Peugeot Vivacity 50 2T - dlouhe stani, rozjezd a rychlost

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Peugeot Vivacity 50 2T - dlouhe stani, rozjezd a rychlost

Příspěvekod Zakoush » 13 dub 2021, 18:03

Ahoj vsem,

kupuji z druhe ruky tento skutrik, rok 2003, najeto peknych 7000km, po tretim majiteli (2. majitelka to po par km polozila a rekla ze uz na to nesedne s 3.majitel najel jen nejkych 2000km a tak rok minimalne mu to zavazi v garazi, nakonec vyuziva vic kolo).

Byl jsem ho okouknout a projet. Vypada skoro jako novy. Zarazila me malinko jedna vec, po prvnim nastartovani a cca par minutach, kdy jsem pridal plyn (chytl v pohode) byla odezva na plyn nijaka, podruhe trosicku ňižš otacky, ale nerozjel se, az po nejakem 5.pokusu a delsim volnobehu bylo vse v pohode a ja vyjel. Cim to prosim muze byt? Mam se bat nebo je to bezne po takove dobe stani? (Nijak se nedusil, proste na pridani nereagoval vubec, nesel do otacek)

Jinak maximalka na rovine mi dala cca 62-65km/hod a vic ani ťuk, do kopce to jelo cca stejne. Pry tam on nic nemenil, ale to by ze serie jelo tak tech 45 ne? Kdyby tam nebyl postelovany variator nebo nejaka restrikce oddelana. Jen me laka, ze to muze jet vic, da to pri nejakem lepsim variatoru treba 80km/h a i do kopce nejak rozumne? Merim 190cm a vazim mirne pod 100kg.

Na co si at pripadne pozor a co kontrolovat? Vymenival tam filtr a jednu svicku, kdyz to kupoval (cca 2018)
Zakoush

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 71
Registrován: 14 srp 2016, 07:50
Skútr / moto: PCX 125

Re: Peugeot Vivacity 50 2T - dlouhe stani, rozjezd a rychlost

Příspěvekod LubošV » 16 dub 2021, 14:30

Ahoj.

Pokud chceš, aby 50ccm skútr jel 80 km/hod s tvými rozměry a váhou, tak si vyber Piaggio nebo Aprilii, na který je mnoho tunningových dílů. Na Peugeoty je to s tuněním bída. Navíc rychlost jakou ten skútr jel není na padinu špatná, běžně by měl být postaven na 45 km/h., takže co bys chtěl víc????

A ty problémy s rozjezdem vyřeším kompletní kontrolou spojky, řemenu variátoru a vyčištěním a poladěním karburátoru, případně i lazením válečků variátoru a pružinama spojky.

Pokud tedy za ten skůtr nechce prodejce bambilión peněz, nebál bych se toho, ten motor 2T je jednoduchej včetně přenosu síly na zadní kolo, jen jak jsem psal, šemýka z toho neuděláš
LubošV

50+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 91
Registrován: 09 bře 2021, 16:54

Re: Peugeot Vivacity 50 2T - dlouhe stani, rozjezd a rychlost

Příspěvekod Zakoush » 16 dub 2021, 17:48

Ahoj,

dekuju za odpoved. Samozrejme to mam prevazne na prevoz par km pres kopec z prace a do prace, takze rychlost chapu, spis se dost casto docitam, ze tento jede i 70km/h coz mi prijde uplne idealni rychlost. Nicmene to bude nejspis po tuningu, lepsim variatoru nebo vyfuku a tak.

Uz to pomalu resim, udajne by to mela byt tryska volnobezna, pripadne nejake veci s karburatorem, takze v podstate to je to co pises. Je to za 15tis, jezdi fajn na ty roky, je jak novy a jak se vyladi ty mouchy, bude to super. Za tu cenu jsou vesmes jen Ciny (coz nechci) a nebo skutry s velikym najezdem.
Zakoush

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 71
Registrován: 14 srp 2016, 07:50
Skútr / moto: PCX 125

Re: Peugeot Vivacity 50 2T - dlouhe stani, rozjezd a rychlost

Příspěvekod LubošV » 16 dub 2021, 22:08

Padina není skútr na velký akce. Dojet do hospody pro cíga, do krámu pro chleba a pivo, nebo na houby, a nebo pro 15-i letyho kluka na rozjezd.
K tý rychlosti - stále měj v patrnosti, že se tvých 190cm a 100kg není konfekční postava. 70 to pojede s nějakým utřinosem jako nic. Měl jsem několik Peugeotu 50ccm, mám 180 a 95kg a jen jeden jel se mnou 80.....jinak max.60-70 a to ještě po odstranění restrikcí na výfuku nebo variátoru.
Tuning to jsou vyhozený prachy, tedy pokud nechceš závodit. Pažout není špatná volba, lacinější než Yamahy a Piaggia a podstatně lepší než čínani (až na Vivacity Ii.generace nebo V-click s čínskými 4T motory). Původní 2T motor sice zní, jako by v něm byla hrst volně pohozených matiček, ale buď v klidu. Už jsem viděl Vivacity se 40.000km a byl v super kondici. A když to pridřeš, válec, píst s kroužky koupíš za pár peněz, včetně jiných dílů, tedy krom plastů.....
Pokud chceš jezdit rychleji, musíš do 125ccm, nebo výše (pokud máš řidičák A,A1,A2).
Za sebe bych Vivacity 2T za 15 litrů chtěl pouze v top stavu. Pokud ho koupíš a budeš mu dávat kvalitní olej, nebudeš ho přehřívat dlouhýma jízdama na pokraji jeho sil, jednou do roka vyčistíš filtr, tak ti bude sloužit dlouho....je to jako s ženskýma, když se o ně dobře staráš, nemají potřebu (většinou) ti zdrhnout nebo stávkovat.... :roll:
LubošV

50+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 91
Registrován: 09 bře 2021, 16:54

Re: Peugeot Vivacity 50 2T - dlouhe stani, rozjezd a rychlost

Příspěvekod Zakoush » 17 dub 2021, 15:53

Diky Lubosi za fajn reakci,

nakonec jsem ho vzal, za tu cenu se ted prodavaji same Ciny a tomu ja neverim. Pro me je dulezity, abych se dostal 4km do a 4km z prace relativne svizne a spotrebu mel do 3L. Hlavne kvuli uspore paliva jsem to chtel, na tu cestu jezdit naftovym kombikem je tak na zniceni auta a nekonecny penize za palivo.

Ten skutr ma proste par musek, hlavne vse pry v karburatoru, po vikendu mi na to mrkne odbornik. Mluvil neco o volnobezne trysce, plovakove komore (ma to vetsi spotrebu nez by melo, po 50km pul nadrze pryc, udajne tam je na 6l a vydrzet by mela tak na 200km) a mozna valecky budou opotrebovane. Taky je to rok 2002. Jinak jsem na nem jel v desti a snehu z Nachoda do Rychnova (cca 40km) a dojel jsem, az na vyjimku jsem nemel pocit nejake nejistoty. Bude slouzit dobre. Jen musim toto dat dokupy, je to dost neprijemne.

Driv jsem mel PcX 125 to byl bomba skutr, naprosto idealni. Jenze dnes to uz neni v mych financnich moznostech a je to zbytecne. Dulezite je se ted dostat do a z prace, pripadne pro rohliky pres kopec a to mi splni tento v pohode.

Jinak ta rychlost 60 je ok, jen si rikam, ze 70km/h je akove to dostacujici, abych provoz nejak nebrzdil. Tuning nutny neni, blbnout nepotrebuji. Uvidime, co to udela, jak se to da doporadku a prohledne.
Zakoush

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 71
Registrován: 14 srp 2016, 07:50
Skútr / moto: PCX 125

Re: Peugeot Vivacity 50 2T - dlouhe stani, rozjezd a rychlost

Příspěvekod LubošV » 20 dub 2021, 07:41

Je možný, když po zahřátí chcípá, že se ulejvá. Koukni na svíčku (měla by být cihlově červená - pokud je černá a mokrá, tak je směs v nepoměru a moc bohatá, pokud je bílá - což asi nebude tvůj případ, je směs chudá a brzo by se přidřel motor).
Je taky možný, že tam předchozí majitel měl sportovní výfuk a na něj nalazený karburátor (jiná - větší tryska), před prodejem sundal a dal tam originál a teď tam jde víc paliva.....
Kdyby něco, klidně napiš SZ nebo zavolej 775258150
LubošV

50+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 91
Registrován: 09 bře 2021, 16:54

Re: Peugeot Vivacity 50 2T - dlouhe stani, rozjezd a rychlost

Příspěvekod Zakoush » 21 dub 2021, 08:30

Tak vcera vycisten karburator (byl dost zaneseny). Variator je puvodni, spatne plosky a valecky jsou uplne vydrene a proste po te dobe klasika. Objednan novy variator i valecky, uz ted po vycisteni karbecu je to juny skutr, uplna strela, poladeno davkovani smesy a krasne chytne i drzi otacky.

Uvidime po vymene variatoru, kolik a jak pojede :) Diky
Zakoush

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 71
Registrován: 14 srp 2016, 07:50
Skútr / moto: PCX 125

Re: Peugeot Vivacity 50 2T - dlouhe stani, rozjezd a rychlost

Příspěvekod Kláda » 30 zář 2022, 12:16

Ten skútr mám přes 20 let a asi 40 000km.
Pár postřehů.

Pežot deklaruje spotřebu 2.5L. Žere celou dobu 3.2(při 45km/h) - 3.8L(při 75km/h). Je to strašně moc. Jak byl nový, tak jsem ho na to reklamoval a servis v Mountfildu(tam jsem ho koupil) to seřizoval jak chtěl, ale ani deci nevylepšil. Tehdy tam byl původní variator a restrikce. 200km na nádrž jsem nikdy nenajel. Max.tak 140km.

Vyměnil jsem až nyní zadní tlumič. Několikrát válečky, pneu, svíčka, párkrát se zanesl karbec. Tedy spotřební věci. Až nyní prosakuje vééélmi jemně olej u klikovky(za variatorem). Žárovky jsou původní, klakson stále funguje, knoflíky fungují jak mají, sedlo není prodřené. Plasty spíše odřené mou vinnou.

Jediná věc, která ještě v záruce byla měněná byl tachometr. Displej ukazoval stále plnou. Byl vyměněn za modernější, který prý na to netrpěl, ovšem s rychlostí do 80km/h. Před tím tam byl do 100km/h. Kvůli tomu je ukazatel rychlosti(ručička) o 10km/h pozpátku, než je skutečnost(měřeno na radarech u obcí).
S variatorem malosi to jelo po rovině 75km/h a z kopce by to jelo asi těch 80km/h. Mám při 180cm asi 85kg. Nelze měřit přesně, bo tacháč ukazuje do 80km(70km skutečnost), takže když je ručička za 80, tak jen odhaduju.
Motor je živý jak cyp hlavně při nižších rychlostech.

Celkově je spolehlivý(doufám, že to nezakřiknu, bo jsem pověrčivý :D )

Pokud trochu započítám, tak 40000km = 400x 100km. Má-li o 1L větší spotřebu, tak je to cca o 400L. Řekl bych, že průměrná cena benzínu byla 15korunnn půllitr. 12000kč navíc. Tím, že jsem celou dobu nemusel servisovat drahé závady, je to tedy šulnul. Nejde jen o cenu dílů a práci. Do ceny je třeba započítat i to, že skútr se nemusí pokazit ve chvíli, kdy přijíždím z vyjížďky do garáže. Pravděpodobně se pokazí v 50% případů v té vzdálenější půlce od domova. Tlačit třeba 10-30km není moc fajné. A pak bych musel povolat nějakou odtahovku, což bych musel přičíst k ceně dílů a práce.
Kláda

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 115
Registrován: 27 lis 2014, 12:53
Skútr / moto: Peugeot -vivacity 50 (2002)


Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 5 návštevníků