Tak se mi povedlo totálně vyšťavit  baterii  YT12A-BS  10,5 Ah provozovanou třetím rokem. To jsem ale hlava !   Asi jsem nechal v garáži nezaklapnuté sedlo a muselo to být více než 14 dní.    Když jsem k tomu  přišel, nešlo vůbec nic, ani blinkry, ani čerpadlo. Nabíječka to již nebrala (tvářilo se to jako baterie 6V   

   tak musel jsem akumulátor ze skútru vymontovat a krátkodobě připojit k autobaterii, aby nabíjení spustilo. Asi po 30 minutách jsem ji do skútru zase vrátil a nabíjení dokončil.  Byl jsem pěkně vyděšený, že jsem ji poslal do věčných lovišť.   
Po nabití jsem nechal zkontrolovat v servise stav baterie (startovací proud) - který byl větší než udávaný 175 A.   Pak jsem ji vybil přes žárovku pro ověření kapacity - správně vy se mělo vybíjet proudem C20  ... 0,5A. 
Vybíjel jsem  žárovkou 21W (proud 21/12 = 1,75 A) do napětí 11,8 V. Trvalo to 4 hodiny.  C4 = 4* 1,75 = 7Ah
přepočet na tabulkovou C20 = 7 * (1/0,8) = 8,75 Ah (proti tabulkové 10,5Ah).   Po následném nabytí se zatím tváří provozně v pořádku. I po pár kratších jízdách nezlobí. Při kontrolních nabíjeních se po cca 1 minutě tváří jako nabitá.  Je jasné , že jsem baterii moc nepomohl, snad to se mnou ještě chvíli vydrží.