Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
Odeslat odpověď

Re: Spotřeba našich miláčků a jak na ní

20 dub 2013, 16:12

Ahoj, chci se zeptat jestli je pravda, jak tvrdi v obchode, ze kdyz budu pouzivat LED sviceni, tak me klesne spotreba? Svitim halogenama a to pry zere benzin???

Re: Spotřeba našich miláčků a jak na ní

20 dub 2013, 17:01

kecy jen ti chtěli vnutit nesmysl!
je to tak zanedbatelnej rozdíl že se ti to za životnost toho skutra nemuze nikdy vratit!

Re: Spotřeba našich miláčků a jak na ní

20 dub 2013, 19:25

Cely minuly rok, jsem zapisoval poctive spotrebu U Yamahy Majesty 400 a dlouhodoba spotreba vysla 4,18l. Styl jizdy normalni, zadne zavody a pomer 40% Praha 60% mimo mesto, dalnice a rychlostni komunikace minimalne. MAX spotreba 5,03l, MIN spotreba 3,56l. Prumerny najezd na nadrz 327 km. Najezd necelych 20 000 km.

Re: Spotřeba našich miláčků a jak na ní

20 dub 2013, 20:13

Tak na aute s h7 jsou deni svetla asi nutnost. Ale se spotrebou to nehne.

Re: Spotřeba našich miláčků a jak na ní

21 dub 2013, 00:30

No tak u toho auta je to vcelku fuk ten alternator se toci tak jako tak.

Re: Spotřeba našich miláčků a jak na ní

21 dub 2013, 08:50

8steve má v tomhle pravdu, je citelný rozdíl v tom, jaký odpor klade řemenu více, či méně zatížený alternátor a tím vyžaduje rozdílný výkon od motoru. Je tu ovšem jedno velké ALE - pokud je LED denní svícení u auta správně zapojené, tak po jeho aktivaci zhasnou všechny žárovky s výjimkou funkce blinkrů a brzdových světel, tzn. že nesvítí potkávačky, přední a zadní obrysovky ani řada malých žároviček v přístrojové desce. Tohle když se nasčítá, tak se to opravdu může nějakým deci promítnou do spotřeby.
U skútru se zpravidla pouze halogenka v potkávacím světle nahradí LED, ale vše ostatní normálně svítí. Pokud se pletu, tak mne opravte :wink:
Takže investice do LED se teoreticky může vrátit jejich delší životností v porovnání s častěji měněnými žárovkami, ale u skútru už méně ve snížené spotřebě. Ovšem nikdo nezaručí, že každá LED životností několikanásobně překročí běžnou žárovku. Pokud je LED vhodná, svítí navíc líp, takže je tu i bezpečnostní plus. Které ovšem zase přidává práci navíc před STK, minimálně pokud máte důsledného technika :wink:

Re: Spotřeba našich miláčků a jak na ní

21 dub 2013, 13:07

A je vůbec technicky možné na skútr DRL zákonným způsobem aplikovat? Jednou jsem se k tomu snažil něco najít, ale všude se psalo jen o dvoustopých vozidlech.
Vycházel jsem právě jen z toho, že se tu kluci snaží nahradit klasickou žárovku LED, ale předělat kompletní osvětlení na DRL?

Re: Spotřeba našich miláčků a jak na ní

21 dub 2013, 17:58

Nechci Vás strašit, ale obávám se, že podle silničního zákona musí mít motocykl vždy rozsvícené potkávačky, zatímco DRL jsou světla, která naopak společně s potkávačkami svítit nesmějí. Tedy to, co si namontovat mohu - navíc! - budou spíše světla poziční (či tak nějak se jmenují).
A cpát si do potkávaček ve jménu úspory neschválené LEDky je leda koledování si o průser.
Takže pokud jde o nadpis tohoto tématu, přes DRL ani poziční asi cesta nevede.

P.S. pokud mne ale někdo vyvede z omylu, nebudu se bránit.

Re: Spotřeba našich miláčků a jak na ní

21 dub 2013, 23:11

8steve: možná sis to popletl, vyvedení z omylu nespočívá v tom, že napíšeš "oficiálně tě vyvádím z omylu", ale že to podložíš byť jediným argumentem. Do té doby - sorry - to není než pouhé přání.
Ale dobrá, jistě se společně dopracujeme pravdy:

Prozatím platí zákon o silničním provozu 361/2000Sb., který říká
"Osvětlení vozidel § 32
(1) Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu 2)..."

Pakliže existuje zvláštní právní předpis, který dovoluje vybavení motocyklu DRL, sem s ním - nejlépe pak rovnou s citací příslušného paragrafu. Mně se jej objevit nepodařilo.
m.

Re: Spotřeba našich miláčků a jak na ní

22 dub 2013, 00:16

Tak to se to tu rozjelo. Kluci kdyby jste to usily se kterym se tady dohadujete radeji venovaly do nejake pekne projizdky na skutru. Stejne resite blbosti proc budu vymejslet takove chu*oviny ja jsem rad ze muzu svitit normalnima svetlama a ze jsem videt. Kolikrat clovek prehlidne i auto s DRL natoz pak skutr. A ikdyby to udelalo 0.5l/100km (coz neudela ani 0.05l/100km) tak budu radeji svitit normalnima svetlama.

Re: Spotřeba našich miláčků a jak na ní

22 dub 2013, 00:24

Já se osobně vůbec nevěnuji spotřebě na svém skútru jezdím jak jezdím.
Jestli mi spotřeba s nějakého důvodu vzroste o půl litru nebo dva je mi to jedno i tak je to pro mě na Prahu nejrychlejší a nejlevnější dopravní prostředek. :)

Re: Spotřeba našich miláčků a jak na ní

22 dub 2013, 21:36

Taky spotrebu neresim sice me zajima ale jestli jezdim za 3 nebo za 5 tak je mi to fuk.

Re: Spotřeba našich miláčků a jak na ní

22 dub 2013, 22:44

8steve píše:... nechápu, proč jsi sem vložil onu citaci z 361.
Nechápeš? Hmm.. jak bych Ti to zkusil vysvětlit...
Že by proto, že je to zákon o silničním provozu a v té citaci se zrovna píše o osvětlení vozidel? :wink:

Re: Spotřeba našich miláčků a jak na ní

22 dub 2013, 22:47

Většina členů SKUTRFORA se na ně přihlásila a čte je proto, že zde očekává zkušenosti zkušenějších, rady s věcmi, se kterými si sami rady nevědí, či pomoc v nouzi. Tak i já.
Napsal jsem slušný příspěvek s tím, že "obávám se, že... přes DRL ani poziční asi cesta nevede." a s tím, že budu vděčný za vyvedení z omylu.
   Jazykovědná odbočka: sloveso "vyvést" má kmen "vést", což znamená chytnout za ruku a pomoci a nikoli urážet. Dítě také nevyvedete z lesa tím, že mu zdrhnete a budete se mu posmívat, že vy cestu znáte a ono ne.
Místo odpovědi jsem se však dočkal pouze šimpanzího bití v prsa "Heč, já to vím a tobě to neřeknu, najdi si to sám!". Prosím, nezlobte se na mne: jestli si ale takhle představuje pomoc druhému někdo, kdo se camrá, jak je tady dlouho, pak to asi nejsem já, kdo špatně pochopil smysl tohoto fóra.

Zpět k tématu: v zákoně 361/2000 Sb. - kterým se, jak jistě mnozí vědí, řídí silniční provoz u nás, a jiné právní normy s ním nesmějí být v rozporu - je explicitně uvedeno, která světla musejí kdy svítit, mimo jiné "světla pro denní svícení, pokud je jimi (vozidlo) vybaveno podle zvláštního právního předpisu" - a ten už jsem nenašel. Přestože nejsem právník, vím, že legislativa EU platí u nás pouze, je-li převzata do našeho právního řádu, tedy mi postačí ujištění "ano, podle zákona (vyhlášky) ČR č. XX/YYYY Sb. § ZZ skutečně montáž DRL na motorce možná je, pokud budou zapojeny tak a tak, nemůže Tě policie ani STK nachytat na technický stav vozidla".
Prosím tedy znovu - někoho, kdo má zájem pomoci - jestli odpověď zná, ať se o ni podělí. Děkuji, m.

P.S. mně se to fakt nějak nezdá: zrovna odstavec 6.19.4.1. směrnice EHK/OSN č. 48 si nedovedu moc představit, jak by se u těch našich mašinek snadno realizoval.

Re: Spotřeba našich miláčků a jak na ní

23 dub 2013, 10:18

(Je mi nepříjemné, že se to tak zvrtlo. Chtěl jsem jen podloženou informaci, nic víc. Přeci jen těch max.11kW a 6Ah baterka nejsou tak moc, aby nestála za úvahu možnost, jak spotřebu osvětlení snížit.)

Ale steve... nebuď přece tak vztahovačný a nepodsouvej druhým, co se jen domníváš. Je to nejen nefér, ale navíc hloupé. To, jestli český předpis v ČR platí, se přece ověřit dá, ne?
Prosím, dej nám sem tu citaci. Vždyť tím neuděláš dobrou věc jen pro mne, ale i spoustu dalších čtenářů tohoto threadu.
Pochop, prosím, já bych ti to, co píšeš, věřil rád. Ale jen s vírou na silnici ani u STK neuspěješ. Jak jsi napsal, nechodím na toto fórum 10 let - ostatně asi tak dlouho neexistuje - a tak jsem dosud to, "že se pleteš maximálně 1x za 10let", prostě jen nevěděl.

P.S. Mimochodem, měl bys to napsat i šéfovi dopravky Lerchovi - asi něco zanedbal. Ptal jsem se včera hochů, co tu prováděli silniční kontrolu, a prý "že slovo nějakýho 8steva je argument sám o sobě, nám teda náš velitel ještě nesdělil!" :D
Odeslat odpověď