od honzav » 26 bře 2020, 23:58
Ahoj,
vzhledem k tomu že jedná o opakovaný problém u našich skútrů popíšu sem na co se zaměřit při problémech se starty, když nepomůže běžná údržba.
Sešel se u mě jedem silverwing a jedno SW-T se skoro stejným problém, špatné starty, chytání na jeden válec, odcházející svíčky (po 1 - 2 tisících kilometrech), nestabilní volnoběh, někdy se ani díky mokrým svíčkám nepodařilo nastartovat, po ohřátí ale oba fungovaly většinou bez problémů.
U obou byl problémopakovaně řešen výměnou svíček, což na chvilku pomohlo, u jednoho byly měněny vstřiky, což ale nepomohlo, ke mě se oba skútry dostaly po tom, co už majitelům přešla trpělivost utrácet opakovaně za nové svíčky.
Po kontrole všeho možného jsem se zaměřil na regulátor tlaku paliva, což se u jednoho i potvrdilo, pro jeho kontrolu je potřeba vytvořit přípravek kterým se napojíte na tlakové vedení barometr. Udělal jsem to tak, že jsem si provrtal matku kterou je spojena hadice od čerpadla se vstřikovací lištou a na ní si připojil barometr (viz obrázek). V příručce je uveden jako kontrolní bod napojení na nádrži, k přístupu je ale potřeba sundat černý plat na kterém je víčko nádrže, to se mi ale nechtělo.
Správný tlak paliva při volnoběhu, nebo po otočení klíčku jsou 3 Baru, naměřil jsem ale 4,5 Baru.
Po výměně regulátoru tlaku jsem už naměřil správný tlak a vše je OK.
U druhého jsem také změřil tlak paliva, ale ten byl v pořádku. Zde byl problém ve snímači teploty chladící kapaliny. Kontrolu provedete tak, že změříte odpor snímače při teplotě 20°C, který má být cca 2,3 kΩ. Odpor se měří na vývodech v obrázku číslem 1 a 2. Pro přístup ke snímači shora je potřeba odmontovat regulátor tlaku paliva. U toho skútru byl odpor přes 5 kΩ, takže si ECU myslela, že je hrozná zima a zbytečně obohacovala směs, ale odpor měl ještě reálnou hodnotu, tak jednotka neblikala žádnou závadu.
Po výměně smímače byl problém také vyřešen.
Honza
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.