 2022, 12:38

Ok, beru na vědomí a díky. Ono by ani to zadření asi nebylo nic fatálního, pokud stačí vyměnit toto:

https://www.scooter-tuning.cz/sady-valc ... pNEALw_wcB

Že je to srágora jsem věděl a s tím mi to i prodávající nechal. Proto to bylo za cenu za jakou to bylo. Když kouknete do inzerce, tak jsou i hodně přes 10k a pochybuji, že v lepším stavu. Jako docela mě pobavila demontáž podsedlových plastů. Sice k tomu je servisní manuál, ale to, že některé šrouby jsou nepřístupné už tam nepíší. Ve finále se mi osvědčilo povolit nosič kufru a sundat to jako monoblok. Stejně se toho dost ulámalo jak je to z toho nekvalitního plastu. Je to tvrdý, žádné extra pohodlí, ale pro ty rohlíky a vyjímečně do práce je to docela zábava.

Díky všem, hodím to známému na dílnu, ať na to mrkne.
the_miracle

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 28 dub 2022, 08:45
Skútr / moto: Rhon 50

Re: V delším kopci nebo po něm nechce jít za plynem 2T skůtr

Příspěvekod HANZTD » 16 kvě 2022, 17:05

takže ti puvodní majitel PRODAL lehce NATAKTOVANÝHO čínana kterej se lehce NATAKTOVANĚ přidírá :!: ráno v chladu to do práce stihneš , odpol v teple ahoj KAFKO .....
z APRILIA SR 50ie na SRMAX 300ie nejnověji SR\/ 850 ;-) .. + DUCATI MULTISTRADA 1260 ENDURO

NEBREČIM , MÁM ITALKY .. IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII 8)
Uživatelský avatar
HANZTD

500+
 
Reputace: 97
Příspěvky: 747
Registrován: 05 zář 2014, 22:33
Bydliště: ÚSTÍ NAD LABEM
Skútr / moto: APRILIA SR\/ 850 ABS,ATC sport r.v.12 BLACK
Tuning / úpravy: AKRAPOVIČ SR\/ , Led svit , Pozičky P+Z alá USA , Tourist plexi , Hot grip , Semtam polep trikolora-sport , Giwi 55L (nouzově)

Re: V delším kopci nebo po něm nechce jít za plynem 2T skůtr

Příspěvekod JardaB » 16 kvě 2022, 18:27

Je to otázka, musí to hoch vypozorovat, nebo zkusit víc mazat .... třeba to pomůže.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1671
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: V delším kopci nebo po něm nechce jít za plynem 2T skůtr

Příspěvekod the_miracle » 19 kvě 2022, 14:37

Potlakovým ventilem to nebude. Když běží motor, tak benzín teče krásně. Takže buď je to přicpané někde dál, nebo je to nějaký jiný problém, jak jste tu tipovali. Dneska mi to udělalo znovu. Dělá to fakt jen v kopci a zajímavé je, že na volnoběh to nechcípne, když uvolním plyn. Pokud ho ale držím, tak to chcípne. Dal jsem tomu 10-20 vteřin a pak už jsem kopec normálně vyjel bez problému. Je to pekelný stroj :-).

-- 19 kvě 2022, 14:41 --

Jinak to je asi blbost, ale umřela baterka. Tím to ale asi nebude, že?

-- 19 kvě 2022, 14:56 --

Ještě jsem objevil toto:

50ccm-f78/rhon-nejede-v-kopci-t12404.html

To by taky mohlo být. Jsem fakt zvedavý, co se objeví za problém.
the_miracle

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 28 dub 2022, 08:45
Skútr / moto: Rhon 50

Re: V delším kopci nebo po něm nechce jít za plynem 2T skůtr

Příspěvekod JardaB » 19 kvě 2022, 17:04

Ten tvůj nález je jiný problém, slabá kontrastka v kopci neumožní podřadit a stroj jede pořád "na čtyřku".

1 - Zkus cvičně jednu nádrž trochu víc oleje do benzínu
2 - další pokus je možný s trochu větší hlavní tryskouo
3 - vše ale záleží od pozorování jak a kdy se stroj chová (vliv teploty vzduchu po ránu, jak se stroj chladí) je to takové pokusničení - od stolu se nedá ukázat přesně tady je příčina, protože symptomy jsou takové, jaké jsou
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1671
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: V delším kopci nebo po něm nechce jít za plynem 2T skůtr

Příspěvekod the_miracle » 13 črc 2022, 22:07

Tak klučina mi vyčistil karburátor a zatím dobrý (cca 200 km).
the_miracle

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 28 dub 2022, 08:45
Skútr / moto: Rhon 50


Zpět na Technické problémy s čínskými skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron