Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
Odeslat odpověď

Re: Maxon Ardour 125

25 črc 2024, 13:55

Zásah Boží moci ... tvl. nahodilá závada a dignostika na dálku ... nechceš toho trochu moc ?

Re: Maxon Ardour 125

05 kvě 2025, 14:21

Jen takový poznatek - musel jsem řešit na karburátorové verzi novou spínací skřínku - po nehodě rozbitá el. část. Konektor má 5 pinů. Na Auto Kelly je dlouhodobě nedostupná, jako ostatně i spousta dalších dílů na Ardoura. Spínačka s 5 piny už také zmizla z nabídky - pravděpodobně už ani nebude v prodeji. Koupil jsem tedy verzi EFI - 2 piny s tím, že to pořeším rozpínacím relátkem. Pak jsem ale zjistil, že u té nové spínačky, co je osazena jen 2 piny jsou v izolaci vyvedeny i další 3 dráty (ustřižené). Spínačka samotná je tedy stejná, jen je potřeba napojit zbývající tři dráty. Barvy vodičů souhlasí s původním provedením.

Re: Maxon Ardour 125

06 kvě 2025, 23:00

Pokud jsem u svého Maxona (sice Optimus 125, ale to je to samé) řešil nějaký typicky čínský problém (naštěstí jich moc nebylo :) ), posílal jsem dotazy na info@autokelly.cz. Obvykle mi pak odpověděla slečna nebo paní Šárka Marková a tu bych označil jako osobu, která - zcela vážně míněno - ví všechno. Dokázala mi z paty vytrhnout několik zapeklitých trnů, třeba info o nedostupných dílech a jejich možných náhradách, nebo dodávka dílenské dokumentace, tahle Šárka vždy kompetentně odpověděla a často tím i pomohla.
Poslat dotaz na výše uvedený kontakt rozhodně neuškodí.

Re: Maxon Ardour 125

07 kvě 2025, 11:55

Už delší dobu je nedostupných spousta dílů na Ardoura 125 i když se tento stále prodává. Jednotlivé verze se liší v podstatě jen v přípravě paliva a kousku elektriky. Jo a rozdělovačem na zadní brzdě. To, že nebudou některé díly na nejstarší, karburátorovou verzi je celkem pochopitelné - už se 10 let neprodává. Plasty se ale liší jen desingem. V současné době v podstatě ani neposkládáš stejné barvy. A to vzhledem k jejich "kvalitě" není zrovna OK.
Hlavní stojan také už minimálně 1/2 roku nekoupíš.
Spousta dílů je univerzálních na všechny číny, ale zrovna plasty to nejsou.
Asi v polovině února mi na dotaz k dostupnosti dílů p. Marková odpověděla, že díly jsou ve výrobě a pravděpodobná doba naskladnění bude konec března. Máme začátek května a kde nic tu nic.
V žádném případě nezpochybňuji fundovanost a ochotu p. Markové - takových jen více - ale hlavně by se měli praštit do hlavy nákupčí, kteří současnou situaci s ND způsobili.

Re: Maxon Ardour 125

23 čer 2025, 13:37

Já teda nevím,ale zatím jsem nenarazil,že by v autokelly něco neměli,včera v neděli jsem objednal spínací skřínku a zítra v úterý si pro ní jdu,odešlo mi odemykání sedadla,po dlouhém startování po zimě jsem vybil baterku,nevím co s tím,že po delší době,nejde nastartovat,vyčistit karbec,ventil u nádrže,další problém je,jak se tam dostat,po poradě se servisákem mi poradil,at kupuji jen benzín na orlenu,verva 100.Dělám do motorek 45 let,ale tyto modernější stroje nemám v malíčku a tápu co je co

Re: Maxon Ardour 125

03 črc 2025, 13:43

Ahoj, prošel jsem fórum a zaznamenal pár dotazů na výměnu motorů jiné verze EURO, ale nenašel jsem odpověď.
Měl jsem problémy s motorem (karburátorová verze 2015, 23000km), chcípnul při cestě a nešel nastartovat, až po vystydnutí nastartoval, ale měl hlučný chod s kovovým zvukem. Při demontáži zjištěn uvolněný píst na klice a špony v olejové náplni. Pro výhodně nízkou cenu 8600,- jsem místo GO řešil výměnu motoru, v Kelly byl jen EFI a EURO5. podle obrázku v eshopu mému plně odpovídal EURO5 i konektorama elektroinstalace.
Doručení okamžité, montáž po strojní stránce OK, sání do motoru sice mělo kratší štěfty, ale šlo vyměnit, výstup na podtlakový regulátor paliva neměl přírubu, ale vnitřní šroubení, to bylo také lehce řešitelné, co je problém je elektroinstalace, jiné konektory a o jeden vodič více oproti původní instalaci.

Lze vůbec rozchodit motor s EURO 5 na původní verzi s karburátorem EURO4?
I když je v eshopu Kelly matoucí foto (foto EURO4 u položky motoru EURO5), tak bych měl právě kvůli ceně problém s reklamací.
díky za odpovědi

Re: Maxon Ardour 125

03 črc 2025, 15:14

Já tedy jsem motor efi nebo euro 5 neviděl, ale jestli to dobře chápu, tak chceš rozchodit tento motor určený původně na vstřikování tak, že namontuješ zpět karburátor. Nejde přehodit kompletně elektrika z toho starého motoru? To by snad mělo jít. Klikovka je stejná. A nebo na to jít sofistikovaněji - podle el. schémat najít ty správné dráty a přepinovat původní konektory. Také by to mělo jít propípat meřákem.

Re: Maxon Ardour 125

03 črc 2025, 16:04

Jednoznačne najlahšie riešenie je prehodiť aj komplet zapalovanie zo starého motora, to môže byť iné = všetko pôvodné, len nový samotný motor vymeniť
Ak by si chcel rozchodiť vstrekovanie, musel by si mať aj škrtiacu klapku, vstrekovač a asi aj inú kabeláž a nejakú riadiačku a možno tá EURO 5 má aj lambda sondu

Re: Maxon Ardour 125

03 črc 2025, 16:12

Myslím, že stačí jen prohodit stator alternátoru.

Re: Maxon Ardour 125

03 črc 2025, 16:41

Díky, tak to jsem tušil, že by to snad mohlo jít po přehození alternátoru. Zkusím, jen co seženu klíč a stahovák na kryt altíku, na tom jsem se u původního motoru zasekl. Do přestavby na vstřikování (na EURO 5) nejdu, finančně to nedává smysl.

Re: Maxon Ardour 125

03 črc 2025, 20:47

Prehodiť všetky komponenty z pôvodného motora na nový nech je všetko tak ako to bolo vyrobené.
Striekačka z novšej varianty by mala aj palivovú pumpu, teda bude na beton iná elektroinštalácia

Re: Maxon Ardour 125

10 črc 2025, 22:42

Tak přehození motoru provedeno. Funguje perfektně. Celková cena i s nářadím do 9000,-

Zdržel jsem se čekáním na stahovák magneta alternátoru.
Instalace motoru vstřikovací verze Euro 5 (od 2017) za motor karburátové verze Euro 4 (2015) znamenala prohození štěftů sání (na EURO 5 jsou kratší), propojení kostry startéru (EURO 4 kostřené přes blok motoru), přehození alternátoru (EURO 5 má více cívek statoru a více magnetů na rotoru magneta) a o jeden vodič v kabelovém svazku více, instalace potrubí na výstup z hlavy motoru na podtlakový regulátor paliva (EURO 4 má přírubu, EURO5 vnitřní šroubení), použil jsem kompresorou hadičku s opletem.
Kelly v tom má chaos, v eshopu v nabídce jsou dva motory, EFI YD 10100-GY57-0001 a EURO 5 YD 10100-GY57-0002, objednal jsem EURO 5 (odpovídalo v popisu a na fotkách i EURO4), přišel motor EURO 5 se štítkem a kódem EURO 4 a v krabici s popisem EURO 4.....

Takže mi teď přebývá kompletní a úplně nový alternátor pro verzi EURO 5 a EFI, kdyby měl někdo zájem.
YD 31120-GY57-0018 + YD 31110-GY57-0018
Odeslat odpověď