Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

18 lis 2013, 10:26

Čoveče mně to přijde jako problém řídící jednotky. Soudě podle problikávání EFI a chování motoru.

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

18 lis 2013, 16:02

Také už mě to napadlo. Servis mě přesvědčuje o plné funkčnosti jednotky. I trochu podezřívám potenciometr na škrtící klapce. Vím jak ho měřit, ale netuším jak ho sundat a už vůbec kde ho sehnat.

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

18 lis 2013, 16:12

Co tam dělá potenciometr? Ale jestli je to poťák, tak bych začal prostříknutím kontaktolem :)

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

18 lis 2013, 18:23

To mart.fish:
Jestli víš, kde je potenciometr na klapce umístněn / je to na pravé straně klapky ve směru jízdy, ten horní /, tak stačí skůtr oddeklovat shora a odpojit kabel a změřit - sám jsem to dělal asi před dvěma měsícema :)

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

18 lis 2013, 21:27

Můžeš sem dát návod, jak proměřit potenciometr, myslím tím měřené hodnoty a k jakému pinu multimetr přiložit?díky

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

18 lis 2013, 21:44

Průšvih je u mě v tom, že se to projevuje jen občas a jen při malém přidání plynu. Už jsem ve stavu, kdy asi rozeberu palubku a žárovku EFI vyškubnu :'(

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

20 lis 2013, 12:12

To malejpeta:
Omlouvám se je to ten spodní konektor.
Tak je to popsané na straně 6-13 manuálu, viz. příloha :wink:

PROSBA pro admina - proč mi při pokusu vložit např txt nebo pdf soubor jako přílohu stránka hodí hlášku že, cituji: "Přípona doc (txt, pdf) není povolena" Vložení jsem zkoušel dělat z firefoxu a opery a to doma i v práci :cry: .

Co dělám špatně????

Edit:
podařilo se mi vložit jen text: :(

THROTTLE VALVE POTENTIOMETER
(ACCELERATOR SENSOR) CHECK

With motor off:
•Disconnect the three-way connector (black) (1).

CAUTION
During reassembly ensure correct coupling of the
electrical connector (1).

•Set the ignition switch to “ ”.
With a multimeter (scale kΩ), measure the •
resistance between the potentiometer terminals.

MEASUREMENT (A)

Resistance between the two terminals A and B, in any
position of the throttle valves:

Standard value: 5 kΩ10%

MEASUREMENT (B)

Resistance between the terminals A and C:

From the value of the throttle completely closed,
accelerating progressively up to completely open, the
resistance will vary as follows:

Standard value: from 1 kΩto 6 kΩ10%

NOTE To unscrew the two screws more easily, block
with LOCTITE®243, preheat with a blow of hot air.

•Unscrew and remove the screws.
•Remove the potentiometer.

If the resistance values are different from those
prescribed, replace the potentiometer.

Překlad z Gůglu:

Škrticí klapky potenciometry
(Akcelerátor SENSOR) CHECK

Při vypnutí motoru:
• Odpojte trojcestný konektor (černý) (1).

UPOZORNĚNÍ
Při opětovné zajištění správného spojku
elektrický konektor (1).

• Nastavte spínač zapalování do polohy "".
Pomocí multimetru (stupnice kOhm) změřte •
odpor mezi svorky potenciometru.

MĚŘENÍ (A)

Odpor mezi dvěma svorkami A a B, v každém
pozice škrtících klapek:

Standardní hodnota: 5 kOhm    10%

MĚŘENÍ (B)

Odpor mezi svorkami A a C:

Z hodnoty plynu zcela uzavřena,
urychlením postupně až k úplnému otevření,
odpor se mění následujícím způsobem:

Standardní hodnota: z 1 kOhm  do 6 kOhm    10%

POZNÁMKA Chcete-li odšroubovat dva šrouby snadněji, blok
Loctite ® 243 předehřejte ranou horkého vzduchu.

• Odšroubujte a odstraňte šrouby.
• Odstraňte potenciometru
AA 500_.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

20 lis 2013, 14:32

Ten potenciometr (accelerator sensor) ne připojenej přímo do EFI (Electronic Fuel Injection). takže předpokládám, že to nějak řídí vstřikování paliva. Pokud by tedy ten potenciometr byl vadnej, případně dával špatné hodnoty, mohlo by špatně vungovat vstřikování paliva a tím pádem by moto nejela.
Podle toho co naměříš, bych nejdřív prostříknul potenciometr kontaktolem Je dost možné, že dosedací plošky budou zapracený a nebude v dávat konstatní hodnoty. Druhý případ je samozřejmě výměna.

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

20 lis 2013, 14:33

Odpověděl jsi si sám,příloha není povolena...je to tak jestli ne ve všech,tak v drtivé většině diskuzních for.

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

20 lis 2013, 17:03

Mel jsem před servisem dole celou klapku a zdálo se mi, že je potenciometr celý zapouzdřený. Ono by to dávalo logiku. Nic se nesmí dostat na odporovou dráhu, jinak to běžec vydře. A samozřejmě jsem se snažil jednotlivé díly z klapky sundat, ale nějak se mi to nedařilo. A větší kladivo jsem nechtěl používat. A vůbec, dá se koupit zvlášť?

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

20 lis 2013, 19:30

To mart.fish:
Nerad tě zklamu ale prodává se celá klapka - jetá do cca 2000 a nová 5568 čechokreditů :x

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

20 lis 2013, 19:58

Paráda!! Myslel jsem si to. Asi se poohlédnu po jiném výrobci maxika. Toto mě vážně nebaví. Kdysi jsem měl Renaulta a Citroena a to byly naprosto stejné problémy.

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

20 lis 2013, 20:11

Spíš se poohlédni po jiném prodejci :wink:

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

21 lis 2013, 00:46

Všichni tady Aspirit chvalite :'(

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

21 lis 2013, 07:24

Zkus se na cenu příp.servis zeptat v Motoprestige. Byl jsem tam kvůli ND v poslední době 2x a pokaždé velmi dobrý přístup a vstřícnost.
Odeslat odpověď