Řidičák B = 125ccm

Diskuze o čemkoli.

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Dalas » 11 úno 2017, 13:35

A když bude zase po určité době nějaká změna, nějaký stát navíc kde se smí se 125 jet, tak stačí jen dopsat (kdo bude vědět). Jak jednoduché :wink:

Děkujeme :) (jestli si teda do té doby nerozšířím papíry)
Dalas

250+
 
Reputace: 36
Příspěvky: 396
Registrován: 28 srp 2012, 21:05
Bydliště: Uherskobrodsko

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod forester » 11 úno 2017, 15:09

Tak ako tu dal Vratas súpisku štátov ktorých legislatíva oficiálne povoľuje jazdu zo skútrom 125ccm a s vodičákom B, tak tu napíšte tí čo ste reálne boli v zahraničí kde a kedy aby druhý vedeli a mohli sa inšpirovať.Lebo sa tu len teoretizuje kde by ste chceli ísť a či sa to dá alebo čo hovorí legislatíva ale reálne sa budete voziť okolo komína.Takže kto rád cestuje a splní si sen a vycestuje tak nech to aj zverení a nie že tu len mudruje.
Honda PCX, 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,41 tis km
Yamaha X-Max 250,2012, 82 tis km
Honda Forza 300, 2018, 14 tis km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 451
Příspěvky: 4656
Registrován: 14 čer 2010, 15:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod lzqpmt » 11 úno 2017, 15:24

Mirus1 píše:Tak vidíte, zazvonil zvonec a pohádky je konec :D Včera jsem chtěl přesně v tomto smyslu jako Vratas napsat prakticky to samé, jenže zase by mě tady přesvědčovali a nutili dodělat velké A. Doufám, že po moderátorově příspěvku už s tím přestanou opruzovat. Jinak plný souhlas s castielo a Sokolíkem.
Takže fungují zatím ty tři výše uvedené státy, my, slovakia,polisch, jestli časem budou další se neví...tečka



O dvě stránky výše v tomto vláknu jsem psal že taky Španělsko, Portugalsko, Itálie a Litva - všude lze 125 s B řídit a to i motorku, nejen skútr.
Kdysi Babetta 210, Yamaha FS80SE, Yamaha Virago 1100, Yamaha x-city 125
Piaggio Mp3 500 LT sport Obrázek
Suzuki DL 650 V-Strom Obrázek
Uživatelský avatar
lzqpmt

100+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 176
Registrován: 10 říj 2013, 23:41
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio Mp3 500 LT sport /Suzuki DL 650 V-Strom

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod forester » 11 úno 2017, 15:27

lzqpmt: super,napíš Vratasovi SZ, nech to zakomponuje do jeho súpisky.Aby tu nebol s toho zase guláš.
Honda PCX, 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,41 tis km
Yamaha X-Max 250,2012, 82 tis km
Honda Forza 300, 2018, 14 tis km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 451
Příspěvky: 4656
Registrován: 14 čer 2010, 15:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Dalas » 11 úno 2017, 15:36

lzqpmt: Nj, ale malý problémek je, jak se do té Itálie dostat :-) bud si nechat skútr převézt přes A nebo M a nebo si půjčit skútr na místě. Ale to by nebylo "ono".
Dalas

250+
 
Reputace: 36
Příspěvky: 396
Registrován: 28 srp 2012, 21:05
Bydliště: Uherskobrodsko

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Mirus1 » 11 úno 2017, 18:20

Dalas:: "jak se do té Itálie dostat"..Normálka,nastartuju,přidám plyn a jedu :D Nějaký Grossglockner mě nemůže rozhodit,přehrčíš, podíváš se na parádní Alpy, no a potom je to do Taliánska nedaleko. :mrgreen:
Ale teď vážně. Já osobně bych vlastně na 125ce takové daleké štreky nejel, na to mám auto. Ale obdivuju ty, co to dají. Vzhledem k tomu kde bydlím, tak mě na mém skůtru přebohatě stačí rajtovat u nás v Polsku a Slovensku. Mě chybí ještě to Slovensko a tam se chystám letos na několik dní. Smůlu zatím mají ti, co bydlí kousek od němec nebo rakous,třeba se to časem změní...
SYM GTS Joymax 125i SPORT ABS + Start & Stop,válec s keramickou vložkou, výkon 11kW,
TopCase Givi B47NML BLADE+Dr.Pulley válečky 20x15-11gr.
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 187
Příspěvky: 779
Registrován: 27 zář 2014, 05:44
Bydliště: Lipová-lázně
Skútr / moto: SYM GTS Joymax 125i SPORT ABS + Start & Stop

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod zdeny65 » 11 úno 2017, 22:13

Delší cesta se dá na stroji,co nemá nějaký fičuriny,jako skútry,motorky z posledních pár let.A je jedno kde je spatlali.Čili kabeláž od dynama na cívku,fajfku a pár žárovek.A objedeš celou planetu.
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 401
Registrován: 31 črc 2015, 18:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod dalid2 » 11 úno 2017, 22:13

Možno OT, ale keď si čítam celú diskusiu za posledných pár dní, tak presne kvôli tomuto som si minulé leto spravil vodičák na A-čko a nemusím už nič riešiť. To že teraz mám 200 cm3 je vedľajšie, zatiaľ mi to do mesta stačí. Motorku nikdy nebudem chcieť, ale viem si už teraz predstaviť jazdiť silnejšie skútre, alebo niečo na spôsob Hondy Integra ;) A už nikdy nemusím riešiť vodičák. :)

Odoslané z MI 4W pomocou Tapatalku
Uživatelský avatar
dalid2

100+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 106
Registrován: 19 čer 2015, 13:26
Bydliště: ZV
Skútr / moto: Vespa GT 200
Tuning / úpravy: J.COSTA variátor

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod stretavka » 11 úno 2017, 23:50

@dalid2

Nikdy neříkej NIKDY. Až tě doběhne krize středního věku, tak si dospělou motorku třeba koupíš, jako to udělalo spousta lidí....

To ale jen na odlehčení
Každá náhoda se musí pečlivě připravit.....
Uživatelský avatar
stretavka

250+
 
Reputace: 317
Příspěvky: 497
Registrován: 21 črc 2011, 11:36
Bydliště: Budweiß
Skútr / moto: Aprilia Leonardo 125/Honda Hornet 900
Tuning / úpravy: série

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod dalid2 » 12 úno 2017, 19:28

He he možné to je, ale stredný vek už mám. (A tak som si kúpil skútra)

Odoslané z MI 4W pomocou Tapatalku
Uživatelský avatar
dalid2

100+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 106
Registrován: 19 čer 2015, 13:26
Bydliště: ZV
Skútr / moto: Vespa GT 200
Tuning / úpravy: J.COSTA variátor

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod castielo » 17 úno 2017, 10:52

Dnes prisla odpoved z Madarska ... u nich ziadna zmena, jazdit nemozu ani domaci a logicky neuznaju ani nase B.

    Dear Sír,

    I would like to inform you that according to the Hungarian legislation in Hungary it is not possible to drive 125 cubic centimetres scooter with B driving licence. Only with A1 cathegory you can drive this kind of motorcycles : Category A1: motorcycles with a cylinder capacity not exceeding 125 cubic centimetres, of a power not exceeding 11 kW and with a power/weight ratio not exceeding 0,1 kW/kg, also motor tricycles of a power not exceeding 15 kW.

    This regulation is consistent with the Directive 2006/126/EC on driving licences.

    The EC directive allows equivalences between categories in Member States – in virtue of Article 6, section 3, point b): for driving on their territory, Member States may grant the following equivalence - category A1 motorcycles under a licence for category B.

    In Hungary this is not the case, but in order to clarify the equivalence in the mentioned countries (Slovakia, Poland and the Chech Republic) please contact the authorities there.

    Best regards,
    on behalf of
    Ágnes Márton

    Head of Unit
    Ministry of Interior
    Vehicle and Driving License Administration and Registration Department
    Vehicle and Driving License International Legal Aid Affairs Unit
castielo

50+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 84
Registrován: 24 pro 2016, 14:19
Skútr / moto: Honda PCX 125

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod forester » 17 úno 2017, 11:56

Asi takto to je v našej reči :)

Vážený pane,

Chtěl bych vás informovat, že podle maďarské právní úpravy v Maďarsku není možné řídit 125 kubických centimetrů skúter s B řidičského průkazu. Pouze s A1 kategorii můžete řídit tento druh motocyklů: Skupina A1: motocykly s objemem válců nejvýše 125 kubických centimetrů, s výkonem motoru do 11 kW as poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,1 kW / kg, a to i motorové tříkolky s výkonem do 15 kW.

Toto nařízení je v souladu se směrnicí 2006/126 / ES o řidičských průkazech.

Směrnice ES umožňuje rovnocennost mezi kategoriemi v případě členských států - na základě článku 6, oddíl 3 bod b): Pro řízení na svém území mohou členské země stanovit tuto rovnocennost - motocyklů skupiny A1 v rámci průkazu skupiny B.

V Maďarsku to není tento případ, ale s cílem objasnit rovnocennosti v uvedených zemích (Slovensko, Polsko a Chech republika) obraťte se na úřady tam.

S pozdravem,
jménem
Ágnes Márton

Vedoucí oddělení
ministerstvo vnitra
Vozidla a řidičský průkaz a správa Odbor registrace
Mezinárodní právní pomoci záležitosti jednotka vozidla a řidičský průkaz
Honda PCX, 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,41 tis km
Yamaha X-Max 250,2012, 82 tis km
Honda Forza 300, 2018, 14 tis km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 451
Příspěvky: 4656
Registrován: 14 čer 2010, 15:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod zdeny65 » 17 úno 2017, 17:28

To forester: Odkaz a překlad dává najevo jedno.Jednoduše řečeno.Udělejte si lejstra na motorku,kupte si nějakýho maxi skůtra,nebo cokoliv,co je větší a silnější než moped.Neřešte laskavě pořád svojí neschopnost udělat si Ačko a nedělejte z prckoleta motorku.Křižík to už psal,snad milionkrát.Jestli se někdo nasere,nebo ne,tak je mi to opravdu jedno.Být moderátorem,tak tohle téma zamknu.Pořád se řeší to,že "mám papíry B",kam můžu jet?No upřímně tam,kde se každý ráno posadíme všichni.Pořád se řeší rychlost,kolik to jede,kolik to sosá,kolik to uveze?Copak nikdo nechápe,že 125-kový skůtr,je v porovnání valach a pony?Na fichtlovi,z týmem za zadkem,kamkoliv.Na mopedovi "nové generace",jen tak okolo komína.
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 401
Registrován: 31 črc 2015, 18:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Vratas » 17 úno 2017, 17:54

Zdravím vespolek,

jelikož už mi došla trpělivost, tak tady znovu a naposledy vypíši kompletně státy, ve kterých je možné uplatnit řidičák skupiny B k řízení 125ky.

Takže :

Polsko - s podmínkou držení skupiny B po minimálně 3 roky
Slovensko - s podmínkou držení skupiny B po minimálně 2 roky
Španělsko - s podmínkou držení skupiny B po minimálně 3 roky lze nejen skútr, ale i moto 125ccm
Portugalsko
Itálie
Litva

Pokud to někdo s ježděním a cestováním jako takovým myslí opravdu vážně, dodělá si řidičák, aby měl klid a mohl řídit cokoliv a kdekoliv, konec tečka. Děkuji těm, kteří se podíleli na zjišťování, ve kterých zemích toto lze uplatnit. Pokud budete mít někdo info o další možné zemi, napište mi SZ a já informaci doplním.

TÉMA ZAMYKÁM
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1529
Registrován: 10 srp 2011, 09:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Předchozí

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků