Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
Odeslat odpověď

Aprilia SR 50 - olej ve variátoru

23 črc 2008, 17:58

zdravím vás všechny
po delší době jsem se dostal sem na forum s jedním problémem.
Po více než ročním neježdění na svém skůtru jsem se rozhodl, že ho zase zprovozním. začal jsem ho prohlížet a opravovat a když jsem otevřel víko odvariátoru, tak v místě kde je variátor bylo trochu oleje. Nejspíš se tam dostal přes gufero. ten olej je nejspíš z mazání co jde do karburátoru spolu s benínem do válce.
chci se zeptat. jak závažný to je problém a zda se to může stát, když skůtr tak dlouho nejezdí. Ptám se proto, že plánuji chvilku jezdit do práce a pak by mě čekal přesun na místo vzdálené cca100 km kde bych si to mohl v klidu opravit. tak jestli to vydrží

23 črc 2008, 20:29

...tak to vypucuj, chvilku s tím jezdi a pak to zas rozdělej... Netuším, co máš za scooťu, ani kde se tam ten olej vzal, ale nenapadá mě nic jinýho, jak to zjistit...

24 črc 2008, 22:01

jj myslím si že je to rozumný . a hlavně co je to za olej jestli motorový nebo převodový já měl taky problém a teklo mi ze zadního víka u kola

25 črc 2008, 17:27

mám aprilii sr 50 96 r.v.. To už jsem vyčistil. Myslím si že to není olej z převodovky, ale normálně z mazání. co jde s palivem. a že mi netěsní gufero u klikovky na straně variátoru. Z převodovky by se tam olej neměl jak dostat. Ten olej je jenom u variátoru. Né u spojky.

25 črc 2008, 22:46

jj máš vyčištěno .ono se to někde ukáže

28 črc 2008, 13:20

hej taková blbá rad a zjistis to tak ze si das ten olej na prst a cuchnes k tomu jestli to smrdí benalem jestli ne tak je to prevodak a bylo by to urcite lepsi nez smes oleje a benzínu cos znamená vymenit gufera na klice a to je pekna je...čka normalne do toho namoc prst a cuchni
Naposledy upravil Namicek dne 28 črc 2008, 13:21, celkově upraveno 1

06 srp 2008, 17:18

to ani nemusím zkoušet. je jasný, že to z převodovky není. jak by se ten olej dostal ke klice? olej z převodovky maže jenom tu část kde je spojka. Ten olej byl jenom na straně variátoru. Otázka spíš zní: jestli se s tím dá nějakou dobu ještě jezdit a pak přejet asi 100 km na místo, kde budu mít možnost to v pohodě opravit???

07 srp 2008, 08:05

nic složitýho...sundáš variátor..vydloubneš starý gufero(jde to dost blbě)a opatrně naklepneš nový..když to přeženu tak za hodinu jezdíš.
Odeslat odpověď